اطلاعات WH Smith در حمله سایبری به سرقت رفت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

۲۴ ساعت حمله سایبری به اشغالگران؛ از هک صفحه نتانیاهو تا سرقت اطلاعات نیم میلیون صهیونیست | خبرگزاری فارس

 

دبلیو اچ اسمیت، فروشنده محبوب لوازم خانگی و کتاب انگلیسی، مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این شرکت تایید کرده است که اطلاعات در این فرآیند به سرقت رفته است.


دبلیو اچ اسمیت از حمله سایبری رنج می برد

در 2 مارس 2023، خرده‌فروش WH Smith از طریق وب‌سایت بورس اوراق بهادار لندن، مردم را از یک حمله آگاه کرد. در این اطلاعیه آمده است که WH Smith PLC هدف یک حادثه امنیت سایبری قرار گرفته است.

دبلیو اچ اسمیت یک زنجیره محبوب بریتانیایی است که لوازم التحریر، کتاب و هدایا می فروشد و در سال 2022 سودی معادل 63 میلیون پوند قبل از کسر مالیات به دست آورده است (که توسط Statista کشف شده است).

اطلاعیه امنیتی بورس لندن در مورد این حادثه نسبتا کوتاه بود و اطلاعات محدودی منتشر شد. با این حال، فاش شد که «برخی از داده‌های شرکت، از جمله داده‌های کارمندان فعلی و سابق» توسط اپراتورهای مخرب در این حمله قابل دسترسی بوده است، به این معنی که یک نقض داده رخ داده است.

دبلیو اچ اسمیت در حال رسیدگی به حادثه است

فرد کت و شلواری که نماد قفل آبی را در کنار کد باینری آبی نگه داشته است

در پست امنیتی فوق الذکر، نوشته شده بود که WH Smith PLC در حال حاضر در حال بررسی حمله سایبری است و “خدمات پشتیبانی تخصصی را درگیر کرده و اجرا کرده است. [its] طرح‌های واکنش به حادثه، که شامل اطلاع رسانی به مقامات مربوطه می‌شد.»

این شرکت اعلام کرد که “مسئله امنیت سایبری را به شدت جدی می گیرد” و “همه همکاران آسیب دیده را از این حمله مطلع می کند” و همچنین اقداماتی را برای حمایت از این افراد انجام می دهد.

حمله سایبری بر تجارت WH Smith تأثیری نداشته است

در پایان اطلاعیه امنیتی بورس لندن، WH Smith به خوانندگان اطمینان داد که فعالیت های تجاری خود تحت تأثیر حمله سایبری قرار نگرفته است. این شرکت همچنین اعلام کرد که «وب سایت، حساب‌های مشتریان و پایگاه‌های اطلاعاتی مشتریان زیربنایی آن در سیستم‌های جداگانه‌ای قرار دارند که تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته‌اند».

اطلاعات بیشتر ممکن است در مورد این حمله منتشر شود

در زمان نگارش این مقاله، WH Smith جزئیات زیادی را در مورد این حمله سایبری و متعاقب آن نقض اطلاعات فاش نکرده است. اما این ممکن است در آینده نزدیک تغییر کند زیرا از طریق تحقیقات شرکت اطلاعات بیشتری در مورد ماهیت این حمله کشف می شود.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/IrG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *