رقص توسعه دهندگان نرم افزار با هوش مصنوعی مولد هنوز در آن مرحله ناخوشایند است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی رقص توسعه دهندگان نرم افزار با مولد هنوز در آن مرحله ناخوشایند است
همراه ما باشید

توسعه دهنده کار می کند

آجا کوسکا/ گتی ایماژ

هوش مصنوعی – به ویژه هوش مصنوعی مولد – نوید شکل دادن به نقش ها و وظایف توسعه دهندگان نرم افزار و سایر متخصصان فناوری اطلاعات را می دهد. اما همه اینها نسبتاً نابالغ است و متخصصان با اشتیاق و احتیاط پیش می روند.

آخرین نظرسنجی از 90000 توسعه‌دهنده Stack Overflow که در ماه ژوئن منتشر شد، نشان می‌دهد که 44 درصد در حال حاضر از ابزارهای هوش مصنوعی در کار خود استفاده می‌کنند و 25 درصد دیگر به زودی برای استفاده از هوش مصنوعی آماده هستند. با این حال، زمانی که صحبت از اعتماد به آنچه که هوش مصنوعی به آنها ارائه می دهد، از هم جدا می شوند. تنها 3 درصد به هوش مصنوعی «بسیار اعتماد» برای کار خود دارند، و 39 درصد نشان می‌دهند که به هوش مصنوعی ولرم و «تا حدودی اعتماد» هستند. بیش از یک نفر از هر چهار، 28 درصد، هنوز به هوش مصنوعی اعتماد ندارند.

همچنین: نظرسنجی توسعه دهندگان GitHub می گوید 92 درصد برنامه نویسان از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند

به عبارت دیگر، این به طور بالقوه یک چیز شگفت انگیز است، اما ناخوشایند است.

لوئیس فلین، مدیر ارشد هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل در SAS می‌گوید: «مهمانی مولد هوش مصنوعی امروزی بیشتر شبیه رقص مدرسه راهنمایی است تا یک رقص کامل دانشگاهی با یک گروه موسیقی زنده». “توسعه‌دهندگان به حق با احتیاط پیش می‌روند. امروزه کاربران می‌توانند به‌سرعت و به‌سرعت درباره هر کد یا نحوی پرس و جو کنند تا بتوانند در چند لحظه نمونه‌سازی اولیه برنامه‌ها را با یک مکالمه کوچک آغاز کنند. این نوع دکمه فشاری دیجیتال به‌طور همزمان چشمگیر و ترسناک است.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Wipro با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری در هوش مصنوعی به فرصت های جدیدی می پردازد

فلین ادامه می دهد: “هوش مصنوعی آینه دیجیتالی است از آنچه بشر با استفاده از اینترنت آموخته است. و به ما نشان می دهد که انسانیت ذاتاً ناقص است. با اعمال نفوذ کورکورانه و شتابزده ChatGPT، می توانیم از کد سوء استفاده کنیم یا – حداقل – خطا را به جریان کاری خود تحمیل کنیم.”

اما وقتی مسئولانه توسط توسعه دهندگان باتجربه بررسی شود، “پتانسیل هوش مصنوعی مولد باورنکردنی است.” دانشمندان داده‌های ناقص، مهندسان داده و تحلیلگران کسب‌وکار مکانیسم‌هایی برای افزایش بهره‌وری خود در سطوح جدید دارند. اما ما هنوز کاملاً به آنجا نرسیده‌ایم.»

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن کد
هوش مصنوعی به توسعه دهندگان کمک می کند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند، اما همچنین به طور فزاینده ای بخشی از راه حل هایی است که برای مشتریان یا کارفرمایان ایجاد خواهند کرد. فلین از نظر مهارت هایی که متخصصان فناوری اطلاعات باید یاد بگیرند و برای موفقیت در دنیایی که به طور فزاینده ای بر هوش مصنوعی متمرکز است، توصیه هایی دارد. او می‌گوید: «درک عمیق از داده‌های سازمانی شما و جایی که آن‌ها در فرآیندهای کسب‌وکار شما قرار می‌گیرند، کلیدی است. “اگر شایستگی داده ها را با جاه طلبی، تدبیر و رویکرد کنجکاو برای حل مسئله همراه کنید، همه چیز در جای خود قرار می گیرد.”

این همچنین به معنای تغییر در نحوه کار ما با یکدیگر است. همچنین قابل توجه است که هوش مصنوعی تنها استان فناوران نیست – بسیاری از متخصصان از رشته های مختلف باید در آن مشارکت داشته باشند. فلین خاطرنشان می‌کند که دنیایی که هوش مصنوعی فشرده است «نیازمند تیم‌های چندکاره‌ای است که شامل متخصصان حوزه همراه با توسعه‌دهندگان، دانشمندان داده یا تحلیل‌گران تجاری است که قدرت تنظیم هوش مصنوعی را در یک صنعت خاص درک می‌کنند». “اینها افرادی هستند که می دانند چگونه “خرد محاسباتی جمعی” ما را هدایت کنند، اما می توانند با مجموعه داده های کوچکتر که برای نتایج دلخواه یک تجارت خاص در یک صنعت خاص تنظیم شده اند، چربی را کاهش دهند و تمرین کنند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  استقبال از هوش مصنوعی و اتوماسیون در سازمان شما

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT برای ایجاد یک برنامه

با خودکار شدن بسیار زیاد توسعه و استقرار برنامه‌ها، متخصصان فناوری اطلاعات چه نقش‌هایی را ایفا خواهند کرد؟ فلین می‌گوید: «متخصصان فناوری اطلاعات نقش‌های مختلفی خواهند داشت، زیرا توسعه و استقرار برنامه‌ها ساده می‌شود. “اما همیشه کسی وجود خواهد داشت که انطباق را اعمال کند و از شفافیت و استفاده اخلاقی از هوش مصنوعی حمایت کند. فراتر از ترس از حریم خصوصی و نقض اخلاقی، نیاز به حمایت و طراحی تجربه کاربر قدرتمند وجود خواهد داشت. سادگی ChatGPT یکی از چشمگیرترین ویژگی های آن است.”

مهمتر از همه، این وظیفه توسعه دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات خواهد بود که دموکراتیزه کردن هوش مصنوعی را تسهیل کنند و آن را ایمن، مفید و در دسترس همه کاربران قرار دهند.

فلین توضیح داد که به پیامدهای زمانی که متاورس آنلاین شد فکر کنید. “موانع این بود که مردم را به خرید هدست واقعیت مجازی واداشته باشید. این مانند پرتاب کردن یک عروسی در مقصد است: اگر رسیدن به آن را سخت کنید، مخاطبان خود را محدود می کنید. همیشه افرادی هستند که عوامل انسانی دخیل در هر فناوری نوظهوری را درک می کنند. آنها می دانند چگونه از زمان و مکان استفاده کنند تا هوش مصنوعی مولد را در جریان های کاری روزمره قرار دهند. بسیاری از نقش های ما در IT مولد به جریان های کاری روزمره تبدیل خواهند شد. ”



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mVDkvK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *