اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 چگونه خواهد بود؟

زمان مطالعه: 24 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 چگونه خواهد بود؟ همراه ما باشید

آیا تا به حال چیزی را خریده اید زیرا شخص شناخته شده ای که مورد تحسین شماست از آن محصول یا خدمات استفاده کرده است؟

 

من مقصر این هستم – اخیراً برای خودم یک اسکی آبی جدید خریدم زیرا یک اسکی باز حرفه ای روی آب و میکرو اینفلوئنسر، ویتنی مک کلینتاک، ویدیویی را در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که از اسکی استفاده می کند.

من برای یک اسکی جدید در بازار بودم و مدت زیادی ویتنی را دنبال کردم. از آنجایی که او از این اسکی خاص استفاده کرد، من نیز باید – اگر ویتنی آن را تبلیغ می کند، چرا من آن را دوست نداشته باشم؟

ممکن است فکر کنید، ” منطق کمی مشکوک، کریستن .” شاید.

اما آیا پست ویتنی باعث شد من اسکی بخرم؟ اوه، آره (و من عاشق اسکی جدیدم، برای کسانی که متعجب هستند.)

این تنها یک نمونه از تاکتیکی است که کسب‌وکارها تقریباً در هر صنعت از آن استفاده می‌کنند: اینفلوئنسر مارکتینگ .

اینفلوئنسر مارکتینگ اغلب شامل استفاده از کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، ستون ها، تبلیغات دیجیتال و چاپی و تلویزیون است. اینفلوئنسر مارکتینگ به طور فزاینده‌ای در بین کسب‌وکارها محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا تبلیغات سنتی در جذب سرنخ‌ها و مشتریان مؤثرتر شده است.

اینفلوئنسر مارکتینگ به این دلیل کار می‌کند که از تاکتیک‌هایی مانند بازاریابی دهان به دهان و اثبات اجتماعی استفاده می‌کند، که اکنون جنبه‌های مهم هر استراتژی بازاریابی موفقی هستند.

مشتریان به همتایان، دوستان و افرادی که آنها را تحسین می کنند، بیشتر از شرکت هایی که محصولات و خدماتی را که خریداری می کنند و استفاده می کنند، می فروشند، اعتماد دارند.

قبل از پرداختن به انواع مختلف اینفلوئنسرها، بیایید تفاوت بین تأثیرگذار برند و سفیر برند را بررسی کنیم، زیرا آنها اغلب گیج می شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه کار می کند

در اینجا یک راهنمای گام به گام سریع برای اینفلوئنسر مارکتینگ آورده شده است. در ادامه برخی از مراحل را به طور عمیق بررسی خواهیم کرد.

  • مرحله 1: اهداف برند خود را با کمپین بازاریابی تأثیرگذار آن تعیین کنید.
  • مرحله 2: مخاطبان هدف، رفتارها و علایق آنها را بشناسید.
  • مرحله 3: دستورالعمل های FTC را درک کنید و هنگام کار با اینفلوئنسرها به آن دستورالعمل ها پایبند باشید.
  • مرحله 4: فهرست کوتاهی از اینفلوئنسرهایی که می خواهید با آنها همکاری کنید، تهیه کنید.
  • مرحله 5: در مورد انتخاب اینفلوئنسرها تحقیق کنید. رسانه های اجتماعی، محتوا و آهنگ آنها را ارزیابی کنید.
  • مرحله 6: به صورت خصوصی و شخصی با تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید.
  • مرحله 7: برای جذب مخاطبان هدف خود، با هم همکاری کنید و محتوا ایجاد کنید.
  • مرحله 8: نتایج را پیگیری کنید. عملکرد محتوا چگونه است؟ چه کارهایی را باید متفاوت انجام دهید؟

آمارهای اینفلوئنسر مارکتینگ که بازاریابان باید بدانند

اینفلوئنسر مارکتینگ یک سرمایه گذاری است – برای اینکه آن را به درستی انجام دهید، باید زمانی را به یافتن اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغ محتوایی اختصاص دهید که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد.

بسته به اهداف بازاریابی خاص خود، باید پول و/یا منابع را برای پاداش دادن به اینفلوئنسر، اجرای کمپین های مختلف با اینفلوئنسر و موارد دیگر خرج کنید.

در اینجا چند آمار وجود دارد که به شما در درک وضعیت زمین کمک می کند.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ، همراه با وبلاگ نویسی و ابزارهای خرید رسانه های اجتماعی، بالاترین بازگشت سرمایه را به همراه دارد.
  • در سال 2021، تقریباً 58 درصد از بازاریابان گفتند که بازاریابی تأثیرگذار مؤثرترین روند بازاریابی است، قبل از سئو، بازاریابی تجربی و محتوای ویدیویی کوتاه. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • 80 درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی تأثیرگذار مؤثر است و 89 درصد می گویند که به همان اندازه (اگر نه بهتر) مانند سایر کانال های بازاریابی کار می کند.
  • اینستاگرام محبوب ترین پلتفرم برای اینفلوئنسر مارکتینگ است. با این حال، فیس بوک موثرترین پلتفرم اجتماعی برای کمپین های تأثیرگذار در نظر گرفته می شود. (تحقیق وبلاگ HubSpot)
  • 71 درصد از بازاریابان می گویند کیفیت مشتریان و ترافیک حاصل از اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر از سایر منابع است.
  • مهم‌ترین چالشی که بازاریابان با اینفلوئنسر مارکتینگ با آن مواجه هستند، اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) کمپین است. هزینه دومین مانع برجسته بازاریابان است.
  • از بین تمام گروه های سنی، Gen Zers بیشتر به اینفلوئنسرها اعتماد دارد.
  • 33 درصد از Gen Zers یک محصول را بر اساس توصیه های یک تأثیرگذار خریداری کرده اند.

{{ sgMacro.render_ftSnippet({ header: “Types of Influencers”, content_type: “ordered_list”, list: { items : [ “Brand Influencer”, Brand Ambassador, “Micro-influencer”, “Celebrity Influencer”, “Blog Influencer” “, “Social media influencer”, “Key opinion leader” ] }, paragraph: { content: “ماکروهای HubL به شما امکان می دهند چندین عبارت را با یک مقدار پویا چاپ کنید. به عنوان مثال، اگر بلوکی از کد وجود داشته باشد که متوجه می شوید در حال نوشتن آن هستید. به طور مکرر، یک ماکرو ممکن است راه حل خوبی باشد زیرا بلوک کد را چاپ می کند در حالی که آرگومان های خاصی را که شما آن را ارسال می کنید تعویض می کند.” } }) }}

1. اینفلوئنسر برند

اینفلوئنسر برند در جایگاهی که مرتباً با آن درگیر است پیروانی دارد. به همین دلیل، آنها این قدرت را دارند که بر تصمیمات خرید خود تأثیر بگذارند.

انواع مهم اینفلوئنسرهای برند عبارتند از:

  • میکرو اینفلوئنسرها
  • اینفلوئنسرهای سلبریتی
  • اینفلوئنسرهای وبلاگ
  • اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی
  • رهبران افکار کلیدی

ما هر نوع را در حین حرکت تعریف خواهیم کرد.

به عنوان مثال، اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی @carlosdharrisjr اخیراً با ECCO Shoes برای تبلیغ محصول خود شریک شده است. هریس برند را در پست های خود برچسب گذاری می کند تا آگاهی آن را افزایش دهد و آنها را تشویق کند تا در مورد آن بیشتر بیاموزند.

منبع تصویر

2. سفیر برند

یک کسب و کار یک سفیر برند را برای کار تحت قرارداد استخدام می کند تا به آنها کمک کند تا به اهداف خاصی دست یابند: افزایش آگاهی از برند و افزایش تبدیل و فروش.

قرارداد سفیر برند معمولاً بلندمدت است، از چند ماه تا چند سال. در طول این مدت، آنها نشان دهنده برند و سبک زندگی آن هستند و عمیقاً در مورد محصولات یا خدمات کسب و کار می دانند. آنها قبل از اینکه سفیر شوند لزوماً نیازی به تأثیرگذاری ندارند.

به عنوان مثال، برنامه سفیر برند Quest Nutrition از همه افراد علاقه مند می خواهد که برای برنامه خود درخواست دهند. Quest به دنبال افرادی است که برند آنها را تجسم می بخشند، سخنگوی محصولات مثبت هستند، پست های رسانه های اجتماعی را برای تبلیغ محصولات خود ایجاد می کنند و سبک زندگی Quest را دنبال می کنند.

هر کسی که با معیارهای آنها مطابقت داشته باشد می تواند درخواست دهد و پتانسیل پذیرش را داشته باشد. برای تبدیل شدن به یک سفیر برند، متقاضیان نیازی به داشتن یک حساب یوتیوب بسیار موفق، هزاران دنبال کننده در اینستاگرام یا یک وبلاگ محبوب ندارند.

منبع تصویر

3. میکرو اینفلوئنسر

میکرو اینفلوئنسرها – مانند ویتنی – پیروان نسبتاً متوسطی از هزاران یا ده ها هزار نفر دارند. آنها محتوای مرتبط را برای مخاطبان خود ایجاد می کنند و از طریق پلتفرم های رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، سایر نشریات مکتوب، وب سایت ها و انجمن ها با آنها ارتباط برقرار می کنند.

به دلیل حجم فالوورها و نوع محتوایی که ایجاد می کنند، معمولاً نرخ تعامل بالایی دارند. مخاطبان کوچکتر به ریز اینفلوئنسرها اجازه می‌دهند تا با افرادی که به طور منظم آنها را دنبال می‌کنند (در مقایسه با یک سلبریتی با میلیون‌ها طرفدار) از طریق کانالشان ارتباط برقرار کنند.

این باعث می شود آنها برای کار با مشاغلی که به دنبال توسعه روابط شخصی بین مخاطبان هدف خود هستند جذاب باشند.

نحوه کار با میکرو اینفلوئنسر

میکرو اینفلوئنسرها را می توان در کانال های مختلفی ایجاد کرد. بنابراین، هنگامی که میکرو اینفلوئنسر را برای شراکت انتخاب کردید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید پستی درباره خدمات شما بنویسند، یک بررسی آنلاین به اشتراک بگذارند، یا تصویری را در اینستاگرام با یکی از محصولات خود ارسال کنند. با توجه به اندازه قابل کنترل فالوورهایشان، آنها می توانند با مخاطبان هدف شما در مورد محتوایی که در مورد محصولات و برند شما به اشتراک می گذارند درگیر شوند.

به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند به هر سؤالی که مخاطبان ممکن است در مورد محصولات شما داشته باشند پاسخ دهند، تجربیات خود را با محصولات شما در میان بگذارند و در صورت لزوم، اعضای مخاطب را به وب‌سایت یا تیم پشتیبانی مشتری شما هدایت کنند.

مثال میکرو اینفلوئنسر

خواهران هرمون و هرودا ریز اینفلوئنسرهای مد هستند و تقریباً 89 هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارند.

آنها علاوه بر اینکه ظاهر مد و نکات مد را با فالوورهای خود به اشتراک می گذارند، طرفداران ناتوانی نیز هستند و اغلب ناشنوا بودن را به اشتراک می گذارند.

اینفلوئنسرهای اینستاگرام هرمون و هیرودا

منبع تصویر

در تبلیغ خود، این دو نفر ویدئویی را به اشتراک گذاشتند که نشان می‌دهد چگونه ناشنوا بودن می‌تواند یک مانع اجتماعی در نظر گرفته شود و چگونه می‌تواند باعث شود شما احساس ناتوانی کنید.

آنها سپس نام تجاری مولتون براون را معرفی می کنند و اینکه چگونه آخرین رایحه آن باعث می شود آنها احساس “جسور، شدید و پرشور” کنند. در کپشن، آنها همچنان به اشتراک می گذارند که چگونه مجموعه برند به دلیل تجربیات زندگی شان با آنها طنین انداز شده است.

این یک مثال عالی از این است که چگونه اینفلوئنسرها می توانند به طور موثر داستان های شخصی خود را به محصول یک برند مرتبط کنند و پیام رسانی را تقویت کنند.

4. اینفلوئنسر سلبریتی ها

اینفلوئنسرهای سلبریتی افراد مشهوری هستند که تعداد فالوورهای زیادی (معمولاً میلیون ها نفر) در بسیاری از صنایع شناخته شده اند. آنها به طور گسترده ای شناخته شده اند و بنابراین، پتانسیل این را دارند که در تأثیرگذاری بر مخاطبان هدف شما بسیار موفق باشند.

حتی اگر مخاطبان هدف شما با همه طرفداران اینفلوئنسرهای مشهور شما همپوشانی نداشته باشند، تشویق آنها به تبلیغ و/یا استفاده از محصول یا خدمات شما یک شکل قوی از اثبات اجتماعی است. از آنجایی که افراد مشهور بسیار شناخته شده هستند، در جذب مخاطبان متعدد در کانال های مختلف موثر هستند.

چگونه با یک اینفلوئنسر سلبریتی کار کنیم

از آنجایی که افراد مشهور بسیار شناخته شده هستند، راه های زیادی برای کار با آنها وجود دارد. می توانید بر رسانه های اجتماعی، تبلیغات چاپی یا آنلاین، تبلیغات تلویزیونی، وبلاگ ها یا سایر نشریات مکتوب تمرکز کنید.

می توانید از سلبریتی بخواهید که:

  1. یک تصویر یا ویدیو برای تبلیغ محصولات خود ارسال کنید.
  2. مزایای استفاده از محصولات خود را به اشتراک بگذارید.
  3. کوپن ها و کدهای تخفیف را به مخاطبان خود ارائه دهید.
نمونه اینفلوئنسر سلبریتی

سوپر مدل وینی هارلو در پست اخیر خود در اینستاگرام، موقعیتی را به اشتراک گذاشت که در آن یک فندی را تکان می دهد، با یک کپی کوتاه که روی آن نوشته شده بود: “اولین راز موفقیت این است که به خودت ایمان داشته باشی.”

منبع تصویر

ماموریت فندی همه چیز در مورد تبدیل رویاها به واقعیت است. هارلو به دلیل ظاهرش در مورد مبارزه اش با قلدری در دوران کودکی صحبت می کرد. با این حال، این او را از دنبال کردن رویاهایش برای تبدیل شدن به یک سوپر مدل باز نداشت.

او به عنوان نمادی از استقامت و اعتماد به نفس عمل می کند که با برند هماهنگی زیادی دارد. به عنوان یک برند، می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که تأثیرگذارانی که با آن‌ها کار می‌کنید با مخاطبانی که می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و ارزش‌های شما همسو هستند.

5. اینفلوئنسر وبلاگ

یک تأثیرگذار وبلاگ برای وبلاگ تأسیس شده خود می نویسد و هزاران یا میلیون ها مشترک و خواننده دارد. دسترسی و نفوذ آنها آنها را از سایر وبلاگ نویسان متمایز می کند (به این معنی که آنها فقط برای خودشان یا گروه کوچکی از مردم نمی نویسند).

نحوه کار با اینفلوئنسر وبلاگ

برای همکاری با اینفلوئنسر وبلاگ، می‌توانید یک پست مهمان برای وبلاگ او بنویسید، بخواهید در یکی از پست‌های او نام برده شود، یا از پستی درباره یکی از محصولات یا خدمات خود حمایت مالی کنید. اگر از یک پست در وبلاگ اینفلوئنسر حمایت مالی می کنید، می توانید تصاویری از محصولات خود را نیز برای اشتراک گذاری آنها ارائه دهید.

نمونه اینفلوئنسر وبلاگ

هانا برونفمن از HBFIT یکی از تأثیرگذاران وبلاگ محبوب سبک زندگی است.

برونفمن در مورد سلامتی، زیبایی، تناسب اندام و ایجاد زندگی ای که شما را خوشحال می کند و احساس خوبی می کند، می نویسد. هانا بین مشترکین وبلاگ، دنبال کننده های رسانه های اجتماعی، تبلیغات، کتابی که نوشته و اپلیکیشنی که ایجاد کرده است، میلیون ها مخاطب و طرفدار دارد که با زندگی او همگام هستند.

وبلاگ او دارای انواع بررسی محصولات، سالن بدنسازی و اسپا است. او با Face Gym، یک استودیوی محلی صورت، در یک پست وبلاگ حمایت شده درباره خدمات و درمان‌های صورت همکاری کرد.

اینفلوئنسر وبلاگ hbfit

منبع تصویر

Bronfman شامل اطلاعاتی در مورد استودیو منحصر به فرد، تجربه چهره، اینکه چرا مخاطبانش خدمات Face Gym را دوست دارند، و یک کد کوپن برای اولین بازدیدشان بود.

همچنین تصاویری از Face Gym و خدماتی که آنها ارائه می دهند در پست وبلاگ Bronfman وجود دارد تا به مخاطبان ایده بهتری درباره انتظارات از استودیو در مورد خدمات و جو ارائه دهد.

6. اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیس بوک یا توییتر به خوبی شناخته شده اند و هزاران یا میلیون ها نفر آنها را دنبال می کنند.

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در مورد موضوعات مختلفی مانند سلامتی، ورزش، ماشین، رژیم غذایی، فعالیت های خارج از منزل، سفر، مد، هنر، زیبایی و طراحی داخلی مطالب را به اشتراک می گذارند.

چگونه با یک اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی کار کنیم

هنگامی که یک تأثیرگذار رسانه های اجتماعی با تصویری تثبیت شده پیدا کردید که برای برند شما کار می کند، محتوایی را پست می کند که احساس می کنید مکمل محصولات یا خدمات شما است و دنبال کنندگانی دارد که اعضای مخاطبان هدف شما نیز هستند، می توانید تعیین کنید که چه محتوایی را تبلیغ می کنید.

اگر اینفلوئنسر در اینستاگرام باشد، ممکن است از او بخواهید عکسی با محصول شما ارسال کند و حساب اجتماعی شما را تگ کند. اگر آنها در فیس بوک هستند، می توانید از آنها بخواهید یک ویدیوی زنده از باز کردن محصول شما را به اشتراک بگذارند، و اگر در توییتر هستند، می توانید از آنها بخواهید یک بیانیه کوتاه در مورد محصول شما بنویسند و آن را با تصویری از آنها که در دست دارند جفت کنند. آی تی.

در یوتیوب، ممکن است از اینفلوئنسر بخواهید ویدیویی از استفاده از محصول شما را به اشتراک بگذارد و در عین حال توضیح دهد که چرا آن را دوست دارد.

در هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، می‌توانید یک اینفلوئنسر میزبان مسابقه یا هدایایی با محصولات خود باشید یا کدهای کوپن را به اشتراک بگذارید.

نمونه اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

تابیتا براون یک بازیگر و اینفلوئنسر وگان است که با شخصیت سرزنده خود در TikTok و Instagram محبوبیت پیدا کرد. 3.9 میلیون دنبال کننده او در اینستاگرام افرادی هستند که از سلامتی آگاه هستند و از یادگیری دستور العمل های وگان، سبک زندگی و توصیه های زندگی براون لذت می برند.

اخیراً، براون با شرکت غذای گیاهی Orro همکاری کرد و تصویری را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌دهد یکی از محصولات خود را در لیوان می‌ریزد.

اینفلوئنسر مواد غذایی رسانه های اجتماعی تابیتا براون

منبع تصویر

این پست مخاطب را به وب‌سایت هدایت می‌کند، جایی که می‌توانند اطلاعات بیشتری درباره برند کسب کنند و خط تولید محصولات خود را کشف کنند.

از آنجایی که براون یک شخصیت حیاتی در جامعه گیاهی و وگان است، او شریک بزرگی برای برند از طریق بازاریابی تأثیرگذار بود. او جامعه ای قوی از دنبال کنندگان غیر وگان دارد که از شخصیت و محتوای او لذت می برند. این به Orro اجازه می دهد تا به طور بالقوه به چندین شخصیت برسد.

7. رهبر عقیده کلیدی

رهبران افکار کلیدی (KOLs) کارشناسان سطح بالا در یک موضوع تخصصی در یک زمینه خاص هستند. به عنوان مثال، یک KOL ممکن است در کاربرد آرایش، سبک زندگی Paleo یا Bikram یوگا تخصص داشته باشد.

اگر کسب و کار شما می خواهد مخاطبان را در یک زمینه تخصصی جذب کند، KOL یک گزینه عالی است. به دلیل دانش تخصصی خود در مورد یک موضوع خاص، KOL ها مشارکت کنندگان قابل اعتمادی در صنایع خود هستند و پیروان افرادی دارند که در آن موضوعات نیز سرمایه گذاری می کنند.

مثال KOL

کاندی جانسون یک تأثیرگذار آرایش با بیش از 3.9 مشترک در یوتیوب و بیش از 1.8 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام است.

او یک هنرمند حرفه ای آرایش است – دانش تخصصی او در مورد کاربرد آرایش، او را به یک رهبر نظر کلیدی در صنعت آرایش و آرایش تبدیل می کند. Kandee هزاران آموزش آرایش، نکات و ترفندها و بررسی محصول را در یوتیوب و اینستاگرام به اشتراک می گذارد.

رهبر افکار کلیدی کاندی جانسون یوتیوب

منبع تصویر

او محتوای حمایت شده را برای BoxyCharm – یک سرویس اشتراک که هر ماه چندین محصول زیبایی جدید را به مشتریان ارائه می دهد – به اشتراک گذاشته است و خدمات آنها و محصولات مورد علاقه خود را در جعبه بین میلیون ها دنبال کننده و طرفدار خود تبلیغ می کند.

کاندی جانسون اینفلوئنسر اینستاگرام

منبع تصویر

مخاطبین هدف BoxyCharm شامل دوستداران محصولات زیبایی، لوازم آرایشی و آرایشی است که با پایگاه عظیم فالوورهای Kandee کار می کند. آنها از کاندی خواستند که پستی را با یکی از جعبه‌هایشان به اشتراک بگذارد، توضیح دهد که در مورد کدام محصولات درونش بیشتر هیجان‌زده است و آنها را در پست خود تگ کند.

{{ sgMacro.render_ftSnippet({ header: “How to Create an Influencer Marketing Strategy”، content_type: “ordered_list”، list: { items : [ “Determinate your campaign.”, “Define your campaign..”, “Set your your بودجه بندی کنید و نوع اینفلوئنسر خود را انتخاب کنید.»، «اینفلوئنسر خود را انتخاب کنید و کار آنها را مرور کنید.»، «پیام های کمپین خود را برای اینفلوئنسر خود توسعه دهید.»، «انتظارات کمپین را با اینفلوئنسر خود نهایی کنید.»، «اینفلوئنسر خود را پرداخت کنید.»، «اندازه گیری کنید». نتایج شما.” ] }, paragraph: { content: “ماکروهای HubL به شما امکان می دهند چندین دستور را با یک مقدار پویا چاپ کنید. برای مثال، اگر متوجه شدید که یک بلوک کد را به طور مکرر می نویسید، یک ماکرو ممکن است راه حل خوبی باشد زیرا این کار را انجام می دهد. بلوک کد را چاپ کنید، در حالی که آرگومان های خاصی را تعویض می کنید.” } }) }}

بیایید به نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی تأثیرگذار برای تجارت خود بپردازیم. این استراتژی به شما این امکان را می دهد که تمام جنبه های رابطه خود را با یک اینفلوئنسر مدیریت کنید. همچنین تضمین می کند که آنها در کمک به شما در دستیابی به اهداف کمپین خود موفق هستند.

1. اهداف کمپین خود را تعیین کنید.

اولین قدم این است که اهدافی را برای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود ایجاد کنید – اینها به شما کمک می کند موفقیت کمپین خود را اندازه گیری کنید. در مورد اهداف خود از نظر اهداف SMART فکر کنید.

هنگام توسعه اهداف SMART اینفلوئنسر مارکتینگ، باید سه عامل را به خاطر بسپارید: دسترسی، ارتباط و طنین. اینها به شما کمک می کند تا اهداف خود را بر جنبه های مختلف بازاریابی تأثیرگذار متمرکز کنید.

از یک الگوی رایگان برای تعیین اهداف SMART خود استفاده کنید.

  • Reach توانایی ارائه محتوا به مخاطبان هدف خود از طریق یک تأثیرگذار است – به شما کمک می کند تا آگاهی از برند و محصول را بهبود بخشید. برای مثال، چند نفر در اینستاگرام محتوایی را که یک اینفلوئنسر درباره محصول شما پست می‌کند، می‌بینند؟
  • ارتباط سطح ارتباطی است که مخاطبان شما با نام تجاری، محصول یا خدمات شما به دلیل کار یک تأثیرگذار احساس می کنند – به شما کمک می کند وفاداری به برند را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما با محصول شما فرد مشهوری را ببینند که دوستش دارند و آن را تحسین می کنند، ممکن است احساس کنند به شدت با آن ارتباط دارند.
  • رزونانس توانایی سوق دادن اعضای مخاطب به یک اقدام خاص به دلیل محتوای اینفلوئنسر است – همه چیز در مورد تأثیرگذاری و به یاد ماندنی است. رزونانس به شما کمک می کند تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و تبدیل ها را افزایش دهید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما یک پست وبلاگی را که توسط یک تأثیرگذار درباره محصول شما نوشته شده است بخوانند، ممکن است روی پیوندی در پست وبلاگ کلیک کنند که آنها را به وب سایت شما هدایت می کند تا بتوانند آن را خریداری کنند.

2. مخاطب کمپین خود را مشخص کنید.

صرف نظر از اینکه با چه نوع اینفلوئنسر کار می کنید، مخاطبان هدف شما یکسان خواهند ماند. اینفلوئنسرهای مختلف ممکن است راه‌های مختلفی برای ارتباط با مخاطبان شما داشته باشند، اما اهداف کلی بازاریابی و شخصیت‌های خریدار کسب‌وکار شما تغییر نمی‌کنند.

قبل از اینکه با استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود به جلو حرکت کنید، با تیم بازاریابی خود کار کنید تا شخصیت های خریدار خود را توسعه دهید و در مورد آنها بیاموزید.

این به شما کمک می کند تا نوع دقیق مشتری را که به دنبال آن هستید شناسایی کنید و بنابراین به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه نوع اینفلوئنسر و محتوایی برای آنها جذابیت بیشتری دارد تا اطمینان حاصل کنید که مخاطب هدف شما با مخاطب اینفلوئنسر هماهنگ است.

بیاموزید که چگونه پرسونای خریدار برای کسب و کار خود بسازید.

3. بودجه خود را تنظیم کنید و نوع اینفلوئنسر خود را انتخاب کنید.

بر اساس بررسی ما از شش نوع اصلی اینفلوئنسر، باید بتوانید تعیین کنید که کدام نوع برای اهداف کسب و کار و مخاطبان هدف شما بهترین کارایی را دارد. از آنجا می توانید شروع به ساخت بودجه کنید.

به عنوان مثال، اگر یک استارتاپ با بودجه کم هستید، ممکن است با یک میکرو اینفلوئنسر کار کنید. اگر یک شرکت متوسط ​​با منابع بیشتر هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که یک تأثیرگذار مشهور را وارد کنید یا با یک KOL کار کنید که در صنعت خود بسیار مورد توجه است.

تحقیقات وبلاگ HubSpot نشان داد که بازاریابان معمولاً بین 501 تا 10 هزار دلار برای اینفلوئنسرهای نانو، میکرو اینفلوئنسرها و کلان اینفلوئنسرها می پردازند، با بودجه های +10 هزار دلاری که عمدتاً برای اینفلوئنسرهای بزرگ در نظر گرفته شده است.

طبق این نظرسنجی، تقریباً 90٪ از بازاریابان بودجه ای برای بازاریابی تأثیرگذار دارند که 45٪ آنها بین 100 تا 500 هزار دلار را اختصاص می دهند.

4. با دستورالعمل های FTC آشنا شوید

بله، دستورالعمل هایی وجود دارد و شما باید برای برند، شهرت و قانونی بودن خود از آنها پیروی کنید. کمیسیون تجارت فدرال قوانینی برای جلوگیری از مسائلی مانند تبلیغات نادرست و کلاهبرداری دارد.

یک قانون این است که اینفلوئنسرها نمی توانند “ارتباطات مادی” خود را با برندی که تایید می کنند پنهان کنند. همچنین باید مشخص باشد که چه زمانی محتوا یک تبلیغ است در مقابل یک پست واقعی.

به عنوان مثال، اگر یک اینفلوئنسر عطری را پیدا کند که واقعاً دوست دارد و تصمیم بگیرد در مورد آن در پلتفرم خود صحبت کند، اگر معامله ای با آن برند نداشته باشد، ممکن است به عنوان یک تبلیغ حساب نشود.

با این حال، اگر برند به اینفلوئنسر پول می‌دهد تا درباره عطر خود صحبت کند و آن را تأیید کند، اینفلوئنسر باید بیان کند که محتوا یک تبلیغ است. به همین دلیل است که برخی از اینفلوئنسرها از “#تبلیغ” در پست های خود استفاده می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستورالعمل های FTC اینجا را کلیک کنید.

5. اینفلوئنسر خود را انتخاب کنید و کار آنها را مرور کنید.

هنگامی که نوع اینفلوئنسر را که می خواهید با آن کار کنید مشخص کردید، زمان آن رسیده است که اینفلوئنسر مناسب برای شرکت خود را شناسایی کنید.

بر اساس یک نظرسنجی در سال 2021 از HubSpot Blog Research، کیفیت محتوا و تعامل دو عامل اصلی هستند که بازاریابان هنگام بررسی یک تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی بررسی می کنند. به‌طور شگفت‌انگیزی، تعداد فالوورها در رتبه پنجم قرار می‌گیرند، پس از همسویی با ارزش‌های شرکت و برند.

با این حال، این با داده‌های اخیر مطابقت دارد که نشان می‌دهد برندها کمتر به اندازه فالوورهای اینفلوئنسر اهمیت می‌دهند، زیرا به عناصر دیگر اهمیت بیشتری می‌دهند.

وقتی کسی را برای کمپین در نظر می گیرید، از خود (و اینفلوئنسر) سوالات زیر را بپرسید:

  • آیا این تأثیرگذار و سبک زندگی آنها با تصویر برند من مطابقت دارد؟
  • آیا آنها با هیچ یک از رقبای من کار کرده اند؟
  • مخاطبان فعلی این اینفلوئنسر چه کسانی هستند؟
  • آیا مخاطب هدف من در پلتفرم/کانالی که عمدتاً توسط این تأثیرگذار استفاده می‌شود فعال است؟
  • آیا کار با این اینفلوئنسر برای بودجه من منطقی است؟
  • آیا این تأثیرگذار قبلاً از محصولات یا خدمات من استفاده کرده است؟ آیا آنها مشتری هستند؟
  • آیا این شخص شخصیتی دارد که بخواهم با او کار کنم؟
  • این اینفلوئنسر چه انتظاری از من خواهد داشت؟

6. پیام کمپین خود را برای اینفلوئنسر خود توسعه دهید.

هنگامی که یک اینفلوئنسر را انتخاب کردید، وقت آن است که آنها را به کمپین خود متصل کنید. با تیم بازاریابی خود کار کنید تا پیام های کمپین خود را توسعه دهید و تعیین کنید که تأثیرگذار شما چه محتوایی را باید (و نباید) منتشر کند.

حتماً دستورالعمل‌های برند خود را – از جمله جزئیات مربوط به صدای برند، خطوط برچسب و زبانی که باید از آن اجتناب کنید – با تأثیرگذاران خود به اشتراک بگذارید تا بتوانند محتوای خود را در برند باقی بمانند. به یاد داشته باشید، چه یک اینفلوئنسر یک بار یا 100 بار درباره محصول یا خدمات شما پست بگذارد، باز هم نشان دهنده برند و تجارت شما هستند. مطمئن شوید که آنها ابزار لازم برای انجام دقیق این کار را دارند.

در این مرحله، شما همچنین باید تعیین کنید که آیا اینفلوئنسر شما به تنهایی برای کمپین شما محتوا ایجاد می کند یا اینکه محتوایی را برای پست کردن آن ها ارائه می دهید.

در نهایت، در مورد اینکه چگونه آنها به شما کمک می کنند تا ترافیک را با محتوای خود افزایش دهید و معیارهای هدفی که می توانید در هر پست یا قطعه از محتوا انتظار داشته باشید، صحبت کنید.

7. انتظارات کمپین را با اینفلوئنسر خود نهایی کنید.

در نهایت انتظارات خود از آنها و هر انتظاری که از شما دارند را مرور کنید. به یاد داشته باشید، اینفلوئنسر انتخابی شما ممکن است قبل از برند شما با برندهای دیگر کار کرده باشد – به این معنی که آنها ممکن است فرآیندهای خود را برای انجام تجارت داشته باشند.

علاوه بر این، انتظارات آنها بسته به نوع تأثیرگذار آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، یک میکرو اینفلوئنسر انتظارات متفاوتی از نحوه برقراری ارتباط شما با یک فرد مشهور خواهد داشت. یک میکرو اینفلوئنسر ممکن است مستقیماً با شما صحبت کند، در حالی که یک ستاره ممکن است یک سهم عامل از طرف آنها داشته باشد.

در نهایت، باید اطمینان حاصل کنید که این انتظارات توسط شما و اینفلوئنسر نوشته شده، مورد توافق قرار گرفته و امضا شده است – می توانید تمام این اطلاعات را از طریق قرارداد اینفلوئنسر سازماندهی کنید. این به شما کمک می کند از هر گونه مشکل و اختلاف در مسیر جلوگیری کنید.

برای کمک به به دست آوردن توپ، در اینجا چند نمونه از انتظارات برای بررسی آورده شده است:

  • نحوه پرداخت یا پاداش به این اینفلوئنسر (پول، سواگ، تخفیف، کد کوپن و غیره)
  • تا کی با هم کار خواهید کرد
  • نحوه ارتباط شما و اینفلوئنسر با یکدیگر
  • سایر شرایط قرارداد که برای بازبینی کسب و کار خاص شما ضروری است

8. به اینفلوئنسر خود پرداخت کنید.

اینفلوئنسرها به صورت رایگان کار نمی کنند.

شما باید زودتر در مورد غرامت صحبت کنید تا هر دو بتوانید در مورد آنچه که کار مستلزم آن است، اگر تصمیم به حرکت به جلو دارید، در یک صفحه باشید.

اگر شما یک شرکت کوچک با بودجه اندک یا بدون اینفلوئنسر هستید، هنوز راه هایی برای همکاری با اینفلوئنسرها وجود دارد. شما می توانید پیشنهاد دهید:

  • سواگ (مانند لباس، لوازم جانبی یا نمونه محصول)
  • محصولات و/یا خدمات رایگان
  • دسترسی به کد تخفیف و کوپن

9. نتایج کمپین خود را اندازه گیری کنید.

در نهایت، شما باید نتایج استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر خود را بسنجید. به این صورت است که با کمک اینفلوئنسر میزان موفقیتی که در دستیابی به مخاطبان خود داشته اید را تعیین می کنید.

طبق داده‌های یک نظرسنجی HubSpot Blog Research در سال 2021، درآمد مهم‌ترین معیار برای بازاریابان هنگام اندازه‌گیری تأثیر یک کمپین تأثیرگذار است.

برای شروع، به اهداف هوشمندی که تعیین کرده اید (و همچنین معیارهای اینفلوئنسر مارکتینگ) مراجعه کنید تا به شما در تعیین اینکه آیا به اهداف خود دست یافته اید یا خیر.

در اینجا جزئیات بیشتری در مورد معیارهایی که می‌خواهید هنگام اندازه‌گیری موفقیت استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود مد نظر داشته باشید، آورده شده است:

  • تعامل: تمام تعاملات مربوط به محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط اینفلوئنسر در مورد برند و محصولات شما را زیر نظر داشته باشید. تعامل شامل تعاملاتی مانند لایک ها، اشتراک گذاری ها، نظرات، ریتوییت ها، ذکرها، پیام های مستقیم و ارسال مجدد در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و انجمن ها است.
  • دسترسی: با مشاهده تعداد کلی بازدیدهای خود، میزان دسترسی خود یا تعداد افرادی که محتوای تأثیرگذار شما در مورد برند شما را می بینند، تعیین کنید.
  • طنین: در مورد سطح رزونانس – یا اقدامات انجام شده – توسط مخاطبان خود پس از مصرف و/یا تعامل با محتوای تأثیرگذار مربوط به نام تجاری شما، بیاموزید.
  • آگاهی از برند: آگاهی از نام تجاری خود را در میان مخاطبان تأثیرگذار شما در حالی که شروع به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با نام تجاری شما می کنند، اندازه گیری کنید. روش‌های کمی برای اندازه‌گیری آگاهی از برند شما، مانند ترافیک مستقیم و تعامل اجتماعی، و کیفی – مانند نظرسنجی‌های گوش دادن اجتماعی و آگاهی وجود دارد.
  • کلیک‌ها: تعداد کلیک‌های روی محتوای تأثیرگذار در مورد نام تجاری خود را بررسی کنید، خواه این یک پیوند مستقیم به وب‌سایت شما، یک CTA، یک هدیه رسانه‌های اجتماعی یا یک فرم ثبت نام باشد.
  • تبدیل ها: تبدیل های خود (تعداد سرنخ هایی که مشتری می شوند) را از استراتژی بازاریابی تأثیرگذار خود محاسبه کنید. می‌توانید با تقسیم تبدیل‌هایتان بر تعداد کلی بازدیدکنندگان، تبدیل‌ها را در وب‌سایت خود یا از طریق نشانی‌های وب (مانند کدهای تخفیف/خروجی که در حساب رسانه اجتماعی یا وبلاگ اینفلوئنسر یافت می‌شود) محاسبه کنید.
  • بازگشت سرمایه (ROI): بازده سرمایه گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ خود را با تقسیم بازده (یا سود) بر هزینه سرمایه گذاری اینفلوئنسر مارکتینگ محاسبه کنید.
  • تعداد فالوورها: افزایش و کاهش تعداد فالوورهای رسانه های اجتماعی یا مشترکین وبلاگ خود را در طول زمان پیگیری کنید تا ببینید آیا اینفلوئنسر به شما کمک می کند تعداد فالوورها و/یا مشترکین خود را افزایش دهید یا خیر.

از نظر اندازه‌گیری موفقیت کار اینفلوئنسر، مجموعه اینفلوئنسر مارکتینگ Meltwater، BuzzStream و BuzzSumo هر دو دارای ابزارهای تحلیلی هستند که در نرم‌افزار تعبیه شده‌اند تا به شما در اندازه‌گیری موفقیت کار اینفلوئنسر کمک کنند.

همچنین می‌توانید با نرم‌افزارهای تحلیلی مشابه، یک جایگزین BuzzStream یا BuzzSumo را انتخاب کنید. این نوع نرم افزارها در تعیین بازگشت سرمایه از استراتژی بازاریابی تأثیرگذار شما سودمند هستند.

Google Analytics برای ردیابی ترافیک کلی هدایت شده به وب سایت شما و تعداد سرنخ های تبدیل شده عالی است. این نرم افزار به طور عمیق اکتساب، رفتار و تبدیل های مربوط به یک اینفلوئنسر و بازدیدکنندگان شما را بررسی می کند.

به عنوان مثال، اگر از اینفلوئنسر بخواهید که یک جایزه یا مسابقه برگزار کند، به تعداد افراد شرکت کننده نگاه کنید. فرض کنید به اینفلوئنسر یک کد تخفیف می‌دهید تا مخاطبان از آن در هنگام پرداخت استفاده کنند و ببینید چند نفر از آن برای خرید استفاده کرده‌اند.

اگر نشانی‌های اینترنتی خاصی را با برچسب‌های پست‌ها یا صفحات فرود به اینفلوئنسر ارائه کنید، می‌توانید با مشاهده تعداد سرنخ‌های هدایت شده به آن صفحات، عملکرد آن‌ها را نیز پیگیری کنید.

اکنون، به اندازه‌گیری موفقیت بازاریابی تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم. ابزار اجتماعی HubSpot می‌تواند به شما کمک کند داده‌های مربوط به تعامل خاص را از پلتفرم‌های مختلف، مانند دسترسی و تعامل، بیرون بکشید.

پلتفرم‌های اجتماعی مربوطه شما ممکن است ابزارهای تحلیل داخلی مانند X Analytics و Instagram Insights نیز داشته باشند.

آیا هنوز برای استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ خود نیاز به الهام دارید؟ بیایید به سه استراتژی موفق اجرا شده توسط شرکت های بزرگ نگاه کنیم.

نمونه های اینفلوئنسر مارکتینگ

کسب و کار شما می تواند به دنبال راهنمائی بسیاری از کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ موفق باشد تا به راه هایی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود فکر کنید. در اینجا چند نمونه هستند:

1. Hydro Flask و Andrea Hannemann، اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

Andrea Hannemann که بیشتر با نام @earthyandy شناخته می شود، یک تأثیرگذار رسانه های اجتماعی مستقر در هاوایی است.

حساب کاربری او که بیش از یک میلیون دنبال کننده دارد، زندگی او را به تصویر می کشد – او یک مادر و همسر وگان، آگاه به زمین و در فضای باز است.

او به خوردن تمیز، آشپزی، و غذاها و محصولات گیاهی علاقه دارد. آندریا مرتباً تصاویر و ویدیوهای زیبایی از سبک زندگی و رژیم غذایی خود (که بچه ها و همسرش در آن شرکت می کنند) منتشر می کند و صدها هزار تعامل در پست های خود دریافت می کند.

آندریا در ویدئویی که توسط Hydro Flask حمایت شده بود، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و نشان می‌داد که چگونه بطری آب قابل استفاده مجدد، عایق‌شده و کاربردی در زندگی او قرار می‌گیرد. این پست همچنین یک هدیه بود و نزدیک به 400000 لایک و بیش از 40000 نظر دریافت کرد.

نمونه اینفلوئنسر اینستاگرام Earthyandy andrea Hannemann

منبع تصویر

Hydro Flask یک تأثیرگذار در رسانه های اجتماعی را شناسایی کرد که سبک زندگی و محتوایش با برند و تصویر آنها مطابقت داشت و یک هدیه بسیار موفق انجام داد. این پست آگاهی از برند آنها را در میان یک میلیون دنبال کننده آندریا افزایش داد.

همچنین به انتقال ترافیک از صفحه آندریا به صفحه اینستاگرام Hydro Flask کمک کرد، زیرا پست او شامل چندین پیوند بود که مخاطبان را مستقیماً به آنجا می برد تا بیشتر در مورد شرکت بیاموزند.

2. دانکین و بن افلک، اینفلوئنسر سلبریتی

بن افلک با در دست داشتن محصولات دانکین در اطراف مجموعه های هالیوود یا در خیابان ها قدم می زند. اخیراً شرکت قهوه و دونات با این بازیگر برنده جایزه برای یک سری تبلیغات، تبلیغات و ویدیوهای خنده دار برای تبلیغ محصولات خود همکاری کردند.

در سال 2023، این شرکت یک فرد مشهور دیگر را به تبلیغات خود اضافه کرد – خواننده رپ Ice Spice.

3. امریکن اکسپرس و لئو چان، اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی

لئو چان یک فشن بلاگر معروف با بیش از 100 هزار دنبال کننده در اینستاگرام است. بیش از یک میلیون مشترک او همچنین یک وبلاگ محبوب سبک زندگی به نام Levitate Style دارد.

نمونه مشارکت اینفلوئنسر رسانه های اجتماعی با امریکن اکسپرس

منبع تصویر

به عنوان بخشی از مشارکت پولی با امریکن اکسپرس، چان در اینستاگرام پستی منتشر کرد تا مزایای داشتن کارت AMEX را در کنار ماجراجویی‌های روزمره خود بیان کند.

این یک مثال عالی از این است که چگونه برندها می‌توانند با اینفلوئنسرهایی که با مخاطبانی که می‌خواهند به آنها دست یابند مطابقت داشته باشند، جفت شوند.

چگونه اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 تغییر خواهد کرد؟

صنایع نوآورانه به طور مداوم در حال تغییر هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ تفاوتی ندارد. اینفلوئنسرها و بازاریابان در حال یافتن راه های جدیدی برای دستیابی به مخاطبان و تبلیغ محصولات هستند.

با ورود به سال جدید، پنج روش حیاتی وجود دارد که بازاریابی تأثیرگذار در حال تغییر است. با تطبیق استراتژی بازاریابی خود، این تغییرات را یادداشت کنید.

  1. هوش مصنوعی در اینفلوئنسر مارکتینگ برجسته تر خواهد شد.

متا میلیون ها دلار به افراد مشهور لیست A مانند پاریس هیلتون، نائومی اوزاکا، اسنوپ داگ و TikToker Charli D’Amelio می پردازد تا از شباهت آنها برای چت ربات های هوش مصنوعی خیالی استفاده کنند. در حالی که متا در حال تبدیل شدن به تیتر خبرها برای این حرکت است، این تنها نشانه ای نیست که هوش مصنوعی در بازاریابی تأثیرگذار یکپارچه تر می شود.

پلتفرم بازاریابی اینفلوئنسر Upfluence اخیراً ChatGPT را برای ویژگی های پیام رسانی پیشرفته در برنامه خود گنجانده است. علاوه بر این، بسیاری از سازندگان شخصیت‌های دیجیتالی را تولید می‌کنند تا به‌عنوان تأثیرگذار به صورت آنلاین عمل کنند یا با دنبال‌کنندگان تعامل داشته باشند.

2. میکرو اینفلوئنسرها تأثیر چشمگیری خواهند داشت.

میکرو اینفلوئنسرها ممکن است جزئی ترین بازیگران در بازی اینفلوئنسر مارکتینگ به نظر برسند، اما بیشترین ضربه را می زنند.

آخرین گزارش وضعیت بازاریابی ما نشان می دهد که میکرو اینفلوئنسرها نتایج بهتری نسبت به مگا اینفلوئنسرها تولید می کنند. این به این دلیل است که با محبوبیت اینفلوئنسرها، گاهی اوقات تعامل آنها کاهش می یابد.

بنابراین، جای تعجب نیست که 64 درصد از بازاریابان در سال گذشته با میکرو اینفلوئنسرها کار می کردند در حالی که تنها 27 درصد با مگا اینفلوئنسرها کار می کردند.

بر اساس تحقیقات وبلاگ HubSpot، برندها باید تعداد فالوورها را در نظر گرفتن اینفلوئنسرها در نظر بگیرند. این بیشتر به کیفیت محتوای آنها و نرخ تعامل آنها مربوط می شود.

میکرو اینفلوئنسرها احتمالاً در آینده تأثیر بیشتری نسبت به افراد مشهور خواهند داشت.

3. فعالیت اینفلوئنسر در چندین پلتفرم گسترش خواهد یافت.

نظرسنجی اخیر HubSpot Blog Research نشان داد که اینستاگرام محبوب ترین مکان برای بازاریابی تأثیرگذار است. با این حال، در کمال تعجب، این پلتفرم بالاترین ROI را به همراه ندارد.

معلوم شد، آن فیس بوک است.

این بدان معنا نیست که اینستاگرام به این زودی ها در پس زمینه محو می شود. با این حال، به نظر می رسد که برندهای بیشتری فراتر از اینستاگرام گسترش می یابند و در نظر دارند که چگونه کانال های دیگر می توانند از تلاش های بازاریابی خود حمایت کنند.

در نتیجه، اینفلوئنسرها پلتفرم‌های خود را متنوع می‌کنند و فالوورهای خود را در یوتیوب، پینترست، فیس‌بوک، X، Threads و موارد دیگر ایجاد می‌کنند.

اینفلوئنسرها و سازندگان محتوا همیشه حضور خود را در چندین پلتفرم حفظ کرده‌اند، اما اینفلوئنسرهای موفق مخاطبانی خواهند داشت که آنها را در حساب‌های مختلف دنبال می‌کنند.

4. کارمندان و مشتریان اینفلوئنسر خواهند شد.

ما در مورد قدرت بازاریابی از طریق مشتریان شما صحبت کرده ایم، اما آیا به این فکر کرده اید که مشتریان شما چقدر می توانند به عنوان تأثیرگذار باشند؟ مشتریان افرادی هستند که قبلاً در مورد محصول شما می دانند، دوست دارند و مالک آن هستند. این انتقال آسان از حمایت از مشتری به نفوذ مشتری را انجام می دهد.

همین امر در مورد کارمندان شما نیز صدق می کند – افرادی که زمان و خلاقیت خود را برای رشد کسب و کار شما صرف کرده اند. این عامل به تنهایی به کارکنان شما اعتبار واقعی می دهد.

کارمندان می توانند حامیان طبیعی باشند به عنوان افرادی که قبلاً با توسعه محصول یا خدمات شما درگیر هستند. در سال آینده، شاهد ظهور این دو حزب به عنوان تأثیرگذاران برند خواهیم بود.

5. کسب و کارها در روابط بلندمدت سرمایه گذاری خواهند کرد، نه کمپین های یکباره.

شما در این راهنما در مورد آن خوانده اید – شناسایی و ارتباط با اینفلوئنسر مناسب می تواند سخت و پرهزینه باشد. در گذشته، برندها معمولاً اینفلوئنسرها را برای کمپین‌های یک‌باره استخدام می‌کردند. با این حال، در حالی که وارد سال جدید می شویم، احتمالاً برندهایی را خواهیم دید که روابط بلندمدت ایجاد می کنند.

این تلاش باعث صرفه جویی در زمان، انرژی و پول بازاریابان می شود و به اینفلوئنسر اجازه می دهد تا با مخاطبان یک برند اعتماد ایجاد کند و به طور قابل توجهی بر مخاطبان برند تأثیر بگذارد.

روابط بلندمدت با اینفلوئنسرها همچنین اعتبار هر محصول یا خدماتی را که اینفلوئنسر بازاریابی می کند افزایش می دهد.

استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر خود را شروع کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ برای سرمایه گذاری برندها به طور فزاینده ای محبوب شده است. با ظهور بازاریابی دهان به دهان و اثبات اجتماعی، این یک راه عالی برای ارتباط با اعضای مخاطب، افزایش آگاهی از برند و افزایش تبدیل است.

با شناسایی نوع اینفلوئنسر مناسب برای کسب و کار شما و توسعه استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر، دسترسی خود را در بین مشتریان بالقوه بهبود می بخشید.

بنابراین، از همین امروز شروع به توسعه برنامه های کسب و کار خود برای گنجاندن اینفلوئنسرها در تاکتیک های بازاریابی خود کنید تا بتوانند به شما در ایجاد روابط جدید و پایدار با مخاطبان هدف خود کمک کنند.

امیدواریم از این مقاله اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2024 چگونه خواهد بود؟ مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RRrSAb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *