گوشی های تاشو سود بیشتری نسبت به غیر تاشو دارند: گزارش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بهترین گوشی‌ های تاشو در سال 2022 - مجله خبری گوشی شاپ

در این بخش از مجله هشت پیک طی یک گزارش میخواهیم تحقیقاتی را که در مورد هوشمند نسبت به سایر گوشی ها را مورد ارزیابی قرار دهیم

تحقیقات مستقل شرکت ژاپنی Fomalhaut Techno Solutions نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند تاشو سود بیشتری نسبت به تلفن‌های هوشمند معمولی دارند. هزینه تخمینی قطعات برای Galaxy Z Fold 4 سامسونگ حدود 38 درصد از قیمت خرده فروشی آن است. این رقم برای آیفون 14 پرو مکس تازه معرفی شده اپل 46 درصد است.

طبق گفته Nikkei Asia که در این تحقیق با پارگی توکیو همکاری کرده است، کل صورتحساب مواد استفاده شده در Galaxy Z Fold 4 حدود 670 دلار است. قیمت خرده فروشی این گوشی از 1800 دلار شروع می شود. در همین حال، آیفون 14 پرو مکس برای نسخه پایه 1100 دلار قیمت دارد اما هزینه مواد آن نزدیک به 500 دلار است. بر اساس این یافته، تاشو دارای حاشیه سود ناخالص قابل توجهی بالاتری است.

شرکت چینی محصور هوآوی که چند سالی است گوشی‌های هوشمند تاشو تولید می‌کند اما به دلیل تحریم‌های آمریکا بیشتر به بازار داخلی محدود شده است، حتی از سامسونگ حاشیه‌های بیشتری دارد. نسبت هزینه قطعه به قیمت خرده فروشی برای Mate Xs آن تقریباً 30٪ است. این مبلغ زیادی است از هر دستگاه تاشوی که برای این شرکت فروخته می‌شود، شرکتی که زمانی این غول کره‌ای را به عنوان بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان تهدید می‌کرد. حاشیه سود شیائومی برای Mi Mix Fold نزدیک به Galaxy Z Fold 4 است.

به طور خلاصه، این گوشی‌های هوشمند «غیر متعارف» نسبت به تلفن‌های هوشمند معمولی که سال‌هاست وجود داشته‌اند، درآمد بیشتری برای تولیدکنندگان به‌دست می‌آورند. گزارش جدید حدس می‌زند که سودآوری بالاتر ممکن است باعث شده است که OEMها در سال‌های اخیر به صورت عمده وارد بازار تاشو شوند. OPPO و Vivo که در میان پنج شرکت بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان هستند، اولین محصول تاشو خود را در سال 2022 عرضه کردند. شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل نیز ممکن است به زودی وارد بازار شوند.

سامسونگ از یک زنجیره تامین داخلی قوی تاشو سود می برد

فروش گوشی تاشو سامسونگ | فروشگاه اینترنتی مامل مارکت

 

سامسونگ نسبت به رقبای خود در بازار تاشو پیشتاز است. شرط بندی اولیه این شرکت بر روی این محصولات آینده نگر منجر به یک زنجیره تامین تاشو قوی در کره جنوبی شده است. در حالی که این شرکت صفحه نمایش تاشو، تراشه های حافظه و تراشه های ذخیره سازی را به تنهایی تولید می کند، بسیاری از قطعات دیگر را از شرکت های داخلی تامین می کند. بر اساس هزینه، حدود 50 درصد از قطعات مورد استفاده در گلکسی زد فولد 4 توسط فروشندگان کره جنوبی عرضه می شود.

علاوه بر این، Mate Xs هواوی نیز تقریباً 50 درصد از قطعات خود را از تامین کنندگان کره جنوبی استفاده می کند. همچنین قطعات کره جنوبی حدود 36 درصد از قطعات Mi Mix Fold شیائومی را تشکیل می دهند. این نشان دهنده قدرت زنجیره تامین تاشو در بازار داخلی سامسونگ است. این شرکت در سال های آینده به دنبال استفاده بیشتر از آن به نفع خود است. این شرکت نسل پنجم تاشوهای خود را در کمتر از یک سال آینده عرضه خواهد کرد.

امیدواریم که از این گزارش مجله هشت پیک استفاده کرده باشید و اون رو با دوستان خودتون به اشتراک بگذارید

5/5 - (5 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/krg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *