گردشگران به کدام مراکز خرید استانبول می روند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

از محبوب ‌ترین مناطق گردشگری در شهر استانبول، مراکز خرید این شهر هستند. مراکز خرید در استانبول گردشگران بسیار زیادی را از کشور‌های خاورمیانه به خود جذب می ‌کند. این مراکز در تمام روز‌های سال مملو از گردشگر هستند؛ از همین رو طی سال‌ های اخیر سعی شده مجتمع‌ های تجاری بسیاری در شهر استانبول برای جذب گردشگر بیشتر و رضایت آنان راه‌ اندازی گردد. برای ساخت این مجتمع‌ های تجاری از نوین ‌ترین متد‌های معماری جهان استفاده شده است. به جرات می ‌توان گفت مراکز خرید استانبول از جاذبه‌ های گردشگری بسیار محبوب این شهر به شمار ‌می‌روند. اگر شما هم برای بازدید از این مراکز مشتاق هستید، بدون فوت وقت بلیط استانبول خود را تهیه کرده و با سفر به ترکیه و شهر استانبول از جاذبه‌ های گردشگری آن به خصوص مراکز خرید معروف دیدن کنید. اگر بلیط هواپیما ارزان خود را برای سفر به استانبول رزرو کرده ‌اید، ادامه این مطلب را برای آشنایی با مراکز خرید از دست ندهید.

آشنایی با مراکز خرید شهر استانبول

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، طی سالیان اخیر گردشگران بسیاری برای بازدید از مراکز خرید شهر استانبول و خرید از این مراکز به کشور ترکیه سفر می ‌کنند. بهتر است بدانید کشور ترکیه از برجسته ‌ترین کشور‌های دنیا در زمینه پوشاک به شمار می رود. شما می ‌توانید در مراکز خرید این کشور معروف ‌ترین برند‌های دنیا را مشاهده نمایید؛ از همین رو ارزان خود را رزرو کرده و با ما در ادامه این مطلب برای معرفی بهترین مراکز خرید استانبول همراه شوید.

مرکز خرید آکمرکز

آکمرکز یکی از معروف ‌ترین مراکز خرید در شهر استانبول به شمار می‌ رود. این مرکز خرید در سال‌ های ۱۹۹۵ و ۱۹۹۶ به عنوان بهترین مرکز خرید در کل اتحادیه اروپا معرفی و جوایز بین‌المللی طراحی و توسعه را دریافت کرد. آکمرکز در منطقه ‌اتیلر استانبول و نزدیکی بشیکتاش واقع شده است. تنوع محصولات موجود در این مرکز خرید همواره گردشگران و مسافران را شگفت ‌زده می‌ کند. شعبه‌ های خرید معروف ‌ترین برند‌های دنیا در این مرکز خرید قرار دارند؛ البته نگران نباشید در این مرکز خرید گران ‌ترین محصولات تا ارزان قیمت ‌ترین ‌ها موجود هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  9 بهترین لوازم جانبی اپل واچ سری 9 برای خرید

مرکز خرید آف استانبول

این مرکز خرید نیز در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است؛ از همین رو اگر بلیط استانبول گرفته‌ اید، به یاد داشته باشید که به خیابان بشیکتاش سری بزنید. آف استانبول یکی از مدرن ‌ترین مراکز خرید در ترکیه است. ساخت این مرکز خرید در سال ۲۰۱۱ با توجه به مدرن‌ ترین متد‌های معماری دنیا آغاز شد؛ پس از آن در سال ۲۰۱۴ میلادی مرکز خرید آف رونمایی گشت. در حال حاضر طبقه اول مرکز خرید آف استانبول به پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه و همچنین لوازم آرایشی و مورد نیاز بانوان اختصاص دارد. معتبرترین برند‌های دنیا مانند تویز شاپ و ویکتوریا سکرت هم در این مجتمع، فروشگاه هایی راه ‌اندازی کرده‌ اند؛ پس دوستداران ویکتوریا سکرت که چندان هم کم نیستند، برای خرید اصلی‌ ترین محصولات این برند باید بلیط هواپیما ارزان خود را برای استانبول رزرو کنند.

به علاوه در این مجتمع مدرن و بسیار لوکس، رستوان‌ ها و فست فودی ‌های زیادی وجود دارند که توانسته اند نظر گردشگران را به خود جلب نمایند. شما می ‌توانید در طبقه سوم مجتمع آف استانبول که به خوراکی ‌ها اختصاص دارد، طعم لذیذ‌ترین غذا‌های سنتی ترکی را بچشید.

بزرگ‌ ترین شهربازی سرپوشیده کشور ترکیه، سالن بولینگ، ۱۶ سالن سینما، پیست اسکی روی یخ و ژوراسیک در این مجتمع تجاری بزرگ وجود دارند؛ از همین رو می‌توان آن را یک مجتمع تجاری و رفاهی فوق ‌العاده به حساب آورد.

مرکز خرید وادی استانبول

به جز سر زدن به منطقه بشیکتاش، اگر بلیط استانبول گرفته ‌اید، حتماً از خیابان کمربورگاز در محله آیازآقا دیدن کنید. در این منطقه یکی از بزرگ ‌ترین مراکز خرید استانبول قرار گرفته است. این مرکز خرید بزرگ در سال ۲۰۱۷ در معروف ‌ترین نقطه شهر با نام ساریر راه ‌اندازی شد. نکته جالب در مورد این مرکز خرید قرار گرفتن در کنار جنگل بلگراد است، گردشگران می ‌توانند با مراجعه به این مجتمع تجاری و تفریحی مدرن، چشم انداز بسیار زیبایی از استانبول مشاهده کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  راهنمای خرید میز تلوزیون برای خانه های کوچک

به طور کلی می‌ توان مرکز تجاری مسکونی وادی را به سه بخش تقسیم نمود؛ بخش مسکونی این مجموعه دارای هشت قسمت بسیار لوکس، سالن بدن‌ سازی، زمین بازی، استخر و… می ‌شود. اما بخش دیگر، پارک وادی است. این پارک ۷۴ هزار متر مربع مساحت داشته و ۸۰۰ آپارتمان در آن قرار دارد. هتل پنج ستاره بین‌ المللی معروف وادی به همراه مجتمع تجاری آن، این مرکز را به یکی از بهترین مراکز تفریحی برای گردشگران تبدیل کرده است. به خصوص اینکه سالن ‌های سینما با نمایش دو بعدی و سه بعدی هم در این مرکز احداث شده‌ اند.

مرکز خرید کاپیتول در استانبول

این مرکز خرید در منطقه آسیایی استانبول واقع شده است؛ پس اگر بلیط هواپیما ارزان شما برای سفر به استانبول آماده بود، به هیچ عنوان فرصت بازدید از این مرکز خرید را از دست ندهید.

 

کاپیتول در سال ۱۹۹۳ به عنوان اولین و مدرن ‌ترین مجتمع تجاری در استانبول فعالیت خود را آغاز کرد. اگر در یکی از هتل ‌های قسمت آسیایی شهر استانبول اسکان دارید، حتماً به این مرکز تجاری بزرگ سری بزنید. این مرکز دارای ۶ طبقه با فروشگاه ‌های بسیار است. شما می‌ توانید برترین برند‌های دنیا را در کاپیتول پیدا کنید. کاپیتول مغازه‌ های پوشاک، لوازم آرایشی و مراقبتی، کیف و کفش، ساعت و اکسسوری از برترین برند‌های دنیا را در خود جای داده است. ضمن اینکه اگر کودک کوچکی به همراه خود دارید می ‌توانید او را به اتاق نگهداری کودک این مرکز بسپارید.

سخن آخر

در پایان بهتر است این نکته را ذکر کنیم که شهر استانبول دارای مراکز تجاری فراوانی است، اما متاسفانه ما در این مطلب تنها توانستیم چندی از معروف‌ترین‌ها را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، می‌توانید بلیط خود را با بهترین قیمت از آژانس مسافرتی خریداری نمایید.

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kHL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *