پیوست در مسنجر در دسترس نیست [رفع این مشکل]

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پیوست در مسنجر در دسترس نیست [رفع این مشکل] همراه ما باشید

کاربران فیس بوک ممکن است تجربه کنند پیوست در مسنجر در دسترس نیست خطا هنگام تلاش برای ارسال یک فایل، عکس یا ویدیو. دلایل مختلفی برای این خطا وجود دارد – مشکلات اتصال به اینترنت، نسخه قدیمی برنامه، حافظه پنهان پاک نشده و غیره. در این آموزش نحوه رفع خطای Attachment Unavailable in Messenger را به روش‌های سریع و ساده خواهیم دید.

 

خطای پیوست در دسترس نیست در مسنجر

فیس‌بوک مسنجر یک ابزار ارتباطی ساده و کاربردی برای پیام‌رسانی فوری است. این برنامه به کاربران خود اجازه می‌دهد تا فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و استیکرها را فوراً برای دوستان و خانواده خود ارسال کنند و همچنین تماس صوتی و تصویری برقرار کنند. مسنجر یک اپلیکیشن پرکاربرد است و تعداد قابل توجهی از مردم در سراسر جهان روزانه از آن برای حفظ ارتباط با عزیزان خود استفاده می کنند. با این حال، در مواقعی، کاربران با خطایی مواجه شده اند که در آن قادر به ارسال هر پیوست یا دریافت هر پیوست ارسال شده توسط دیگران نیستند.

رفع خطای Attachment Unavailable در مسنجر

هنگامی که کاربران مسنجر قادر به ارسال فایل، عکس، ویدیو یا استیکر یا دریافت هر گونه پیوست ارسال شده توسط دیگران نباشند، پیام ضمیمه در دسترس نیست را در پیام رسان نمایش می دهد. این مشکل رایجی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه هستند و به طور کلی رفع آن آسان است. راه حل های زیر را امتحان کنید که به شما در رفع این وضعیت کمک می کند:

  1. برنامه مسنجر خود را به آخرین نسخه به روز کنید
  2. کش فیسبوک مسنجر را پاک کنید
  3. اتصال به اینترنت را بررسی کنید
  4. مرورگر وب یا دستگاه دیگری را امتحان کنید
  5. فرستنده یا آپلود کننده اصلی پیوست را حذف کرد.

1]برنامه مسنجر خود را به آخرین نسخه به روز کنید

 

اگر برنامه شما قدیمی است یا در نسخه قدیمی است، ممکن است این خطا رخ دهد. نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌ها ممکن است اشکالاتی داشته باشند که هنگام استفاده از برنامه باعث ایجاد مشکل می‌شوند. برای اطمینان از عملکرد روان، لازم است به‌روزرسانی‌های به‌موقع برنامه‌های خود را بررسی کنید. برای دسترسی به ویژگی‌ها و ابزارهای جدید در مسنجر، برنامه را در دستگاه خود از طریق مایکروسافت استور، اپل اپ استور یا گوگل پلی به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. ممکن است مجبور شوید برنامه را پس از به‌روزرسانی مجدد راه‌اندازی کنید.

2]کش فیسبوک مسنجر را پاک کنید

ابتدا سعی کنید کش و کوکی های مرورگر خود را از طریق تنظیمات مرورگر وب خود پاک کنید. اگر مشکل همچنان ادامه دارد، کش فیسبوک مسنجر را از طریق برنامه تنظیمات تلفن خود پاک کنید یا در صورت نیاز آن را دوباره نصب کنید. همچنین می‌توانید فضای ذخیره‌سازی برنامه را پاک کنید و ببینید آیا با این کار مشکل برطرف می‌شود یا خیر.

3]اتصال به اینترنت را بررسی کنید

بررسی کنید که آیا اینترنت شما به درستی کار می کند. اتصال اینترنت ناپایدار یا ضعیف می تواند هنگام آپلود یک پیوست مشکل ایجاد کند. این می تواند عملکرد نرم و روان برنامه را مختل کند. بنابراین، مطمئن شوید که به یک اینترنت WIFI قوی یا هر سیگنال داده پایدار دسترسی دارید.

4]مرورگر وب یا دستگاه دیگری را امتحان کنید

برخی از مرورگرهای وب یا حتی دستگاه ها به دلیل مشکلات سازگاری می توانند منجر به این خطای پیوست شوند. می‌توانید از مرورگر وب یا دستگاه دیگری استفاده کنید تا بررسی کنید آیا پیوست قابل دانلود یا قابل مشاهده است. این برای اطمینان از این است که آیا مشکل مربوط به مرورگر وب یا دستگاه شما است یا خیر.

5]فرستنده یا آپلود کننده اصلی پیوست را حذف کرد

پیوست در مسنجر در دسترس نیست

اگر همچنان با مشکلات پیوست مواجه هستید، ممکن است آپلودکننده یا فیس بوک عکس یا پست را حذف کرده باشد و به همین دلیل است که نمی توانید پیوست را مبادله یا مشاهده کنید. این نیز وضعیتی است که در آن پیام خطای «پیوست در دسترس نیست» در فیس‌بوک مسنجر ظاهر می‌شود. گاهی اوقات، ممکن است اجازه مشاهده پیوست را نداشته باشید. اگر آپلودکننده تنظیمات حریم خصوصی پیوست را طوری تنظیم کند که فقط برای دوستانش قابل مشاهده باشد، اما شما یکی از دوستان او نباشید، ممکن است این اتفاق بیفتد. اگر پستی قوانین فیس بوک را نقض کرده باشد، فیس بوک می تواند چنین محتوایی را حذف کند.

من امیدوارم که همه این راه حل ها و رفع ضمیمه غیر قابل دسترس خطا در مسنجر برای شما مفید بود!

خواندن: فیس بوک مسنجر روی کامپیوتر کار نمی کند

چرا نمی توانم یک پیوست را در مسنجر باز کنم؟

ممکن است به دلیل اتصال ضعیف به اینترنت، مجوزهای محدود برای پیوندهای فیس بوک یا اینستاگرام، یا مشکلات مربوط به خود برنامه مسنجر، نتوانید پیوستی را در مسنجر باز کنید. برای رفع این مشکل، مطمئن شوید که اتصال اینترنت پایداری دارید، تنظیمات حریم خصوصی را بررسی کنید و برنامه را به آخرین نسخه به روز کنید.

وقتی پیوست در دسترس نیست به چه معناست؟

پیام خطای «پیوست در دسترس نیست» در فیس‌بوک مسنجر یا به این معنی است که پیوست، مانند یک ویدیو، عکس یا پست مقاله، توسط شخصی که آن را آپلود کرده است حذف شده است، یا شما اجازه مشاهده پیوست را ندارید.

خواندن: تماس های صوتی و تصویری مسنجر فیس بوک در Edge کار نمی کنند

چگونه می توانم پیوست ها را در فیس بوک مسنجر مشاهده کنم؟

برای مشاهده پیوست های رد و بدل شده بین شما و شخص دیگر در مسنجر فیس بوک، مکالمه را باز کنید و روی نام در بالا کلیک کنید. سپس از منوی کشویی گزینه View Photos & Videos را انتخاب کنید. با این کار تمام رسانه ها، فایل ها و پیوندهای به اشتراک گذاشته شده در چت نمایش داده می شود.

امیدواریم از این مقاله پیوست در مسنجر در دسترس نیست [رفع این مشکل] مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HVmRGC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *