کنار گذاشتن گلکسی اس 24 پلاس حرکت درستی برای سامسونگ است

زمان مطالعه: 7 دقیقه

 

پنل پشتی Samsung Galaxy S22 Plus صورتی

اریک زمان / Android Authority

اوایل این هفته، نشریه کره ای الک گزارشی منتشر کرد که حاکی از آن است که ، بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های ی جهان، ممکن است یک تغییر نسبتاً چشمگیر در استراتژی خط تولید خود در سال 2024 داشته باشد. مدت کوتاهی پس از گنجاندن سری نوت در سری گلکسی اس اولیه، این شرکت اکنون آماده است تا استراتژی قدیمی سه دستگاه خود را در این سری کنار بگذارد.

در حالی که انتظار می رود سری گلکسی اس 23 آینده شامل سه دستگاه باشد، درست مانند سال گذشته، نمونه کارها پرچمداران 2024 می تواند تغییرات قابل توجهی داشته باشد. اگر شایعات را باور کنیم، این سری فقط با پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه سامسونگ گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 اولترای رده بالای سامسونگ عرضه می‌شود که قسمت بالایی محصولات غیرقابل تاشو سامسونگ را نشان می‌دهد.

در حالی که پرکار است رولاند کوانت بلافاصله این شایعه را خنثی کرد، ما را به فکر فرو برد. آیا کنار گذاشتن Galaxy S24 Plus واقعاً ایده بدی است؟ ما فکر می کنیم که نه، و دلایل بیش از یک وجود دارد.

شرکت دو نفر، سه نفر جمعیت

خانواده گلکسی S22 سامسونگ به رنگ آبی روی چوب

اریک زمان / Android Authority

بر اساس بینش های شرکت اطلاعاتی بازار Gfk، الکگزارش به ما نگاه عمیق‌تری به حجم محموله‌های محصولات 2022 سامسونگ می‌دهد. این گزارش بیان می‌کند که از مجموع محموله‌های سامسونگ برای سری S22، گلکسی اس 22 پلاس میان‌رده 17 درصد رقت‌انگیز را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که گلکسی اس 22 معمولی و گلکسی اس 22 اولترا پرچمدار به ترتیب 38 و 45 درصد از محموله ها را به خود اختصاص داده اند. در سالی که به اعتراف خود سامسونگ، فروش و در نتیجه سود به میزان قابل توجهی بهتر بوده است، تصویر چندان خوبی برای گلکسی اس 22 پلاس ارائه نمی دهد.

نوع پلاس سامسونگ سهم اقلیت را در کل محموله ها، حتی در یک سال خوب، دارد.

اما اجازه دهید کمی بیشتر به عقب برگردیم. با نگاهی به سری گلکسی اس 21، حجم کل محموله ها نسبت به سری گلکسی اس 10 کاهش 47 درصدی را نشان می دهد. در حالی که ما تفکیک واضحی از حجم محموله نداریم، تخمین‌ها نشان می‌دهد که سامسونگ انتظار داشت که اکثر حجم‌ها توسط دستگاه‌های ابتدایی هدایت شود، با S21 Ultra و S21 Plus هر کدام 8 میلیون دستگاه را مدیریت می‌کنند. با در نظر گرفتن این موضوع که سامسونگ تقاضا برای S21 Ultra را دست کم گرفته و برای پرچمداران خود با کمبود مواجه شده است، حتی واضح‌تر می‌شود که دستگاه پرچم‌دار میان‌رده سامسونگ تا آنجایی که حجم محموله‌ها در نظر گرفته می‌شود، هرگز برجسته نبوده است.

غواصی در، دلایل آن همه تعجب آور نیست. گلکسی اس 22 پلاس دقیقاً سوزن را فراتر از ارتقاء چیپست و افزایش‌های زیر پرچمدار به سمت جلو حرکت نداد. برای تلفنی که با قیمت 999 دلاری عرضه شد، یعنی تنها 200 دلار کمتر از پرچمدار پربار و پر بار، کاهش قابل توجه مشخصات هرگز مورد توجه مخاطبین قرار نگرفت. با این حال، فروش به طور قابل توجهی پایین تر نیز نشانه تغییرات گسترده در جمعیت شناسی خریداران در برندهای گوشی های هوشمند است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بلندگوهای بی سیم سامسونگ دیگر بوت لوپ نمی شوند
صفحه اصلی اپل آیفون 14 پلاس

رایان هاینز / Android Authority

رقیب اصلی سامسونگ در فضای پریمیوم، اپل، مشکلات مشابهی دارد. شایعات تنها چند هفته پس از عرضه به بازار آمدند مبنی بر اینکه آیفون 14 پلاس جدید و متوسط ​​پریمیوم امسال ممکن است با مشکل مواجه شود. در واقع، به طور گسترده ای حدس زده می شود که گوشی هوشمند با اندازه حداکثر با همان داخلی آیفون 14 معمولی یک شکست تجاری بوده است.

آیفون 14 پلاس که به سمت بازارهای آسیایی طراحی شده بود، به دلیل مشخصات پایین‌تر و قیمت گران‌قیمتش نمی‌توانست نفوذ کند.

یافتن تناسب مناسب با محصول با بازار مهم است، و قمار اپل با پلاس به وضوح مورد انتظار مخاطبانش نبود. این محصولی است که تعداد کمی از آن در غرب فریاد می زدند، و ثابت شد که برای بازارهای آسیایی که در غیر این صورت دستگاهی با عملکرد بالا با نمایشگر بزرگتر را ترجیح می دهند، بسیار گران است.

بنابراین، معامله چیست؟

Samsung Galaxy S22 Ultra در مقابل Apple iPhone 14 Pro Max ایستاده

رابرت تریگز / Android Authority

استراتژی چند دستگاهی در این بخش چیز جدیدی نیست. سامسونگ و اپل از زمانی که قیمت پرچمداران از مرز 1000 دلار فراتر رفت، با آن سر و کار داشتند. به حداکثر رساندن فروش از طریق طیف وسیعی از گزینه‌ها، تا زمانی که قیمت‌ها در فضای زیر پرچم‌دار باقی می‌ماند، مدت‌ها به عنوان یک گزینه مناسب تلقی می‌شد و مجموعه ویژگی‌ها آن را توجیه می‌کرد.

در حالی که هر دو برند رویکردهای متفاوتی را برای این مشکل در پیش گرفته اند – اپل از نظر اندازه متمایز می شود و سامسونگ مجموعه ویژگی های سبک تر و همچنین اندازه کوچکتر را انتخاب می کند، هر دو از مشکلات اساسی یکسانی رنج می برند – تقاضای محدود و همپوشانی نمونه کارها.

در یک بخش بازار آگاهانه از قیمت که هر 100 دلار تفاوت می تواند باعث ایجاد یا شکست محصول شود، داشتن گزینه های متنوع منطقی است. این امر به‌ویژه برای کشورهایی که پرداخت تمام قیمت برای گوشی‌های هوشمند معمول است صادق است و معمولاً در برندهایی مانند OnePlus و Redmi دیده می‌شود که تمایل دارند با هر قیمتی بازار را پر کنند. با این حال، هر چه از زنجیره ارزش بالاتر بروید، همان استراتژی شروع به از هم پاشیدن می کند.

تفاوت قیمت 200 دلاری در بخش مقرون به صرفه اهمیت دارد. اما کسی که در حال حاضر به گوشی‌های پریمیوم نگاه می‌کند بدش نمی‌آید که برای دریافت بهترین‌ها آن را بپردازد.

برای خریدار که قبلاً هزار دلار برای یک تلفن جدید خرج می کند، این دویست دلار اضافی برای یک مدل برتر تقریباً به اندازه کسی که می خواهد تلفنی با قیمت مقرون به صرفه بخرد دشوار نیست. دسته گل سرسبد این یک طرز فکر مشتری بسیار متفاوت است – ذهنیتی که در آن خریدار نمی‌خواهد به دومین بهترین حالت رضایت دهد.

برای اکثر خریدارانی که علاقه مند به انتخاب مدل پلاس در سری سامسونگ هستند، گلکسی اس 22 اولترا به دلیل مجموعه ویژگی های بسیار بهتر و قیمت نه چندان بالاتر، هزینه ای قابل توجیه است. در اکوسیستم اپل، یک جهش 100 دلاری از آیفون 14 پلاس، پردازنده سریع‌تر، نمایشگر بهتر و دوربین اضافی را برای شما به ارمغان می‌آورد – معامله‌ای که تنها بیشترین علاقه‌مندان به آیفون با صفحه‌نمایش بزرگ اما بودجه‌دار آن را واگذار می‌کنند. واضح است که با نگاهی به گزارش‌های فروش، تعداد زیادی از این گزارش‌ها وجود ندارد.

مسائل اندازه؛ مشخصات نیز انجام می دهد

تاپ دوربین سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا در مقابل اپل آیفون 14 پرو مکس

رابرت تریگز / Android Authority

این موقعیت به اندازه کافی نزدیک، البته، با طراحی برای فروش یک دستگاه رده بالاتر به خریدار است، اما خطر آدمخواری محصول شما را به همراه دارد. فروش کم گلکسی اس 22 پلاس سامسونگ نمونه کاملی از آن آدم خواری در بازی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ این ویژگی جدید بازی را از S23 دریافت می‌کنند

یکی دیگر از عواملی که باید در نظر بگیرید، خریدارانی هستند که خواهان یک گل سرسبد توپ هستند، اما همچنان می خواهند اندازه و فرم راحت تری داشته باشند. برای آن مشتری، قرارگیری در بین گلکسی اس 22 پلاس یا آیفون 14 پلاس بی معنی است. هر دو گوشی با نمایشگرهای خود به نقطه مطلوبی دست نمی یابند، مشخصات بالایی ندارند و قیمت آنها در فاصله کمی از پرچمدار واقعی است.

گلکسی اس 22 پلاس و آیفون 14 پلاس هر دو محصولی هستند. آنها پرچمداران کامل نیستند و مزایای اندازه یا قیمت جذاب را ندارند.

این فقط یک حدس و گمان نیست، زیرا روند مصرف کنندگان و اعداد حمل و نقل این فرضیه را تأیید می کند. آیفون سطح پایه و سامسونگ گلکسی اس 22، هر دو، به دلیل تعادل تقریباً عالی بین مشخصات و قیمت، محبوب هستند. در همین حال، آیفون 14 پرو و ​​سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا، با وجود قیمت‌های خون دماغ و بادهای منفی اقتصادی در سراسر جهان، همچنان به فروش اعداد و ارقام خود ادامه می‌دهند.

جالب اینجاست که این انشعاب واضح در ذهنیت مشتری مدت‌ها پیش بوده است و می‌بینیم که بر برنامه‌ریزی سبد برای سایر برندها نیز تأثیر می‌گذارد. هنگامی که ما به اوج گوشی‌های هوشمند پیکسل آینده گوگل رسیدیم، بخش‌بندی بازار نیز در آنجا به وضوح مشخص شد. مطمئناً، به نظر می رسد گوگل نیز به دنبال یک سری سه دستگاه است، اما برخلاف سامسونگ و اپل، هدف این است که یک پرچمدار مشابه در دو اندازه متفاوت داشته باشد و یک پرچمدار ارزان قیمت شبیه به پیکسل 7 به جای تقسیم بندی اجباری

برخلاف دستگاه‌های زیر پرچم‌دار سامسونگ و اپل که می‌توانند پایگاه مشتریان را به افرادی که بودجه محدود می‌کنند و کسانی که می‌توانند بیشتر هدر دهند تقسیم کنند، و به دومی امکان انتخاب بین یک تلفن کوچک‌تر یا بزرگ‌تر را می‌دهند. استراتژی گوگل این پتانسیل را دارد که برای مشتریانش سازش ناپذیر باشد.

در یک سبد باریک تر ارزش وجود دارد

رنگ های خانواده Samsung Galaxy S22 Plus روی چوب

اریک زمان / Android Authority

به عنوان روزنامه نگار، ما معمولا ارزش یک محصول را بر اساس سخت افزاری که ارائه می دهد، و مهمتر از آن، تجربه ای که در یک قیمت خاص ارائه می دهد، می سنجیم. در بررسی سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس، متوجه شدیم که این محصول نسبتاً لذت‌بخشی است، با این نکته که شاید ارزش آن را داشته باشد که در عوض آن را به پرچم‌دار ممتاز اختصاص دهید – اگر می‌توانید آن را بخرید. اگر قرار باشد انحراف حمل و نقل در نظر گرفته شود، به نظر می رسد که اکثریت قریب به اتفاق خریداران این کار را انجام داده اند.

یک نمونه کار با سطح پایین تر، انتخاب گزینه مناسب را برای مشتری آسان تر می کند و در عین حال سود را برای سامسونگ افزایش می دهد – یک وضعیت برد-برد.

این که آیا سامسونگ شایعات را دنبال می کند یا نه، هنوز مشخص نیست، اما مخاطبان به صراحت اعلام کرده اند که متعادل کردن موثر قیمت، برگه مشخصات و گزینه های اندازه کلیدی است. ممکن است بی‌معنا به نظر برسد، اما یک مجموعه کوچک‌تر ممکن است در واقع به سامسونگ کمک کند تا با از بین بردن پیچیدگی انتخاب از مشتری، به فروش و درآمد بالاتری دست یابد.

برای کسانی که بودجه کمی دارند، مدل مقرون به صرفه‌تر در سطح مبتدی می‌تواند یک راه حل مناسب باشد، در حالی که کسانی که به دنبال بهترین هستند، گزینه روشنی خواهند داشت که حاشیه سود را نیز برای سامسونگ افزایش می‌دهد. یک موقعیت برد-برد هم برای برند و هم برای مشتری.

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oEt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *