گوگل در حال آزمایش یک هوش مصنوعی است که می تواند به روزنامه نگاران در نوشتن داستان های خبری کمک کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

عکس استوک سایت گوگل بارد در گوشی 5

ادگار سروانتس / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • گزارش شده است که گوگل ابزاری برای نوشتن اخبار با در اختیار ناشران برتر قرار داده است.
  • راه حل با هوش مصنوعی مولد گوگل، Bard متفاوت است.
  • هوش مصنوعی به عنوان دستیار شخصی روزنامه نگاران معرفی می شود.

گوگل در حال آزمایش یک ابزار هوش مصنوعی است که می تواند داستان های خبری بنویسد. این شرکت ظاهراً این نویسنده خبر با هوش مصنوعی را به سازمان های رسانه ای بزرگ از جمله نیویورک تایمز، واشنگتن پست و نیوز کورپ معرفی کرده است.

این هوش مصنوعی که به‌عنوان جنسیس شناخته می‌شود، می‌تواند ورودی‌هایی مانند جزئیات رویدادهای جاری را برای تولید خودکار محتوا دریافت کند. منابع آگاه به این موضوع گفتند مجله نیویورک تایمز گوگل هوش مصنوعی را به عنوان “ابزاری مل” معرفی می کند که می تواند به عنوان دستیار شخصی روزنامه نگاران عمل کند. این برای خودکارسازی برخی از وظایف روزنامه نگاران طراحی شده است تا بتوانند بر روی چیزهای مهم تر تمرکز کنند.

مدیرانی که طرح این شرکت را دیدند آن را ناراحت کننده توصیف کردند.

طبق گزارش‌ها، گوگل احساس می‌کند که راه‌حل آن نسبت به سایر ابزارهای هوش مصنوعی مولد موجود در بازار کارآمدتر است. با این حال، مدیرانی که در این شرکت حضور داشتند، آن را ناراحت کننده توصیف کردند. آنها گفتند که به نظر می رسد گوگل تلاش هایی را که برای گزارش دقیق و هنرمندانه اخبار انجام می شود، بدیهی می داند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  MSI از لپ‌تاپ‌های 18 اینچی جدید، نوت‌بوک‌های مجهز به هوش مصنوعی و Claw Gaming Handheld رونمایی کرد.

در همین حال، سخنگوی گوگل تایید کرد زمان این شرکت در حال مذاکره با ناشران اخبار، به ویژه ناشران کوچکتر است تا به طور بالقوه ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی را در اختیار خبرنگاران خود قرار دهد.

او گفت: «به سادگی، این ابزارها قرار نیست و نمی‌توانند جایگزین نقش اساسی روزنامه‌نگاران در گزارش‌دهی، ایجاد و بررسی حقایق مقالاتشان شوند.» آنها می توانند گزینه هایی برای سرفصل ها و سایر سبک های نوشتاری ارائه دهند.

شرکت نیز توییت کرد گفت: “هدف ما این است که به روزنامه نگاران این امکان را بدهیم که از این فناوری های نوظهور به گونه ای استفاده کنند که کار و بهره وری آنها را افزایش دهد، درست مانند ابزارهای کمکی برای افراد در Gmail و پرونده های گوگل.”

ابزارهای هوش مصنوعی تاکنون در ارائه دقیق حقایق در مقالات غیرقابل اعتماد بوده اند. هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای گزارش اخبار، اصالت نیز یک نگرانی است. چنین ابزارهایی اغلب کل متون را از منابع سراسر وب کپی می کنند. چندی پیش، سایت فناوری CNET مجبور شد برای ده‌ها مقاله نوشته شده با هوش مصنوعی در وب‌سایت خود اصلاحاتی صادر کند که برخی از آنها حتی شامل زبان سرقت ادبی می‌شدند.

در حال حاضر، مشخص نیست که گوگل این مشکلات محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را دور خواهد زد. همچنین باید دید که ناشران چگونه به این ابزار پاسخ خواهند داد و آیا استفاده خود از هوش مصنوعی را برای خوانندگان خود فاش خواهند کرد یا خیر. ما انتظار داریم گوگل به محض اینکه واقعاً برای آنها مشتری پیدا کرد، وضوح بیشتری در مورد این ابزارها ارائه دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چت هوش مصنوعی Bing به Chrome و Safari برای کاربران منتخب گسترش می یابد

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YRAqIo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *