آیا مردم هنوز در سال 2023 وبلاگ ها را می خوانند؟ ما از یوزرها پرسیدیم [داده های جدید]

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی آیا مردم هنوز در سال 2023 وبلاگ ها را می خوانند؟ ما از یوزرها پرسیدیم [داده های جدید] همراه ما باشید

بر اساس گزارش وضعیت بازاریابی 2023 ما، وبلاگ ها از جمله کانال های بازاریابی برتر هستند که بالاترین بازگشت سرمایه را ارائه می دهند.

 

علیرغم اعدادی که نشان می‌دهند وبلاگ‌ها چگونه می‌توانند برای کسب‌وکار مفید باشند، برخی از بازاریابان و صاحبان کسب‌وکار تعجب می‌کنند که «آیا مردم هنوز وبلاگ‌ها را می‌خوانند؟»

برای تعیین اینکه خوانندگان وبلاگ امروز در چه جایگاهی قرار دارند، از 325 نفر در مورد تعداد دفعات خواندن وبلاگ ها نظرسنجی کردم. این چیزی است که من می دانم:

آیا مردم هنوز هم وبلاگ می خوانند؟

چگونه خوانندگان وبلاگ بیشتری بدست آوریم

ساختن یک وبلاگ بهتر


آیا مردم هنوز هم وبلاگ می خوانند؟

به عنوان یک وبلاگ نویس که روزانه می نویسد، یافته های من دلگرم کننده بود. اکثر پاسخ دهندگان (29٪) 1 تا 4 بار در ماه وبلاگ می خوانند، 18٪ هر روز مطالعه می کنند و تنها 17٪ هرگز وبلاگ را نمی خوانند.

نمودار زیر به طور خلاصه نشان می دهد که پاسخ دهندگان چقدر وبلاگ ها را می خوانند.

مردم چقدر پست های وبلاگ را می خوانند؟ آیا مردم همچنان پست های وبلاگ را می خوانند؟

در حالی که درصد افرادی که هرگز وبلاگ نمی خوانند از افرادی که 1-3 یا 1-4 بار در هفته می خوانند بیشتر است، افراد بیشتری روزانه وبلاگ ها را مطالعه می کنند تا هرگز.

بنابراین، ما می دانیم که افراد بیشتری حداقل گاهی از همه وبلاگ ها را مطالعه می کنند، اما آیا آنها نسبت به گذشته بیشتر یا کمتر مطالعه می کنند؟ به گفته پاسخ دهندگان ما، تقریباً یکسان یا بیشتر است.

57 درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی می گویند میزان محتوای وبلاگی که مصرف می کنند مشابه سال گذشته است، در حالی که 35 درصد می گویند مصرف وبلاگ آنها افزایش یافته است. تنها 9 درصد مصرف خود را نسبت به سال قبل کمتر اعلام کرده اند.

آیا مردم پست های وبلاگ را بیشتر از سال گذشته می خوانند یا کمتر؟ آیا مردم هنوز وبلاگ می خوانند؟

همچنین ممکن است تعجب کنید که مردم چگونه وبلاگ ها را می خوانند. آیا آنها به سختی مطالب را مرور می کنند یا عمیقاً می خوانند؟

بر اساس این نظرسنجی، 35 درصد از مردم بیشتر اوقات از طریق وبلاگ ها سرک می کشند و 38 درصد ترکیبی از خواندن و مطالعه عمیق را انجام می دهند.

13٪ بیشتر از آن که سرچ می کنند مطالعه می کنند و فقط 6٪ در سریع ترین زمان ممکن به اطلاعات مورد نیاز خود می پردازند و سپس بدون خواندن بقیه مطالب را ترک می کنند.

مردم چگونه وبلاگ ها را می خوانند؟ آیا مردم هنوز وبلاگ می خوانند؟

تحقیقات ما نشان می دهد که وبلاگ نویسی هنوز هم راهی عالی برای دستیابی به مشتریان و گسترش تجارت شما است. مردم هنوز در حال خواندن وبلاگ هستند. بیشتر آنها کاری بیش از صرفاً پرش به اطلاعاتی که می خواهند و ترک آن انجام می دهند.

علاوه بر این، وبلاگ نویسی هنوز هم برای بهینه سازی موتورهای جستجو بسیار ارزشمند است. تقریبا یک سوم از بازاریابان از وبلاگ های بهینه شده برای موتورهای جستجو برای جذب و تبدیل سرنخ ها استفاده می کنند.

برای کمک به جلب توجه مخاطبان بزرگ – حتی اگر آنها کمتر وبلاگ می خوانند – در اینجا پنج راه برای نوآوری استراتژی وبلاگ شما وجود دارد.

چگونه خوانندگان وبلاگ بیشتری بدست آوریم

1. ویدیو و متن را در پست های خود آزمایش کنید.

از سال 2023، ویدیو محبوب ترین و موثرترین قالب رسانه بازاریابی برای چهارمین سال است.

گنجاندن ویدیو در وبلاگ شما می تواند به محتوای شما عمق دهد و تعامل را افزایش دهد زیرا مردم مجبور می شوند روی ویدیو کلیک کرده و آن را تماشا کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا تحقیق کلمات کلیدی هنوز بخش مهمی از موفقیت در سئوی شماست؟

در وبلاگ HubSpot، ما مرتباً ویدیوهایی را به پست‌های وبلاگ خود اضافه می‌کنیم تا جزئیات دقیق‌تری یا نکات تخصصی در مورد موضوعی که درباره آن نوشته‌ایم ارائه دهیم. به این ترتیب، خوانندگانی که پست وبلاگ را پیدا می کنند می توانند محتوا را بخوانند یا تماشا کنند.

در اینجا یک نمونه از یک پست وبلاگ آورده شده است که در آن ویدئویی مرتبط با موضوع آن قرار داده ایم:

نمونه ای از ویدیوی یوتیوب که در پست وبلاگ HubSpot جاسازی شده است. آیا مردم هنوز وبلاگ می خوانند؟

علاوه بر بهبود تجربه کاربر، قرار دادن ویدیوها در وبلاگ شما همچنین می‌تواند محتوای وب را در نتایج جستجوی مبتنی بر ویدیو رتبه‌بندی کند. علاوه بر این، وقتی محتوای ویدیویی را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید، می تواند بسیار جذاب باشد.

اگر فکر می‌کنید ایجاد ویدیو برای کسب‌وکارتان بسیار گران یا فنی است، استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای تولید ویدیو با بودجه استفاده کنید.

این راهنمای گام به گام شما را راهنمایی می‌کند که چگونه برای وبلاگ یا سایر پلتفرم‌های خود ویدئوهای طوفان فکری، اسکریپت و فیلمبرداری مقرون به صرفه بگیرید، حتی زمانی که بودجه زیادی ندارید.

بسیاری از ژنراتورهای ویدئویی هوش مصنوعی نیز در دسترس هستند که ایجاد ویدیو را سریع، آسان و مقرون به صرفه می کنند.

2. اینفوگرافیک یا سایر تصاویر اصلی را به محتوای خود اضافه کنید.

برای ایجاد اینفوگرافیک های بصری جذاب، نیازی نیست که یک طراح گرافیک خبره باشید. زمانی که به عنوان یک روزنامه نگار دیجیتال برای اتاق های خبر محلی کار می کردم، اغلب مجبور بودم در کوتاه مدت برای اخبار فوری، گرافیک طراحی کنم.

من با فتوشاپ آشنایی نداشتم و تجربه واقعی طراح گرافیک نداشتم – اما Canva داشتم . و این کار را انجام داد.

امروزه با تمام فناوری‌ها و برنامه‌های مرتبط با طراحی، ایجاد گرافیک‌های اولیه غیرممکن، پیچیده یا زمان‌بر نیست. در واقع، من از Canva برای ساخت اولین اینفوگرافیک در این مقاله استفاده کردم.

اگر یک طراح گرافیک استخدام می کنید یا به سرعت به خلق گرافیک دست می یابید، می توانید پست کردن اینفوگرافیک را به عنوان نقطه مرکزی پست های وبلاگ خود نیز آزمایش کنید. در اینجا پستی وجود دارد که در آن وبلاگ HubSpot دقیقاً این کار را انجام داده است:

نمونه ای از اینفوگرافیک تعبیه شده در پست وبلاگ؛ آیا مردم همچنان پست های وبلاگ را می خوانند؟

در حالی که ممکن است در ابتدا ایجاد طرح ها و قالب های مارک دار برای وبلاگ شما کمی بیشتر طول بکشد، این تصاویر برای به دست آوردن ترافیک جستجوی تصویر مفید خواهند بود.

مانند محتوای ویدیویی، تصاویر اصلی می توانند در رسانه های اجتماعی بسیار قابل اشتراک گذاری و جذاب باشند.

3. داده های اصلی، نقل قول ها و بینش های متخصص را منتشر کنید.

برخی از وبلاگ نویسان فکر می کنند که می توانند با نوشتن پست های وبلاگ کوتاه و سبک بین 200 تا 300 کلمه خلاص شوند. در حالی که پست‌های کوچک و کم تلاش ممکن است مقداری ترافیک جستجو داشته باشند، اما محتوای شما را برای خواننده اصلی یا جالب نمی‌سازند.

برای رقابت با سایت‌های وبلاگ با تجربه‌تر، پست‌های عمیقی با داده‌ها و حقایق بنویسید تا از هر نکته‌ای که بحث می‌کنید نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر برای ایجاد پست‌های وبلاگ طولانی‌تر به کمک نیاز دارید، HubSpot's AI Blog Writer یا Free Blog Maker را امتحان کنید.

اگر از پلتفرم‌های جمع‌آوری داده‌ها مانند پلتفرم‌های نظرسنجی آنلاین برای جمع‌آوری داده‌های اصلی استفاده می‌کنید، می‌توانید در وبلاگ خود پست بگذارید. این باعث می شود محتوای شما معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسد، اما همچنین می تواند ترافیک جستجو را افزایش دهد. در اینجا به این صورت است:

وقتی داده‌های خود را در پست‌های وبلاگ قرار می‌دهید، سایر وبلاگ‌نویسان یا روزنامه‌نگارانی که به دنبال داده‌هایی برای پشتیبان‌گیری از نکات خود هستند، ممکن است به عنوان مدرک به پست‌های شما پیوند دهند.

این پیوندها اغلب “بک لینک” نامیده می شوند. در حالی که نام بردن در وب سایت های دیگر مطمئناً آگاهی از برند را افزایش می دهد، بک لینک ها همچنین قدرت شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آشنایی با الگوریتم Freshness و بررسی عملکرد و تاثیر آن بر سئو سایت

مانند داده ها، نقل قول های اصلی نیز بک لینک را تشویق می کنند. جدای از این مزیت، پست‌های وبلاگ با نقل قول‌ها یا بینش‌های متخصص از رهبران فکری صنعت ممکن است در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند لینکدین قابل اشتراک‌گذاری یا درگیر شدن باشند.

داده ها، نقل قول های متخصص و بینش نیز دانش را ارائه می دهند و بسیاری از خوانندگان به وبلاگ هایی جذب می شوند که فرصتی برای یادگیری چیزی فراهم می کنند.

در این نظرسنجی، 61 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که جذب سه وبلاگ آخری شده اند که خوانده اند، زیرا می خواهند چیزی بیاموزند، خود را دهند یا به سؤالاتی که با شغل یا تحصیلشان مرتبط نیست پاسخ دهند. 

4. از استراتژی های برای ایجاد ترافیک و رتبه در صفحات جستجو استفاده کنید.

در حالی که بسیاری از نکات بالا به شما کمک می کند تا ترافیک غیر ارگانیک و تجربه خواننده را افزایش دهید، باید به ترافیک ارگانیک نیز توجه کنید – که احتمالاً بیشتر بازدیدهای شما را تشکیل می دهد.

جدا از ویدیوها، تصاویر و بک لینک های تشویقی با اطلاعات اصلی، می توانید با استفاده از تحقیقات و سایر استراتژی های سئو، ترافیک ارگانیک را نیز بهبود بخشید.

اگر در زمینه سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو تازه کار هستید، سرعت بخشیدن به این استراتژی ها آسان است.

در حالی که برخی از تاکتیک‌ها به سادگی افزودن متن جایگزین به تصاویر شما هستند، برخی دیگر شامل پیوند داخلی پست‌های وبلاگ مرتبط با قطعه جدیدی است که در حال انتشار آن هستید.

برای سرعت بخشیدن به چند تاکتیک آسان و موثر سئو، این پست وبلاگ را بررسی کنید.

5. محتوای خود را در پلتفرم های مناسب تبلیغ کنید.

اگرچه سئو به احتمال زیاد منبع اصلی ترافیک شما خواهد بود، اما همچنان می خواهید از تبلیغ پست های وبلاگ در کانال های رسانه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید.

چرا؟ در حالی که رتبه بندی پست های وبلاگ در صفحات نتایج جستجو زمان می برد، می توانید محتوای خود را در رسانه های اجتماعی، ایمیل یا کانال های دیگر به اشتراک بگذارید تا بلافاصله پس از انتشار یک پست، ترافیک غیر ارگانیک به دست آورید.

در نهایت، تبلیغ هر محتوایی از وب سایت شما به طور موثر آگاهی برند را افزایش می دهد. نظرسنجی ما نشان می‌دهد که اکثر خوانندگان وبلاگ (30%) پست‌های وبلاگ را از طریق پست‌ها و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی کشف می‌کنند.

فقط 18٪ وبلاگ ها را از طریق نتایج موتورهای جستجو پیدا می کنند.

با ارسال وبلاگ‌های ارزشمند در کانال‌های خود، می‌توانید فالوورهای بیشتری به دست آورید، پست‌های اشتراک‌گذاری و تعامل مخاطبانی را که قبل از ایجاد استراتژی رسانه‌های اجتماعی نداشتید، به دست آورید.

ساختن یک وبلاگ بهتر

با رفتن به سال 2024، حتی بیشتر وبلاگ نویسان استراتژی های رقابتی را اتخاذ می کنند که از قالب های محتوای جدید برای جذب مخاطب و جلوگیری از خوانندگان کم استفاده می کنند. صرف نظر از اینکه کدام تاکتیک را می خواهید آزمایش کنید، این موارد را در نظر داشته باشید:

  • ویدئوها و تصاویر را اضافه کنید: بازاریابی ویدئویی و گرافیکی در ایجاد ترافیک و سرنخ بیشتر و موثرتر می شود. علاوه بر این، نسل‌های جوان بیشتر از دیگران با این محتوا درگیر هستند. اگر پهنای باند دارید، حتما محتوای بصری را آزمایش کنید.
  • بینش‌ها و نکات اصلی را ارائه دهید: نقل قول‌ها و داده‌های اصلی جستجو و ترافیک غیرارگانیک شما را افزایش می‌دهند و در عین حال وبلاگ شما را معتبرتر می‌کنند.
  • از جستجو و فرصت های اجتماعی استفاده کنید: بیشتر کاربران اینترنت همچنان پست های وبلاگ را عمدتاً از طریق جستجو و پلت فرم های رسانه های اجتماعی پیدا می کنند. بنابراین، حتی زمانی که انواع محتوای جدید را آزمایش می‌کنید، از کلمات کلیدی، متن جایگزین و سایر تاکتیک‌های سئو استفاده کنید تا مطمئن شوید که به فرصت‌های جستجو توجه می‌کنید. همچنین باید در کانال های رسانه های اجتماعی خود به آنها تبلیغات بیشتری بدهید.

اگر روش های فوق را در نظر داشته باشید، می توانید خوانندگان را افزایش دهید و آگاهی و تبدیل را برای سازمان خود افزایش دهید.

دعوت به اقدام جدید

امیدواریم از این مقاله آیا مردم هنوز در سال 2023 وبلاگ ها را می خوانند؟ ما از یوزرها پرسیدیم [داده های جدید] مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/SDMeLT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *