نحوه مذاکره با حقوق خود شامل اسکریپت

زمان مطالعه: 11 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه مذاکره با حقوق خود (شامل اسکریپت) همراه ما باشید

فرض کنید شما این کارها  را انجام داده اید :  پس از مصاحبه‌های اطلاعاتی بی‌شماری، تماس‌های تلفنی با استخدام‌کنندگان، و مصاحبه با مدیران استخدام، بالاخره پیشنهادی برای شغل رویایی‌تان دریافت کردید.

زن می آموزد که چگونه در مورد حقوق به صورت آنلاین مذاکره کند

اما قبل از اینکه آن را بپذیرید، باید بدانید که چگونه در مورد حقوق خود مذاکره کنید.

اینکه بتوانید در حال حاضر به طور موثر مذاکره کنید، تنها بر یکی دو سال آینده زندگی شما تأثیر نمی گذارد. در عوض، یک اثر گلوله برفی ایجاد می کند که می تواند منجر به خسارات قابل توجهی شود.

با این حال، مذاکره ممکن است ناخوشایند و ترسناک باشد، عمدتاً اگر هرگز آن را انجام نداده باشید. در اینجا، نحوه مذاکره درباره حقوق و دستمزد را بررسی خواهیم کرد تا مطمئن شویم آنچه را که لیاقتش را دارید دریافت می کنید.

نحوه مذاکره حقوق: 15 مرحله

نحوه مذاکره حقوق: نمونه اسکریپت


نحوه مذاکره حقوق: 15 مرحله

چه نیاز به مذاکره حضوری یا تلفنی درباره حقوق خود داشته باشید، نکات زیر عمدتاً برای هر یک از موقعیت ها اعمال می شود.

با این حال، از مذاکره از طریق ایمیل خودداری کنید.

اولیویا چین، یکی از استخدام‌کنندگان فناوری HubSpot، می‌گوید: «من معمولاً تلفن یا حضوری را به ایمیل یا نوشتن ترجیح می‌دهم، زیرا تنظیمات و سؤالات در حین پرواز مزایایی دارد – این باعث می‌شود مکالمه روان‌تری داشته باشید.

به نکات زیر و نمونه اسکریپت نگاهی بیندازید تا نحوه مذاکره با حقوق خود را بیاموزید.

نحوه مذاکره با حقوق تحقیق کن ارزش خود را درک کنید. نکات صحبت خود را از قبل آماده کنید. مکالمه را تمرین کنید. با نگرش مشارکتی به جلسه بیایید. ارزش خود را به خاطر بسپارید - صرف نظر از جنسیت. برای ارائه یک پیشنهاد متقابل آماده شوید. در طول مصاحبه به یک عدد متعهد نشوید. محدوده حقوقی را در نظر داشته باشید. سوال بپرس. آن را حرفه ای نگه دارید. چیزهای دیگری را برای مذاکره در نظر بگیرید. راحت باش. از آنها برای گفتگو تشکر کنید.

1. تحقیقات خود را انجام دهید.

ابتدا، محدوده دستمزد را برای نوع نقشی که به شما پیشنهاد می شود، تحقیق کنید.

با در نظر گرفتن تمام عوامل جبران خسارت، از جمله صنعت، سطح تجربه و مکان، مطمئن شوید که می دانید چقدر می توانید در بازار کار درآمد کسب کنید.

در حالی که بسیاری از شرکت ها از راه دور یا انعطاف پذیر هستند، هزینه زندگی همچنان عاملی است که می تواند بر حقوق شما تأثیر بگذارد. شما همچنین باید مطمئن شوید که در حال تحقیق در مورد حقوق و دستمزد در صنعت صحیح هستید.

یک مدیر رسانه های اجتماعی برای یک شرکت غیرانتفاعی دارای دامنه حقوق متفاوتی نسبت به مدیر رسانه های اجتماعی در یک شرکت نرم افزاری بزرگ است، بنابراین شما باید بر روی محدوده حقوق برای نقش هایی در صنعت صحیح تمرکز کنید.

علاوه بر این، به دنبال اطلاعات مربوط به حقوق در کارفرمای جدید خود باشید. از سایت‌هایی مانند Glassdoor استفاده کنید تا بفهمید افراد در نقش شما یا نقش‌های مشابه در شرکت چه می‌کنند.

نکته حرفه ای: شما می خواهید به کارفرمای خود بگویید که داده های شما در واقعیت است. هر عبارت را با گفتن «براساس تحقیقات من…» آغاز کنید تا کارفرما بداند که شما فقط به خاطر آن دستمزد بالاتر نمی‌خواهید.

2. ارزش خود را درک کنید.

برای مذاکره موفقیت آمیز در مورد حقوق خود، باید به جلسه ای بیایید که با دلایل مختلف مرتبط با کسب و کار آماده شده است که ارزش مشخصی را دارید.

شما باید به طور جدی ارزش مهارت ها و تجربیاتی را که روی میز به ارمغان می آورید بسنجید تا در طول مذاکره بر آنها تاکید کنید.

همانطور که مربی حرفه ای بریتانی هیلز در ویدیوی زیر به اشتراک می گذارد، “ارزش خود را بفروشید، نه انتظارات خود را.”

هیلز پیشنهاد می‌کند که «در پایان کار، [کارفرما] یک تجارت است و دو چیز برای آنها مهم است: سود و صرفه‌جویی در منابع.

بهترین راه برای فروش ارزش خود هنگام مذاکره در مورد حقوق این است که به آنها بگویید استخدام شما چگونه باعث صرفه جویی در پول یا منابع آنها می شود.”

در زیر به نکات بیشتری در مورد حقوق و دستمزد او گوش دهید:

به عنوان مثال، فرض کنید نامه پیشنهادی برای نقش مدیر رسانه های اجتماعی در یک شرکت نرم افزاری دریافت کرده اید که همان حقوق اولیه را با نقش فعلی شما ارائه می دهد.

با این حال، شما در موقعیت فعلی خود به طور قابل توجهی از انتظارات فراتر رفته اید: به جای افزایش 50 درصدی ترافیک اینستاگرام شرکت، آن را تا 125 درصد افزایش داده اید.

این اطلاعات ثابت می کند که شما ارزش سرمایه گذاری اضافی برای کارفرمای جدید خود را دارید. یا، فرض کنید آخرین شرکت خود را از طریق کمپین جدیدی که رهبری آن را بر عهده داشتید، 50000 دلار اضافی به دست آوردید.

ممکن است کارفرمای جدید شما نیاز به ارائه 5 درصد اضافی در کنار پیشنهاد فعلی شما را ببیند.

بدانید که چگونه ارزش خود را بیان کنید و چه چیزی را به نقش می آورید تا بتوانید با اطمینان در مورد دستمزد مورد نظر خود مذاکره کنید.

نکته حرفه ای: نکات ارزشمندی را که در طول فرآیند مصاحبه بیان کردید، یادداشت کنید و از آنها برای تأکید بر مهارت ها و تجربه خود در طول مذاکره استفاده کنید.

3. نکات صحبت خود را از قبل آماده کنید.

هنگامی که تحقیق کردید و دانستید چه شماره ای را می خواهید بخواهید، قبل از جلسه، نکات صحبت خود را آماده کنید.

داشتن همه چیز پیش رو می تواند به شما کمک کند تا به نکات اصلی خود پایبند بمانید و از ارائه پاسخ های سریع خودداری کنید. آخرین چیزی که می خواهید این است که هنگام ارائه پرونده خود یک عدد یا مقدار قابل توجه را فراموش کنید.

نکته حرفه ای: اگر عصبی هستید، نوشتن نکات صحبت کردن می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید.

4. مکالمه را تمرین کنید.

اگر نیاز دارید که بیشتر برای مکالمه آماده شوید، آنچه را که به کسی که به آن اعتماد دارید بگویید را تمرین کنید.

بلند گفتن نکات صحبت کردن نه تنها به شما کمک می کند تا از آنها عبور کنید، بلکه می تواند به ایجاد اعتماد به نفس شما نیز کمک کند – و اعتماد به نفس هنگام مذاکره بسیار مهم است.

نکات صحبت کردن خود را با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا هر کسی که به آن اعتماد دارید و در اطرافتان راحت هستید تمرین کنید.

اگر آنها با نقش یا صنعتی که برای آن مصاحبه می کنید آشنا باشند، امتیازهای اضافی دریافت می کنند تا بتوانند نکات خاصی را برای نکات صحبت شما ارائه دهند.

بهترین ها برای: اگر اولین بار است که مذاکره می کنید، تمرین نکات صحبت کردن بسیار مهم است.

نکات صحبت کردن خود را با یک دوست، یکی از اعضای خانواده یا هر کسی که به آن اعتماد دارید و در اطرافتان راحت هستید تمرین کنید.

5. با نگرش مشارکتی به جلسه بیایید.

مذاکره یک استدلال یا فرصتی برای ارائه اولتیماتوم نیست.

در عوض، مذاکره فرصتی برای یک گفتگوی سازنده و مشارکتی برای دستیابی به یک بسته جبرانی است که برای شما و کارفرمایتان منصفانه است .

سپاسگزاری کنید و با موارد غیر قابل مذاکره خود آماده باشید، اما در مورد نتیجه نهایی انعطاف پذیر باشید.

به عنوان مثال، اگر شرکت نتواند با بالاترین حد حقوق شما مطابقت داشته باشد، روزهای تعطیل اضافی یا 100 واحد بیشتر از سهام محدود را می پذیرید.

بهترین برای: اگر می خواهید این پیشنهاد شغلی را بپذیرید، مزایای بیشتری را که می توانید درخواست کنید در نظر بگیرید.

6. محدوده حقوقی را در نظر داشته باشید.

نکته کلیدی برای یافتن شغلی که با حقوق ایده آل شما همسو باشد، داشتن محدوده حقوقی به جای یک عدد مشخص است. رسیدن به یک عدد خاص می تواند چالش برانگیز باشد، بنابراین محدوده ای را انتخاب کنید که با آن راحت باشید.

خوشبختانه، به دلیل قوانین شفافیت حقوق و دستمزد اخیر، بسیاری از آگهی‌های شغلی در حال حاضر محدوده حقوقی را نشان می‌دهند.

این به نفع شما به عنوان یک جوینده کار است زیرا نه تنها به شما کمک می کند در وهله اول تصمیم بگیرید که برای این نقش درخواست دهید یا نه، بلکه شما را در موقعیت مذاکره بهتری قرار می دهد.

هنگامی که زمان مکالمه مذاکره شما فرا می رسد، شماره را در بالای محدوده خود بخواهید. این یک روش مذاکره بسیار مهم است، نه تنها در جستجوی کار، بلکه در محیط های تجاری.

فایده انجام این کار دو برابر است. اگر عددی بالاتر از حقوق ایده آل خود بخواهید، ممکن است آن را دریافت کنید. اما حتی اگر کارفرما با عدد کمتری رد و بدل کند، به احتمال زیاد به غرامت مورد نظر شما نزدیک خواهد بود.

آنچه ما دوست داریم: جای تعجب نیست که از هر 3 کارمند 2 نفر ترجیح می دهند در شرکتی کار کنند که اطلاعات پرداختی را به اشتراک می گذارد. همانطور که شفافیت حقوق و دستمزد رایج تر می شود، مذاکرات حقوق برای جویندگان کار شفاف تر می شود.

هنگامی که زمان مکالمه مذاکره شما فرا می رسد، شماره را در بالای محدوده خود بخواهید.

7. سوال بپرسید.

به جای بیان جملاتی مانند «من نیاز دارم» یا «من می‌خواهم»، برای ادامه مکالمه سؤال بپرسید. سعی کنید بگویید: “من با X راحت تر هستم. آیا این عدد انعطاف پذیر است؟”

اگر مذاکره را با جملات محکمی مانند “من به 5K بیشتر نیاز دارم ” شروع کنید، می تواند برای کارفرمایان یک راه حل باشد .

شما باید مکالمه را با درایت مدیریت کنید. کارفرما نسبت به این جمله بسیار بازتر خواهد بود، “من با 5K اضافی راحت تر خواهم بود.”

برای نشان دادن بیشتر همدلی با کارفرمای خود، اضافه کنید: “آیا این عدد قابل انعطاف است؟”

این عبارت به کارفرما اجازه می دهد تا به شما بگوید که چقدر بیشتر می تواند ارائه دهد یا مزایای جایگزین ممکن است افزایش یابد در حالی که حس همکاری را حفظ می کند، که بسیار مهم است.

آنچه ما دوست داریم: سوال پرسیدن و انعطاف پذیر بودن به تبدیل مذاکره به یک گفتگو به جای اولتیماتوم کمک می کند.

8. باز باشید.

کارفرمای شما یک مذاکره بی پایان نمی خواهد و شما هم نمی خواهید. نقطه توقف خود را مشخص کنید و بگویید: “اگر می توانید X را پیشنهاد دهید، پس من حاضرم.”

استفاده از عبارت “پس من در سفر هستم” به کارفرمای شما نشان می دهد که اگر چیزی به شما پیشنهاد دهد، مایلید این نقش را بپذیرید و مذاکرات می تواند پایان یابد.

البته، شما می خواهید با کارفرمای خود منصف باشید.

اگر آنها به شما بگویند که نمی‌توانند 60 هزار دلار به شما پیشنهاد دهند، نمی‌خواهید بگویید: «60 هزار تومان به من پیشنهاد بده، و من حاضرم».

در عوض، ممکن است بگویید: «من می‌دانم بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید 55000 دلار است. اگر بتوانید هر سال 55000 دلار و یک هفته تعطیلات با حقوق اضافی انجام دهید، پس من حاضرم.»

بهترین برای: اگر تصمیم دارید این شغل را تضمین کنید، پس از دریافت مزایا و مزایای مختلفی که می تواند جبران کند، آماده باشید.

9. ارزش خود را – صرف نظر از جنسیت – به خاطر بسپارید.

بر اساس یک نظرسنجی شفافیت پرداخت توسط Glassdoor، 68 درصد از زنان شاغل سعی کرده اند در مورد حقوق خود مذاکره کنند.

در حالی که 59 درصد گزارش کردند که در مذاکرات خود موفق بوده اند، هنوز تردیدهایی وجود دارد که زنان شاغل در مورد پرداخت دستمزد مذاکره می کنند. ترس های رایج شامل احتمال انکار یا از دست دادن کارشان است.

برای کاهش این ترس‌ها، وقتی در حال مذاکره هستید، در نظر بگیرید که چگونه یک دارایی برای شرکت هستید. اگر بر یادآوری شرکت در مورد نحوه حمایت از سازمان و کمک به آنها تمرکز کنید ، می توانید کاری کنید که مکالمه کمتر احساس شود.

نکته حرفه ای: با تحقیقات و داده های بازار تا حد امکان آماده باشید. مجهز بودن به تحقیق می تواند به شما کمک کند بدون نیاز به به دست آوردن نکات کیفی با اطمینان مذاکره کنید.

با تحقیقات بازار و داده های بیشتری که ممکن است آماده شوید. آماده بودن با تحقیق می تواند به شما در مذاکره با اطمینان کمک کند

10. برای ارائه یک پیشنهاد متقابل آماده شوید.

به یاد داشته باشید، ارائه یک پیشنهاد متقابل مورد انتظار است، بنابراین برای انجام آن آماده باشید. در نظر بگیرید که پیشنهاد متقابل شما قبل از مکالمه برای یک مذاکره موفق چه خواهد بود.

در حالی که در حال مصاحبه هستید، باید از قبل تصوری از حقوق ایده آل خود داشته باشید. آن عدد را به مذاکره بیاورید و اگر پیشنهاد اولیه کمتر از هدف شما باشد، با آن عدد مقابله کنید.

نکته حرفه ای: هنگامی که مذاکره شروع شد، غیرعادی نیست که چند بار به عقب و جلو بروید. برای کمک به سرعت بخشیدن به روند، یک عدد نهایی را در نظر داشته باشید که قبول خواهید کرد.

11. در طول فرآیند مصاحبه به یک عدد متعهد نباشید.

تمام تلاش خود را بکنید تا از تعهد شفاهی به دستمزد مشخص در طول مکالمات مصاحبه خودداری کنید.

اگر در طول مصاحبه مستقیماً در مورد دستمزد مورد انتظارتان از شما سؤال شد، بگویید که بر اساس محدوده پیش‌بینی‌شده به اشتراک گذاشته شده در فهرست مشاغل، باز هستید.

عدم تعهد به تعداد مشخصی در مرحله مصاحبه، اگر به شما پیشنهاد بدهند، فضای مذاکره را باز می گذارد.

اگر می‌خواهید ایده‌های بیشتری برای گفتن در این شرایط داشته باشید، کاس تامپسون، مربی حرفه‌ای، توصیه‌های مفصلی درباره نحوه پاسخ به این سوال در ویدیوی زیر به اشتراک می‌گذارد:

نکته حرفه ای: شما نباید در مصاحبه با حقوق و دستمزد مذاکره کنید، اما اگر مجبور به پاسخگویی هستید، محدوده ای را ارائه دهید تا با یک عدد خاص گیر ندهید.

12. آن را حرفه ای نگه دارید.

مکالمه را بر ارزشی که برای نقش قائل هستید متمرکز کنید. از نیازهای مالی شخصی مانند وام های دانشجویی به عنوان دلیل خود برای مذاکره استفاده نکنید. درعوض، از رزومه خود برای نشان دادن اینکه چرا مستحق مقدار مشخصی هستید، استفاده کنید.

نکته حرفه ای: روی ارزشی که برای نقش به ارمغان می آورید و اینکه چگونه برای شرکت سود می برد تمرکز کنید. وقتی تخصص خود را به عنوان یک ارزش افزوده قرار می دهید، به جای اینکه آن را شخصی سازید، دلیل بهتری برای اینکه چرا مستحق حقوقی هستید که درخواست می کنید، ایجاد می کنید.

13. موارد دیگری را برای مذاکره در نظر بگیرید.

شما می توانید بیشتر از حقوق خود مذاکره کنید. در نظر بگیرید که در صورت عدم پرداخت، کدام مزایا و مزایای کارکنان ممکن است قابل مذاکره باشد.

به غیر از پول، در اینجا چیزهای دیگری وجود دارد که در مورد آنها مذاکره می کنید:

  • روزهای تعطیل.
  • برنامه کاری یا مکان (درخواست از راه دور یا ترکیبی).
  • گزینه های سهام.
  • هزینه های جابجایی
  • توسعه حرفه ای.

نکته حرفه ای: در نظر بگیرید که برای چه چیزی بیش از همه ارزش قائل هستید و آیا مایلید پیشنهاد پولی کمتری را بپذیرید، اگر یکی از این مزایا باشد.

شما همچنین می توانید مذاکره کنید ... روزهای تعطیل. برنامه کاری یا مکان. گزینه های سهام. هزینه های جابجایی توسعه حرفه ای.

14. وقت خود را صرف کنید.

مذاکره می تواند اعصاب خردکن باشد. در حالی که ممکن است بخواهید هر چیزی را که آنها پیشنهاد می‌کنند بپذیرید، فقط برای پایان دادن به مکالمه، تحت فشار نباشید که اگر مطمئن نیستید فوراً پاسخ دهید.

اشکالی ندارد (و اغلب انتظار می رود) 24 ساعت زمان بخواهید تا درباره آن فکر کنید.

وقت خود را صرف فکر کردن در مورد آنچه که آنها ارائه می دهند و اینکه آیا آن با حقوق و مزایایی که در ذهن داشتید مطابقت دارد، صرف کنید.

پس از بررسی و تحقیق، ممکن است چند مورد دیگر را پیدا کنید که می‌خواهید با آنها مذاکره کنید تا به بسته‌ای برسید که برای همه مفید باشد.

نکته حرفه ای: از بازگشت پس از 24 ساعت با یک پیشنهاد متقابل نترسید. به گفتگوی آماده شده با نکات صحبت خود بیایید و شماره نهایی را در ذهن داشته باشید.

15. از آنها برای گفتگو تشکر کنید.

صرف نظر از اینکه مکالمه چگونه به پایان می رسد، باید از کارفرمای خود به خاطر وقت گذاشتن برای مذاکره با شما تشکر کنید.

این کار حرفه‌ای بودن را نشان می‌دهد و به کارفرما نشان می‌دهد که به آن‌ها و زمانش احترام می‌گذارید – که به احتمال زیاد شما را به آنچه می‌خواهید می‌رساند و کار درستی است.

نحوه مذاکره حقوق: نمونه اسکریپت

چه در حال مذاکره با حقوق خود از طریق تلفن یا از طریق ایمیل باشید، در اینجا یک اسکریپت کامل برای شروع شما وجود دارد:

خیلی ممنون بابت پیشنهاد من از این فرصت بسیار هیجان زده هستم. از طریق تلفن، شما 50000 دلار پیشنهاد دادید. بر اساس تحقیقات من، محدوده دستمزد برای این نقش در صنعت معمولا بین 55000 تا 65000 دلار است.

علاوه بر این، من احساس می کنم می توانم ارزش منحصر به فردی را به شرکت شما ارائه دهم. من با کمپینی که راه اندازی کردم، 10000 دلار اضافی برای شرکتم در موقعیت قبلی ام به دست آوردم.

به این دلایل، اگر بتوانیم روی 60000 دلار تسویه حساب کنیم، راحت تر خواهم بود. مدارک و تجربه من نشان دهنده این حقوق است.

اگر بتوانید دستمزد را به 60000 دلار برسانید، مشتاق خواهم بود بپذیرم.

به یاد داشته باشید که اگر محدوده ای را پیشنهاد می کنید، می خواهید از انتهای محدوده بالاتر شروع کنید، اما باید انتظار داشته باشید که کارفرما سعی کند بیشتر با شما در میانه ملاقات کند.

در پاسخ به اسکریپت بالا، یک کارفرما ممکن است بگوید، “خوب، 55000 دلار چطور؟”

اگر آنها با اندکی کمتر از آنچه شما می‌خواهید مقابله کنند، می‌توانید با بیانیه زیر بر اساس مزایا یا مزایای کارمندی که فکر می‌کنید برای شما ضروری است، پاسخ دهید:

می‌دانم بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید 55000 دلار است. اگر بتوانید 55000 دلار انجام دهید و تخصیص واحد سهام محدود را به 100 واحد افزایش دهید، پس من حاضرم.

در نهایت، اگر باید تصمیم بگیرید که آیا پیشنهاد را بپذیرید یا خیر، قابل قبول است که بگویید: «عالی. آیا اشکالی ندارد که من 24 ساعت به آن فکر کنم؟»

شروع شدن

دانستن اینکه چگونه حقوق خود را مذاکره کنید، یک مهارت ارزشمند است که می تواند در طول زندگی حرفه ای به شما کمک کند. این مراحل را دنبال کنید تا با اطمینان مذاکره کنید و غرامتی را تضمین کنید که با ارزشی که به ارمغان می آورید مطابقت داشته باشد.

با کمک این بسته رایگان جویندگان کار، برای کار درخواست دهید، اطلاعات مهم را پیگیری کنید و برای مصاحبه آماده شوید.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vHTOPV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *