5 نکته ورود به سیستم برای کمک به آماده سازی کارمندان رو به مشتری

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک 5 نکته ورود به سیستم برای کمک به آماده سازی کارمندان رو به مشتری
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اولین کار من در خارج از کالج مشاوره شرکت ها در مورد بهترین شیوه های Salesforce بود. مشکل؟ من حتی نمی دانستم Salesforce چیست. کارفرمای من این را می‌دانست، اما آنها مرا به اعماق زمین انداختند و از من خواستند در روز اول آزمایش‌های واحد را انجام دهم. و در عرض چند هفته، من وضعیتم را پیدا کردم.

از آن زمان، من به این فکر کردم که چگونه بخش‌هایی از آن تجربه را تکرار کنم تا بتوانم حضور در تیم‌های رو به مشتری را غنی و تسریع کنم. این چیزی است که من به آن رسیدم.

5 راه برای حضور کارکنانی که با مشتری روبرو هستند

مدیران تیم های مواجهه با مشتری یک چالش متمایز دارند: آنها زمان زیادی برای صرف مربیگری گزارش های مستقیم خود به صورت انفرادی ندارند، اما باید مطمئن باشند که می توانند به کارمندان خود برای کار مستقیم با مشتریان اعتماد کنند.

در اینجا چند راه برای به حداکثر رساندن منابع شما و آماده کردن سریع‌تر استخدام‌های جدید شما برای مشتری آورده‌ام.

1. کمک به QA

آزمایش بخش عمده ای از توسعه محصول است. هرچه چشمان شما به چیزی بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که قبل از ارسال یک ویژگی جدید، با اشکال مواجه شوید. اما اغلب، تست کننده های QA پرمصرف ترین افراد در شرکت هستند – آنها محصول را در داخل و خارج می شناسند.

چرا آن اسکریپت را ورق نمی زنید و بخشی از آن کار QA را به استخدام کنندگان جدید خود نمی دهید؟ آن‌ها را فوراً وارد ابزار می‌کند، و به نوبه خود، رفتار محصول مورد انتظار را سریع‌تر درک می‌کنند. و در این بین، آنها حتی ممکن است خطاها یا مسدودکننده هایی را که مشتریان ممکن است بدون اطلاع شما با آنها مواجه شوند آشکار کنند – یا حتی ممکن است راه حلی برای مشکل پیدا کنند.

2. SOP ها را بنویسید

برخی از رهبران استخدام های جدیدی دارند که همتایان خود را تحت الشعاع قرار می دهند. در حالی که این معمولا در برخی ظرفیت ها مفید است، افراد جدید به ندرت هر چیزی را که دیده اند حفظ می کنند. این بیش از حد اطلاعات است، و سخت است انتظار داشت که آنها همه آن را درونی کنند.

یکی دیگر از رویکردهای رایج این است که استخدام های جدید را از طریق رویه های عملیاتی استاندارد (SOPs) بخوانیم. اما تا زمانی که این کارمندان به تمام ابزارها و تجربیات مناسب با تیم های درگیر دسترسی نداشته باشند، SOP ها چندان کاربردی نیستند.

پیشنهاد من: این دو را با هم ترکیب کنید. از آنجایی که استخدام‌های جدید همکاران خود را تحت الشعاع قرار می‌دهند، از آن‌ها بخواهید فرآیندهایی را که می‌بینند در حال انجام است، مستند کنند در زمان واقعی.

ممکن است “SOP” به دست آمده کاملاً دقیق نباشد، اما این همان نکته است. تایپ کردن نسخه خود از یک SOP آنها را مجبور می کند تا در نظر بگیرند که آیا ممکن است مراحل از دست رفته باشند یا خیر. یا اگر هدف یک مرحله خاص را درک نکنند، از آنها خواسته می‌شود که سؤالاتی بپرسند که شکاف‌ها را پر کند.

استخدام کنندگان جدید شما نیز این فرآیندها را با چشمانی تازه خواهند دید. این بدان معناست که آنها به احتمال زیاد فرصت‌هایی را برای ساده‌سازی جریان‌های کاری پیدا می‌کنند – چیزی که می‌تواند به یکی از اولین پروژه‌های آنها تبدیل شود.

و البته، عمل نوشتن چیزها به افراد کمک می کند آنچه را دیده اند به خاطر بیاورند و ایده های مختلف را در ذهن خود به هم متصل کنند. به این ترتیب، آنها تصویر کامل تری از کاری که تیم شما و مشتریان شما انجام می دهند و چرا اهمیت دارد – سریعتر تشکیل می دهند.

3. یک دمو تعاملی طراحی کنید

اگر شرکت شما نرم‌افزار نمایشی تعاملی دارد، به استخدام‌های جدید مجوز بدهید و از آنها بخواهید یک نسخه نمایشی تعاملی ایده‌آل ایجاد کنند که یکی از بهترین ویژگی‌های محصول شما را نشان دهد. از آنجایی که دموهای تعاملی نسبتاً کوتاه هستند، استخدام‌های جدید باید خود را جای مشتریان بگذارند و مهم‌ترین موارد استفاده و ویژگی‌ها را شناسایی کنند.

آنها همچنین باید به این فکر کنند که چگونه یک داستان را به گونه ای تعریف کنند که تولید کند “آها لحظه ها”-نقاطی که در آن مشتری ارزش محصول را درک می کند و چگونه مشکل اصلی او را حل می کند. این یک راه عالی برای استخدام جدید برای شناخت مشتریان است و برای اینکه شرکت از دیدگاهی تازه بهره مند شود.

4. جریان کار آزمایشی رایگان یا نسخه آزمایشی را اجرا کنید

فرم درخواست آزمایشی یا آزمایشی رایگان شما یکی از اولین نقاط تماسی است که با مشتریان بالقوه دارید. امیدواریم فردی در تیم شما به طور منظم این گردش کار را انجام دهد، اما تبدیل شدن به یک گردش کاری برای تنظیم و فراموش کردن آن آسان است.

با گذراندن این جریان، آن‌ها می‌توانند هر گونه خطا، ناسازگاری یا نکته گیج‌کننده را متوجه شوند – همه این‌ها در حالی که اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات شما و پیام‌های مرتبط با آن می‌آموزند.

آنها همچنین مزه آنچه را که مشتریانشان در طول چرخه رهبری از سر گذرانده‌اند، می‌بینند و به آنها ایده‌هایی برای برقراری ارتباط و برجسته کردن ویژگی‌های خاص می‌دهند به گونه‌ای که مشتری ایده‌آل شما از آن استقبال کند.

5. با مشتری یا شریک مصاحبه کنید

اکثر کارمندان جدید تا زمانی که برای مدتی کار نکرده باشند، با مشتریان یا شرکای شما ملاقات نمی کنند. اما چرا نه؟ هنگامی که افراد جدید استخدام می شوند، هنوز هم مشارکت کننده نسبتا بی طرف هستند. آنها نه محصولی را ساخته اند، نه خدماتی را توسعه داده اند و نه پیام رسانی را ساخته اند. آنها ممکن است بتوانند پاسخ های صادقانه تری از ذینفعان دریافت کنند و چیزهایی را یاد بگیرند که شما حتی نمی دانستید.

اعطای این نوع آزادی به استخدام های جدید خطرناک به نظر می رسد. اگر کاملاً متقاعد نشده‌اید، از آنها بخواهید فهرستی از سؤالات را از قبل آماده کنند که بتوانید آنها را مرور کنید (و در صورت نیاز به پشتیبان، آنها را در تماس سایه بزنید). اگر واقعاً به این ایده علاقه ندارید، می توانید نتایج مشابهی را با انتخاب یک استخدام جدید از شرکت شما و سپس خلاصه کردن یافته های آنها بدست آورید.

انعکاس را تشویق کنید

آخرین نکته: از افراد جدید بخواهید که هر هفته در ماه اول خود را بازتاب دهند. این سه سوال می تواند به آنها در تقویت درک خود از شرکت و مشتریان کمک کند:

  • چه چیزی شما را شگفت زده کرد؟

  • چه چیزی شما را ناامید کرد؟

  • چه کار بهتری میتوانیم انجام دهیم؟

حتی ممکن است پیشنهاداتی برای بهبود فرآیند ورود به سیستم دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/foOvDN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *