نحوه ایجاد یک استراتژی سئو برای سال 2023

زمان مطالعه: 28 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه ایجاد یک استراتژی برای سال 2023 همراه ما باشید

در اینجا یک کلیشه در میان بازاریابان دیجیتال وجود دارد: بهینه سازی موتور جستجو (SEO)  اما امروزه آن چیزی نیست که قبلا در مورد سئو وجود داشت و اکنون تغییرات بسیاری کرده است

استراتژی سئو؛ بازاریابان برای ایجاد یک استراتژی سئو برای کسب و کار خود با یکدیگر همکاری می کنند

 

در اینجا یک جمله واقعی وجود دارد که اغلب آن را نمی شنوید: استراتژی SEO شما نباید بر تمرکز کند.

این روزها، اکثر کسب و کارها مفاهیم اولیه سئو و چرایی اهمیت آن را درک می کنند.


با این حال، وقتی نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی سئو مناسب برای کسب و کار شما می‌رسد، ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان شما به دنبال آن هستند، هم سخت و هم اشتباه است .

در این پست، ما توضیح خواهیم داد که استراتژی سئو چیست و چگونه استراتژی خود را ایجاد می کنید تا به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی محتوا کمک کند.

دقیقا می دانید چه چیزی نیاز دارید؟ به یکی از بخش های زیر بروید:

داشتن یک استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوا در مسیر خود بمانید. به جای اینکه فقط چیزی را ایجاد کنید که فکر می کنید مردم به دنبال آن هستند، استراتژی شما تضمین می کند که محتوایی را ایجاد می کنید که مردم در جستجوی آن هستند .

برای بازاریابی محتوا، استراتژی سئو بخش مهمی از پازل است، زیرا محتوای شما در وهله اول چگونه دیده می شود، به خصوص در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP). اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشد، ربات های موتورهای جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات شما و رتبه بندی صفحات سایت شما کار سخت تری خواهند داشت.

استراتژی سئو موبایل

سئوی موبایل عامل مهمی است که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن و دسترسی بازدیدکنندگان به محتوای سایت و سایت شما در دستگاه های تلفن همراه است، بنابراین آنها می توانند تجربه مشابهی داشته باشند و ارزش مشابه مرورگرهای دسکتاپ را دریافت کنند.

بهینه سازی تلفن همراه بسیار مهم است، زیرا گوگل ایندکس اول موبایل را انجام می دهد. این بدان معناست که به جای خزیدن در یک سایت دسکتاپ، الگوریتم از نسخه موبایل سایت شما در هنگام نمایه سازی و رتبه بندی صفحات برای SERP ها استفاده می کند. علاوه بر این، 61 درصد از جستجوهای گوگل در ایالات متحده در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه موارد، استراتژی سئوی شما بدون اولویت بهینه سازی موبایل بی اثر خواهد بود.

اگرچه این یک فرآیند کاملاً مجزا نیست، ملاحظات متمایزی برای سئوی موبایل وجود دارد مانند نظارت بر سرعت صفحه، طراحی سایت واکنش‌گرا، سئوی محلی، و ایجاد محتوای با کیفیت، صرف نظر از دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود.

سئو چیست؟

بهینه سازان موتورهای جستجو (SEO) افرادی هستند که وب سایت ها را بهینه سازی می کنند تا به آنها کمک کنند رتبه بالاتری در SERP داشته باشند و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورند. در اصل، سئو یک استراتژیست محتوای بسیار تخصصی است که به یک کسب و کار کمک می کند فرصت هایی را برای پاسخ به سوالات مردم در مورد صنایع مربوطه خود کشف کند.

سه نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند روی آنها تمرکز کند:

  • سئوی درون صفحه: این سئو بر روی محتوایی که در واقع در صفحات سایت وجود دارد و نحوه بهینه سازی آن برای افزایش رتبه وب سایت برای کلمات کلیدی خاص تمرکز می کند.
  • سئوی خارج از صفحه: این سئو بر روی پیوندهایی متمرکز می شود که از سایر نقاط اینترنت به وب سایت هدایت می شوند. تعداد بک لینک هایی که یک سایت از منابع معتبر دارد به شما کمک می کند تا با الگوریتم های جستجو اعتماد ایجاد کنید.
  • سئوی فنی: این سئو بر روی معماری باطن وب سایت، مانند کد سایت، تمرکز دارد. گوگل به همان اندازه که به محتوا اهمیت می دهد به تنظیمات فنی نیز اهمیت می دهد، بنابراین این موقعیت برای رتبه بندی مهم است.

به خاطر داشته باشید که هر کسب‌وکاری اهداف متفاوتی دارد، بنابراین وظیفه سئو این است که صنعت آن‌ها را بررسی کند، تعیین کند که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند، و استراتژی‌ای ایجاد کند که به آن‌ها آنچه را که به دنبالش هستند می‌دهد.

در زیر به برخی از مراحلی می پردازیم که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که استراتژی سئو شما را برای موفقیت آماده می کند.

استراتژی سئو برای مبتدیان

من در بخش عمده‌ای از دهه گذشته سئوکار بوده‌ام و می‌توانم به شما بگویم: صنعت ما قبلاً هرگز چنین چیزی را ندیده بود.

چشم انداز جستجو دیگر در سال 2023 یکسان نیست. با ظهور هوش مصنوعی جستجو و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، ما باید رویکردهای جدیدی را پیاده سازی کنیم تا سایت های خود را در برابر چالش های رقابتی بی سابقه نگه داریم.

خبر خوب این است که اصول اولیه سئو ثابت می ماند. همیشه، ابتدا روی کاربر تمرکز کنید. همیشه روی کمک به آنها تمرکز کنید و نه فقط با الگوریتم بازی کنید. هدف شما فقط کسب رتبه بالا نیست – این است که محتوای مناسب را در مقابل افراد مناسب دریافت کنید.

من قصد دارم شما را از طریق یک استراتژی اساسی سئو راهنمایی کنم که اگر برای اولین بار یک سایت را در سال 2023 راه اندازی می کردم از آن استفاده می کردم. بعداً در زیر، یک استراتژی محتوای پیچیده‌تر SEO را پوشش خواهم داد که میلیون‌ها بازدید از ترافیک ارگانیک را برای HubSpot ایجاد کرده است.

استراتژی سئو: بازدید از ترافیک وبلاگ hubspot

بیا شروع کنیم.

1. عبارت اصلی شرکت خود را در گوگل جستجو کنید

اگر می‌خواستم یک استراتژی سئو را در سال 2023 شروع کنم، اولین قدم من این بود که به دنبال عبارت اصلی شرکتم در گوگل بگردم.

“اصطلاح سر” به کلمه یا عبارت کلی اشاره دارد که برای توصیف محصول یا خدمات خود یا حتی موضوعی که می خواهید درباره آن بنویسید استفاده می کنید. اگر برای اولین بار می‌خواستم HubSpot را راه‌اندازی کنم، «نرم‌افزار بازاریابی» را که اصطلاح اصلی محصولمان است، جستجو می‌کردم.

استراتژی سئو: جستجوی عبارت head

و اگر می‌خواستم وبلاگی درباره انتشار راه‌اندازی کنم، «وبلاگ انتشار» را جستجو می‌کردم.

عبارات سر معمولاً حجم بالایی دارند، به این معنی که بسیاری از افراد به صورت ماهانه به جستجوی اصطلاحات می‌پردازند. این امر رتبه بندی آنها را دشوارتر می کند.

کاری که ما در این مرحله می‌خواهیم انجام دهیم این نیست که کلمات کلیدی را پیدا کنیم، بلکه آگاهی خود را از چشم‌انداز جستجو ایجاد کنیم. به همه چیزهایی که می بینید توجه داشته باشید، از جمله اصطلاحاتی که پس از تایپ عبارت اصلی خود پیشنهاد می شود.

ما هنوز نیازی به استفاده از ابزارهای فانتزی نداریم، اگرچه اگر با ابزارهای سئو آشنایی دارید، می توانید از آن استفاده کنید. برای مثال، با Semrush، می‌توانید به تعداد دقیق جستجوهایی که یک عبارت دریافت می‌کند، و تخمینی برای رتبه‌بندی آن در صفحه اول، دقت کنید.

استراتژی سئو: نمای کلی کلمه کلیدی semrush

اما من در مورد استفاده از ابزار هنوز هشدار می دهم. زندگی مستقیم در SERP ها هنگام ایجاد یک استراتژی سئو بسیار مهم است زیرا Google هر روز ویژگی های جدید SERP را ارائه می دهد.

من فقط در مورد نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی صحبت نمی کنم. قطعه‌های ویژه، بسته‌های محلی، بسته‌های تصویر، بسته‌های دانش، و جعبه‌های «People Also Ask» می‌توانند منابع اطلاعاتی ارزشمندی باشند که می‌توانند به شما در بهینه‌سازی وب‌سایت خود در آینده کمک کنند.

استراتژی سئو: قطعه برجسته در SERP ها

2. به جستجوها و فیلترهای پیشنهادی گوگل نگاه کنید

مهمترین مرحله بعد از جستجوی عبارت سرفصل خود، بررسی فیلترهای تولید شده توسط گوگل است که در زیر مشخص شده است.

استراتژی سئو: به فیلترهای پیشنهادی نگاه کنید

به فیلترهای استاندارد مانند «تصاویر، «خرید»، «نقشه‌ها» و غیره نگاه نکنید. شما به دنبال فیلترهای منحصر به فردی هستید که گوگل برای اصطلاح اصلی شما ایجاد کرده است.

این فیلترها برای پاسخ به چندین سوال ارزشمند هستند:

  • مردم به دنبال چه چیزی هستند که مربوط به اصطلاح سر شما باشد؟
  • آنها چه چیزی را بیشتر مفید می یابند؟
  • آیا خدمات یا محصول شما با آنچه مردم به دنبال آن هستند مطابقت دارد؟
  • آیا می توانید صفحه محصول یا مقاله ای را ارائه دهید که برای مردم مفید باشد؟

اگر من یک صفحه محصول برای مرکز بازاریابی بسازم، می‌توانم به این سؤالات پاسخ مثبت بدهم. هاب بازاریابی رایگان است، مشاغل کوچک می توانند از آن استفاده کنند و برای بازاریابی دیجیتال مفید است.

این بدان معناست که من احتمالاً می‌توانم هدف یک فرد را زمانی که به دنبال این اصطلاح می‌گردد، بیان کنم. این اطلاعات استراتژیک خوبی است. من هنوز آن را اجرا نمی کنم، زیرا به این موضوع نگاه نکرده ام که رتبه بندی برای این ترم چقدر دشوار است.

به یاد داشته باشید: رتبه‌بندی عبارات سرسخت دشوارتر است، بنابراین می‌خواهید در استراتژی سئوی واقعی خود به دنبال کلمات کلیدی طولانی‌تر (که «کلمات کلیدی دم بلند» نیز نامیده می‌شود) باشید. شما می توانید با کلیک بر روی فیلترهای زیر عبارت سر خود، ایده هایی را در مورد اصطلاحات دم بلند دریافت کنید.

استراتژی سئو: فیلترهای اعمال شده برای جستجوهای طولانی مدت

اکنون، برای وبلاگ انتشاراتم، می‌بینم که می‌توانم بر صنعت نشر یا خودانتشار تمرکز کنم، همانطور که در فیلترهای زیر مشاهده می‌شود.

استراتژی سئو: فیلترهای پیشنهادی برای انتشار وبلاگ

این خبر خوبی است – اما بعداً در زیر، می بینم که Google یک ویژگی جستجوی “What to read” را گنجانده است.

استراتژی سئو: ویژگی SERP چه چیزی را بخوانید

این به من می گوید که یک وبلاگ می تواند برای این اصطلاح مناسب باشد، اما مردم همچنین به دنبال کتاب هایی در زمینه انتشار هستند. سپس عبارت ابتدایی خود را اصلاح می‌کنم، یا استراتژی وبلاگ خود را به سمت رهبری فکری تغییر می‌دهم.

3. SERP ها را بررسی کنید

هنگامی که یک عبارت head خوب پیدا کردید و فیلترها را بررسی کردید، نگاهی به SERP ها بیندازید. من توصیه می کنم چندین فیلتر را عمیق تر کنید تا بتوانید تقریبی از یک کلمه کلیدی دم بلند را بدست آورید.

ما در اینجا به دنبال چندین اطلاعات هستیم:

  • چند نفر در تلاش برای رتبه بندی برای این ترم هستند؟
  • چه نوع ناشران و شرکت هایی رتبه بندی می شوند؟ ناشران معروفی مانند نیویورک تایمز یا نردوالت، یا ناشران و شرکت های خاص؟
  • چه چیزی در بالای صفحه قرار دارد (منطقه در قسمت بالای صفحه، قبل از اسکرول کاربر)؟
  • گوگل شامل چه ویژگی های SERP است؟
  • چه نوع صفحات و مقالاتی رتبه بندی می شوند؟

برای «نرم‌افزار بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک»، یک کلمه کلیدی نسبتاً طولانی، دیدم که Google بیش از 850 میلیون نتیجه ارائه کرده است.

استراتژی سئو: تعداد نتایج

بله این رقابت زیادی است.

اما حقیقت این است که گوگل خزنده های عالی دارد. تقریباً هر وب‌سایتی مرتبط با یک عبارت را پیدا می‌کند و آن را برای پاسخ به سؤال جستجوگر رتبه‌بندی می‌کند. از نتایج جستجوی بزرگ دلسرد نشوید.

چیزی که باید به آن توجه زیادی داشته باشید این است که در خود نتایج چه اتفاقی می افتد. به عنوان مثال، “نرم افزار بازاریابی برای مشاغل کوچک” دارای چندین ویژگی SERP است:

  • تبلیغات حمایت شده
  • پانل های محصول “از منابع در سراسر وب”.
  • کادر «مردم هم می پرسند».

استراتژی سئو: ویژگی های SERP در نرم افزار بازاریابی

بازم میگه همه اینها توطئه می کنند تا شانس کمتری برای رتبه بندی برای این کلمه کلیدی به ما بدهند، زیرا ویژگی های SERP ما را پایین می آورند و ما در حال حاضر با ناشران مانند G2 رقابت می کنیم.

حتی اگر بتوانیم در صفحه اول رتبه بندی کنیم، نرخ کلیک ما احتمالا پایین تر خواهد بود زیرا این یک اصطلاح رقابتی است. نرخ کلیک به تعداد افرادی که نتیجه جستجوی شما را می بینند در مقایسه با تعداد افرادی که واقعاً روی آن کلیک می کنند، اشاره دارد.

من اینجا دو کار می کنم:

  • کلمه کلیدی طولانی تری را جستجو کنید تا رتبه را امتحان کنید
  • یا: به بررسی SERP ها برای یافتن فرصت های مرتبط با همان هدف جستجو، مانند جستجوهای مرتبط و پرسش های متداول ادامه دهید.

استراتژی سئو: جستجوهای مرتبط در SERP

هدف جستجو به کاری اشاره دارد که کاربر هنگام وارد کردن کلمه کلیدی در گوگل می خواهد انجام دهد.

اگر «چگونه چیپس کلم پیچ بپزیم» را جستجو کنم، هدف من نه تنها پختن چیپس کلم پیچ، بلکه «سالم» ماندن است. گوگل، همان‌قدر که هوشمند است، هم دستور العمل‌ها و هم سؤالات مرتبط با «ارزش سلامتی» چیپس کلم پیچ را ارائه می‌کند.

ویژگی‌های SERP برای «نرم‌افزار بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک» همه قرار است در خدمت یک هدف باشند: جستجوگری که می‌خواهد تجارت کوچک خود را با استفاده از نرم‌افزار بازاریابی کند.

بنابراین، هر ویژگی SERP که می‌بینید فرصتی اضافی برای ارائه محتوا به همان جستجوگر است.

کادر «مردم هم می پرسند» معدن طلایی برای یافتن سؤالات مرتبطی است که احتمالاً همان کاربر دارد و به ما فرصتی می دهد تا به آن سؤالات پاسخ دهیم.

استراتژی سئو: مردم نیز از جعبه می پرسند

با سئو، چیزی که بیشتر از همه مهم است این نیست که صفحه شما رتبه بندی کند – بلکه این است که کاربر مناسب شما را پیدا کند و در نهایت مشتری شود (یا در خبرنامه شما ثبت نام کند، در کانال YouTube شما مشترک شود و غیره).

اگر من در حال ایجاد یک استراتژی سئو برای هاب بازاریابی در چشم انداز جستجوی امروزی بودم، کادر «مردم نیز می پرسند» احتمالاً جایی است که برای ایده های کلمه کلیدی و محتوا شروع می کنم و نه خود عبارت اصلی.

به هر حال سؤالات به همان کاربر خدمت می کنند و رقابتی بسیار کمتری دارند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش سئو در کرج

همچنین می توانید از ابزاری مانند Answer the Public برای یافتن سؤالات و اصطلاحات مرتبط استفاده کنید.

استراتژی سئو: به مردم پاسخ دهید

البته، یک کلاسیک را فراموش نکنید: نگاه کردن به جستجوهای پیشنهادی در پایین SERP. اینها نه تنها به شما عبارات جایگزینی می‌دهد که می‌توانید برای رتبه‌بندی آن‌ها تلاش کنید، بلکه نکات بلند دیگری و حتی نکاتی در مورد رقابت برتر شما ارائه می‌کند.

استراتژی سئو: جستجوهای پیشنهادی در پایین صفحه

4. رقابت خود را تجزیه و تحلیل کنید

وقتی کلمه کلیدی را پیدا کردید که از آن راضی هستید، وقت آن است که شروع به بررسی رقبای خود کنید.

من می‌توانم بگویم که با سئو، کمتر به کارهایی که ما انجام می‌دهیم اهمیت می‌دهد و بیشتر به کارهایی که آنها انجام می‌دهند و سپس شکست دادن آنها است. با این حال، مسئله این است که نحوه شکست دادن رقبا تغییر کرده است. دیگر بحث این نیست که چه کسی طولانی ترین پست وبلاگ یا بیشترین بک لینک را دارد (اگرچه این موارد هنوز مهم هستند).

الگوریتم جستجوی گوگل پیچیده تر از همیشه شده است. در نظر گرفتن طیف گسترده ای از عوامل مانند سن وب سایت، قدرت، تجربه کاربر و حتی ساختار وب سایت مهم است.

نگاه کردن به این عناصر می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی را باید در وب سایت خود قرار دهید و یاد بگیرید که گوگل در حال حاضر به چه چیزی علاقه دارد.

هنگام تلاش برای رتبه‌بندی عبارت «وبلاگ انتشاراتی»، سه رقیب برتر پیدا کردم: Selfpublishing.com، thatpublishingblog.wordpress.com، و janefriedman.com.

استراتژی سئو: انتشار SERP های وبلاگ

هنگام تلاش برای شکست دادن این رقبا به چندین چیز نگاه می کنم.

  • چه نوع محتوایی را منتشر می کنند؟
  • آنها به چه دسته بندی هایی می پردازند؟
  • سابقه شخصی و حرفه ای ناشران یا مالکان چیست؟ به عنوان مثال، جین فریدمن، یک کهنه کار شناخته شده در صنعت است.

سوال اول به طور خاص برای ترسیم استراتژی محتوای SEO من ضروری است.

به عنوان مثال، selfpublishing.com دارای دسته‌های زیر است:

استراتژی سئو: دسته بندی رقبامنبع تصویر

اگر سال‌ها پیش از من می‌پرسیدید که چگونه می‌توانم این ناشر را شکست دهم، می‌گفتم که همه دسته‌های آن‌ها را کپی می‌کنم و سه دسته دیگر را فقط برای ضربه زدن اضافه می‌کنم.

اما گوگل دیگر همان چیزی نیست. برای اقتدار و تخصص ارزش قائل است. می خواهد بداند که شما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید و فقط سیستم را بازی نمی کنید.

بنابراین، بر اساس تخصص شخصی‌ام، که در داستان‌های کودکانه است، احتمالاً دو تا سه دسته را انتخاب می‌کنم که احساس می‌کنم می‌توانم محتوای زیادی ایجاد کنم: نوشتن، داستان‌های کودکانه، و انتشارات.

اگر می‌خواستم برای «نرم‌افزار بازاریابی برای مشاغل کوچک» رتبه‌بندی کنم، می‌پرسیدم:

  • چه نوع مقالات یا صفحاتی رتبه بندی می شوند؟
  • از آنجایی که این یک اصطلاح رقابتی است، من باید چه نوع مرجع یا تاریخچه ای را رتبه بندی کنم؟
  • آیا می توانم چیزی مشابه ایجاد کنم؟

استراتژی سئو: نرم افزار بازاریابی برای SERP های کسب و کار کوچک

به صفحات رقبای خود نگاه کنید و ویژگی های کیفی آنها مانند سابقه آنها در صنعت را در نظر داشته باشید. اما از بازیگران قدیمی صنعت دلسرد نشوید.

زمانی که من در یک استارت آپ حمل و نقل سئوکار بودم، با شرکت های حمل و نقل که بیش از 30 سال در این صنعت بودند رقابت می کردیم.

اما با یک استراتژی سئو محتوا و ساخت بک لینک قوی، ما موفق شدیم یکی از شرکای حمل و نقل خود را در صدر SERP ها قرار دهیم.

استراتژی سئو: نتایج شناخته شده

هنگامی که رقبای خود را اسکن کردید، زمان آن است که به یک استراتژی سه بعدی ساده بپردازید:

اعتبار، محتوا و بک لینک ها.

5. ایجاد مرجع آنلاین

اگر محتوا ملکه است و بک لینک پادشاه است، قدرت پادشاهی است.

اقتدار در واقع همه چیز است.

سئو این روزها فقط نوشتن محتوای بهینه شده برای سئو نیست و امیدواریم که الگوریتم شما را کشف کند.

زمانی می توانستید کلمه کلیدی را در عنوان، عنوان و متن قرار دهید و رتبه خوبی داشته باشید.

اکنون، طیف گسترده ای از عوامل کیفیت محتوا وجود دارد که گوگل آنها را در نظر می گیرد، مانند:

  • تجربه و تخصص
  • تجربه
  • قدرت
  • امانت

در مجموع، اینها EEAT نامیده می شوند و بخشی از دستورالعمل های رتبه بندی کیفیت جستجوی گوگل هستند. گوگل می خواهد بداند که شما واجد شرایط ارائه اطلاعات به جستجوگران هستید. و اگر محصولی را می فروشید، می خواهد بداند که شما قانونی هستید.

بیایید به مثال وبلاگ انتشار برگردیم. جین فریدمن، که رتبه سوم را برای عبارت “وبلاگ انتشارات” دارد، یک کهنه کار صنعت است که به خوبی مستند شده است. سایت او برای 30 هزار کلمه کلیدی رتبه بندی می شود و بیش از دویست هزار بک لینک دارد.

استراتژی سئو: آمار جین فریدمن

پست وبلاگ او، “چگونه یک نماینده ادبی پیدا کنیم”، رتبه اول را برای عنوان رقابتی “نماینده ادبی” بالاتر از ناشران برتر مانند Reedsy و حتی ویکی پدیا دارد .

استراتژی سئو: پست وبلاگ جین فریدمن

چرا؟

از آنجا که فریدمن EEAT زیادی دارد – او یک متخصص با تجربه است و بنابراین معتبر و قابل اعتماد است.

چندین راه برای ایجاد اقتدار در هنگام ایجاد یک استراتژی سئو برای یک سایت یا شرکت جدید وجود دارد:

  • اعتبار خود را در چندین منبع در وب قرار دهید: لینکدین، فیس بوک، وب سایت شخصی شما و غیره
  • با کارشناسان مصاحبه کنید و بینش آنها را در صفحات و پست های وبلاگ خود بگنجانید
  • نویسندگان مستقلی را استخدام کنید که در زمینه شما تخصص دارند و از نام، محتوا و اطلاعات آنها در وب سایت خود استفاده کنید.
  • پست های وبلاگ مهمان را در وبلاگ ها و وب سایت های معتبر منتشر کنید تا به آرامی ردپای دیجیتالی ایجاد کنید

الگوریتم گوگل هوشمند است. این می تواند صدها هزار منبع را ارجاع دهد تا مشخص کند آیا شما در این زمینه یک مرجع هستید یا خیر.

و برای اینکه کار را برای الگوریتم کمی آسان‌تر کنید: شما همچنین باید اختیارات خود را روشن کنید، همانطور که جین فریدمن در زیر در بیوگرافی خود انجام می‌دهد.

استراتژی سئو: درباره جین فریدمن

اگر برای اولین بار مرکز بازاریابی را راه اندازی می کردم، این کار را انجام می دادم:

  • شش تا هفت سال تجربه بازاریابی من را در صفحه “درباره” ذکر کنید
  • پست های وبلاگ مهمان را در وبلاگ ها و وب سایت های بازاریابی منتشر کنید
  • یک رسانه دیگر مانند پادکست یا وبلاگ راه اندازی کنید تا نظرات و دیدگاه های بازاریابی من را منتشر کنید
  • یک کتاب الکترونیکی با تخصص بازاریابی من منتشر کنید
  • توسعه دهندگان نرم افزاری را استخدام کنید که قبلاً محصولات اثبات شده ای ایجاد کرده اند – و به اطلاع عموم برسانید که Marketing Hub توسط توسعه دهندگان سازنده X ساخته شده است.

همانطور که اقتدار را تقویت می کنید، باید همزمان محتوا را در وب سایت خود ایجاد کنید که در ادامه به آن می پردازم.

6. محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد کنید

این مرحله احتمالاً همان چیزی است که وقتی من برای اولین بار در مورد استراتژی سئو صحبت کردم به آن فکر کردید.

تمام آن تحقیقاتی را که در ابتدا انجام دادیم به خاطر دارید؟ در نهایت وارد بازی می شود، زیرا زمان آن رسیده است که محتوایی ایجاد کنید که برای آن کلمات کلیدی دم بلند بهینه شده باشد.

استراتژی سئو: کلمه کلیدی نرم افزار بازاریابی در Ahrefs

من توصیه می کنم از ابزاری استفاده کنید که به شما کمک می کند کلمات کلیدی بالقوه را پیدا کنید، مانند Ahrefs یا Semrush.

در اینجا راهنمای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک می کند.

من هنگام ایجاد محتوایی که می‌خواهم رتبه‌بندی کنم، از یک قانون ساده پیروی می‌کنم: اول برای انسان بنویس، در مرحله بعد برای موتورهای جستجو.

من دوست دارم اینجوری بهش فکر کنم من یک مقاله یا صفحه می نویسم تا به یک شخص کمک کنم، بلکه کمی دست الگوریتم را هم بگیرم. گوگل باهوش است، اما برای رتبه بندی صفحه شما چندان هوشمند نیست مگر اینکه چند نکته به آن بدهید.

بنابراین، من دوست دارم به اصول اولیه پایبند باشم.

کلمه کلیدی را در عنوان صفحه، H1، متن، توضیحات متا و URL قرار دهید

به طور کلی می خواهید کلمه کلیدی را چند بار در صفحه خود و خارج از آن قرار دهید تا به گوگل کمک کنید.

به عنوان مثال، تیم بازاریابی محصول ما صفحه Marketing Hub را به T بهینه سازی کرد.

استراتژی سئو: عنوان در نتیجه جستجو

آنها عبارتند از کلمه کلیدی در عنوان صفحه (که متنی است که در نتایج جستجو ظاهر می شود، در تصویر بالا)، H1 و اولین خط متن در بالای صفحه.

استراتژی سئو: مثال بهینه سازی در صفحه

و کار می کند: ما رتبه 3 را برای اصطلاح بسیار رقابتی “نرم افزار بازاریابی” داریم.

استراتژی سئو: رتبه بندی صفحه هاب بازاریابی

شما همچنین می خواهید کلمه کلیدی خود را در توضیحات متا و URL قرار دهید.

مفید باشید

با محتوای خود مفید باشید. از خود بپرسید: وقتی شخصی در این صفحه قرار می گیرد، به دنبال چه چیزی می گردد؟

شما می توانید با بررسی SERP و رقابت خود به این سوال پاسخ دهید. شما همچنین می توانید از طریق فرآیند فکر خواننده خود و هدف جستجوی آنها فکر کنید.

برای مرکز بازاریابی، ما سوالات متداول را، حتی سوالاتی که مربوط به یکی از رقبای ما بود، اضافه کردیم.

استراتژی سئو: سوالات متداول در مرکز بازاریابی

و جین فریدمن شامل اطلاعاتی در مورد انتظارات از یک کارگزار ادبی خوب است.

استراتژی سئو: بخش در پست وبلاگ جین فریدمن

توجه داشته باشید که این محتوا لزوماً قالب بندی زیبایی ندارد و کلمه کلیدی خاصی را هدف قرار نمی دهد. قرار است قبل از هر چیز به خواننده کمک کند – و با کمک به خواننده، به خودتان کمک کنید.

به هر حال، گوگل فقط می خواهد محتوایی را رتبه بندی کند که واقعاً به کسی کمک کند کاری انجام دهد یا یاد بگیرد.

شامل متن جایگزین و فشرده سازی تصاویر

متن جایگزین تصویر همچنان یکی از کم ارزش ترین راه ها برای بهینه سازی صفحه شماست.

نه تنها دسترسی به وب را بهبود می بخشد، بلکه به شما فرصتی می دهد تا در بسته تصاویر و نتایج تصویر Google رتبه بندی کنید. این در نهایت به معنای ترافیک بیشتر به وب سایت شما است.

و اگر من را باور نمی کنید: در اینجا یک عکس از ترافیک رتبه بندی بسته تصویری HubSpot است (به زیر ستون با عنوان “ترافیک” نگاه کنید).

استراتژی سئو: رتبه بندی بسته های تصویری hubspot

فقط از موقعیت ما برای “مثال نامه استعفا”، ما بیش از 6 هزار بازدید ارگانیک دریافت کرده ایم .

جای تعجب نیست که تصویر رتبه بندی شده دارای متن جایگزین «نمونه نامه استعفای مهربانانه» است.

استراتژی سئو: متن جایگزین تصویر

علاوه بر توصیف محتوای تصویر، باید کلمه کلیدی خود را در متن جایگزین قرار دهید تا شانس بیشتری برای رتبه بندی به شما بدهد.

در آخر فراموش نکنید که تصاویر خود را فشرده کنید تا صفحه شما سریعتر بارگذاری شود.

ساخت لینک های داخلی

پس از ایجاد محتوا، پیوند داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

این یک شبکه برای گوگل ایجاد می کند تا آن را دنبال کند. به یاد داشته باشید، الگوریتم گوگل هوشمند است، اما هنوز هم نیاز به یک دست دارد. چگونه متوجه می شود که برخی از صفحات به صورت موضوعی مرتبط هستند، مگر اینکه شما به آن بگویید؟

استراتژی سئو: پیوند داخلی در صفحه محصول مرکز بازاریابی

بنابراین با پیوند داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر، به الگوریتم الگویی می‌دهید تا از آن پیروی کند.

در وبلاگ HubSpot، ما آن را مدل ستون-خوشه می نامیم، که به ما کمک کرد بر فلات ترافیکی یک ساله غلبه کنیم.

استراتژی سئو: پیوند خوشه ستونی

با پیوند داخلی، به الگوریتم می گویید که تعدادی از صفحات شما به هم مرتبط هستند. شما همچنین نشان می دهید که موضوعات خاصی را به طور طولانی پوشش می دهید، و بنابراین منبع معتبری هستید.

و اختیار همه چیز است.

7. ایجاد بک لینک

محتوا هنوز ملکه است – اما او باید توسط پادشاهش همراه شود: بک لینک ها.

شما می توانید زیباترین وب سایت بهینه شده برای سئو را داشته باشید، اما گوگل آن را رتبه بندی نمی کند مگر اینکه از سایت های دیگر “رای” دریافت کنید.

ما مجدداً بک لینک ها را برای استراتژی محتوای سئوی شما در زیر پوشش می دهیم، اما نمی توانم اهمیت آنها را نادیده بگیرم، بنابراین دوباره آن را تکرار می کنم.

بک لینک ها کمی ترین راه برای ایجاد اقتدار در صنعت شما هستند. هرچه بک لینک های بیشتری داشته باشید، از نظر الگوریتم گوگل معتبرتر به نظر می رسید.

استراتژی سئو: بک لینک هاب اسپات

چرا؟ زیرا یک سایت به شما لینک نمی دهد مگر اینکه منبع اطلاعاتی معتبر و قابل اعتمادی باشید.

در اینجا مجموعه ای از استراتژی های بک لینک مورد علاقه من آمده است:

  • پست های وبلاگ مهمان را در وب سایت های ناشران دیگر منتشر کنید و به سایت خود پیوند دهید
  • محتوای مفیدی بنویسید که سایت های دیگر بخواهند به آن لینک دهند
  • تحقیقات اصلی را منتشر کنید که ناشران دیگر بخواهند به آن پیوند دهند
  • در کمپین های بازاریابی مشترک با شرکت ها شریک شوید
  • به سازمان های عضویت در صنعت با پروفایل های عمومی بپیوندید
  • حمایت از رویدادها و کنفرانس ها

در مرحله بعد، من قصد دارم کمی عمیق تر به استراتژی محتوای SEO که میلیون ها بازدید را برای وبلاگ HubSpot داشته است، بپردازم.

1. فهرستی از موضوعات تهیه کنید.

برای اینکه استراتژی محتوای سئوی خود را پیاده کنید، فهرستی از موضوعاتی که می خواهید محتوای شما به آنها بپردازد تهیه کنید.

برای شروع، فهرستی از حدود 10 کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود را تهیه کنید. از یک ابزار SEO (ابزار کلمات کلیدی گوگل، رتبه‌بندی SE، Ahrefs، SEMRush یا GrowthBar فقط برای نام بردن چند مورد) استفاده کنید تا در مورد این کلمات تحقیق کنید، حجم جستجوی آن‌ها را شناسایی کنید، و تغییراتی را که برای کسب‌وکار شما منطقی است بیابید.

با انجام این کار، شما این موضوعات را با اصطلاحات اصلی (یا کلمات کلیدی کوتاه، در صورت تمایل) مرتبط می‌کنید، اما پست‌های وبلاگ را به این کلمات کلیدی اختصاص نمی‌دهید. بیایید با استفاده از تصویر زیر مثالی از این فرآیند را مرور کنیم.

اسکرین شات ابزار کلمه کلیدی گوگل ادوردز 600 تغییر اندازه داد

فرض کنید یک کسب و کار استخر شنا در تلاش است برای «استخرهای فایبر گلاس» رتبه بندی کند که هر ماه 110000 جستجو دریافت می کند. این کلمه کلیدی کوتاه می تواند موضوع اصلی ایجاد محتوای خود را نشان دهد، اما کسب و کار همچنین باید یک سری از کلمات کلیدی مرتبط را برای گنجاندن در محتوای خود شناسایی کند. برای مثال، آنها می‌توانند از «قیمت استخرهای فایبر گلاس» یا «هزینه استخر فایبر گلاس» برای دستیابی به رتبه‌بندی بیشتر برای کلمه کلیدی کلی استخرهای فایبرگلاس استفاده کنند.

با استفاده از حجم جستجو و رقابت به‌عنوان اندازه‌گیری، می‌توانید فهرستی از 10 تا 15 کلمه کلیدی کوتاه را ایجاد کنید که مرتبط با کسب‌وکار شما هستند و توسط مخاطبان هدف شما جستجو می‌شوند. سپس، این لیست را بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید.

هر یک از کلمات کلیدی که شما شناسایی کرده اید، ستون نامیده می شوند و به عنوان پشتیبان اصلی برای یک خوشه بزرگتر از کلمات کلیدی دم بلند عمل می کنند که در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برندهای برتر هوش مصنوعی به کاخ سفید قول می دهند که هوش مصنوعی را مسئولانه توسعه دهد

2. فهرستی از کلمات کلیدی دم بلند را بر اساس این موضوعات تهیه کنید.

در این مرحله شما شروع به بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص خواهید کرد. برای هر ستونی که شناسایی کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود برای شناسایی 5 تا 10 کلمه کلیدی دم بلند استفاده کنید که عمیق تر به کلمه کلیدی موضوع اصلی می پردازند.

به عنوان مثال، ما مرتباً محتوایی در مورد سئو ایجاد می کنیم، اما کسب رتبه خوب در گوگل برای یک موضوع محبوب تنها با این نام اختصاری دشوار است. ما همچنین خطر رقابت با محتوای خود را با ایجاد صفحات متعددی داریم که همگی دقیقاً یک کلمه کلیدی – و احتمالاً همان SERPها را هدف قرار می دهند.

بنابراین، ما همچنین محتوایی را برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد یک استراتژی SEO (که اکنون در حال خواندن آن هستید) و سایر موضوعات فرعی در چتر SEO ایجاد می کنیم.

این به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا افرادی را جذب کنند که علایق و نگرانی‌های متفاوتی دارند – و در نهایت نقاط ورودی بیشتری را برای افرادی که علاقه‌مند به آنچه شما ارائه می‌دهید ایجاد می‌کند.

از کلمات کلیدی بلند خود برای ایجاد پست های وبلاگ یا صفحات وب استفاده کنید که موضوعات خاص را در ستون هایی که انتخاب کرده اید توضیح می دهد. با هم، همه کلمات کلیدی دم بلند شما یک خوشه در اطراف یک موضوع ستون ایجاد می کنند. الگوریتم های موتورهای جستجو به روابط بین خوشه ها بستگی دارد تا کاربران را با اطلاعاتی که به دنبال آن هستند مرتبط کند.

در اینجا یک ویدیو کوتاه در مورد این مفهوم است:

به این موضوع فکر کنید: هر چه محتوای شما خاص تر باشد، نیازهای مخاطبان شما می تواند خاص تر باشد و احتمال اینکه این ترافیک را به سرنخ تبدیل کنید بیشتر می شود. اینگونه است که گوگل در وب‌سایت‌هایی که می‌خزند ارزش پیدا می‌کند – صفحاتی که به درونی یک موضوع کلی می‌پردازند، به عنوان بهترین پاسخ به سؤال یک شخص در نظر گرفته می‌شوند و رتبه‌بندی بالاتری خواهند داشت.

3. برای هر موضوع صفحات بسازید.

وقتی صحبت از وب سایت ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو می شود، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی می تواند تقریبا غیرممکن باشد. اما، اینجا جایی است که لاستیک با جاده برخورد می کند.

از موضوعات ستونی استفاده کنید تا صفحه یا پستی ایجاد کنید که نمای کلی سطح بالایی از موضوع را با استفاده از کلمات کلیدی طولانی که برای هر خوشه در مرحله دو به دست آورده اید، ارائه دهد. این صفحات ستون اساساً می‌توانند فهرستی از مطالب باشند، جایی که شما توضیحی از موضوع اصلی ارائه می‌کنید و به خوانندگان درباره موضوعات فرعی که در پست‌های دیگر توضیح می‌دهید، توضیح می‌دهید.

در نهایت، تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستون ایجاد می کنید باید با نیازهای کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، مانند تعداد محصولات و پیشنهاداتی که دارید. این کار باعث می‌شود مشتریان و مشتریان بالقوه شما را در موتورهای جستجو بدون توجه به کلمات کلیدی که استفاده می‌کنند، آسان‌تر پیدا کنند.

4. یک وبلاگ راه اندازی کنید.

وبلاگ نویسی می تواند راهی باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب کاربران وب سایت شما باشد. از این گذشته، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و فرصتی اضافی برای رتبه بندی در SERP است. اگر کسب و کار شما قبلاً وبلاگی ندارد، ایجاد آن را در نظر بگیرید.

همانطور که هر پست وبلاگ را می نویسید و خوشه های خود را گسترش می دهید، باید سه کار را انجام دهید:

  1. کلمه کلیدی دم بلند خود را بیش از سه یا چهار بار در صفحه وارد نکنید زیرا گوگل به همان اندازه که قبلاً تطبیق دقیق کلمات کلیدی را در نظر می گرفت، در نظر نمی گیرد. در واقع، موارد بسیار زیادی از کلمه کلیدی شما می تواند علامت قرمزی برای موتورهای جستجو باشد که شما با کلمات کلیدی پر می کنید تا رتبه بندی کسب کنید، و آنها شما را به خاطر این موضوع جریمه می کنند.
  2. دوم، همیشه به صفحه ستونی که برای موضوعات خود ایجاد کرده اید پیوند دهید. شما می توانید این کار را به صورت تگ در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یا به عنوان متن اصلی در متن مقاله انجام دهید.
  3. هنگامی که هر پست وبلاگ را منتشر کردید، در صفحه ستون اصلی که از موضوع فرعی پشتیبانی می کند به آن پیوند دهید. با اتصال ستون و خوشه به این روش، به گوگل می گویید که رابطه ای بین کلمه کلیدی دم بلند و موضوع کلی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید وجود دارد.

5. یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید.

هر پست وبلاگ یا صفحه وب که ایجاد می کنید لزوماً نیازی به متعلق به یک گروه موضوعی ندارد. همچنین نوشتن در مورد موضوعات مماسی که مشتریان شما به آنها اهمیت می دهند تا با الگوریتم های گوگل اقتدار ایجاد کنند، ارزش دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، حداقل هفته ای یکبار وبلاگ نویسی کنید. به یاد داشته باشید که شما در درجه اول برای مخاطبان خود وبلاگ می نویسید نه موتورهای جستجو، بنابراین بازار هدف خود را مطالعه کنید و در مورد چیزهایی که به آنها علاقه مند هستند بنویسید.

ممکن است ایجاد یک استراتژی محتوا برای ثابت ماندن و تمرکز بر اهدافتان مفید باشد.

6. یک پلن لینک سازی ایجاد کنید.

مدل خوشه موضوعی راه پیش روی شما در سئو است، اما این تنها راه برای بالا بردن رتبه محتوای وب سایت شما پس از ایجاد آن نیست.

در حالی که پنج مرحله اول ما به سئو داخلی اختصاص داشت، لینک سازی هدف اصلی سئو خارج از صفحه است. لینک‌سازی فرآیند جذب لینک‌های ورودی (که بک لینک نیز نامیده می‌شود) به وب‌سایت شما از منابع دیگر در اینترنت است. به عنوان یک قاعده کلی، سایت هایی با اعتبار بیشتر که به محتوای شما لینک می دهند تأثیر مهم تری بر رتبه بندی شما دارند.

زمانی را به طوفان فکری برای همه راه‌های مختلفی که می‌توانید لینک‌های ورودی جذب کنید، اختصاص دهید. شاید با به اشتراک گذاشتن پیوندها با مشاغل محلی در ازای پیوند به سایت های خودشان شروع کنید، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان به وبلاگ‌های دیگر مراجعه کنید که از طریق آن می‌توانید به وب‌سایت خود پیوند بزنید.

7. فایل های رسانه ای را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید.

این یک مرحله کوچک اما مهم در فرآیند سئو به خصوص برای بهینه سازی موبایل است.

همانطور که وبلاگ یا وب سایت شما رشد می کند، بدون شک تصاویر، ویدیوها و رسانه های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از محتوای خود خواهید داشت. این دارایی‌های بصری به حفظ توجه بازدیدکنندگان شما کمک می‌کنند، اما به راحتی می‌توان فراموش کرد که این فایل‌ها می‌توانند بسیار بزرگ باشند. از آنجایی که سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی بسیار مهم است، نظارت بر اندازه فایل های رسانه ای که در سایت خود آپلود می کنید بسیار مهم است.

هرچه اندازه فایل بزرگتر باشد، رندر کردن وب سایت شما برای یک مرورگر اینترنتی دشوارتر است. همچنین بارگذاری این تصاویر برای مرورگرهای موبایل سخت تر است، زیرا پهنای باند دستگاه های آنها به طور قابل توجهی کمتر است. بنابراین، هرچه اندازه فایل کوچکتر باشد، وب سایت شما سریعتر بارگذاری می شود. اما، چگونه می توان تصاویر را فشرده کرد و همچنان کیفیت را حفظ کرد؟

استفاده از یک ابزار فشرده سازی برای کاهش اندازه فایل قبل از آپلود تصاویر، فیلم ها و گیف ها ارزشمند است. سایت‌هایی مانند TinyPNG تصاویر را به صورت انبوه فشرده می‌کنند، در حالی که Squoosh گوگل می‌تواند فایل‌های تصویر را به اندازه‌های میکروسکوپی کوچک کند. با وجود این که رسانه خود را فشرده کنید، نگه داشتن فایل ها در محدوده کیلوبایت (KB) یک قانون خوب است.

8. از اخبار و بهترین شیوه های سئو به روز باشید.

درست مانند بازاریابی، چشم انداز موتورهای جستجو همیشه در حال تحول است. ماندن در صدر روندهای فعلی و بهترین شیوه ها یک استراتژی مهم است و چندین منبع آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. در اینجا چند منبع برای بررسی وجود دارد:

9. میزان موفقیت محتوای خود را اندازه گیری و پیگیری کنید.

سئو می تواند زمان و تلاش زیادی را صرف کند، و به همین دلیل، می خواهید بدانید که آیا استراتژی شما کار می کند یا خیر. مهم است که معیارهای خود را دنبال کنید تا موفقیت فرآیند کلی خود را درک کنید و زمینه های ممکن برای بهبود را شناسایی کنید.

می‌توانید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب ترجیحی خود، ترافیک ارگانیک را نظارت کنید یا با استفاده از Excel یا Google Sheets داشبورد خود را ایجاد کنید. همچنین، ردیابی صفحات ایندکس شده، تبدیل‌ها، بازگشت سرمایه و رتبه‌بندی شما در SERP می‌تواند به شما کمک کند تا موفقیت خود را شناسایی کرده و زمینه‌های فرصت را نیز شناسایی کنید.

گزارش سئو

گزارش سئو یک نمای کلی از تلاش‌های سئوی است که در یک دوره زمانی خاص انجام داده‌اید. اساساً نشان می دهد که چقدر موفق بوده اید و همچنین هر زمینه ای که نیاز به بهبود دارد. داشتن یک گزارش تلفیقی همچنین به شما کمک می کند تا داده ها را به ذینفعان مربوطه ارائه دهید تا نشان دهید چرا فعالیت های SEO شما مهم هستند و چگونه باعث رشد کسب و کار شما می شوند.

گزارش سئوی شما می‌تواند شامل معیارهایی مانند نتایج ترافیک ارگانیک، سلامت سئوی وب‌سایت شما، تولید لینک‌های ورودی، و همچنین به حوزه‌هایی که رشد کاهش یافته است، باشد که برای بهبود آینده باید به آن توجه شود.

تصویر زیر نمونه ای از یک گزارش سئو از Ahrefs است که در آن یک نمای کلی از پیشرفت لینک سازی تلاش های سئو ارائه کرده است.

نمونه گزارش سئو

منبع تصویر

برای تقویت گزارش سئوی خود، در واقع باید برخی از فعالیت های سئو را تکمیل کرده باشید، و در زیر نمونه هایی با کیفیت بالا از سئوی موفق را ارائه خواهیم داد.

بهترین نمونه های سئو

همانطور که در بالا ذکر شد، کارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید تا استراتژی سئوی خود را اعمال کنید. در زیر نمونه‌هایی از این که در عمل چگونه به نظر می‌رسد را مرور می‌کنیم که می‌توانید از آنها به عنوان الهام بخش برای فرآیندهای خود استفاده کنید.

موارد مختلفی وجود دارد که می توانید در استراتژی سئوی خود بگنجانید، مانند:

1. نوشتن توضیحات متا قانع کننده.

توضیحات متا قطعه ای از متن زیر عنوان و پیوند در نتایج جستجو است. توضیحات، محتوای صفحه را برای شخصی که پرس و جوها را انجام می دهد توصیف می کند تا بدانند چه انتظاری دارند.

تصویر زیر نتیجه جستجوی تحقیقات بازار است.

نمونه سئو: توضیحات متا سئو

این یک توضیحات متا با کیفیت بالا است، زیرا به گوگل امکان می‌دهد دقیقاً بداند صفحه حاوی چه چیزی است، به محتوای شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی صحیح ظاهر شود و به مخاطبان کمک می‌کند تا بفهمند دقیقاً روی چه چیزی قرار است کلیک کنند.

2. دریافت بک لینک محتوا و لینک های ورودی.

بک لینک، که لینک ورودی نیز نامیده می شود، زمانی است که وب سایت دیگری به وب سایت یا محتوای وبلاگ شما پیوند می دهد. معمولاً به‌عنوان یک لینک روی رشته‌ای از متن قرار می‌گیرد که به محتوای شما مربوط می‌شود و پس از کلیک کردن، به سایت شما منتقل می‌شود.

بک لینک ها یک ابزار موثر سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان می دهند که محتوای شما معتبر و مرتبط است و به شما کمک می کند در SERP رتبه بالاتری داشته باشید. تصویر زیر نمونه ای از یک پست وبلاگ از Kicksta است که دارای یک بک لینک به یک پست وبلاگ HubSpot است.

بهترین نمونه های سئو: بک لینک سئو

منبع تصویر

3. بهینه سازی صفحات سایت برای سرعت صفحه.

سرعت صفحه سرعت بارگیری محتوای وب سایت شما هنگام بازدید شخصی از صفحه خاصی در وب سایت شما است. گوگل در سال 2018 شروع به در نظر گرفتن سرعت صفحه برای رتبه بندی SERP کرد، و زمانی که استراتژی خود را اجرا می کنید، آن را تبدیل به یک منطقه مهم برای تمرکز کرد.

4. سئوی محلی

سئوی محلی باعث بهبود دید موتورهای جستجو برای مکان کسب و کار شما می شود. یک استراتژی موثر سئوی محلی، محتوای شما را در پرس و جوهای جستجوی مشتریان در منطقه محلی شما نشان می دهد و به آنها اجازه می دهد بدانند کسب و کار شما برای رفع نیازهای آنها وجود دارد.

تصویر زیر یک نتیجه SERP برای “بهترین رستوران های بروکلین” است. سه کسب‌وکار که در نتایج ظاهر می‌شوند یک نمایه بهینه‌سازی شده «Google برای کسب‌وکار من» دارند که حاوی اطلاعاتی است که به آن کمک می‌کند در نتایج رستوران‌های منطقه بروکلین ظاهر شود.

بهترین مثال سئو: نتیجه سرپ سئو محلیمنبع تصویر

فرآیند سئو

هنگامی که استراتژی سئوی خود را ایجاد کردید، باید فرآیندی را نیز برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و هدف جستجوی تکاملی ایجاد کنید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید.

1. محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه کنید.

هر ماه زمانی را به به روز رسانی پست های وبلاگ قدیمی با اطلاعات جدید و به روز اختصاص دهید تا رتبه خود را در SERP ادامه دهید. همچنین می‌توانید از این زمان برای افزودن بهترین روش‌های سئو که در ابتدا به آن توجه نشده‌اند، مانند متن جایگزین تصویر از دست رفته، استفاده کنید.

2. مراقب تغییر کلمات کلیدی و هدف جستجوی جدید باشید.

پس از چند ماه، نحوه رتبه بندی پست های وبلاگ و کلمات کلیدی آنها را پیگیری کنید. این می‌تواند به شما کمک کند که عنوان‌های فرعی را تنظیم کرده و کپی کنید تا از هدف جستجوی جدیدی استفاده کنید که ممکن است مخاطبان شما به آن علاقه مند باشند.

3. ارزش ویرایشی بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید.

گاهی اوقات، متوجه می شوید که یک پست کاملاً قدیمی است. در این سناریو، شما باید فراتر از میانگین به‌روزرسانی تاریخی سئو بروید و آن را به‌روزرسانی کامل کنید. می‌توانید این کار را با به‌روزرسانی اطلاعات و آمار قدیمی، ترکیب بخش‌های جدید برای عمق بیشتر، و افزودن نقل‌قول‌ها یا داده‌های اصلی برای ارائه ترافیک ارجاع بیشتر به پست انجام دهید.

4. یک برنامه محتوای ماهانه ایجاد کنید.

برای همگام شدن با استراتژی سئوی خود، ایجاد و اصلاح یک برنامه محتوای ماهانه می تواند مفید باشد. می‌توانید آن را در یک صفحه‌گسترده قرار دهید، و تیم‌های شما می‌توانند بر این اساس ردیابی کنند. لیست زیر نمونه ای از برنامه محتوای ماهانه محتوایی است که مراحل فوق را در نظر می گیرد.

با یک برنامه سئو ماهانه مانند آنچه در بالا ذکر شد، به علاوه یک سند ردیابی مانند گزارش بینش جستجو، می توانید یک استراتژی سئو کارآمد را ایجاد و اجرا کنید. همچنین می توانید موضوعات کم میوه را برای بحث در مورد صنعت خود شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید.

یک استراتژی بسازید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کند

رتبه بندی در صفحات جستجو می تواند دشوار باشد. اگرچه ممکن است ایجاد محتوایی که حول کلمات کلیدی پربازدید متمرکز شده باشد، فریبنده به نظر برسد، این استراتژی ممکن است به شما در رسیدن به اهداف تجاری خود کمکی نکند.

در عوض، یک استراتژی سئو ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند تا نیازهای کسب‌وکار فردی خود را برطرف کنید، مانند افزایش جذب مشتری، برای موفقیت بیشتر در بازاریابی.

امیدواریم از این مقاله نحوه ایجاد یک استراتژی سئو برای سال 2023 مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Idlomx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *