ایالات متحده قرارداد اکتیویژن بلیزارد مایکروسافت را تایید کرد، بریتانیا با مذاکره مجدد موافقت کرد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

Joes Xbox Series X 4

جو هندی / Android Authority

TL; DR

  • قاضی ژاکلین اسکات کورلی درخواست FTC برای صدور حکم اولیه در مورد خرید Activision Blizzard مایکروسافت را رد کرده است.
  • مایکروسافت اکنون می تواند قرارداد خود را قبل از پایان ضرب الاجل 18 جولای ببندد.
  • مایکروسافت و سازمان رقابت و بازار بریتانیا توافق کرده‌اند که دعوای قضایی را برای مذاکره بیشتر متوقف کنند.

پس از یک هفته شهادت، مایکروسافت به تازگی بزرگترین برد سال خود را به دست آورد. قاضی ژاکلین اسکات کورلی از غول فناوری حمایت کرده و به مایکروسافت اجازه می دهد تا خرید Activision Blizzard را ببندد.

به گفته تام وارن از آستانهقاضی کورلی امروز حکم خود را ارائه کرده است. گزارش شده است که قاضی درخواست کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای صدور حکم اولیه را رد کرده است. قاضی کورلی در تصمیم خود می گوید:

خرید Activision توسط مایکروسافت به عنوان بزرگترین خرید در تاریخ فناوری توصیف شده است. سزاوار بررسی است. این بررسی نتیجه داد: مایکروسافت به صورت کتبی، عمومی و دادگاه متعهد شده است که Call of Duty را به مدت 10 سال در پلی استیشن برابر با ایکس باکس نگه دارد. این شرکت با نینتندو توافق کرد تا Call of Duty را به سوییچ بیاورد. و قراردادهای متعددی را امضا کرد تا برای اولین بار محتوای Activision را به چندین سرویس بازی ابری برساند. مسئولیت این دادگاه در این مورد محدود است. باید تصمیم گرفت که با وجود این شرایط فعلی، ادغام باید متوقف شود یا حتی خاتمه یابد تا در انتظار تصمیم گیری اجرایی FTC باشد. بنا به دلایلی که توضیح داده شد، دادگاه دریافته است که FTC احتمال برتری در ادعای خود را نشان نداده است. برعکس، شواهد ثبت شده حاکی از دسترسی بیشتر مصرف کنندگان به Call of Duty و سایر محتوای Activision است. بنابراین درخواست دستور مقدماتی رد می شود.

به طور خلاصه، قاضی با مایکروسافت همراهی کرد که Call of Duty را به مدت 10 سال در پلی استیشن با برابری با Xbox حفظ کرد. یکی از شکایات سونی این بود که مایکروسافت می تواند نسخه Xbox بازی را در اولویت قرار دهد. این تصمیم همچنین توافقنامه بازی های ابری مایکروسافت و نینتندو سوییچ را تایید می کند.

قبل از درخواست FTC برای دستور مقدماتی، مایکروسافت گزارش شده که به دنبال راه هایی برای بستن قرارداد خود با وجود مسدود شدن توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) بود. به نظر می رسد این حرکت مایکروسافت همان چیزی است که FTC را در وهله اول به درخواست خود واداشت.

در پاسخ به حکم امروز، فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، گفت که این شرکت “از دادگاه برای تصمیم گیری سریع به نفع ما سپاسگزار است.”

1/ما از دادگاه برای تصمیم گیری سریع به نفع ما سپاسگزاریم. شواهد نشان می دهد که معامله اکتیویژن بلیزارد برای صنعت خوب است و ادعاهای FTC در مورد تعویض کنسول، خدمات اشتراک چند بازی و فضای ابری واقعیت های بازار بازی را منعکس نمی کند.

این حکم اکنون به شرکت مستقر در ردموند اجازه می دهد تا قرارداد خرید خود را با Activision Blizzard قبل از مهلت 18 جولای ببندد. اما برای انجام این کار، شرکت باید در سراسر بریتانیا تعطیل شود، زیرا CMA خرید را مسدود کرد. با این حال، تنها چند دقیقه پس از این تصمیم، توسط رئیس مایکروسافت، برد اسمیت، فاش شد که این شرکت و CMA به توافقی برای توقف دعوا و اصلاح معامله برای رفع نگرانی های CMA در مورد بازی های ابری دست یافته اند.

FTC تا ساعت 11:59 عصر PT در 14 ژوئیه فرصتی برای اعتراض به حکم قاضی خواهد داشت. رگولاتور انجام می دهد یا نمی کند، باید منتظر بمانیم و ببینیم.

اگرچه انحصار Call of Duty نقطه تمرکز اصلی در این مورد بود، اما اعتقاد بر این است که مایکروسافت برنامه های بزرگ تری با این معامله 68.7 میلیارد دلاری دارد. در ماه اکتبر، این غول فناوری در اسنادی که به CMA داده شد، فاش کرد که قصد دارد یک فروشگاه بازی موبایلی برای رقابت با اپ استور و پلی استور بسازد. مایکروسافت حتی نموداری برای تاکید بر اهمیت بازار موبایل ایجاد کرد. با برنامه‌هایی مانند Call of Duty Mobile، Candy Crush، و غیره، فروشگاه برنامه مایکروسافت قدرت شلیک برای به چالش کشیدن اپل و گوگل را دارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UwC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *