هوش مصنوعی مولد می تواند سالانه 4.4 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک مولد می تواند سالانه 4.4 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

مفهوم هوش مصنوعی مولد

Getty Images/مکعب مش

هوش مصنوعی (AI) می‌تواند نقش مهمی در کمک به رهبران و تیم‌های آن‌ها در اتخاذ تصمیم‌های استراتژیک، و همچنین فوری، مبتنی بر داده‌ها و انجام اقدامات موثر ایفا کند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از هوش مصنوعی مولد در بازاریابی، سودهای بهره‌وری امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد، زیرا بازاریابان تخمین می‌زنند که هوش مصنوعی مولد می‌تواند معادل بیش از یک ماه در سال در آنها صرفه‌جویی کند و فضا را برای کارهای معنادارتر باز کند. برخی برآوردها پیش‌بینی می‌کنند که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که 40 درصد از میانگین روز کاری را خودکار کند

همچنین: هوش مصنوعی مولد برای کار شما می آید. در اینجا 4 دلیل برای هیجان زده شدن آورده شده است

آخرین گزارش مک کینزی در مورد تأثیر بالقوه اقتصادی هوش مصنوعی مولد به آنچه که ممکن است مرز بهره وری بعدی باشد اشاره می کند. این گزارش 16 عملکرد کسب و کار را مورد بررسی قرار داد و 63 مورد استفاده را بررسی کرد که در آنها این فناوری می تواند چالش های تجاری خاص را به روش هایی که یک یا چند نتیجه قابل اندازه گیری ایجاد کند، برطرف کند.

در اینجا برخی از پیش بینی های کلیدی در مورد تأثیر هوش مصنوعی مولد از گزارش مک کینزی آورده شده است:

  • آخرین تحقیقات مک کینزی این را تخمین می زند هوش مصنوعی مولد می تواند سالانه معادل 2.6 تریلیون دلار به 4.4 تریلیون دلار اضافه کند. در 63 مورد استفاده که توسط مک کینزی تحلیل شد – در مقایسه، کل تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال 2021 3.1 تریلیون دلار بود. این امر تأثیر تمام هوش مصنوعی را بین 15 تا 40 درصد افزایش می دهد.
  • حدود 75 درصد از ارزشی که موارد استفاده از هوش مصنوعی مولد می توانند ارائه دهند در چهار زمینه است: عملیات مشتری، بازاریابی و فروش، مهندسی نرم افزار، و تحقیق و توسعه.
  • هوش مصنوعی مولد تأثیر قابل توجهی در تمام بخش‌های صنعت خواهد داشت. بانکداری، فناوری پیشرفته و علوم زیستی از جمله صنایعی هستند که می توانند بیشترین تأثیر را به عنوان درصدی از درآمدهای خود از هوش مصنوعی مولد ببینند.
  • هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که آناتومی کار را تغییر دهد و با خودکار کردن برخی از فعالیت‌های فردی کارگران، توانایی‌های تک تک کارگران را افزایش دهد. هوش مصنوعی مولد کنونی و سایر فناوری‌ها پتانسیل خودکارسازی فعالیت‌های کاری را دارند که 60 تا 70 درصد از زمان کارمندان را امروز جذب می‌کنند. شتاب در پتانسیل اتوماسیون فنی تا حد زیادی به دلیل افزایش توانایی هوش مصنوعی مولد برای درک زبان طبیعی است، که برای فعالیت‌های کاری که 25 درصد از کل زمان کار را تشکیل می‌دهند، مورد نیاز است.
  • با توجه به افزایش پتانسیل اتوماسیون فنی، سرعت تحول نیروی کار احتمالاً تسریع خواهد شد. سناریوهای پذیرش به روز ما، از جمله توسعه فناوری، امکان سنجی اقتصادی، و جدول زمانی انتشار، منجر به تخمین می‌شود که نیمی از فعالیت‌های کاری امروز می‌تواند بین سال‌های 2030 تا 2060 خودکار شود.با یک نقطه میانی در سال 2045، یا تقریباً یک دهه زودتر از برآوردهای قبلی ما.
  • هوش مصنوعی مولد می تواند به طور قابل ملاحظه ای بهره وری نیروی کار را در سراسر اقتصاد افزایش دهد، اما این امر مستلزم سرمایه گذاری برای حمایت از کارگران در هنگام تغییر فعالیت های کاری یا تغییر شغل است. هوش مصنوعی مولد می تواند رشد بهره وری نیروی کار را از 0.1 تا 0.6 درصد در سال تا سال 2040، بسته به نرخ پذیرش فناوری و استفاده مجدد از زمان کارگر در سایر فعالیت ها، امکان پذیر کند.
  • عصر هوش مصنوعی مولد تازه شروع شده است. هیجان در مورد این فناوری قابل لمس است و خلبانان اولیه قانع کننده هستند. اما درک کامل مزایای این فناوری زمان می برد و رهبران در تجارت و جامعه هنوز چالش های قابل توجهی برای رسیدگی دارند. اینها شامل مدیریت ریسک‌های ذاتی هوش مصنوعی مولد، تعیین مهارت‌ها و قابلیت‌های جدید نیروی کار، و بازنگری در فرآیندهای اصلی کسب‌وکار مانند بازآموزی و توسعه مهارت‌های جدید است.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google Meet به شما امکان می دهد تصاویر پس زمینه تولید شده توسط هوش مصنوعی را به جلسات اضافه کنید

پتانسیل ارزش هوش مصنوعی مولد بر اساس عملکرد تجاری متفاوت خواهد بود. تجزیه و تحلیل مک کینزی از 16 عملکرد تجاری، تنها چهار مورد را شناسایی کرد – عملیات مشتری، بازاریابی و فروش، مهندسی نرم‌افزار، و تحقیق و توسعه – که می‌توانند تقریباً 75 درصد از کل ارزش سالانه موارد استفاده از هوش مصنوعی را تشکیل دهند.

همچنین: 5 راه برای کشف استفاده از هوش مصنوعی مولد در محل کار

یکی از نکات بسیار مهم گزارش مک کینزی این است: “علاوه بر ارزش بالقوه ای که هوش مصنوعی مولد در موارد استفاده خاص می تواند ارائه دهد، این فناوری می تواند با ایجاد انقلابی در سیستم های مدیریت دانش داخلی، ارزش را در کل سازمان ایجاد کند.”

picture1.png

استفاده از هوش مصنوعی مولد تنها در چند عملکرد می تواند بیشتر تأثیر فناوری را در موارد استفاده بالقوه شرکتی ایجاد کند.

گزارش هوش مصنوعی مولد McKinsey 2023

تأثیر هوش مصنوعی مولد توسط عملکردهای تجاری متفاوت است، اما این گزارش به مثال‌های خاص بسیار قانع‌کننده‌ای اشاره می‌کند: هوش مصنوعی مولد می‌تواند بهره‌وری فروش را 3 تا 5 درصد از هزینه‌های جاری فروش جهانی افزایش دهد. در 63 مورد استفاده، هوش مصنوعی مولد پتانسیل تولید 2.6 تا 4.4 تریلیون دلار ارزش در صنایع را دارد.

picture5.png

تأثیر بهره‌وری هوش مصنوعی توسط عملکردهای تجاری¹

گزارش هوش مصنوعی مولد McKinsey 2023

گزارش مک‌کینزی با پیش‌بینی تأثیر هوش مصنوعی مولد بر آینده کار به پایان می‌رسد و خاطرنشان می‌کند که در طول سال‌ها، ماشین‌ها «ابرقدرت‌های» مختلفی را به کارگران داده‌اند.

picture4.png

قابلیت های فنی، سطح عملکرد انسانی قابل دستیابی با فناوری

گزارش هوش مصنوعی مولد McKinsey 2023

برای بسیاری از صنایع، هوش مصنوعی مولد، اعتماد، امنیت داده ها و تجارب دیجیتالی بهبود یافته اولویت های کلیدی برای بهبود تجربه کلی مشتری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تأثیر بالقوه هوش مصنوعی مولد بر اقتصاد، می توانید گزارش قوی McKinsey را در اینجا مرور کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا می خواهید چت ربات هوش مصنوعی خود را بسازید؟ به HuggingChat منبع باز سلام کنید



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/sjt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *