سامسونگ تراشه های خودران نسل بعدی را برای تسلا می سازد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی تراشه های خودران نسل بعدی را برای تسلا می سازد
همراه ما باشید

تسلا پس از رد کردن اولیه سامسونگ، بنا به گزارش ها به این شرکت کره ای بازگشته تا آن را تولید کند. تراشه های نسل بعدی Full Self-Driving (FSD)، حداقل بخشی از آن. شرکت EV (وسایل نقلیه الکتریکی) مستقر در تگزاس قبلاً TSMC را به عنوان تنها سازنده تراشه‌های خودکار Hardware 5 (HW 5.0) انتخاب کرده بود.

طبق گزارش The Korea Economic Daily، این تغییر باد پس از ملاقات رئیس سامسونگ، لی جائه یونگ، مدیر عامل شرکت تسلا، ایلان ماسک در ماه می اتفاق افتاد. این دو در جریان نشستی در مرکز تحقیقاتی سامسونگ در سیلیکون ولی، سن خوزه، راه‌های تقویت اتحاد فناوری خود را مورد بحث قرار دادند. لی پیشنهاد داد تا تراشه‌هایی را برای وسایل نقلیه کاملاً خودمختار توسعه دهد و طبق گزارش‌ها، «قیمت‌های قراردادی مطلوب» را برای تولید تراشه‌های تسلا تعیین کرد. ظاهرا ماسک نتوانست این پیشنهاد را رد کند.

این اولین باری نیست که سامسونگ تراشه‌هایی را برای تسلا تولید می‌کند. این شرکت کره ای تراشه های FSD را برای خودروهای مدل 3، مدل 5، مدل X و مدل Y خود در گذشته تامین می کرد. اما در دسامبر سال گذشته، تسلا تصمیم گرفت شریک قدیمی خود را کنار بگذارد و به TSMC روی آورد تا نسل بعدی تراشه های FSD خود را تولید کند. گفته می شود که بازده ضعیف 4 نانومتری سامسونگ دلیل این تصمیم شرکت EV بوده است.

با این حال، سامسونگ در ماه های اخیر نرخ بازدهی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. بازده 4 نانومتری آن اکنون با بازده TSMC برابری می کند، در حالی که بازده 3 نانومتری آن از شرکت تایوانی پیشی گرفته است. به این ترتیب، تسلا نظر خود را تغییر داده و به سامسونگ بازگشته است. این شرکت قصد دارد از تراشه‌های 4 نانومتری HW 5.0 ساخت سامسونگ در وسایل نقلیه خودران سطح 5 خود استفاده کند که سه تا چهار سال آینده باید به تولید انبوه برسد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سامسونگ به انتشار عمومی به‌روزرسانی One UI 5.1.1 نزدیک می‌شود

طبق گزارش‌ها، تسلا در حال بررسی تقسیم تولید تراشه‌های خودکار نسل بعدی بین سامسونگ و TSMC است. اما امکان تغییر کامل از TSMC به سامسونگ را به طور کامل رد نکرده است. یکی از مقامات صنعت که با این موضوع آشنا است، گفت: تقسیم تولید تراشه نسل بعدی بین این دو محتمل تر است. انتظار می رود این تراشه ها سال آینده وارد تولید شوند، بنابراین تسلا هنوز برای تصمیم گیری زمان دارد.

سامسونگ همچنین تراشه های خودران را برای شرکت های دیگر تولید خواهد کرد

سامسونگ علاوه بر تسلا، تراشه‌های خودران را برای Ambarella و Mobileye Global نیز تولید خواهد کرد. اولی یک شرکت طراحی نیمه هادی های بدون داستان است، در حالی که دومی یک شرکت وابسته به فناوری رانندگی مستقل اینتل است. برای انجام این سفارشات، شرکت کره ای ظرفیت ریخته گری خود را در کارخانه پیونگ تاک خود در کره به میزان قابل توجهی افزایش داده است. همچنین تا پایان سال 2024 در کارخانه تراشه آتی خود در تیلور، تگزاس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. سامسونگ انتظار دارد ظرفیت تولید تراشه قراردادی جهانی آن بین سال های 2022 تا 2027 سه برابر شود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UWvGyF
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *