فصد خون برای کبد چرب چیست؟ صفر تا صد فصد برای کبد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

فصد خون یکی از روش‌های سنتی است که به کمک آن می‌توان سموم را از بدن خارج کرد. در حقیقت در این روش، خون گیری به شیوه طب سنتی انجام می‌شود. گاهی بدن دچار اختلالاتی می‌شود که یکی از راه‌های درمانی به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری کبد چرب، است البته عموم مردم بدون تخصص امکان استفاده از این روش درمانی را ندارند و به هیچ عنوان بدون حضور فرد متخصص نباید این عمل صورت گیرد، چرا که نتایج جبران ناپذیری را برای سلامت بدن به وجود می‌آورد. آنچه در ادامه در این مقاله آموزشی و پزشکی مطالعه می‌کنید موضوعاتی نظیر نگاهی به پیشینه عمل فصد خون، نقش فصد خون برای بیماری کبد چرب، تفاوت چرب با فصد کبد، اهمیت انجام عمل فصد خون توسط افراد متخصص می‌باشد. با توجه به اهمیت این موضوع پیشنهاد می‌کنم تا پایان همراه ما باشید.

 

نگاهی به پیشینه عمل فصد خون

شاید برایتان جالب باشد اگر اشاره ای به قدمت و پیشینه این روش سنتی نیز داشته باشیم. در ایران قدیم آموزش‌هایی توسط ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی در این خصوص مدون شده که بر اساس این نوع اطلاعات 360 نوع رگ در بدن وجود دارد که انجام عمل فصد خون بر روی آن‌ها امکان پذیر است و به عبارتی دیگر در قدیم با کمک وسیله‌ای به نام نیشتر، بر روی جداره‌ای از هر کدام از این رگ‌ها که تشخیص داده می‌شد، خراشی ایجاد می‌شد تا سموم و مواد مضر از طریق خونریزی، از بدن خارج شود، البته امروزه نیز از طریق انجام تست کبد چرب در خانه و یا بیرون از منزل اقدامات متعددی در زمینه تلفیق شیوه پزشکی سنتی و مدرن انجام می‌شود.

کبد چرب

آیا فصد خون برای کبد چرب مفید است؟

یکی از مهم‌ترین سوالات بیماران مبتلا به کبد چرب در خصوص تأثیر فصد خون برای کبد چرب است، حال آنکه بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند فصد خون مزیت‌ها و خاصیت‌های بسیار مفید و موثری برای بدن دارد و می‌تواند بسیاری از بیماری‌های نادر و نامشخص بدن را به نحو شگفت انگیزی درمان کند. شاید برایتان جالب باشد که این روش درمان طب سنتی برای درمان چاقی و کبد چرب نیز موثر است البته باید نوع چاقی را مد نظر قرار داد. از آنجا که چاقی بدن در طب سنتی به دو صورت چاقی لحمی (در اثر انباشت توده عضلانی) و چاقی شحمی(در اثر انباشت توده پیه و چربی) دسته بندی می‌شود، امکان استفاده در دسته اول وجود دارد و حتی می‌توانید با  اجاره تجهیزات پزشکی این عمل را با حضور افراد متخصص انجام دهید اما برای گروه دوم از آنجا که منجر به ضعف بدنی در فرد می‌شود، استفاده از این روش توصیه نمی‌شود.

علاوه بر تاثیر مثبت آن بر روی کبد چرب این نکته نیز جالب توجه است که با خروج خون مملو از مواد سمی و مضر، حس شادی در فرد ایجاد می‌شود، همچنین در صورت عدم تعادل سطح کلسترول در بدن، کلسترول را تنظیم و به سطح نرمال هدایت می‌کند، ضمن اینکه باعث پاکسازی غدد لنفاوی نیز می‌شود. این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که غلظت خون منجر به اغلب بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود. در این بین بیماری‌های پوستی مانند انواع جوش و آکنه که می‌تواند به دلیل انباشت مواد سمی در زیر پوست و در اطراف رگ‌ها باشد، امکان انجام فصد خون در منزل هم وجود دارد و می‌توان از بهبودی بیمار مطمئن بود.

فصد برای کبد چرب

فصد خون برای کبد چرب با فصد کبد چه فرقی دارد؟

امروزه بیماری‌های کبدی متعددی وجود دارد که از طریق فصد کبد و یا فصد خون برای کبد چرب رفع می‌شود. شاید در نگاه اول این گونه به نظر برسد که این دو روش یکسان و مشابه هستند اما در روش فصد خون برای کبد چرب رگ مرتبط با کبد را برش می‌زنند تا خون خارج شده باعث بهبودی شود حال آنکه  در فصد کبد به طور مستقیم با کبد در ارتباط است. به عنوان مثال در بیمارانی که دچار سوء مزاج دموی هستند به عنوان اولین اقدام درمانی می‌توان با اجاره تجهیزات پزشکی از شیوه فصد خون استفاده کرد.

فصد خون

چرا باید فصد خون را به دست افراد متخصص انجام شود؟

پیش از هر چیز باید گفت پیشگیری بهتر از درمان است به این معنا که افراد بایستی از سلامت جسم، روح و روان خود مراقبت کنند و با داشتن فاکتورهایی مانند تغذیه سلام، بهداشت، خواب کافی و در مجموع داشتن سبک زندگی سالم به هدف ایده آل خود در داشتن جسم و روح ایده‌آل دست یابند اما گاهی تنش، مشغله و سبک زندگی ماشینی افراد را از این هدف مهم دور می‌کند و باعث آسیب به بدن از جمله انباشت سموم در بدن، غلظت خون، چاقی و یا بروز کبد چرب و غیره می‌شود، می‌توان گفت برای درمان هر کدام و از جمله فصد خون برای کبد چرب از این بیماری‌های مدرن فصد خون در منزل و یا در محل مورد نظر امکان پذیر است اما در وهله اول باید این کار را به کاردان و متخصص این امر سپرد چرا که رگ عضو حساسی از بدن است و فصد یک رگ تاثیر زیادی بر دیگر اعضای بدن می‌گذارد در نتیجه ایجاد برش بر روی رگ، نحوه صحیح پیدا کردن رگ، اقدامات پیش، حین و یا بعد از عمل از جمله مواردی است که تنها از عهده پزشک متخصص بر می‌آید، بنابراین گرچه از این روش به عنوان طب سنتی یاد می‌شود و هر شخصی ممکن است در این زمینه ادعای طبابت را داشته باشد اما تنها حضور فرد با تجربه و متخصص در زمینه تست کبد چرب در خانه و دیگر تست‌های دیگر راه گشا خواهد بود.

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qXu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *