هر آنچه که باید در مورد پلتفرم Twitch بدانید

زمان مطالعه: 9 دقیقه

 

هر روز میلیون ها نفر از توییچ بازدید می کنند. اما توییچ دقیقا چیست؟ آیا چیزی است که باید به آن توجه کنید؟ احتمال زیادی وجود دارد که قبلاً نام Twitch را شنیده باشید، اما دقیقاً مطمئن نیستید که در مورد چیست.

به طور خلاصه، Twitch یک سایت پخش ویدئو است. اما چیزهای زیادی در مورد Twitch وجود دارد که ممکن است ندانید. و اینجاست که این راهنما وارد می‌شود. برای همه مقاصد، این پستی است که سعی می‌کند همه چیز را در مورد Twitch که ارزش دانستن دارد پوشش دهد. چه به پخش جریانی علاقه مند باشید و چه بخواهید صرفاً یک تماشاگر باشید.

Twitch چیست؟

توئیچ 2

Twitch یک وب سایت پخش ویدئو است که در ابتدا فقط بازی ها را پوشش می داد. هر چیزی که بازی کردید، احتمالاً می‌توانید افرادی را پیدا کنید که گیم‌پلی آن را در توییچ پخش کنند. این روزها، Twitch هنوز هم به همان اندازه است، اما در حال حاضر جریان هایی برای طیف گسترده ای از علایق دارد.

این چیزی فراتر از بازی های ویدیویی است و شامل دسته های وسیع تری می شود. این امکان را برای Twitch فراهم می کند تا به خانه ای برای هر کسی تبدیل شود، تقریباً هر چیزی. البته در حد عقل

این باعث می‌شود Twitch برای بسیاری از افرادی که از تماشای پخش‌کننده‌ها لذت می‌برند، مکان مناسبی باشد. Twitch همچنین با Prime Gaming مرتبط است، زیرا آمازون مالک Twitch است. در اینجا می‌توانید درباره Prime Gaming (که قبلاً Twitch Prime نامیده می‌شد) اطلاعات بیشتری کسب کنید.

توییچ روی چه پلتفرم هایی در دسترس است؟

بررسی سونی PS5 1 1

تقریباً هر پلتفرمی که فکرش را بکنید. با استفاده از وب سایت Twitch.tv می توانید همه چیز را در رایانه شخصی و مک از طریق مرورگر مشاهده کنید. اما شما همچنین می توانید با استفاده از برنامه تلفن همراه استریم ها را تماشا کنید. که هم در اندروید و هم در آی او اس موجود است.

علاوه بر این، می‌توانید برنامه‌ها را در Fire TV، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series X|S، NVIDIA SHIELD، Chromecast و Apple TV بیابید. حتی یک برنامه رسمی برای برخی از برندهای تلویزیون هوشمند وجود دارد. به عنوان مثال Vizio یک برنامه رسمی دارد که می توانید آن را نصب کنید.

بنابراین هر جا که قصد دارید بیشتر محتوای خود را مصرف کنید، احتمالاً یک برنامه Twitch برای تماشای استریم ها در دسترس است. هیچ برنامه رسمی Twitch برای Roku وجود ندارد.

آیا Twitch هزینه دارد؟

اشتراک های توییچ

پاسخ به آن بله و خیر است. برای ثبت نام و داشتن حساب کاربری، هیچ هزینه ای برای شما ندارد. شما می توانید بدون نیاز به پرداخت یک سکه، یک حساب کاربری ایجاد کنید، وارد شوید و تا جایی که می خواهید از سایت استفاده کنید. اما بخش هایی از آن وجود دارد که می توان هزینه کرد

اگرچه اینها کاملاً اختیاری هستند و کمتر به خود اشتراک توییچ مربوط می شوند و بیشتر به یک پخش کننده خاص مربوط می شوند. بنابراین، بله، اگر بخواهید آن را خرج کنید، Twitch هزینه دارد. همچنین هزینه ای ندارد زیرا می توانید به سادگی موارد را به صورت رایگان مشاهده کنید.

اگرچه، مشترک پولی بودن شخصی که از تماشای ایجاد محتوا لذت می برید، مزایای خود را دارد. بنابراین اگر به طور منظم از سایت بازدید کنید و همیشه محتوای یک استریمر را مصرف کنید، انگیزه ای برای خرج کردن وجود دارد.

حتی می‌توانید کارت‌های هدیه Twitch را در آمازون خریداری کنید و برای دوستان یا خانواده ارسال کنید. و اگر عضو آمازون پرایم هستید، هر ماه یک زیر پرایم رایگان برای استفاده در استریمر مطلق مورد علاقه خود دریافت می کنید.

هزینه های اشتراک چقدر است؟

این بستگی به نوع اشتراکی دارد که تصمیم به پرداخت آن دارید. اشتراک ماهانه برای هر پخش کننده 4.99 دلار است. اگرچه، در حال حاضر از 27 اکتبر 2021، اکثر یا همه اشتراک ها 20٪ تخفیف دارند و فقط 3.99 دلار برای ماه اول هزینه دارند. با تمدید ماهانه پس از آن به 4.99 دلار افزایش یافت.

اگر تصمیم دارید هر بار بیش از یک ماه مشترک شوید، هزینه بر اساس آن افزایش می یابد. علاوه بر ماهانه، می توانید به صورت سه ماهه یا شش ماهه نیز مشترک شوید. هزینه اولیه بیشتر خواهد بود، اما اشتراک در استریمر با یکی از این دو گزینه باعث صرفه جویی نیز می شود. بنابراین زمانی که هزینه به مبلغ ماهانه تقسیم می شود، پس انداز می کنید.

همچنین سطوح اشتراک اضافی نیز وجود دارد. با هزینه زیرمجموعه های ردیف 2 9.99 دلار در ماه و زیرمجموعه های ردیف 3 با هزینه 24.99 دلار در ماه. اینها باید در همه استریمرها یکسان باشد. و آنها با جوایز ویژه اضافی نیز همراه هستند. اگرچه این پاداش ها از پخش کننده ای به پخش کننده دیگر نیز متفاوت خواهد بود.

مزایای اشتراک چیست؟

این از پخش کننده ای به پخش کننده دیگر متفاوت خواهد بود. اکثر پخش‌کننده‌ها مجموعه‌ای از جوایز خواهند داشت که می‌توان آن‌ها را بر اساس مدت زمانی که در آن مشترک هستید باز کرد. برای اکثر پخش کننده ها، این جوایز شامل احساسات انحصاری است که می توانند در چت ها استفاده شوند، نشان های سفارشی که در کنار نام شما ظاهر می شوند، و امکان کسب امتیاز کانال اضافی.

برخی از پخش کننده ها نیز برای چت های فرعی و پخش جریانی مشترک جوایزی خواهند داشت. و البته، کرم جوایز، تماشای بدون آگهی.

Twitch چه نوع ویژگی هایی دارد؟

ویژگی های Twitch

Twitch دارای ویژگی هایی است که هم برای سازندگان و هم برای کاربران طراحی شده است. یک چت برای هر کانال در پلتفرم وجود دارد تا همه در طول پخش جریانی صحبت کنند. می‌توانید در چت احساسات ارسال کنید، با تماشای جریان‌ها جوایزی کسب کنید، و به‌عنوان یک سازنده می‌توانید از ویژگی جدید Soundtrack by Twitch استفاده کنید. که به شما امکان می دهد به مجموعه کاملی از موسیقی های پاک شده دسترسی داشته باشید تا در طول پخش جریانی خود در پس زمینه پخش شوند.

همچنین انواع ابزارهای تعدیل کانال برای گردانندگان، برچسب های جدید برای برچسب گذاری صحیح کانال ها، و دسته بندی های جدیدی نیز وجود دارد. یکی از موارد مورد علاقه ما پخش کننده بازشو است، بنابراین می توانید در حین مرور قسمت های دیگر سایت، جریانی را مشاهده کنید.

ویژگی های دیگر عبارتند از حالت تاریک (این باید در بیشتر نسخه های برنامه علاوه بر وب سایت موجود باشد) و حالت تئاتر برای استریم ها.

آیا Twitch تبلیغات دارد؟

توییچ تبلیغات دارد. اما همانطور که در بالا ذکر شد می توان از شر تبلیغات خلاص شد. برای انجام این کار باید در یک کانال مشترک شوید. اگرچه به خاطر داشته باشید، این فقط از شر تبلیغات آن کانال خاص خلاص می شود. و هر کانالی که تماشا می‌کنید همچنان تبلیغات نشان می‌دهد مگر اینکه در آن‌ها مشترک شوید.

چه چیزی را می توانم تماشا کنم؟/دسته بندی محتوا چیست؟

محتوای توئیچ

دسته بندی های مختلفی از محتوا برای مشاهده وجود دارد. اگرچه همه چیز به چهار دسته اصلی تقسیم می شود. این شامل بازی‌ها، IRL (در زندگی واقعی)، موسیقی و ورزش‌های ورزشی است. برای دسته بازی‌ها، پخش‌کننده‌هایی را خواهید یافت که همه چیز را از بزرگترین موفقیت‌ها گرفته تا کوچک‌ترین عناوین خاص را پوشش می‌دهند. جواهرات پنهان که ما آنها را می نامیم.

به عنوان مثال، افرادی را خواهید دید که جدیدترین بازی آمازون، New World را پخش می کنند. یک MMO درباره مهاجرانی که برای کشف اسرار این سرزمین به جزیره ای فراطبیعی راه می یابند. همچنین استریمرهای زیادی برای Minecraft، FIFA، League Of Legends و البته Fortnite وجود دارد. اما شما همچنین می توانید افرادی را پیدا کنید که بازی های بسیار کوچکتری مانند Russian Fishing 4 را پخش می کنند.

سپس دسته IRL وجود دارد که شامل ژانرهای محتوایی است که تقریباً هر چیزی را که بازی نیست پوشش می دهد. مانند Just Chatting، که اغلب شامل پخش کننده هایی می شود که جلوی دوربین نشسته اند و فقط با بینندگان صحبت می کنند و کارهای تصادفی انجام می دهند.

همچنین شامل پخش کننده هایی می شود که کاری جز خواب انجام نمی دهند. می‌توانید ژانرهایی را برای غذا و نوشیدنی، علم و فناوری، ورزش، پادکست و موارد دیگر پیدا کنید. حتی ژانری به نام استخر، جکوزی، و سواحل وجود دارد که همه چیز را از جریان‌های آب گرم بدنام پوشش می‌دهد.

ورزش های ورزشی و موسیقی باید کاملاً خود توضیح دهند. موسیقی شامل جریان‌هایی از رویدادهای زنده و همچنین افرادی است که در حال نواختن ساز هستند. و Esports اساساً همه چیز را از مسابقات Esports گرفته تا نکات برجسته و پخش‌شده از بازیکنان حرفه‌ای را پوشش می‌دهد.

آیا Twitch برای تماشای جریان‌های خاص پاداش دارد؟

همه. . زمان. در واقع، شما به راحتی می توانید تمام قطره های موجود را که در حال حاضر و آینده هستند پیدا کنید. این شامل زمانی است که یک قطره خاص شروع شده و چه زمانی به پایان می رسد، و همچنین برای چه بازی است.

علاوه بر این، می‌توانید هر افتی که از کمپین‌های قبلی یا فعلی دریافت کرده‌اید را ببینید. می توانید با کلیک بر روی آواتار Twitch خود در گوشه سمت راست بالای صفحه وب، در زیر آن، این مورد را مشاهده کنید قطرات بخشی از بنر کشویی که ظاهر می شود. برگه‌های افتی که به دست آورده‌اید و ادعا کرده‌اید، برگه‌های جداگانه‌ای از آن دارند همه کمپین ها قطره می کند. همه کمپین ها همچنین کمپین های فعلی و همچنین کمپین هایی را که اخیراً به پایان رسیده اند فهرست می کند.

قطره چیست؟

Twitch Drops

قطره‌ها اساساً مشوق‌هایی برای تماشاگران برای تماشای جریان‌های خاص هستند. آنها همچنین می توانند راهی عالی برای پخش کننده ها برای افزایش تعداد بینندگان و مشترکان خود باشند. که به نوبه خود می تواند برای آنها درآمد بیشتری کسب کند. برای بینندگان، قطره ها معمولاً پاداش هایی به شکل غارت در بازی هستند.

آنها همیشه طرفدار بازی ای هستند که کمپین دراپ به آن تعلق دارد. به عنوان مثال، Naraka: Bladepoint یک کمپین دراپ دارد که از 24 اکتبر شروع شده و تا 31 اکتبر ادامه دارد و پاداش آن یک صندوق “گنج جاویدان” است که می تواند حاوی آیتم ها و چیزهای دیگر برای استفاده در آن بازی باشد.

اگر شما یک بازیکن Destiny 2 هستید، آن بازی در یک نقطه یک کمپین دراپ داشت که به بینندگان با یک سایه زن برای وسایلشان پاداش می داد. و در زمان بتا، Valorant یک کمپین دراپ داشت که در آن بینندگانی که دسترسی نداشتند می‌توانستند دعوت‌های بتا دریافت کنند.

چگونه قطره کسب کنم؟

معمولاً برای کسب درآمد باید حداقل یک ساعت یک جریان خاص را تماشا کنید. اگر همان جریان‌ها را برای مدت طولانی‌تری تماشا کنید، برخی از کمپین‌ها پاداش‌های بیشتری خواهند داشت. اما زمانی که برای کسب درآمد مستقیم به آن دست می‌زنید، تنها کاری که باید انجام دهید تماشای یک جریان است.

گاهی اوقات این افت ممکن است به بینندگانی که اشتراک هدیه می دهند، چیزهای بیشتری ارائه دهد. همانطور که در مورد سایه زن Destiny 2 وجود داشت.

چگونه در Twitch ارتباط برقرار می کنید؟

چند راه برای برقراری ارتباط در توییچ وجود دارد. راه اصلی ارتباط افراد از طریق سیستم چت در هر کانال مشخص است. چت کانال به طور کلی به هر کسی اجازه می‌دهد تا با دیگرانی که جریان را تماشا می‌کنند (از جمله پخش‌کننده) صحبت کند، اگرچه گاهی اوقات ممکن است برای صحبت کردن نیاز به رعایت شرایط خاصی داشته باشید. لایک کنید عضو کانال شوید

همچنین می توانید Whispers را برای سایر کاربران ارسال کنید. و این مانند سیستم پیام مستقیم توییچ برای ارتباط کاربر با کاربر است. شما به راحتی می توانید زمزمه هایی را برای استریمرهای مورد علاقه خود ارسال کنید، یا اگر دوستانی در پلتفرم دارید که آنها نیز بیننده هستند، می توانید برای آنها نیز زمزمه ارسال کنید.

شایان ذکر است که اگر نمی‌خواهید از این اعلان‌ها دریافت کنید و فقط نمی‌خواهید مزاحم شوید، می‌توانید حالت Do Not Disturb را فعال کنید.

آیا Twitch احراز هویت دو مرحله ای را ارائه می دهد؟

Twitch 2FA

آره. یک پروتکل 2FA برای امنیت بهتر وجود دارد. و مانند هر چیز دیگری که این را ارائه می دهد، ما به شدت توصیه می کنیم که آن را در اسرع وقت فعال کنید. زیرا این روزها هرگز نمی توانید خیلی مراقب حریم خصوصی و امنیت آنلاین خود باشید. بدیهی است که تغییر هر چند وقت یکبار رمز عبور خود نیز بد نیست. اما با فعال بودن 2FA، حداقل می توانید نگران این باشید که این کار را کمی کمتر انجام دهید.

آیا می توانید دوستان اضافه کنید؟

شما مطمئنا می توانید. برای انجام این کار، کافی است نوار جستجو را در گوشه سمت چپ پایین وب سایت جستجو کنید. باید بگوید “جستجو برای افزودن دوستان” درست در omnibox. به سادگی روی کادر کلیک کنید و نام یکی از دوستان را تایپ کنید و سپس آنها را به لیست دوستان خود اضافه کنید. این تمام چیزی است که در آن وجود دارد.

ناگفته نماند که قبل از اینکه بتوانید دوست خود را اضافه کنید، باید نام کاربری Twitch خود را بدانید. از آنجایی که هیچ سیستمی برای اضافه کردن آنها بر اساس نام های واقعی مانند برخی از حساب ها وجود ندارد.

می توانید جریان ها را مرتب و فیلتر کنید

وقتی به دنبال چیزی برای تماشای توییچ هستید، می‌توانید به راحتی در صفحه اول وب‌سایت حرکت کنید، جایی که همه چیزهایی که می‌بینید توصیه می‌شود. همچنین می‌توانید جریان‌ها را بر اساس دسته‌ها مرور کنید، اما اگر می‌خواهید موارد را بیشتر محدود کنید، می‌توانید گزینه‌های مرتب‌سازی و فیلتر را اعمال کنید.

شما می توانید نتایج را به دو صورت مرتب کنید. یا با تعداد بینندگان فعلی، که از بالا به پایین است، یا با «توصیه شده برای شما». که کم و بیش مشابه توصیه های صفحه اول است اما با همه دسته بندی های مختلف.

همچنین می توانید فیلترها را اضافه کنید. به عنوان مثال، شاید شما به دنبال کانال هایی هستید که به یک بازی خاص یا فرنچایز بازی اختصاص داده شده است. پیدا کردن آنها آسان است. فقط آن بازی یا فرنچایز بازی را در کادر جستجوی فیلتر تایپ کنید و اینتر را بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pnQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *