بدون دست روی عرشه: «قایق» بدون خدمه و خودمختار از هوش مصنوعی و انرژی خورشیدی برای کاوش در اقیانوس استفاده می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی بدون دست روی عرشه: «قایق» بدون خدمه و خودمختار از و انرژی خورشیدی برای کاوش در اقیانوس استفاده می کند
همراه ما باشید

Saildone USV

ماژول‌های Jetson انویدیا همچنین به USVها کمک می‌کنند تا در هنگام کار با انرژی خورشیدی و بادی، حجم قابل‌توجهی از پردازش داده‌ها را انجام دهند.

Nvidia/Saildone

ممکن است با وسایل نقلیه خودران خودران آشنا باشید، اما آیا می دانستید که وسایل نقلیه خودران برای اقیانوس نیز وجود دارد؟

استارت آپ Saildrone مستقر در ایالات متحده، وسایل نقلیه سطحی خودران و بدون خدمه (USV) را با فناوری جمع آوری داده های دریایی می سازد که می تواند برای کاوش بهتر حیات دریایی، آب و هوا، نقشه برداری از کف اقیانوس و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته Saildrone، فناوری جمع‌آوری داده‌های USVs برای ردیابی طوفان‌ها در اقیانوس اطلس شمالی، کشف یک کوه زیر آب 3200 فوتی در اقیانوس آرام و شروع نقشه‌برداری از کف اقیانوس استفاده شده است.

همچنین: راه حل سازمانی بینگ چت اینجاست. این چیزی است که می تواند به کسب و کار شما ارائه دهد

Blythe Towal، معاون مهندسی نرم‌افزار Saildrone، می‌گوید: «ما وارد سه طوفان بزرگ شده‌ایم، و درست از چشم طوفان سام، و همه وسایل نقلیه از آن طرف بیرون آمدند – آنها پلتفرم‌های بسیار محکمی هستند.

مزیت اصلی استفاده از USV ها برای اکتشاف اقیانوس این است که محققان را قادر می سازد تا داده های بیشتری را با منابع کمتر جمع آوری کنند. به عنوان مثال، می تواند جایگزین نیاز به قایق و خدمه شود که در نتیجه افراد بیشتری را از نقش های خطرناک و آسیب دور نگه می دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  شکاف مهارتی و اعتماد کارکنان بزرگترین مانع برای پذیرش هوش مصنوعی مولد در کسب و کار است.

Saildron برای تکمیل ماموریت های خود به فناوری پیشرفته ای مانند هوش مصنوعی که توسط فناوری محاسباتی Nvidia فعال شده است، متکی است.

برای کمک به پردازش جریان‌های داده، Saildrone از ماژول‌های Nvidia Jetson برای هوش مصنوعی استفاده می‌کند و برای بهینه‌سازی بیشتر این فناوری در نمونه‌های اولیه، Saildrone از Nvidia Deepstream SDK برای تحلیل‌های ویدیویی هوشمند و برنامه‌ها و خدمات هوش مصنوعی بینایی استفاده می‌کند.

همچنین: مایکروسافت سه گانه هوش مصنوعی Azure را در Inspire 2023 معرفی کرد

ماژول‌های Jetson انویدیا همچنین به USVها کمک می‌کنند تا در هنگام کار با انرژی خورشیدی و بادی، حجم قابل‌توجهی از پردازش داده‌ها را انجام دهند.

“با انرژی خورشیدی، [we're] با پیاده‌سازی Nvidia Jetson می‌توان بازده بار محاسباتی خود را کمتر از یک پلت‌فرم محاسباتی معمولی که پردازنده‌های گرافیکی را اجرا می‌کند، نگه دارد. [which] تووال گفت: برای قادر ساختن ما به انجام این نوع ماموریت ها مهم است.

Saildrone یکی از اعضای Nvidia Inception است، برنامه‌ای که به استارت‌آپ‌ها با دسترسی به فناوری، کارشناسان و منابع انویدیا کمک می‌کند رشد کنند و آنها را به سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاران خطرپذیر متصل کند.

همچنین: هوش مصنوعی و برنامه های کاربردی پیشرفته زیرساخت های فناوری فعلی را تحت فشار قرار می دهند

این استارتاپ قصد دارد به استفاده از این فناوری برای تحقیقات بیشتر، از جمله مشارکت با Seaabed 2030 برای نقشه برداری کامل از کف اقیانوس های جهان تا سال 2030 ادامه دهد.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gfmXOO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *