هسته لینوکس زمین را منتشر می کند، باگ های ناامید کننده را رفع می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نسخه‌های جدید هسته لینوکس پیشرفت چندانی ندارند، اما به کاربران کنجکاو اجازه می‌دهند تا نگاهی به نحوه ساخت سوسیس بیندازند.

سازمان کرنل لینوکس تعدادی به روز رسانی هسته را منتشر کرده است. در حالی که این نسخه ها به خصوص پیشگامانه نیستند، آنها تعدادی اصلاحات را ارائه می دهند که آنها را به روز رسانی های ضروری برای کاربران لینوکس می کند.


نسخه های جدید هسته لینوکس چیست؟

جدیدترین نسخه ها هسته های پایدار 6.1.11 و “طولان مدت” 5.19.93 هستند. همانطور که از نام آن پیداست، دومی برای برنامه هایی در نظر گرفته شده است که به ثبات اهمیت می دهند، مانند سرورها. هسته پایدار هسته ای است که توسعه دهندگان لینوکس برای اکثر کاربران توصیه می کنند، با توجه به اینکه برجسته ترین لینک دانلود را در صفحه اصلی پروژه هسته دارد.

وب سایت هسته لینوکس همانطور که در 9 فوریه 2023 مشاهده شد

این نسخه ها از هسته های بلند مدت 5.10.167، 5.4.231، 4.19.272 و 4.14.305 پیروی می کنند. این کرنل ها برای اصلاحات “backporting” در هسته های جدیدتر به هسته های قدیمی تر هستند.

چه چیزی در این هسته های لینوکس وجود دارد؟

پروژه هسته لینوکس ترجیح می دهد نسخه های جدید را به سرعت و با سر و صدای کمی منتشر کند. نزدیکترین چیزی که آنها به اطلاعیه ها دارند “تغییرهای” بسیار فنی مانند آنچه برای 6.1.11 است است. به نظر می رسد بیشتر تلاش ها برای رفع مشکلات اساسی مانند خطاهای تخصیص حافظه انجام شده است. اشکالاتی مانند اینها هنگام توسعه بسیار نزدیک به سخت افزار به روش توسعه دهندگان هسته اجتناب ناپذیر هستند، اما سرعت انتشار سریع نشان دهنده چابکی قابل توجه پروژه لینوکس در رفع آنها است.

اکنون برای هسته لینوکس چه اتفاقی می افتد؟

اکنون که هسته‌های جدید منتشر شده‌اند، کار بر عهده توزیع‌های مختلف لینوکس است تا آنها را در سیستم‌های خود ادغام کنند. تعداد بسیار کمی از مردم هسته را مستقیماً نصب می‌کنند و در عوض به‌روزرسانی‌ها را از طریق مدیران بسته توزیع خود دریافت می‌کنند. هسته با تمام سخت افزارها و نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم کاربر تعامل خواهد داشت که همه برنامه های به روز رسانی خود را دارد.

این چالش فنی به سختی برای سایر سیستم عامل ها منحصر به فرد است، اما دنیای لینوکس به دلیل ماهیت منبع باز و فرهنگ پیرامون خود لینوکس شفاف تر است. این نسخه‌ها به کاربران فرصت بیشتری می‌دهد تا ببینند چگونه سوسیس ساخته می‌شود.

سرعت هسته لینوکس در کنار هم

هسته لینوکس وضعیت خود را به عنوان جواهری از جنبش منبع باز با مجموعه دیگری از انتشار سریع حفظ می کند. کاربرانی که نمی‌خواهند برای بسته‌بندی هسته جدیدتر منتظر توزیع خود بمانند، می‌توانند خودشان کد را دانلود و کامپایل کنند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ggwINq
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *