شماره EID در آیفون چیست و چگونه می توانید آن را پیدا کنید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی شماره EID در آیفون چیست و چگونه می توانید آن را پیدا کنید همراه ما باشید

بیشتر و بیشتر افراد ترجیح می دهند شماره های جداگانه را برای کار و استفاده شخصی نگه دارند. این به کاربرانی ترجمه می شود که آگاهانه به سراغ تلفن های دو سیم کارته می روند. و برای سازگاری با این موضوع، اپل به کاربران امکان انتخاب یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی را می دهد. با این حال، اگر در تنظیم eSIM با مشکلی مواجه شدید، به شماره EID آیفون خود نیاز خواهید داشت.

 

شماره EID در آیفون چیست و چگونه می توانید آن را پیدا کنید

با حذف سینی سیم کارت در نسخه آمریکایی سری آیفون 14، اپل در حال حاضر در راه ساخت آیفون های آینده بدون پورت است. این امر اهمیت شماره EID را در آیفون شما بیشتر می کند. اما شماره EID چیست؟ و چه تفاوتی با شماره IMEI دارد؟ بیایید دریابیم.

شماره EID در آیفون شما چیست؟

مخفف Embedded Identity داکیومنت، شماره EID یک شماره سریال برای eSIM موجود در آیفون شما است. این یک کد 32 رقمی است که در آیفون هایی که از eSIM پشتیبانی می کنند یافت می شود. برای دستگاه شما منحصربه‌فرد است، می‌توانید هنگام گزارش یا عیب‌یابی مشکلات مربوط به eSIM از آن استفاده کنید. این به طرف مقابل کمک می کند تا جزئیات دستگاه شما و سیم کارت متصل به آن را دریافت کند.

شماره EID چه تفاوتی با IMEI دارد

IMEI، همچنین به عنوان شناسه بین المللی تجهیزات موبایل شناخته می شود، یک شماره هویت منحصر به فرد است که به طور کلی به دستگاه تلفن همراه شما اختصاص داده می شود. از طرف دیگر، شماره EID فقط به سیم کارت الکترونیکی دستگاه شما اختصاص داده می شود. این بدان معناست که در حالی که هر دستگاه در جهان یک شماره IMEI به آن اختصاص داده شده است، تنها آیفون‌هایی که قابلیت eSIM دارند شماره EID در دسترس خواهند داشت.

یک IMEI تنها 15 رقم است، در حالی که یک شماره EID 32 رقم است. علاوه بر این، IMEI دستگاه شما تمام جزئیات دستگاه را نشان می دهد. در همین حال، شماره EID جزئیات مربوط به eSIM دستگاه شما را ارائه می دهد.

چگونه شماره EID را در آیفون خود پیدا کنیم

اکنون که اطلاعات بیشتری در مورد شماره EID در آیفون شما داریم، اجازه دهید به 4 روش برای یافتن آن با استفاده از گزینه های منوی دستگاه و سایر جزئیات نگاه کنیم.

با استفاده از منوی تنظیمات در آیفون خود، می توانید جزئیات دستگاه مانند آدرس Wi-Fi، جزئیات سیستم عامل دستگاه و شماره EID را پیدا کنید. پس از پیدا کردن، شماره را برای استفاده بعدی کپی کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا آن را در آیفون خود پیدا کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون خود باز کنید. به پایین اسکرول کنید و روی General ضربه بزنید.

گام 2: سپس روی About ضربه بزنید.

تنظیمات عمومی را باز کنیدتنظیمات عمومی را باز کنید

مرحله 3: اکنون به پایین بروید و بخش EID را پیدا کنید.

جزئیات EID را ببینیدجزئیات EID را ببینید

در اینجا، می توانید شماره EID 32 رقمی اختصاص داده شده به آیفون خود را پیدا کنید.

2. از برنامه تلفن

راه دیگر برای دسترسی به جزئیات EID دستگاهتان، استفاده از اپلیکیشن Phone است. برای باز کردن اطلاعات دستگاه مانند کد IMEI و شماره EID، کد زیر را شماره گیری کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه Phone را در آیفون خود باز کنید. در اینجا، از گزینه های منو روی صفحه کلید ضربه بزنید تا شماره گیر باز شود.

گام 2: اکنون، از کلیدها برای شماره گیری *#06# استفاده کنید. این باید بلافاصله صفحه جزئیات را باز کند.

مرحله 3: در اینجا، بخش EID را بررسی کنید.

EID را از برنامه تلفن بررسی کنیدEID را از برنامه تلفن بررسی کنید

اگر می‌توانید به یک اسکنر دسترسی داشته باشید، می‌توانید شماره EID را نیز روی دستگاه متصل اسکن کنید. به این ترتیب می توانید شماره EID 32 رقمی را بدون وارد کردن دستی ارقام کپی کنید.

3. استفاده از جعبه آیفون

جعبه آیفون شما حاوی جزئیات مربوط به دستگاه است. این شامل شماره IMEI، جزئیات ظرفیت دستگاه، شماره مدل و شماره EID است. بنابراین، اگر هنوز به جعبه آیفون خود چسبیده اید، خط رنگی را در پشت جعبه بررسی کنید. در اینجا، درست در زیر جزئیات دستگاه، شماره EID آیفون خود را پیدا خواهید کرد.

شماره EID روی جعبه را بررسی کنیدشماره EID روی جعبه را بررسی کنید

اگر فونت خیلی کوچک یا محو شده است، می توانید از استیکر عکس بگیرید و روی موبایل خود زوم کنید. همچنین می توانید هر کادر دیگری را علامت بزنید تا شماره EID آن دستگاه را بیابید.

4. از طریق فاکتور خرید

اگر آیفون خود را مستقیماً از طریق اپل یا هر فروشنده مجاز خریداری کرده‌اید، می‌توانید از فاکتور خرید برای یافتن جزئیات دستگاه خاص مانند شماره EID استفاده کنید. این باید در کنار جزئیات IMEI دستگاه یا جزئیات مدل دستگاه موجود باشد. پس از پیدا کردن، می توانید آن را در جایی برای نگهداری یادداشت کنید یا یک کپی از فاکتور را به صورت دیجیتال ذخیره کنید.

سوالات متداول برای یافتن شماره EID در آیفون شما

1. آیا می توانید شماره EID خود را با تماس با پشتیبانی اپل پیدا کنید؟

بله، با تماس با پشتیبانی اپل می توانید شماره EID خود را پیدا کنید. با این حال، مطمئن شوید که تمام جزئیات دستگاه و حساب مربوطه را برای تأیید هویت خود دارید. همچنین می توانید برای گزینه های پشتیبانی بیشتر به فروشگاه اپل بروید.

2. آیا امکان تغییر شماره EID اختصاص داده شده به آیفون وجود دارد؟

خیر. همانطور که قبلا ذکر شد، شماره EID برای آیفون شما منحصر به فرد است. این بدان معنی است که پس از اختصاص دادن، تغییر شماره EID برای آیفون شما غیرممکن است.

3. اگر شماره EID آیفونتان گم نشد چه باید کرد؟

اگر نمی توانید شماره EID آیفون خود را دریافت کنید، ابتدا کادر یا در صورت موجود بودن فاکتور خرید را علامت بزنید. اگر در آنجا نیز در دسترس نیست، برای گزینه های راهنمایی بیشتر با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

شماره EID آیفون خود را بدانید

اگرچه ممکن است شماره EID چیزی نباشد که ما معمولاً به آن نیاز داریم، اما می‌توانید در شرایط خاصی به آن نیاز داشته باشید، مانند زمانی که eSIM را در iPhone خود فعال می‌کنید. بنابراین، این همه است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بهتر بفهمید که شماره EID در آیفون شما چیست و چگونه می توانید آن را پیدا کنید.

امیدواریم از این مقاله شماره EID در آیفون چیست و چگونه می توانید آن را پیدا کنید مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qscLzV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *