اگر تکنیک Pomodoro برای شما کار نمی کند، Flowtime را امتحان کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک اگر تکنیک Pomodoro برای شما کار نمی کند، Flowtime را امتحان کنید
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

اگر یک چیز باشد که من برای امرار معاش نوشتن را یاد گرفته ام، این است که خلاقیت غیرقابل اعتماد است. گاهی نوشتن یک مقاله از من یک ساعت طول می کشد. در مواقع دیگر، نوشتن یک جمله به همان اندازه طول می کشد.

به‌جای اینکه خودم را مجبور کنم بی‌پایان به یک صفحه خالی خیره شوم، یک استراتژی بهره‌وری جدید را اتخاذ کرده‌ام – تکنیک زمان جریان (معروف به Flowmodoro) – که مرا تشویق می‌کند وقتی در منطقه هستم بنویسم و ​​وقتی نیستم استراحت کنم.

اگر به دنبال راه موثرتری برای مدیریت زمان خود هستید، Flowmodoro ممکن است برای شما مناسب باشد. در اینجا، من شما را در مورد چیستی، نحوه انجام آن و بهترین ابزار برای اجرای آن راهنمایی می کنم.

تکنیک پومودورو چیست؟

از آنجایی که Flowtime Technique یک نسخه اصلاح شده از تکنیک Pomodoro است، درک دومی مفید است. در اینجا نسخه کوتاه است.

با تکنیک پومودورو، یک کار را برای تکمیل انتخاب می‌کنید، یک تایمر را برای 25 دقیقه تنظیم می‌کنید و تا پایان زمان کار می‌کنید. سپس پنج دقیقه استراحت کنید و کل فرآیند را سه بار دیگر تکرار کنید. پس از آن، بسته به احساسی که دارید، 15 تا 30 دقیقه استراحت می کنید. این یک چرخه کامل پومودورو است.

سپس شما به سادگی این روند را تکرار می کنید (هر جایی بین دو تا چهار چرخه معمول است) تا زمانی که جلسه کار یا مطالعه شما کامل شود.

از آنجایی که هر دوره کاری نسبتاً کوتاه است و یک استراحت تضمینی به دنبال دارد، تکنیک پومودورو روشی عالی برای مقابله با کارهایی است که نمی‌خواهید انجام دهید (مثلاً مطالعه برای امتحان) یا کارهایی که نیاز به تفکر کمی دارند (مثلاً انتقال دادن). داده ها از یک سند به یک صفحه گسترده).

اشکال استفاده از تکنیک پومودورو

تصور کنید به دالی پارتون می‌گویید آهنگ فوق‌العاده بعدی را بنویسد، اما او فقط 25 دقیقه زمان برای انجام آن دارد. فواصل زمانی کوتاه و سفت و سخت احتمالاً توانایی او را برای ورود به یک منطقه نویسندگی خلاق مهار می کند – و بسیاری از آثار کلاسیک کارائوکه دنیا را از دست خواهند داد.

این من را به بزرگ‌ترین اشکال کار با تکنیک پومودورو می‌رساند: این تکنیک شما را از وارد شدن به یک حالت جریان باز می‌دارد – دوره‌ای که در آن بسیار متمرکز و سازنده هستید. زیرا اگر حواس پرتی زنگ هشدار شما را از منطقه خارج نکند، مطمئناً شکستن این کار را انجام خواهد داد.

تکنیک Flowtime چیست؟

تکنیک Flowtime توسط Zoë Read-Bivens به عنوان راه حلی برای مشکل اصلی پومودورو ایجاد شد. شما همچنان روز خود را به دوره های کاری تقسیم می کنید، اما به جای مسدود کردن زمان، Flowtime به شما این امکان را می دهد که به طور کامل در یک کار غوطه ور شوید و در یک نقطه توقف طبیعی استراحت های بسیار مورد نیاز خود را انجام دهید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مشابه پومودورو، شما انتخاب می کنید یکی وظیفه ای که باید در طول جلسه روی آن تمرکز کرد. هنگامی که وظیفه خود را انتخاب کردید، کار روی آن را شروع کنید، اما زمان شروع کار را یادداشت کنید. به کار خود ادامه دهید تا زمانی که احساس خستگی یا حواس پرتی کنید. وقتی این کار را انجام دادید، زمان را یادداشت کنید (این زمان پایان شماست)، و استراحت کنید.

هیچ زمان مشخصی برای مدت زمان استراحت شما وجود ندارد، اما در اینجا چیزی است که Read-Bivens پیشنهاد می کند:

  • برای 25 دقیقه کار یا کمتر، 5 دقیقه استراحت کنید.

  • برای 25 تا 50 دقیقه کار، هشت دقیقه استراحت کنید.

  • برای 50 تا 90 دقیقه کار، 10 دقیقه استراحت کنید.

  • برای بیش از 90 دقیقه کار، 15 دقیقه استراحت کنید.

شایان ذکر است که این پیشنهادات صرفاً همان پیشنهادات هستند. اگر به زمان بیشتری برای شارژ مجدد نیاز دارید، خوب است. همانطور که Read-Bivens می‌گوید، «کار تازه‌سازی شده، مرتبه‌ای بهتر از کار خسته است».

و اگر شما نیز مانند من به راحتی در دوره‌های طولانی کار عمیق غرق می‌شوید و تنها زمانی که به نقطه پایانی خود رسیده‌اید، به سراغ آن می‌روید، در اینجا چگونه می‌توانید این مشکل را کاهش دهید: کارهای کوچک‌تری را برای تمرکز روی آن‌ها انتخاب کنید. به این ترتیب، تعداد دفعات استراحت خود را افزایش می دهید و در عین حال درک می کنید که چه مدت می توانید قبل از احساس خستگی کار کنید.

مزایای استفاده از تکنیک Flowtime

در حالی که مزیت اصلی استفاده از تکنیک Flowmodoro این است که به شما امکان می دهد هر از گاهی به یک وضعیت جریان برسید، استفاده از این روش مزایای دیگری نیز دارد.

  • حدس و گمان را از برنامه ریزی روز کاری خود حذف کنید. از آنجایی که زمان شروع و پایان هر کار را مستند می‌کنید، می‌توانید از داده‌های Flowmodoro خود برای درک اینکه چقدر زمان برای انجام انواع مختلف کارها طول می‌کشد استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید برآوردهایی مبتنی بر داده‌ها برای مدت زمان انجام وظایف آینده ایجاد کنید.

  • وقفه ها را کاهش دهید. Read-Bivens ردیابی فعالیت‌هایی را پیشنهاد می‌کند که توجه شما را از کار در حال انجام دور می‌کنند (مثلاً متن‌ها، پیمایش رسانه‌های اجتماعی، و رها کردن میز). ردیابی این داده ها می تواند به شما کمک کند تا بزرگترین منابع حواس پرتی خود را کشف کنید تا بتوانید برای از بین بردن آنها قدم بردارید.

  • کرونوتایپ خود را شناسایی کنید. داده های ردیابی زمان شما همچنین می تواند به شما کمک کند زمان هایی از روز را که بیشترین تمرکز را دارید شناسایی کنید. یا اگر در مکان‌های مختلف کار می‌کنید، فضاهایی که بیشترین کار را انجام می‌دهید.

  • یک استراتژی مدیریت زمان شخصی ایجاد کنید. اگر روش پومودورو ساختارمندتر برای شما بهتر کار می کند، تکنیک Flowtime را برای چند هفته آزمایش کنید تا بفهمید که چه بلوک های زمانی برای شما کار می کنند. سپس می‌توانید از آن داده‌ها برای تغییر فواصل Pomodoro استفاده کنید، و مطمئن شوید که در طول روز به طور منظم استراحت می‌کنید بدون اینکه بر پتانسیل وضعیت جریان شما تأثیر بگذارد.

بهترین روش برای پیگیری زمان شما چیست؟

در حالی که Read-Bivens استفاده از صفحه گسترده یا قلم و کاغذ قدیمی خوب را برای ردیابی زمان خود توصیه می کند، اینها کارآمدترین روش های ردیابی زمان نیستند. به علاوه، اگر نیاز به تجزیه و تحلیل نحوه گذراندن زمان خود دارید، ممکن است ساعت ها طول بکشد تا داده ها را به صورت دستی تجزیه کنید.

درعوض، استفاده از یک برنامه ردیابی زمان مانند Toggl Track را بسیار ساده‌تر می‌دانم زیرا به من امکان می‌دهد زمان خود را مستقیماً در Google Chrome (جایی که تقریباً تمام کارهایم را انجام می‌دهم) ردیابی کنم و گزارش‌های اولیه را انجام دهم.

نکته: مطمئن نیستید از کدام نرم افزار ردیابی زمان استفاده کنید؟ در اینجا خلاصه ای از بهترین برنامه های ردیابی زمان برای افراد و تیم های کوچک آورده شده است.

استراتژی بهره وری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

هدف یک استراتژی بهره وری این نیست که شما را در یک مجموعه قوانین سختگیرانه قرار دهد. در عوض، این به شما کمک می‌کند تا راه‌های جدیدی را برای متمرکز ماندن، اولویت‌بندی وظایف در فهرست کارهایتان و انجام کارها، حتی زمانی که نمی‌خواهید، کشف کنید.

شاید هیچ‌کدام از این تکنیک‌ها – Pomodoro یا Flowtime – برای شما مناسب نباشد. شاید بهترین راه حل برای شما یک ترکیب باشد: نوعی از PomoFlowTime که در آن از تایمر استفاده می کنید تا به شما کمک کند کارهایی را که از آن متنفر هستید انجام دهید، اما زمانی که احساس می کنید الهام می گیرید کنار بگذارید. اگر این چیزی است که برای شما کار می کند، عالی است. اما اگر در مورد آن می نویسید تا دیگران بتوانند از آن استفاده کنند، لطفا آن را PomoFlowTime صدا نکنید.

مطالب مرتبط:

این مقاله در ابتدا در آوریل 2019 توسط جسیکا گرین منتشر شد. آخرین به روز رسانی در جولای 2023 بود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Zxr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *