شکاف مهارتی و اعتماد کارکنان بزرگترین مانع برای پذیرش هوش مصنوعی مولد در کسب و کار است.

زمان مطالعه: 4 دقیقه

gettyimages-1274390150

جای تعجب است که خدمات مشتری با توجه به مقیاس، حجم و ماهیت قطعی تراکنش‌های خدمات، پیشرو در پذیرش نیست.

ipopba/Getty Images

هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در کمک به رهبران و تیم‌های آن‌ها در اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک، فوری و مبتنی بر داده‌ها و انجام اقدامات مؤثر داشته باشد. هوش مصنوعی پتانسیل خودکارسازی 40 درصد از میانگین روز کاری را دارد، اما آیا شرکت‌ها آماده هستند تا استفاده از هوش مصنوعی مولد را پیاده‌سازی و عملیاتی کنند؟ بر اساس نظرسنجی از بیش از 2000 متخصص فروش و خدمات، بیش از 50 درصد تیم‌های فروش و خدمات نمی‌دانند چگونه بیشترین بهره را از هوش مصنوعی مولد ببرند. تحقیقات نیروی فروش این یافته های کلیدی را شناسایی کرد:

همچنین: 73 درصد از مصرف کنندگان به آنچه که هوش مصنوعی مولد می خواهد ما ببینیم اعتماد دارند

متخصصان فروش و خدمات، تجربه مشتری را به عنوان یک مزیت واضح هوش مصنوعی مولد می شناسند.

  • 61 درصد از فروشندگان معتقدند هوش مصنوعی مولد به آنها کمک می کند تا به مشتریان خود خدمات بهتری ارائه دهند.
  • 63 درصد از متخصصان خدمات می گویند این فناوری به آنها کمک می کند تا سریعتر به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.
  • 61 درصد از فروشندگان معتقدند هوش مصنوعی مولد به آنها کمک می کند تا فروش موثری داشته باشند.
  • 84 درصد از فروشندگانی که از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند، می گویند که با افزایش و سرعت بخشیدن به تعامل با مشتری، به افزایش فروش در سازمانشان کمک می کند.
  • از میان متخصصان خدماتی که در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند، 90 درصد گزارش کرده اند که به آنها کمک می کند سریعتر به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.

نقش‌های رویارویی با مشتری با بیشترین استفاده از هوش مصنوعی مولد شامل تولید محتوای پایه (82%)، پس از آن تجزیه و تحلیل داده‌های بازار (74%)، خودکارسازی ارتباطات فروش (71%) و اتوماسیون بهتر ارتباطات خدمات مشتری (67%) است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اکثر کارگران می خواهند از هوش مصنوعی مولد برای پیشرفت شغلی خود استفاده کنند اما نمی دانند چگونه

وقتی از پاسخ‌دهندگان سؤال شد که چگونه هوش مصنوعی مولد می‌تواند نقش‌های مشتری را تغییر دهد، پاسخ‌دهندگان موارد زیر را گفتند:

  1. ایجاد گزارش فروش (51%)
  2. تولید محتوای پایه (48%)
  3. تجزیه و تحلیل داده های بازار (47٪)،
  4. بهبود گزینه های خود خدمات مشتری (48%)

فروش و پذیرش خدمات راه حل های هوش مصنوعی مولد کم است

تنها 41 درصد از کارمندان در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد استفاده می کنند یا قصد دارند از آن استفاده کنند. بازاریابی با 51 درصد استفاده یا برنامه ریزی در پذیرش هوش مصنوعی مولد پیشتاز است و پس از آن فروش با 35 درصد و خدمات با 24 درصد قرار دارند. جای تعجب است که خدمات مشتری با توجه به مقیاس، حجم و ماهیت قطعی تراکنش‌های خدمات، پیشرو در پذیرش هوش مصنوعی نیست. من پیش بینی می کنم که پذیرش خدمات هوش مصنوعی مولد در دو سال آینده افزایش یابد.

همچنین: پیش از هوش مصنوعی، این موج فناوری دیگر به سرعت در حال گسترش است

Clara Shih، مدیر عامل Salesforce AI گفت: “هوش مصنوعی مولد به طور کامل زمینه خدمات مشتری را تغییر می دهد. ما این توانایی را خواهیم داشت که به طور خودکار پاسخ های شخصی سازی شده برای نمایندگان ایجاد کنیم تا سریعاً به مشتریان ایمیل یا پیام ارسال کنند و کارگزاران انسانی را آزاد کنیم تا زمان بیشتری را صرف کنند. عمیقاً درگیر مسائل پیچیده و ایجاد روابط بلندمدت با مشتری است.”

کلارا شی

کلارا شی، مدیر عامل جدید هوش مصنوعی Salesforce

عکس از Ilya S. Savenok/Getty Images

بزرگترین مانع برای پذیرش هوش مصنوعی مولد شکاف مهارتی و ترس از اتوماسیون است.

این نظرسنجی نشان داد که اکثر متخصصان فروش و خدمات نمی‌دانند چگونه بیشترین بهره را از هوش مصنوعی تولیدی در محل کار ببرند (فروش 53٪ و خدمات با 60٪). اضافه شدن به این شکاف مهارتی، ترس از دست دادن شغل است که 48 درصد از خدمات و 39 درصد از متخصصان فروش نگران هستند که اگر یاد نگیرند چگونه از هوش مصنوعی مولد در محل کار استفاده کنند، شغل خود را از دست خواهند داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Wipro با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در هوش مصنوعی به فرصت های جدیدی می پردازد

متخصصان مشتری مدار به هوش مصنوعی مولد اعتماد ندارند

فقدان آموزش مطمئناً یک راه مؤثر برای کاهش شکاف اعتمادی است که با استفاده از هوش مصنوعی مولد وجود دارد. این نظرسنجی نشان داد که 63 درصد از کارمندان از کارفرمایان خود انتظار فرصت های یادگیری هوش مصنوعی مولد را دارند. و 67 درصد می گویند که کارفرمای آنها آموزش هوش مصنوعی مولد ارائه نمی دهد. هم متخصصان فروش و هم در زمینه خدمات توافق دارند که شکاف اعتماد در تجارت با توجه به پذیرش هوش مصنوعی مولد وجود دارد.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی: و سایر جایگزین های قابل توجه

  • 56 درصد می گویند که نظارت انسانی در استفاده موفقیت آمیز از هوش مصنوعی مولد در نقش خود بسیار مهم است.
  • 55 درصد می گویند که اقدامات امنیتی افزایش یافته در استفاده موفقیت آمیز از هوش مصنوعی مولد در نقش خود حیاتی است.

مهمترین مزیت هوش مصنوعی مولد، فرصتی برای متخصصان فروش، خدمات، بازاریابی و بازرگانی است تا شرکت های خود را به شرکت های مشتری تبدیل کنند. کسب و کارها باید در آموزش کارکنان خود در مورد استفاده و مزایای هوش مصنوعی مولد کنند. با داده‌های مشتری قابل اعتماد، مدل‌های هوش مصنوعی از پیش ساخته شده، سفارشی یا عمومی که می‌توانند اتوماسیون و گردش کار هوشمند را تقویت کنند، یک پلتفرم واحد با امنیت و حاکمیت داخلی برای فعال کردن نوآوری‌ها و افزایش اعتماد مشتری و آموزش مناسب کارکنان، هوش مصنوعی مولد می‌تواند سازمان‌ها را برای ارائه تجربیات مشتری قدرتمند در حین افزایش کارایی توانمند می‌کند.

همچنین: اینها 5 ابزار هوش مصنوعی مورد علاقه من برای کار هستند

از بازاریابی و فروش گرفته تا خدمات مشتری و تجارت دیجیتال، هوش مصنوعی مولد تجربه مشتری را در هر نقطه تماس تغییر خواهد داد.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bfFpnv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *