متا به دلیل نقض حریم خصوصی اتحادیه اروپا تقریباً 400 میلیون یورو جریمه شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) غول فناوری متا را به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا با اجبار کاربران به پذیرش تبلیغات هدفمند، تقریباً 400 میلیون یورو جریمه کرد.


متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، توسط کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC) به مبلغ 390 میلیون دلار (یا بیش از 410 میلیون دلار) جریمه شده است. این جریمه زمانی ایجاد شد که مشخص شد این شرکت کاربران فیس بوک و اینستاگرام را مجبور به پذیرش تبلیغات هدفمند کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی DPC، نوشته شده است که رقم کلی به دو جریمه تقسیم شده است: 210 میلیون یورو برای تخلفات فیس بوک و 180 میلیون یورو برای تخلفات اینستاگرام. DPC همچنین اعلام کرد که این شکایات در ماه می 2018، بیش از چهار سال قبل از پرداخت جریمه ها، مطرح شده است. ثبت شکایات همزمان با اجرایی شدن GDPR (مقررات عمومی حفاظت از داده ها) صورت گرفت.

در این شکایت که در بیانیه مطبوعاتی فوق الذکر به تفصیل آمده است، آمده است که «متا ایرلند با مشروط کردن دسترسی به خدمات خود به پذیرش شرایط سرویس به‌روزرسانی شده توسط کاربران، در واقع آنها را «مجبور» می‌کند که به پردازش اطلاعات شخصی خود رضایت دهند. داده‌ها برای تبلیغات رفتاری و سایر خدمات شخصی‌شده.»

DPC به متا سه ماه فرصت داده است تا عملیات خود را تغییر دهد و مطابق با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا باشد.

تصویر مردی که از طریق دوربین دوچشمی پوشیده شده با آرم فیس بوک در حال نگاه کردن به کامپیوتر است

این اولین بار نیست که متا توسط DPC جریمه می شود. طی دو سال گذشته، DPC پنج پرونده مختلف علیه این شرکت فناوری تشکیل داده است. در نوامبر 2022، متا به دلیل نقض دو مقاله GDPR (طبق بیانیه مطبوعاتی DPC) 265 میلیون یورو (یا بیش از 280 میلیون دلار) جریمه شد.

اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. در سپتامبر 2022، متا از جریمه ای 405 میلیون یورویی که توسط DPC به دلیل پردازش اطلاعات کودکان توسط اینستاگرام درخواست شده بود، درخواست تجدید نظر کرد.

علاوه بر این، متا همچنین در سپتامبر 2021 توسط DPC به دلیل نقض قوانین حفاظت از داده ها، 225 میلیون یورو جریمه شد.

این جریمه اخیر صادر شده توسط DPC ظاهراً توسط متا مبارزه خواهد شد. در یک پست Meta Newsroom، این شرکت اعلام کرد که «از این تصمیمات ناامید شده و قصد دارد[s] هم نسبت به اصل احکام و هم به جزای نقدی اعتراض کند».

متا همچنین خاطرنشان کرد که “به طور مستمر روی فناوری و فرآیندهای جدید سرمایه گذاری می کند تا به جامعه ما اجازه دهد اولویت های تبلیغاتی و حریم خصوصی خود را مدیریت کند.”

در حال حاضر، مشخص نیست که متا با موفقیت در مورد جریمه DPC تجدید نظر خواهد کرد یا اینکه آیا این شرکت باید مبلغ 390 میلیون یورو را تحویل دهد. ممکن است در سال 2023 شاهد پایان این اختلاف باشیم، اگرچه مشخص نیست چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JYt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *