روش بستن موی گوجه ای با کش

زمان مطالعه: 4 دقیقه

بستن موها و فرم دادن به آن باعث می‌شود چهره‌ای زیبا و جذاب‌تری داشته باشید. مدل موی گوجه‌ای همانطور که از اسمش پیداست، گرد کردن مو به شکل حلقه‌ی دایره‌ای است که در قسمت بالای و یا پشت سر جمع می‌شود. شما نیاز به ابزار اضافی برای درست کردن این مدل مو ندارید کافی است با استفاده از یک کش و یک جوراب، به آسانی موهای خود را زیبا کنید. در اینجا شما را با دو روش برای بستن این مدل مو آشنا می‌کنیم.

 بیشتر بخوانید: سایت رزرو آرایشگاه و سالن زیبایی 

روش اول بستن موی گوجه‌ای با جوراب

مرحله‌ی اول

بستن مو گوجه ای

ابتدا یک جوراب بردارید ترجیحا جورابی را انتخاب کنید که تمیز و کش محکم‌تری در قسمت مچ پا داشته باشد. در حالت ایده‌آل بهتر است رنگ جوراب به رنگ موهای شما نزدیک‌تر باشد که هنگام بستن از لابه‌لای موهای شما پیدا نباشد. قسمت پنجه‌ی جوراب را با قیچی بچینید. شروع کنید از جایی که برش زده‌اید تا مچ پا را بپیچید که به شکل یک کش در بیاید.

مرحله‌ی دوم

موهای خود را شانه بزنید و دقیقا همانند زمانی که می‌خواهید موهای خود را دم اسبی ببندید آن را صاف کنید و آن را در بالای سر و یا پشت سرتان جمع کنید و با یک کش، محکم آن را ببندید. اگر موهای شما بسیار لخت است که در جای خود ثابت نمی‌ماند بهتر است از تافت برای ثابت نگه‌ داشتن آن استفاده کنید.

مرحله‌ی سوم

بستن مو به روش گوجه ای

موها را از قسمت سوراخ جوراب رد کنید. حالا، موی خود را صاف نگه دارید. با استفاده از یک دست آزاد خود شروع کنید که جوراب را یک یا دو دور باز کنید. توجه کنید که جوراب را تا انتهای مو پایین نبرید.

مرحله‌ی چهارم

جوراب را به سمت بالا نزدیک به انتهای مو ببرید. این قسمت ممکن است کمی سخت باشد. بنابراین باید موهای پشت سر خود را بگیرید و آن را به همان اندازه در تمام جهات پخش کنید. از بالا شروع کنید موهای خود را به سمت پایین دور جوراب بپیچید و موهای اطراف جوراب را لوله کنید. جوراب را کمی پایین بیاورید تا موهایتان را بگیرد. اگر موهای شما خیلی محکم شده باشد می‌توانید دم موی خود را نگه‌ دارید و اجازه دهید موها دور جوراب بیفتد و فقط دستتان را زیر کش ببرید تا موها را جمع و جور کنید.

مرحله‌ی پنجم

بستن مو به روش گوجه ای

جوراب را به پایین بیاورید و آن را جمع و جور کنید. با کمی تمرین کردن می‌توانید نسبت به آن مهارت پیدا کنید و به راحتی آن را انجام دهید. جوراب باید به ته دم اسبی نزدیک شود.

مرحله‌ی ششم

هنگامی که موها درست در جای خود قرار گرفتند و به سمت پایین پیچیدید، می‌توانید یک کش، آن را در پایین نگه دارید. پس از ثابت شدن موها بهتر است از یک اسپری مو استفاده کنید.

روش دوم بستن موی گوجه‌ای با کش

مرحله‌ اول

بستن مو با کش

ابتدا موهای خود را شانه بزنید و دقیقا همانند زمانی که می‌خواهید موهای خود را دم اسبی ببندید آن را صاف کنید و آن را در بالای سر و یا پشت سرتان جمع کنید و با یک کش، محکم آن را ببندید.

مرحله دوم

بستن مو با کش

موها را از جایی که با کش بسته شده است را بگیرید و در جهت عقربه‌های ساعت یک دور آن را بپیچانید تا یک دایره تشکیل شود. شما می‌توانید با استفاده از یک آینه در پشت خود و یک آینه در جلوی صورتتان از صحیح انجام دادن آن اطمینان حاصل کنید.

مرحله سوم

بستن مو با کش به روش گوجه ای

انتهای مو را دور موهای پیچیده شده قرار دهید و با استفاده از یک کش آن را محکم در جای خود ثابت کنید.

مرحله چهارم

بستن مو با کش

تنظیمات جزئی را انجام دهید یعنی اگر موها در جای صحیح خود قرار نگرفته‌اند و یا کش محکم نیست در این مرحله می‌توانید آن را تصحیح کنید.

 منبع:  آموزش بستن موی گوجه ای در مجله زیبایی استایلی 

4.5/5 - (111 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vdH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. نارسیس گفت:

    با سپاس ازشما 🌹🌹🌹😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *