به گفته کارشناسان HubSpot چگونه یک محصول را راه اندازی کنیم

زمان مطالعه: 19 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی به گفته کارشناسان HubSpot چگونه یک محصول را راه اندازی کنیم همراه ما باشید

مانند درختی که در جنگل می‌افتد، اگر برنامه‌ای برای عرضه محصول بدون انتشار این خبر داشته باشید – آیا کسی از آن استفاده می‌کند؟ آیا کسی آن را حتی می خواهد ؟

چک لیست راه اندازی محصول: بازاریاب محصول از یک چک لیست برای راه اندازی پیشنهادات جدید استفاده می کند

 

احتمالا نه. چه چیزی بزرگ، چه چیز کوچکی را راه اندازی کنید یا یک پیشنهاد فعلی را به روز کنید، باید آماده سازی خود را قبل از تاریخ راه اندازی با چک لیست راه اندازی محصول آغاز کنید.

 

از آنجایی که قطعات متحرک زیادی در این فرآیند وجود دارد، آوردن محصول شما به بازار می تواند ترسناک و دشوار باشد. برای کمک به شما، یک چک لیست گام به گام برای راه اندازی موفق محصول ارائه کرده ایم و بهترین نکات راه اندازی محصول را از یک بازاریاب محصول HubSpot جمع آوری کرده ایم.

فهرست مطالب این مقاله

راه اندازی محصول چیست؟

راه اندازی محصول فرآیند معرفی یک محصول یا خدمات کاملاً جدید به جهان است. این شامل فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی مختلفی است که با هدف ایجاد سر و صدا و تقاضا در مورد پیشنهاد جدید شما انجام می شود. هدف نهایی این است که مشتریان هیجان زده و مشتاق خرید محصول جدید شوند.

عرضه محصولات نیازمند برنامه ریزی زیادی است. شما نمی توانید فقط یک محصول جدید را از بین ببرید و انتظار داشته باشید که همه آن را خریداری کنند – خوب، مگر اینکه بیانسه باشید. خوشبختانه، چک لیست راه‌اندازی محصول ما می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنیم که همه t‌های شما قبل از تاریخ عرضه رسمی شما نقطه‌گذاری شده‌اند.

محصول-راه اندازی-چک لیست

1. درباره مشتری خود بیاموزید.

چه آن را «تحقیق بازار» یا «توسعه مشتری» بنامید، مهم است بدانید که چه چیزی مشتری شما را هدایت می‌کند. شناسایی اهداف، انگیزه ها و نقاط درد آنها می تواند شما را به سمت توسعه و بازاریابی یک راه حل ارزشمند سوق دهد.

شما نیازی به انجام سالها تحقیق فشرده برای یادگیری در مورد مشتری خود ندارید. در واقع، پیشنهاد می کنیم فقط با 12 تا 15 مشتری فعلی یا بالقوه صحبت کنید.

هنگامی که با آنها صحبت می کنید، وقتی جملاتی را با “کاش محصولی این کار را انجام می داد…” یا “چرا محصولات نمی توانند این کار را انجام دهند؟” شروع می کنند توجه بیشتری داشته باشید. هنگامی که آنها این جملات را بیان می کنند، با سؤالاتی که عمیق تر هستند، پاسخ دهید، مانند «آیا می توانید بیشتر در مورد آن توضیح دهید؟» اگر آنها هیچ نکته دردناکی را مطرح نکردند، از آنها چند سؤال خاص بپرسید که آنها را تشویق می کند تا پاسخ های عمیق تری بدهند.

این مکالمات به شما یک ایده محکم از اینکه بزرگترین نقاط دردناک آنها چیست و چگونه می توانید راه حلی برای آنها بفروشید به شما می دهد. هنگامی که این جزئیات کلیدی را در مورد مشتریان خود یاد گرفتید، می توانید شخصیت خریدار را ایجاد کنید که تیم شما می تواند بر روی ارائه آن تمرکز کند.

2. یک بیانیه موقعیت بنویسید.

هنگام راه اندازی یک محصول جدید، باید بتوانید به وضوح توضیح دهید که چگونه یک نیاز را در بازار برطرف می کند. اینجاست که یک بیانیه موقعیت‌یابی وارد می‌شود. به شما کمک می‌کند ارزش پیشنهادی منحصربه‌فرد و مزایای کلیدی را که محصول شما را از دیگران متمایز می‌کند، به اشتراک بگذارید.

عبارتی بنویسید که بتواند به این سه سوال به طور واضح و مختصر پاسخ دهد:

  • محصول برای چه کسانی است؟
  • محصول چه کاری انجام می دهد؟
  • چرا با سایر محصولات موجود در بازار متفاوت است؟

اگر می‌خواهید عمیق‌تر بروید، عبارتی ایجاد کنید که به سؤالات زیر پاسخ دهد:

  • مخاطب هدف شما چیست؟
  • چه قشری از مخاطبان هدف بیشتر تمایل به خرید محصول دارند؟
  • چه نام تجاری به محصول یا خدمات خود می دهید؟
  • محصول شما در کدام دسته محصول یا خدمات قرار دارد؟
  • چه تفاوتی با رقبای هم رده دارد؟
  • چه مدرک یا مدرکی دارید که ثابت کنید محصول شما متفاوت است؟

هنوز در مورد نحوه نوشتن بیانیه موقعیت یابی به راهنمایی بیشتری نیاز دارید؟ این قالب را بررسی کنید.

3. موقعیت خود را به ذینفعان معرفی کنید.

هنگامی که بیانیه موقعیت خود را ایجاد کردید، آن را به سهامداران شرکت خود ارائه دهید تا همه آنها در یک صفحه باشند.

هنگام انجام این کار، باید تأکید کنید که چگونه محصول جدید شما با استراتژی کلی کسب و کار، نیازهای مشتری، روندهای بازار و پتانسیل درآمد مطابقت دارد. از مثال‌ها، داستان‌ها یا داده‌های ملموس برای متقاعدکننده‌تر کردن طرح خود استفاده کنید.

شما همچنین می خواهید به طور فعال در مورد سؤالات یا اعتراضات احتمالی آنها فکر کنید. پاسخ‌های متفکرانه‌ای را برای رسیدگی به نگرانی‌های مربوط به دوام بازار، رقابت، مخاطبان هدف یا امکان‌سنجی آماده کنید.

اگر کارمندان شما برای خرید محصول مشکل دارند، مشتریان شما نیز ممکن است. اگر تیم شما آن را دوست دارد، ممکن است نشانه خوبی باشد که راه اندازی محصول به خوبی پیش خواهد رفت.

4. برندسازی محصول را توسعه دهید.

اطلاعاتی را که در حین انجام تحقیقات بازار و نوشتن بیانیه موقعیت‌یابی خود جمع‌آوری کرده‌اید، استفاده کنید و اجازه دهید هنگام ساختن هویت برند محصول خود، الهام بخش شما باشد.

در طول این مرحله، تمام عناصر مورد نیاز برای ایجاد یک برند ثابت و به یاد ماندنی را توسعه خواهید داد، از جمله:

  • نام محصول، لوگو و برچسب
  • پالت رنگ، تایپوگرافی و تصاویر
  • رهنمودهای کلیدی برند، ارتباطات و بازاریابی
  • بسته بندی

نام تجاری محصول کمی متفاوت از برندسازی شرکت است، زیرا بر ایجاد هویت متمایز برای یک محصول خاص متمرکز است تا کل سازمان. با این حال، هر دو هنوز به هم مرتبط هستند و باید همسو شوند.

5. استراتژی ورود به بازار خود را برنامه ریزی کنید.

این استراتژی است که شما برای راه اندازی و تبلیغ محصول خود استفاده خواهید کرد. در حالی که برخی از کسب و کارها ترجیح می دهند یک استراتژی قیف بسازند، برخی دیگر رویکرد چرخ فلایویل را ترجیح می دهند.

صرف نظر از اینکه کدام روش را انتخاب می کنید، این فرآیند شامل بسیاری از قطعات متحرک است. برای ایجاد یک استراتژی سازمان یافته برای راه اندازی محصول خود، استفاده از یک الگو، مانند این، می تواند مفید باشد.

همانطور که استراتژی را ایجاد می کنید، همچنین در نظر بگیرید که از چه نوع محتوایی برای جلب توجه مشتری احتمالی در مرحله آگاهی، بررسی و تصمیم خرید استفاده می کنید. در مرحله بعد باید این محتوا را تولید کنید.

6. برای پرتاب هدف تعیین کنید.

قبل از شروع اجرای استراتژی خود، مطمئن شوید که اهداف خود را برای راه اندازی یادداشت کرده اید.

Alex Girard، مدیر بازاریابی محصول در HubSpot، می‌گوید: «برای موفقیت راه‌اندازی اهداف مشخصی ایجاد کنید. نگه داشتن این اهداف به شما کمک می کند تا تلاش خود را بر روی تاکتیک های پرتاب متمرکز کنید که به شما در دستیابی به آن اهداف کمک می کند.

به عنوان مثال، اهداف راه اندازی محصول شما می تواند ایجاد یک نام محصول جدید، ایجاد آگاهی یا ایجاد فرصت های فروش باشد.

یکی از بهترین راه‌ها برای تعیین اهداف برای تیم راه‌اندازی، نوشتن آنها مانند اهداف SMART است. یک هدف SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان است.

هنگامی که اهداف خود را در ذهن دارید، می توانید شروع به فکر کردن در مورد اینکه چه KPIهایی را می خواهید ردیابی کنید، مانند:

  • درآمد فروش
  • واحدهای فروخته شده
  • جذب مشتری
  • نرخ تبدیل
  • ترافیک وب سایت و تعامل
  • تعامل در رسانه های اجتماعی

شناسایی این معیارها از قبل، ارزیابی اینکه آیا پس از عرضه محصول به اهداف خود رسیده اید یا خیر، آسان تر می شود.

7. محتوای تبلیغاتی ایجاد کنید.

پس از برنامه‌ریزی استراتژی ورود به بازار و نوشتن اهداف SMART خود، شروع به تولید محتوایی کنید که از آن تلاش‌های تبلیغاتی پشتیبانی و هماهنگ باشد.

این می تواند شامل موارد زیر باشد:

الگوی عرضه به بازار ما همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید برای هر مرحله از سفر خریدار مشتری احتمالی خود، چه محتوایی را باید ایجاد کنید.

8. تست و جمع آوری بازخورد.

قبل از اینکه محصول جدید خود را به طور رسمی معرفی کنید، مهم است که آن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید محصول نهایی شما بهترین است.

با آزمایش محصول در سناریوهای مختلف با کاربران واقعی، می توان باگ های احتمالی، مشکلات قابلیت استفاده یا مشکلات عملکردی را در اوایل کشف و حل کرد. رفع این مشکلات قبل از راه‌اندازی محصول، تجربه کاربری روان‌تری را تضمین می‌کند و به حفظ رضایت مشتری کمک می‌کند.

جمع آوری بازخورد از کاربران همچنین امکان بهبود محصول را فراهم می کند. با گوش دادن به نظرات، پیشنهادات و انتقادات کاربران، می توانید بینشی در مورد اینکه چه ویژگی هایی به خوبی کار می کنند و کدامیک نیاز به بهبود دارند به دست آورید. این رویکرد بازخورد محور می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد افزایش عملکرد، قابلیت استفاده و عملکرد محصول بگیرید.

9. راه اندازی کانال های توزیع.

قبل از راه اندازی رسمی، باید کانال های توزیع خود را راه اندازی کنید. این مرحله مهم است زیرا تعیین می‌کند که مشتریان چگونه و کجا می‌توانند محصول شما را خریداری کنند، چه پلتفرم‌های آنلاین، چه فروشگاه‌های آجری یا سایر شرکای توزیع.

کانال های توزیع خوب برنامه ریزی شده به تسریع زمان عرضه محصول به بازار کمک می کند. با راه‌اندازی فعال کانال‌ها قبل از راه‌اندازی، می‌توانید پس از در دسترس قرار گرفتن محصول، به سرعت آن را توزیع کنید، تاخیرها را به حداقل برسانید و فرصت‌ها را برای جذب کاربران اولیه و به دست آوردن سهم بازار به حداکثر برسانید.

اگر بتوانید محصول خود را با موفقیت در مکان‌های خرده‌فروشی برجسته یا بازارهای آنلاین قرار دهید، دید شما را افزایش می‌دهد و شانس شما را برای جلب توجه مشتری و عملکرد بهتر از رقبا افزایش می‌دهد.

همچنین پایه ای برای رشد و مقیاس پذیری آینده فراهم می کند. همانطور که کسب و کار شما گسترش می یابد و محصولات جدید را معرفی می کند، می توانید از روابط کانال و زیرساخت های موجود برای راه اندازی و توزیع موثر پیشنهادات جدید استفاده کنید.

10. تیم خود را آماده کنید.

مطمئن باشید که شرکت و سهامداران کلیدی شما آماده راه اندازی و شروع بازاریابی محصول هستند.

قبل از روز راه اندازی بزرگ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • به تیم خود دسترسی زودهنگام به محصول را پیشنهاد دهید تا بتوانند از نزدیک با آن آشنا شوند.
  • جلسات آموزشی ارائه دهید تا به تیم خود کمک کنید تا محصول را از درون درک کند.
  • مواد فعال کننده فروش مانند ارائه ها، برگه های محصول، پرسش های متداول و راهنماهای رسیدگی به اعتراض را توسعه دهید.
  • تمرینات نقش آفرینی را برای شبیه سازی سناریوهای واقعی مشتری با محصول انجام دهید.

در طول این فرآیند، ضروری است که همه ذینفعان در یک صفحه باشند. از طریق ارائه های داخلی، Slack یا ایمیل با شرکت ارتباط برقرار کنید تا شرکت خود را در مورد برنامه راه اندازی خود به روز نگه دارید.

11. محصول را راه اندازی کنید.

پس از انجام تمام مراحل بالا، می توانید محصول را راه اندازی کنید. در اینجا مواردی در آخرین لحظه وجود دارد که باید در روز راه اندازی بررسی کنید:

  • تمام جزئیات، مواد و ترتیبات لازم را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز آماده است و به درستی کار می کند.
  • یک جلسه کوتاه تیمی برای همسو کردن همه و رسیدگی به سوالات یا نگرانی های لحظه آخری برگزار کنید.
  • برای سنجش واکنش مشتریان، پاسخ به سوالات و تعامل با مشتریان بالقوه، کانال های رسانه های اجتماعی را زیر نظر داشته باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما و سیستم های مرتبط با راه اندازی محصول، مانند صفحات فرود یا فرآیندهای پرداخت، به خوبی کار می کنند.

مهمتر از همه، شما باید برای جشن راه اندازی و تلاش های تیم خود وقت بگذارید. این می تواند به شکل یک ناهار تیمی، جشن مجازی یا هر روش خلاقانه دیگری برای قدردانی از سخت کوشی همه باشد.

12. ببینید چقدر در رسیدن به اهدافتان خوب عمل کردید.

پس از راه اندازی محصول خود، نحوه عملکرد استراتژی ورود به بازار را پیگیری کنید. آماده باشید تا جنبه‌هایی از برنامه خود را تغییر دهید یا آن‌ها را تنظیم کنید، اگر به آرامی پیش نمی‌روند.

علاوه بر این، اهدافی را که قبل از راه اندازی تعیین کرده اید فراموش نکنید. برای بررسی اهداف KPI که قبل از راه‌اندازی تعیین کرده‌اید، وقت بگذارید و ارزیابی کنید که چقدر در دستیابی به آن اهداف موفق بوده‌اید.

به عنوان مثال، آیا از پیش بینی های فروش خود فراتر رفته اید یا کوتاهی کرده اید؟ اگر راه‌اندازی انتظارات را برآورده نکرد، می‌توانید در استراتژی رفتن به بازار خود تجدید نظر کنید و از آنجا تنظیم کنید.

هزینه راه اندازی یک محصول جدید به طور قابل توجهی متفاوت است. به عنوان مثال، یک کارآفرین برای راه اندازی یک محصول در آمازون هزینه های بسیار متفاوتی نسبت به یک شرکت سازمانی برای راه اندازی یک محصول در بازار میلیون دلاری خواهد داشت.

بیایید دو مثال را برای بررسی دقیق تر این موضوع در نظر بگیریم.

نمونه راه اندازی محصول کارآفرین

در مثال اول، فرض کنید شما یک کارآفرین هستید که یک اپلیکیشن طراحی اختراع کرده است که امیدوارید آن را به صورت آنلاین بفروشید. شما ممکن است تحقیقات بازار را انجام دهید تا تعیین کنید کدام استراتژی های بازاریابی برای اهداف شما بهتر عمل می کنند، کدام پیام برای مخاطبان شما بیشتر طنین انداز است، و کدام عناصر طراحی برای مشتریان بالقوه شما جذاب است. اگر از چند گروه متمرکز برای تعیین این پاسخ ها استفاده کنید، ممکن است انتظار داشته باشید که تقریباً 5000 دلار هزینه کنید.

هنگامی که یک برنامه جدید را به بازار می آورید، باید بهترین استراتژی بازاریابی را برای نیازهای خود انتخاب کنید. صرف نظر از استراتژی ای که انتخاب می کنید، همه آنها هزینه دارند. به عنوان مثال، اگر به یک طراح برای کمک به شما پول می‌دهید، نام تجاری محصول می‌تواند تقریباً 1000 دلار هزینه داشته باشد، و اگر هزینه یکباره به طراح وب بپردازید، طراحی وب‌سایت می‌تواند از 500 تا 3000 دلار هزینه داشته باشد.

اگر این کار تمام وقت باشد، این هزینه‌ها شامل هزینه‌ای که باید به خود و کارمندان بپردازید، نمی‌شود. همچنین شامل هزینه های استخدام مهندس برای به روز رسانی ویژگی های برنامه و اطمینان از اجرای روان برنامه نمی شود.

با این مثال ساده، شما تقریباً به 8000 دلار نگاه می کنید. البته، اگر بخواهید هر یک از این وظایف را خودتان انجام دهید، می‌توانید مقداری از هزینه‌ها را کاهش دهید، اما ممکن است خطر ایجاد تجربه مشتری پایین‌تر را داشته باشید.

مثال راه اندازی محصول سازمانی

در طرف دیگر طیف، اجازه دهید یک شرکت بزرگ سازمانی را در نظر بگیریم که محصول جدیدی را عرضه می کند. در اینجا، احتمالاً بیش از 30000 تا 50000 دلار برای تحقیقات بازار پرداخت خواهید کرد.

شاید شما 15000 دلار برای موقعیت‌یابی برند و مواد بازاریابی لازم برای متمایز کردن خود در برابر رقبا هزینه کنید و ممکن است بیش از 30000 دلار برای طراحی محصول و بسته‌بندی برند بپردازید. در نهایت، تیم بازاریابی شما ممکن است به بودجه ای در حدود 20000 دلار برای سئو، تبلیغات پولی، اجتماعی، تولید محتوا و غیره نیاز داشته باشد.

همه گفته‌ها و انجام‌ها، راه‌اندازی یک محصول در برابر سایر رقبای سازمانی می‌تواند تقریباً 125000 دلار هزینه داشته باشد. باز هم، این شامل هزینه‌هایی که برای تیم‌های بازاریابی، توسعه محصول و مهندسی خود می‌پردازید، نمی‌شود.

چگونه یک محصول را به صورت آنلاین راه اندازی کنیم

برای راه اندازی آنلاین محصول خود، باید مطمئن شوید که مراحل بالا را دنبال کرده اید. با این حال، چند مرحله اضافی وجود دارد که می‌خواهید برای جلب توجه بیشتر به صورت آنلاین دنبال کنید.

1. داستانی را که می خواهید در رابطه با هدف بزرگتر محصول خود بگویید، مشخص کنید.

چه داستانی را می خواهید در پلتفرم های اجتماعی، صفحات فرود و ایمیل بگویید؟ این شبیه به بیانیه موقعیت یابی شما است، اما باید به طور کامل برای مخاطبان هدف شما تنظیم شود. سوالاتی از این قبیل بپرسید، چرا آنها باید محصول شما را بخرند؟ و چگونه محصول یا خدمات شما زندگی آنها را بهتر می کند؟

برقراری ارتباط متقابل عملکردی تضمین می کند که مواد ارتباطی که در کانال های آنلاین مختلف استفاده می کنید در یک راستا قرار می گیرند – که برای ایجاد یک محصول جدید در بازار بسیار مهم است.

به عنوان مثال، در نظر بگیرید که چگونه Living Proof محصول جدید خود، Advanced Clean Dry Shampoo را در صفحه اینستاگرام خود معرفی کرد. داستان حول محور یک مزاحمت ساده رایج در اکثر شامپوهای خشک دیگر می‌چرخد – اینکه چگونه مصرف‌کنندگان هنوز هم آن احساس تازه شسته شدن را می‌خواهند، حتی زمانی که از شامپوی خشک استفاده می‌کنند.

پست اینستاگرامی جدید Living Proof که راه اندازی محصول جدید خود را برجسته می کند

منبع تصویر

Living Proof با تمرکز بر این که چگونه محصول از طریق داستان سرایی به مصرف کنندگان منفعت می رساند و با استفاده از هشتگ جدید #NoWastedWashes، هیجان و تقاضا را برای محصول جدید خود ایجاد می کند.

2. نظرات مشتریان، مطالعات موردی، و سایر شواهد اجتماعی را برای قالب بندی مثبت محصول جدید خود نمایش دهید.

مصرف‌کنندگان می‌خواهند ببینند که سایر مصرف‌کنندگان قبلاً ریسک کرده و محصول جدید شما را قبل از اینکه خودشان آن را انجام دهند، خریداری کرده‌اند. اینجاست که اثبات اجتماعی وارد عمل می شود.

در هفته‌های منتهی به عرضه محصول، یا اندکی پس از عرضه، شروع به ارسال نظرات مشتریان، بررسی‌ها و مطالعات موردی کنید تا نشان دهید که محصول جدید شما چگونه به دیگران کمک کرده است. اگر برای برند شما مناسب است، این کار را یک قدم فراتر بردارید و از اینفلوئنسرها برای به اشتراک گذاشتن کلمه در مورد محصول شما نیز استفاده کنید.

مصرف کنندگان آنقدر باهوش هستند که بدانند نباید به هر تبلیغی که می بینند اعتماد کنند – اما می توانند به مصرف کنندگان همکار اعتماد کنند. بنابراین از طریق روش‌های اثبات اجتماعی از این اعتماد استفاده کنید.

3. یک کمپین اجتماعی و ایمیلی ایجاد کنید.

یک کمپین کامل و جامع رسانه های اجتماعی برای افزایش علاقه و آگاهی نسبت به محصول جدید خود ایجاد کنید.

از تبلیغات پولی برای دستیابی به مخاطبان جدید استفاده کنید، ویدیوهای توضیح کامل محصول را برای استفاده در کانال های اجتماعی خود ایجاد کنید، و از ایمیل برای دستیابی به مشتریان فعلی و ارائه اولین نگاه انحصاری به ویژگی های محصول جدید خود استفاده کنید.

علاوه بر این، ممکن است میزبانی یک جریان زنده را برای ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی در نظر بگیرید و از کارشناسان تیم توسعه محصول خود دعوت کنید تا ویژگی های جدید محصول شما را توضیح دهند.

مهم است که توجه داشته باشید – در این مرحله، باید به نحوه تعامل مصرف کنندگان با مواد ارتباطی مربوط به محصول جدید خود توجه کنید. نگرانی ها و بازخوردها را با تیم توسعه محصول در میان بگذارید – مهم است که به مصرف کنندگان خود اعتماد کنید و از بازخورد آنها برای تقویت محصول خود استفاده کنید.

4. گزینه پیش سفارش داشته باشید.

اگر مصرف‌کننده‌ای برای خرید محصول جدید شما هیجان‌زده است، او را منتظر نگذارید – گزینه‌ای برای پیش‌سفارش محصول یا خدمات قبل از اینکه حتی در دسترس باشد، ارائه دهید. این به گسترش تقاضا کمک می‌کند و در عین حال مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد تا هر زمان که تمایل بیشتری به خرید دارند، محصول را خریداری کنند.

بهترین شیوه های راه اندازی محصول توسط صنعت

چگونه یک محصول دیجیتال راه اندازی کنیم

هنگام راه‌اندازی یک محصول دیجیتال، باید با یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی، پیش‌بینی خود را شروع کنید. از پست های وبلاگ، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی و سایر کانال های توزیع برای افزایش علاقه و تقاضا برای محصول دیجیتال خود استفاده کنید.

همچنین باید مطمئن شوید که از استراتژی‌های تولید سرنخ برای دستیابی به مشتریان و مشتریان بالقوه استفاده می‌کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال راه اندازی یک دوره آنلاین در زمینه SEO هستید. در هفته‌های منتهی به راه‌اندازی، ممکن است محتوای وبلاگ مرتبط با سئو ایجاد کنید تا برای مشترکین ایمیل خود با گزینه‌ای برای پیوستن به لیست انتظار دوره SEO ارسال کنید. این به شما کمک می کند اثربخشی مواد بازاریابی خود را بسنجید و در عین حال به مخاطبانی که قبلاً به برند شما علاقه نشان داده اند دسترسی پیدا کنید.

چگونه یک محصول را در آمازون راه اندازی کنیم

هر کسی که تا به حال از آمازون خرید کرده است، اهمیت یک لیست محصول خوب را می داند. در هفته‌های منتهی به راه‌اندازی، زمانی را برای ایجاد یک فهرست محصول قوی و با قابلیت تبدیل بالا اختصاص دهید – از جمله گرفتن عکس‌هایی با وضوح بالا از محصول خود، نوشتن توضیحاتی که ویژگی‌های متمایزکننده محصول شما را مشخص می‌کند، و استفاده از کلمات کلیدی برای کمک به رتبه‌بندی محصول شما. در آمازون

علاوه بر این، بررسی های محصول در آمازون بسیار مهم است، بنابراین باید مطمئن شوید که قبل از اینکه محصول خود را در آمازون راه اندازی کنید، نظرات خود را آماده کرده اید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که ابتدا محصول خود را در وب‌سایت خود راه‌اندازی کرده‌اید (که به شما زمان می‌دهد تا قبل از راه‌اندازی در آمازون نظرات خود را کسب کنید)، یا محصول خود را قبل از راه‌اندازی کامل برای گروهی از خریداران علاقه‌مند ارسال کنید و جمع‌آوری کنید. بررسی از آنها

در نهایت، با بررسی موجودی، مطمئن شوید که برای عرضه محصول آمازون آماده هستید. شما هرگز نمی دانید که محصول شما با چه سرعتی ممکن است در ابرفروشگاه تجارت الکترونیک مورد توجه قرار گیرد، بنابراین مطمئن شوید که محصولات کافی برای انجام سریع سفارشات آمازون را دارید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با آمازون، نگاهی به راهنمای نهایی فروش در آمازون HubSpot بیندازید.

چگونه یک محصول SaaS را راه اندازی کنیم

برای راه‌اندازی یک محصول SaaS، باید با تحقیق در مورد رقبا و درک بازار بزرگ شروع کنید. تقاضای زیادی برای محصولات SaaS وجود دارد، زیرا انتظار می رود این صنعت تا سال 2026 بیش از 16 درصد رشد کند. با این حال، صنعت SaaS نیز به خوبی اشباع شده است، بنابراین قبل از راه اندازی یک محصول SaaS، باید نحوه محصول خود را تعیین کنید. با بقیه در این صنعت متفاوت است.

برای ایجاد یک راه‌اندازی موفق محصول، باید تحقیقات بازار و گروه‌های متمرکز را برای تعیین مزایا و ویژگی‌های واقعی محصول خود انجام دهید.

در مرحله بعد، شما می خواهید از یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی استفاده کنید تا دید وب سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما در نتایج جستجو برای موضوعات مرتبط با محصول شما ظاهر می شود.

از آنجایی که شما یک محصول فیزیکی را راه اندازی نمی کنید، تلاش های بازاریابی شما باید کسب و کارها را متقاعد کند که محصول شما می تواند نیازهای آنها را برطرف کند. علاوه بر این، ممکن است بخواهید نسخه آزمایشی رایگان یا یک گزینه freemium را برای مشاغل کوچکتر با بودجه کمتر ارائه دهید تا پیشنهادات خود را قبل از انجام تعهد آزمایش کنید.

برای یک خلاصه کامل SaaS، نگاهی به راهنمای نهایی HubSpot برای نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) بیندازید.

نحوه راه اندازی یک محصول غذایی

برای راه‌اندازی یک محصول غذایی، ابتدا باید مطمئن شوید که برای هزینه‌های لازم برای انجام این کار آماده هستید – از جمله هزینه بسته‌بندی و نگهداری محصول (از جمله بسته‌بندی، انبارداری و توزیع)، و مقدار آن. هزینه های فروش محصول (از جمله برندسازی و بازاریابی دیجیتال).

در مرحله بعد، باید از قوانین فدرال و ایالتی برای غذا پیروی کنید. به عنوان مثال، باید مطمئن شوید که از قوانین بخش بهداشت برای سطوح آماده سازی غذا، یخچال و بهداشت پیروی می کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که برچسبی که روی بسته بندی محصول خود استفاده می کنید دقیق است، که لازم است محصول غذایی خود را برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه بفرستید و با بازرگانی ایالتی خود بررسی کنید تا ببینید در مورد برچسب های تغذیه به چه چیزی نیاز دارد.

هنگام راه اندازی یک محصول غذایی، احتمالاً می خواهید یک دلال مواد غذایی استخدام کنید. یک دلال مواد غذایی می تواند روابط خود را با فروشگاه های مواد غذایی ملی یا محلی تقویت کند و به محض اینکه غذای شما به قفسه ها برسد، یک طرح تبلیغاتی برای کمک به افزایش فروش ایجاد می کند.

به طور معمول، یک سوپرمارکت محصول شما را برای چند ماه قبل از اینکه مشخص کند آیا علاقه کافی مصرف کننده برای نگهداری آن وجود دارد یا خیر، آزمایش می کند – به همین دلیل است که یک دلال مواد غذایی می تواند برای استفاده از هوش تجاری و دانش صنعت برای اطمینان از عرضه موفق محصول غذایی بسیار مفید باشد.

1. آرام

مثال معرفی محصول: آرام

منبع تصویر

Calm که در سال 2011 به عنوان وب سایتی به نام donothingfor2minutes.com شروع شد، یک برنامه تلفن همراه است که منابع و ابزارهای مختلفی را برای مدیتیشن، خواب، آرامش و تمرکز حواس ارائه می دهد. اگرچه Headspace در زمان راه اندازی برنامه مدیتیشن پیشرو بود، اما طولی نکشید که Calm بر بازار تسلط یافت.

Calm به دلیل بازاریابی محتوا و استراتژی سئو موفقیت خود را به دست آورد. طبق تحقیقات بنیاد، Calm بیش از 8 میلیون بک لینک جذب کرده است و از محتوای وبلاگ و محتوای یوتیوب برای جذب و جذب مشتریان بالقوه استفاده می کند.

این شرکت همچنین با افراد مشهور برای ایجاد محتوای منحصر به فرد و کمپین های تبلیغاتی جذاب شریک می شود. برخی از مشهورترین همکاران Calm عبارتند از: Lebron James، Harry Styles، Matthew McConaughey و Camila Cabello.

مشارکت سلبریتی های Calm در مقایسه با رقبای خود باعث پیشرفت آنها شده است. داستان‌های خواب آنها که توسط افراد مشهور خوانده می‌شود، نه تنها میلیون‌ها بازدید را به خود اختصاص می‌دهند، بلکه باعث افزایش دید و اعتبار برند نیز می‌شوند.

2. پاپ کورن

نمونه راه اندازی محصول: نوشابه خشخاش

منبع تصویر

پاپی یک “نوشابه پری بیوتیک” است، که نوشیدنی ای است که گازدار بودن و طعم نوشابه سنتی را با آب میوه، پری بیوتیک ها و سرکه سیب ترکیب می کند. این در طعم هایی مانند کولا کلاسیک، آبجو ریشه، پرتقال و لیماد گیلاس وجود دارد.

پاپی که در ابتدا «نوشیدنی مادر» نام داشت، در ابتدا زمانی ایجاد شد که یکی از بنیانگذاران آن آلیسون السورث می‌خواست نوشیدنی‌ای بسازد که هم سالم باشد و هم طعم خوبی داشته باشد. Poppi نه تنها به دلیل مزایای سلامتی خود از سایر نوشیدنی ها متمایز است، بلکه دارای شخصیت تجاری منحصر به فرد و رنگارنگی است که مشتریان را جذب می کند.

به گفته آلیسون، “ما این برند واقعا سرگرم کننده و پر جنب و جوش و محصولی را داشتیم که مردم می توانستند با آن ارتباط برقرار کنند. مردم آن را دوست دارند و با موادی ساخته شده است که مردم می‌دانستند برای بدنشان مؤثر و مفید است.»

Poppi در ابتدا قرار بود در مارس 2020 خرده فروشی عرضه شود. با این حال، این برنامه ها به دلیل همه گیری کووید-19 تغییر کردند.

خوشبختانه، آنها توانستند به عنوان یک محصول DTC راه اندازی شوند و در آمازون و سایر پلتفرم های تجارت الکترونیک به فروش برسند. علاوه بر این، آنها از این فرصت برای سرمایه گذاری در بازاریابی رسانه های اجتماعی در اینستاگرام و TikTok استفاده کردند، جایی که در بین مصرف کنندگان Gen Z محبوبیت یافتند.

3. HubSpot Operations Hub

مثال راه اندازی محصول: عملیات هاب اسپات hubg

در سال 2021، HubSpot Operations Hub را به عنوان بخشی از پلتفرم CRM خود راه اندازی کرد. این محصول برای کمک به کسب و کارها طراحی شده است تا فرآیندهای عملیاتی خود را ساده کنند، کیفیت و دقت داده ها را بهبود بخشند و همکاری بین تیمی را فعال کنند. این به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا روان‌تر کار کنند و به طور موثرتری مقیاس‌پذیر شوند.

یکی از دلایل موفقیت آمیز بودن این راه اندازی این بود که مشکلی را که بسیاری از مشتریان با آن مواجه بودند حل کرد.

طبق تحقیقات HubSpot، “بیش از 60٪ از متخصصان عملیات به دلیل عدم همسویی بین تیم ها باید کارهای تکراری انجام دهند.” این به این دلیل اتفاق می‌افتد که متخصصان عملیات در بخش‌های جداگانه استخدام می‌شوند و با توجه به اینکه شرکت‌هایشان در حال توسعه هستند، تحت فشار قرار می‌گیرند.

در پاسخ، HubSpot Operations Hub را معرفی کرد تا کارمندان عملیات بتوانند از یک سیستم مشترک با هم کار کنند و اصطکاک را از جریان کاری روزانه خود حذف کنند.

4. گودلز

نمونه راه اندازی محصول: کالاها

منبع تصویر

گودلز یک برند نودل است که مک و پنیر جعبه شده را به سطح بالاتری می برد. این محصول با ارائه ارزش غذایی بیشتر نسبت به نودل های خشک استاندارد، با 10 گرم پروتئین و 7 گرم فیبر همراه با پری بیوتیک در هر وعده، خود را متمایز می کند.

«راهروی پاستا مملو از گزینه‌های ماکارونی طلایی و آل دنته است که تغذیه بسیار کمی دارند. جن ززوت، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت، جن ززوت در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: همچنین یک بخش آلت-پاستا با نودل های سبز، قهوه ای، نارنجی، مایه دار و کف آلود وجود دارد که مواد مغذی بیشتری را ارائه می دهند اما مقدار کمی خوش طعم دارند. “چرا باید بین طعم و تغذیه یکی را انتخاب کنید؟”

گودلز علاوه بر موقعیت خود به عنوان یک جایگزین خوشمزه و مغذی برای مک و پنیر جعبه‌ای، با برند پر جنب و جوش و سرگرم‌کننده‌اش متمایز است. در حالی که سایر برندهای نودل دارای بسته بندی با رنگ خنثی هستند، گودلز از پالت رنگی پررنگ، حروف نوستالژیک و نام‌های گستاخانه محصولات مانند Shella Good و Here Comes Truffle برای جذب مشتریان در راهروی مواد غذایی استفاده می‌کند.

نکات راه اندازی محصول

برای یادگیری بهترین شیوه ها برای عرضه موفق محصول، دوباره با الکس گیرارد صحبت کردم.

مدیر بازاریابی محصول HubSpot گفت که سه نکته اصلی برای عرضه موفق محصول دارد:

  • موقعیت‌یابی محصول شما باید منعکس‌کننده تغییری باشد که در جهان مشاهده می‌کنید، و اینکه چگونه محصول شما به مشتریان شما کمک می‌کند تا از این تغییر استفاده کنند.
  • یک برنامه زمان‌بندی تکراری برای خود و ذینفعان اصلی راه‌اندازی ایجاد کنید تا بررسی کنید و مطمئن شوید که همه در یک صفحه هستید.
  • مطمئن شوید که تیم محصول را در جریان برنامه های بازاریابی خود قرار می دهید. تیم محصول می تواند بینش هایی داشته باشد که به کل کمپین بازاریابی شما اطلاع دهد.

با این حال، گاهی اوقات، عوامل خارجی ممکن است بر توانایی شما برای راه اندازی یک محصول تأثیر بگذارد. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است لازم باشد راه اندازی خود را به تعویق بیندازید.

چگونه بفهمیم چه زمانی راه اندازی محصول را به تاخیر بیندازیم؟

ژیرارد برای درک اینکه چه زمانی و چرا ممکن است عرضه محصول را متوقف کنید، به من گفت سه دلیل کلیدی وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید عرضه محصول را به تعویق بیندازید، از جمله:

  • زمانی که محصول شما آماده نیست و باید جدول زمانی خود را تغییر دهید تا بهترین تجربه ممکن را برای مشتری ایجاد کنید.
  • اگر موقعیتی رخ دهد که مشتریان فعلی شما تجربه ای کمتر از حد مطلوب با یکی از محصولات فعلی شما داشته باشند. قبل از راه اندازی و تبلیغ یک محصول جدید، باید مطمئن شوید که مشتریان فعلی شما از محصول موجود شما راضی هستند.
  • اگر اتفاقی در سطح بین‌المللی، ملی، ایالتی یا محلی رخ می‌دهد که از مخاطبان شما می‌خواهد اولویت‌های خود را مجدداً تنظیم کنند و تمرکز خود را از شرکت شما و عرضه محصول آن دور کنند. اطمینان حاصل کنید که وقتی زمان عرضه فرا می رسد، مخاطبان هدف شما آماده هستند تا در مورد محصول جدید شما اطلاعات کسب کنند.

اگر به دنبال الگوهایی برای هماهنگ کردن تلاش های تیم خود و همسو کردن شرکت خود با پیام های محصول جدید خود هستید، کیت بازاریابی محصول رایگان ما را در زیر دانلود کنید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در نوامبر 2015 منتشر شد و برای جامعیت به روز شده است.

 

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YvQawQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *