چگونگی اخذ ویزای توریستی ایتالیا

زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

ایتالیا یکی از کشورهای حوزه ی شینگن است که از جذابیت‌ های فرهنگی و هنری بسیاری برخوردار است. علاوه‌ بر این، دارای شهر هایی با طبیعتی زیبا، اقتصادی پویا و قوی و دانشکده‌ های معتبر و عالی در زمینه ی آموزشی و خدمات است، لذا اگر شما می‌ خواهید به کشور ایتالیا مسافرت کنید، باید پیش‌ از هر چیز ویزای این کشور را تهیه نمایید، اما قبل‌ از آن لازم است تا نوع ویزای خود و دیگر اعضای خانواده‌ تان را مشخص کنید.

به‌ طور مثال اگر می‌ خواهید فقط به گردش و تفریح بپردازید و از مناطق دیدنی و زیبای ایتالیا دیدن کنید، باید را اخذ کنید و یا اگر قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشکده‌ های معتبر ایتالیا را دارید، باید موفق به اخذ ویزای تحصیلی این کشور شوید.

از آنجایی‌ که بسیاری از ایرانیان قصد دارند تا به‌ عنوان گردشگر یا توریست وارد ایتالیا شوند، ویزای توریستی ایتالیا بیشترین طرفدار را در بین ایرانی‌ ها دارد و به‌ طور سالانه تعداد زیادی از افراد به‌ دنبال اخذ ویزای توریستی ایتالیا می‌ روند. این نوع ویزای ایتالیا جزو ویزای نوع c یا همان شینگن است، به‌ همین خاطر به آن ویزای شینگن توریستی ایتالیا گفته می‌ شود.

با داشتن این ویزا شما می‌ توانید به کشور های دیگر در حوزه ی شینگن هم وارد شوید و از همه ی آنها دیدن کنید. ویزای توریستی ایتالیا به شما اجازه ی ماندن در خاک خود را به مدت ۹۰ روز خواهد داد.

جهت دریافت و اخذ ویزای شینگن لینک را دنبال یا با آژانس مسافرتی روشنی گشت تماس بگیرید

انواع ویزا توریستی ایتالیا چیست؟

ویزای توریستی ایتالیا جزو آن دسته از ویزا هایی است که خود به چند بخش تقسیم‌ بندی می‌ شود:

  1. ویزای یک‌ بار ورود : با داشتن این ویزا شما فقط مجاز هستید تا یک‌ بار به منطقه‌ ی شینگن وارد شوید و برای موارد بعدی فاقد اعتبار است.
  2. ویزای دو بار ورود: شما به‌ عنوان مسافر کشور ایتالیا فقط اجازه دارید تا دو مرتبه وارد کشور های حوزه ی شینگن شوید.
  3. ویزای چند بار ورود: برخورداری از این ویزا باعث می‌ شود تا شما هر چند بار که می‌ خواهید بتوانید به کشور های حوزه ی شینگن وارد شوید. در واقع ویزای مولتی پل به‌ معنای مجوز هر چند بار ورود و سفر است ولی تنها برای ۳ ماه یا ۹۰ روز در هر ۶ ماه از سال معتبر است.

البته مورد دیگری از دسته‌ بندی انواع ویزا توریستی ایتالیا نیز وجود دارد که در بعضی از منابع این گونه معرفی‌ شده‌ اند: ویزای توریستی ایتالیا همراه با دعوت‌ نامه و ویزای توریستی ایتالیا بدون دعوت‌ نامه که اساس این تقسیم‌ بندی اشتباه به‌ نظر می‌ رسد، چرا که هر کدام از این دو نوع ویزای توریستی ایتالیا هیچ فرقی با همدیگر ندارند و تنها تفاوتی که می‌ توان راجع‌ به آنها بیان کرد این است که در مدت‌ زمان دریافت ویزا متفاوت هستند.

زمان دریافت ویزای توریستی ایتالیا بدون داشتن دعوت‌ نامه گاهی اوقات کمی بیشتر از وقتی‌ است که شما ویزای همراه با دعوت‌ نامه داشته باشید.

شرایط اخذ ویزا توریستی ایتالیا

شرایط اخذ ویزا توریستی ایتالیا عبارت هستند از:

  1. داشتن سابقه ی سفری خوب در میان کشور های حوزه ی شینگن: قوانین مشخص‌ شده ای در کشور های حوزه ی شینگن وجود دارند که شما در سفر های قبلی خود به‌ خصوص در این منطقه باید رعایت کرده باشید. حال اگر در سفر هایی که داشته‌ اید برخی از قوانین را زیر پا گذاشته باشید، داخل پرونده تان ثبت‌ شده است که باید به تمام آنها پاسخگو باشید. از سوی دیگر اگر در پرونده ی شما سابقه ی چندین مسافرت خارجی خوب وجود داشته باشد، یک امتیاز مثبت برای شما به‌ ثبت‌ رسیده است.
  2. برخورداری از تمکن مالی برای ویزای توریستی ایتالیا: یکی از شروط بسیار با اهمیت برای ویزای توریستی ایتالیا تمکن مالی خوب است. فرد متقاضی باید مدارکی همچون صورت‌ حساب بانکی و… را به مامور سفارت تحویل دهد تا به او ثابت کند که از پس هزینه‌ های خود در طول مدت‌ زمان اقامت در ایتالیا بر خواهد آمد.
  3. گردش حساب: گردش حساب سه‌ ماهه ی آخر برای ویزای توریستی ایتالیا مهم می باشد، ولی مبالغ ورودی و خروجی به حساب اهمیتی ندارد و آنچه مهم است فقط تعداد تراکنش هایی است که شما انجام داده‌ اید. دقت کنید که هرگز به دروغ یک گردش حساب و تمکن مالی غیر واقعی را به سفارت ایتالیا ارائه ندهید، چون‌ که با استعلامی که از کلیه ی مدارک شما در سفارت این کشور گرفته می‌ شود، واقعیت مشخص می‌ شود و این شما هستید که موقعیت اخذ ویزای توریستی ایتالیا را به‌ راحتی از دست خواهید داد.

قصد سفر دارید؟ حتما سری به تور ارزان ترکیه بزنید و با تخفیفات آژانس روشنی گشت بیشتر آشنا شوید

مراحل اخذ ویزا توریستی ایتالیا

برای سفر به کشور ایتالیا باید مراحلی را طی کنید تا موفق به اخذ ویزای آن شوید. در ادامه به بیان مراحل اخذ ویزا توریستی ایتالیا خواهیم پرداخت:

در مرحله ی اول باید ببینید که شرایط دریافت ویزا را خواهید داشت یا خیر، سپس در مرحله ی دوم باید بر اساس هدفی که از سفر به ایتالیا دارید، نوع ویزای خود را که ممکن است توریستی، تحصیلی، درمانی، کاری یا غیره باشد انتخاب نمایید. پس‌ از این مرحله باید از طریق حساب کاربری‌ تان قرار ملاقاتی را با سفارت ایتالیا تنظیم کنید و فهرست مدارکی که باید در روز ملاقات به سفارت تحویل دهید، پرینت بگیرید تا چیزی را از قلم نیندازید.

فراموش نکنید که در زمان مراجعه به سفارت باید همراه مدارک برگه ی تأییدیه، رسید پرداخت و فرم درخواست را نیز با خود داشته باشید.

مدارک مورد نیاز طبق ویزایی که می‌ خواهید بگیرید مشخص می‌ شود. فرم تقاضای شما باید به شکل آنلاین پر شود و امضای شما باید ضمیمه ی فرم درخواست باشد.

در مرحله ی پنجم باید در مرکز اخذ ویزا برای تسویه‌ حساب حاضر شوید. همه ی افراد متقاضی ویزا برای نظارت امنیتی و قرار های کاری به قسمت پذیرش مراجعه می‌ کنند. در بخش پذیرش، مدارک مورد نیاز به مأموران تحویل داده می‌ شود تا بررسی نهایی انجام گیرد. در صورتی‌ که مدارک شما ناقص باشد ۵ روز فرصت دارید تا آنها را کامل و حاضر کنید، سپس می‌ توانید وضعیت صدور ویزای خود را از طریق سایت مورد نظر پیگیری نمایید. برای این کار فقط به شناسه ی ردیابی، شماره ی پاسپورت و تاریخ تولد نیاز دارید.

مدارک اخذ ویزا توریستی ایتالیا

مدارک اخذ ویزا توریستی ایتالیا شامل موارد زیر می‌ شود:

– فرم تقاضا ویزا: دقت کنید که دو امضاء به‌ همراه تاریخ میلادی در صفحه ی سوم باید درج شده باشد، برای نوجوانان زیر ۱۸ سال امضای پدر و مادر الزامی می‌ باشد.

– پاسپورتی که حداقل ۲ برگه ی سفید روادید داشته باشد و برای ۳ ماه یا ۹۰ روز از تاریخ مورد نظر جهت خارج شدن از حوزه ی شینگن اعتبار داشته باشد.

– ارائه ی ۲ قطعه عکس پرسنلی که بدون روتوش باشد و مربوط به ۶ ماه گذشته باشد.

– رزرواسیون هتل فرد که باید بتواند حداقل سفر اول او را پوشش دهد.

– ترجمه ی مدارک شغلی فرد متقاضی که می‌ تواند هم به زبان انگلیسی باشد هم به زبان ایتالیایی.

– کپی ویزا های شینگن به‌ همراه مهر های ورودی و خروجی اگر دارا باشد و نیز کپی صفحه ی اول پاسپورت شخص.

– ترجمه ی رسمی همه ی صفحات شناسنامه ی فرد متقاضی به زبان انگلیسی یا ایتالیایی.

– رونوشت رزرو بلیط هواپیما یا بلیطی که خریداری شده‌ است.

– مدارک نشان‌ دهنده ی تمکن مالی شخص که شامل حساب جاری بانکی سه‌ ماهه ی اخیر و یا حساب سپرده که مهر و امضای بانک بر آن زده‌ شده باشد.

– برای افراد زیر ۱۸ سال ترجمه ی اجازه ی خروج محضری با مهر وزارت امور خارجه و دادگستری.

– سوابق بیمه‌ ای فرد مربوط به ۶ ماه گذشته یا کارت پرسنلی یا حکم کار گزینی معتبر که توسط سازمان دولتی یا نیمه‌ دولتی برای او صادر شده باشد.

– دعوت‌ نامه ی توریستی که جزو موارد اختیاری می‌ باشد، ولی در صورت تحویل باید رونوشت کارت شناسایی ضمیمه ی مدارک دیگر شود و به افسر سفارت تحویل داده شود.

جهت دریافت تور ارزان استانبول لینک را دنبال نمایید همجنین میتوانید با مشاوران آژانس روشنی گشت ارتباط بگیرید

تمکن مالی و هزینه اخذ ویزا توریستی ایتالیا

تمکن مالی گزینه‌ ای است که در گرفتن ویزای توریستی ایتالیا باید در نظر داشته باشید، چرا که بدون وجود آن نمی‌ توانید ویزای ایتالیا را دریافت کنید.

سفارت ایتالیا از طریق استعلام‌ های مختلفی که می‌ گیرد و نیز مدارک ارائه‌ شده ی شما به سفارت، متوجه ی این قضیه خواهد شد. بررسی دقیق توسط افسران سفارت ایتالیا نتیجه را مشخص خواهد کرد، اینکه شما موفق به دریافت هر نوع ویزای ایتالیا که مورد نظر تان هست خواهید شد یا خیر، زمانی‌ که شما درخواست ویزای خود را ارسال می‌ کنید، باید هزینه ی بررسی و پردازش ویزا را نیز پرداخت کنید.

برای تمامی کشور های منطقه‌ ی شینگن هزینه ی ویزای کوتاه‌ مدت مانند ایتالیا یکی است و به‌ طور تقریبی همه ی متقاضیان باید این هزینه را پرداخت کنند. توجه داشته باشید که حتی اگر با درخواست ویزای شما مخالفت شود، هزینه اخذ ویزا توریستی ایتالیا به شما مسترد نخواهد شد.

اگر وقت سفارت شما پرمیوم باشد، باید ۱۴۰ یورو پرداخت کنید ولی در صورتی‌ که وقت معمولی سفارت ایتالیا را گرفته باشید، فقط ۱۱۰ یورو باید هزینه کنید. وقت سفارت معمولی و پرمیوم در سایت کارگزاری ویزای ایتالیا و زمانی‌ که وقت سفارت مشخص می‌ شود، قابل تعیین کردن است.

جهت اخذ ویزای مولتی کانادا این لینک را دنبال نمایید

مدت زمان صدور ویزا توریستی ایتالیا

شخص متقاضی ویزای توریستی ایتالیا اولین کاری که باید انجام دهد، این است که به سفارت ایتالیا و دفتر کنسولگری مراجعه نماید و فرم مربوط به درخواست ویزا را کامل کند. فرم درخواست ویزا باید برای کودکان هم پر شود.

جهت برقراری وقت ملاقات باید با سفارت هماهنگ کنید. بررسی‌ های لازم در این زمینه مستلزم پرداخت هزینه می‌ باشد. این هزینه برای افراد بزرگسال ۶۰ یورو، برای کودکان ۱۲ سال و بیشتر ۳۵ یورو و برای کودکان کمتر از ۶ سال به‌ صورت رایگان است. در روز ملاقات، اسناد و مدارک اعلام‌ شده توسط سفارت تحویل افسران کنسولگری داده می‌ شود و سپس از طریق پیامک یا ایمیل شخصی خود می‌ توانید پیگیر صدور ویزای توریستی ایتالیا شوید.

حال اگر برای شما سوال پیش‌ آمده است که مدت زمان صدور ویزا توریستی ایتالیا چقدر است و به چه میزان زمان نیاز دارد با ما همراه شوید تا پاسخ سوال خود را بگیرید:

در واقع مدت‌ زمان پردازش ویزا های کوتاه‌ مدت ایتالیا تا ۲ هفته به طول می‌ انجامد، اما با در نظر گرفتن وضعیت ویژه‌ ای که شما دارید، این مدت یا دوره امکان دارد تا ۱ ماه و یا حتی در برخی از موارد تا ۲ ماه نیز طول بکشد. علت این پردازش ۲ ماهه این است که سفارت ایتالیا می‌ خواهد با دیگر کنسولگری‌ های شینگن نیز مشورت نماید.

برای ممانعت از تأخیر در صدور ویزای توریستی ایتالیا کاری که شما باید انجام دهید، این است که در کوتاه‌ ترین زمان ممکن درخواست خود را ارائه دهید. این درخواست بهتر است که ۳ ماه پیش‌ از سفر به ایتالیا انجام شود تا روال کار به‌ هم نخورد و همه‌ چیز اصولی و درست پیش رود.

وقت سفارت ایتالیا در تهران

برای آن دسته از افرادی که در پی اخذ ویزای شینگن ایتالیا هستند، همیشه گرفتن وقت سفارت ایتالیا سخت و تا حدودی ناممکن بوده‌ است. سفارت ایتالیا روش‌ های مختلفی را در زمان‌ های گوناگون در اختیار عموم قرار داده‌ است تا بتوانند نوبت خود را به‌ صورت اینترنتی و تلفنی بگیرند. البته بیشتر مسافران یا با وب‌سایت بسته و یا با تلفن اشغال رو به رو شده‌ اند. علت آن‌ هم این است که متقاضی وقت سفارت ایتالیا خیلی زیاد است و ظرفیت سفارت بسیار محدود می‌ باشد.

این مشکل به‌ ویژه در عید نوروز و روز های تابستان چند برابر می‌ شود. تا چند سال گذشته به دلیل اپیدمی کرونا مرز ها بسته بودند اما در حال‌ حاضر شرکت ckgs و کنسولگری ایتالیا باز شده‌ اند، ولی محدودیت‌ های زیادی جهت دریافت ویزا وجود دارد.

اکنون پیشنهاد ما به شما این است که اگر می‌ خواهید وقت سفارت ایتالیا در تهران را برای خود رزرو کنید، بهترین کار این است که خودسرانه عمل نکنید و این امور را به مؤسسات و افراد متخصص در این زمینه بسپارید، چون‌ که در صورت اقدام شما ممکن است هزینه‌ های جانبی و زمان بیشتری را از شما بگیرد.

سفارت ایتالیا اغلب برای بازگشایی وقت‌ ها زمانی را اعلام نمی‌ کند و احتمال اینکه وقت ها در ۱۵ دقیقه پر شوند زیاد است. بنابراین درخواست را باید به کارگزاری سفارت ایتالیا بدهید، البته می‌ توانید جهت تسهیل در امور خود از شرکت‌ های معتبر و خدماتی که به افراد متقاضی می‌ دهند، استفاده کنید تا کار شما سریع‌ تر پیش رود.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/QHx
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *