هرآنچه باید درباره سفر به شیراز بدانید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شیراز به عنوان پنجمین شهر بزرگ کشور، آن قدر جاذبه و زیبایی در خود دارد که همواره مقصدی مهم برای گردشگران در نظر گرفته شود. هر ساله بسیاری از گردشگران از داخل و خارج کشور پس از رزو یکی از هتل­های شهر مانند هتل بزرگ شیراز به این شهر زیبا سفر می کنند. در این مطلب، درباره شیراز و سفر به شهر شعر و ادب بیشتر صحبت می­کنیم.

درباره شیراز

شهر شیراز که چهارمین شهر بزرگ کشور به حساب می‌آید، در دشتی میان دو کوه محصور شده است. این شهر در زمان حکومت سلسله زندیان پایتخت ایران بود و مکان­های تاریخی فوق­العاده­ای را در خود جای داده است. شیراز معروف به پایتخت فرهنگی ایران، قلب تاریخ کشور و مرکز میراث غنی ادب پارسی محسوب می­شود.

شهر شیراز قرن­ها است که مهد تمدن و هنر بوده و برخی از فیلسوفان، متفکران و شاعران مشهور، شاهکارهای خود را در این شهر زیبا ارائه کرده­اند. در شهر شیراز، هتل­های معروفی چون هتل زندیه، هتل چمران، هتل پرسپولیس و هتل بزرگ شیراز وجود دارند که می­توانید از طریق آنها را رزرو کنید.

آب و هوای شیراز

هوای شیراز خشک و گرم است و زمستان‌ها ممکن است سرد شود. به طور کلی، در بهار هوای شهر بسیار عالی است. نسیم ملایم، گل­های بهاری و درختان نارنج این فصل (از اواخر اسفند تا اواخر اردیبهشت) را به یکی از بهترین مکان­ها برای بازدید گردشگران تبدیل کرده­اند. گرم­ترین دمای شهر با میانگین 30 درجه سانتی­گراد از تیر تا شهریور و سردترین دما از دسامبر تا فوریه با پنج درجه سانتی­گراد است.

زمان مناسب برای سفر به شیراز

همان­طور که اشاره شد، بهترین زمان از نظر آب­وهوا برای سفر به شیراز فصل بهار است. فضای شهر در ماه اردیبهشت بسیار زیبا و دلنشین می شود. به همین دلیل، بیشترین تعداد سفرها، در فصل بهار صورت می­گیرد. البته باید این نکته را در نظر داشت که به دلیل تقاضای بیشتر، قیمت بلیط­ها نیز در تعطیلات نوروز افزایش می­یابد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بازدید از بازارهای جذاب و بهترین رستوران‌های اسپانیا

این مسئله روی قیمت هتل­ها مانند هتل بزرگ شیراز نیز تاثیر می­گذارد. به همین دلیل اگر قصد دارید هزینه­های سفر شما کاهش پیدا کند، می­توانید سفر خود را به اوایل پاییز (که آب­وهوا نیز مساعد است) موکول کنید.

روش های سفر به شیراز

برای سفر به شیراز می­توان از اتوبوس، قطار، هواپیما و ماشین شخصی استفاده کرد. انتخاب هرکدام از این روش­ها با توجه به فاصله شهر مبدا تا شیراز باید انجام شود. البته هزینه بلیط نیز در نوع انتخاب تاثیر زیادی دارد.

قطعا قیمت با توجه به راحتی بیشتر و صرف زمان کمتر برای سفر، گران­تر است. در صورت نیاز به بلیط هواپیما شیراز می­توانید به وب سایت فلای تودی مراجعه کنید. در فلای تودی امکان رزرو همه هتل­های کشور مانند هتل بزرگ شیراز را نیز خواهید داشت.

کسانی که می­خواهند هزینه کمتری بابت بلیط بپردازند، می­توانند از اتوبوس برای سفر استفاده کنند. طی­کردن فاصله تا شیراز از شهری مانند تهران با اتوبوس 12 ساعت زمان می­برد. برای راحتی بیشتر می­توانید از اتوبوس­های VIP استفاده کنید. این اتوبوس­ها امکانات مناسبی مانند صندلی­های تخت­شو، پریزبرق و مانیتور اختصاصی دارند.

یکی دیگر از روش­های سفر به شیراز، استفاده از قطار است. قطار یکی از راحت­ترین وسایل­نقلیه سفر به حساب می­آید. کسانی که می­خواهند در سفر کمی آزادی انتخاب بیشتری داشته باشند نیز می­توانند از ماشین شخصی برای رفتن به شیراز استفاده کنند.

جاهای دیدنی شیراز

شیراز شهر شعر و عطر است. در کنار بناهای زیبای شهر و باغ‌های فراوان، بنای تاریخی تخت جمشید، یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی دنیا نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد. این شهر با تمام ویژگی‌های شهری و تاریخی خود مقصدی محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می­شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گردشگران به کدام مراکز خرید استانبول می روند؟

تخت جمشید

تخت جمشید که به پرسپولیس نیز معروف است، آیینه‌ای از تاریخ و فرهنگ باستانی ایران است. این شاهکار به دستور داریوش در سال ۵۱۸ پیش از میلاد ساخته شد. تخت جمشید با مساحتی حدود 125000 مترمربع به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان نیز به حساب می­آید.

آرامگاه حافظ

حافظیه یکی از نمادهای مهم شیراز محسوب می­شود. بنای کنونی آرامگاه حافظ توسط آندره گدار معمار و باستان­شناس مشهور فرانسوی طراحی و اجرا شد. اگر می­خواهید به راحتی به مکان­هایی مانند حافظیه دسترسی داشته باشید می­توانید هتل بزرگ شیراز را رزرو کنید.

باغ ارم

اگرچه تاریخ دقیق ساخت باغ ارم مشخص نیست، اما در سفرنامه‌های سیاحت کنندگان غربی که در قرن هفدهم و هجدهم از شیراز عبور کرده‌اند، داستان‌های زیادی درباره این باغ نوشته شده اند. بر اساس اسناد معتبر تاریخی، این باغ در زمان سلجوقیان به دستور سلطان سنجر ساخته شد، اما این پایان کار نبود و در قرون بعد، حاکمان شیراز بخش‌های مختلفی از آن را مرمت کردند.

مسجد نصیرالملک

در این مسجد که توسط نصیر الملک شاهزاده معروف قاجار ساخته شد، می­توان عناصر معماری آن دوره را به وضوح دید. این مسجد از نظر کاشی­کاری و مقرنس­کاری، یکی از زیباترین مساجد ایران به شمار می­آید.

رزرو متنوع ترین هتل های شیراز در فلای تودی

برای سفر به شیراز بهترین زمان از نظر آب­وهوا، فصل بهار است؛ در این فصل، هوا برای گشت­وگذار بسیار مطبوع و دلپذیر می­شود. از جمله مکان­های دیدنی شهر شیراز می­توان به تخت­جمشید، باغ ارم، حافظیه و غیره اشاره کرد. برای های شیراز از لوکس تا اقتصادی کافی است وارد سایت فلای تودی شوید. فلای تودی با امکان رزرو 1.5 میلیون هتل در سرتاسر جهان، متنوع ترین گزینه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. با هر بودجه و سلیقه ای که باشید، می‌توانید به راحتی رزرو محل اقامت خود را در این سایت انجام دهید. فلای تودی ارزانترین و معتبرترین مرجع خرید بلیط تهران شیراز و رزرو هتل با پشتیبانی 24 ساعته بهترین خدمات سفر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FNO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *