موتورولا نمونه اولیه گوشی هوشمند خود را در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی کرد، اما برای چه کسی است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا تا به حال گوشی تاشو خریده اید؟ اگرچه گوشی‌های تاشو جدیدترین فناوری در گوشی‌های هوشمند هستند، اما سازندگان همیشه به دنبال جهش بزرگ بعدی در فناوری هستند. در نمایشگاه MWC 2023، موتورولا یک گوشی هوشمند مفهومی قابل چرخش را به نمایش گذاشت که با استفاده از آن گسترش می یابد.


بله، یک تلفن هوشمند قابل چرخش و انعطاف پذیر با مکانیزم یکپارچه برای گسترش صفحه نمایش در هنگام استفاده از آن، و در صورت نیاز صفحه نمایش اضافی را در اختیار شما قرار می دهد.


موتورولا در نمایشگاه MWC 2023 از گوشی هوشمند رول شونده آینده نگر رونمایی کرد

اکنون، علی‌رغم آنچه که سربرگ بالا می‌گوید، این فناوری کاملاً جدید نیست. موتورولا در سال 2022 پیش نمایشی از گوشی هوشمند قابل چرخش خود ارائه داد و نشان داد که صفحه نمایش گوشی هوشمند قابل چرخش چگونه ممکن است ظاهر شود و مکانیک آن چگونه ممکن است کار کند، و صفحه نمایش های انعطاف پذیر سال ها در حال توسعه بوده اند.

اکنون، یک سال بعد، موتورولا به اندازه کافی اعتماد به نفس دارد که به خبرنگاران اجازه می دهد تا با تلفن رول شونده، که بخشی از خط تولید Motorola Rizr است، دست به کار شوند.

این موتورولای قابل چرخش کمی وحشی است. در دست شما، به نظر می رسد که یک گوشی هوشمند معمولی است که حدود پنج اینچ قد دارد – که در واقع آن را به عنوان یک گوشی هوشمند کوچکتر در مقابل مدل های شش اینچی که اکنون معمول هستند، قرار می دهد.

اما اگر روی دکمه پاور در کنار دستگاه دوبار ضربه بزنید، مکانیسم موتوری اندازه صفحه نمایش موتورولا را تا 6.5 اینچ افزایش می دهد و به طور یکپارچه به سمت بالا کشیده می شود تا محتوا و فضای صفحه نمایش بیشتری را نشان دهد. اگر دوباره روی دکمه پاور دوبار ضربه بزنید، صفحه نمایش به آرامی در عرض چند ثانیه به جای خود باز می گردد.

آیا نمایشگرهای Rollable چیز بزرگ بعدی در فناوری تلفن های هوشمند هستند؟

گوشی هوشمند رول شونده موتورولا هنوز فقط یک مفهوم است، اما این شرکت درک کاملی از آنچه می خواهد با صفحه نمایش چرخاننده به دست آورد، دارد.

گوشی هوشمند تاشو موتورولا rizr mwc 2023 عقب

به عنوان مثال، اگرچه این فقط یک نمونه اولیه است، موتورولا قبلاً تنظیمات پیکربندی صفحه نمایش را برای استفاده های مختلف ایجاد کرده است، با صفحه نمایش به طور خودکار بسته به برنامه ای که استفاده می کنید، باز یا جمع می شود و همه در سیستم عامل اندروید تعبیه شده اند.

اما مهمترین سوالی که باید به آن پاسخ داد دوام است. روزهای ابتدایی تولید گوشی هوشمند تاشو چندان طولانی نیست و بسیاری از کاربران اولیه مشکلات مربوط به چروک شدن صفحه نمایش، کیفیت، شکستگی و موارد دیگر را به خاطر خواهند آورد. با توجه به فشار روی صفحه نمایش گوشی های هوشمند قابل چرخش، آزمایش دوام باید برای مدت طولانی ادامه یابد و دوام یکی از دلایلی است که گوشی های تاشو همچنان رایج نیستند.

گوشی های هوشمند رول شونده هنوز کاملا آماده نیستند

اگرچه نمونه اولیه گوشی هوشمند قابل چرخش موتورولا به خوبی کار می کند، اما هنوز برای عرضه عمومی آماده نیست. اما زمان زیادی نمی گذرد تا اینکه شاهد فناوری رول شدنی مشابه طراحی موتورولا در عرضه عمومی باشیم.

بزرگترین سوال این خواهد بود، مانند گوشی های هوشمند تاشو… چه کسی به این نیاز دارد؟

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Lhk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *