آموزش کامل اتصال به سرور مجازی

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چکیده : سرور مجازی چیست و کاربردهای آن ، نحوه اتصال به سرور مجازی با سیستم عامل ، لینوکس ، حتی با گوشی …

 

کامل اتصال به سرور مجازی

پیشرفت تکنولوژی در سال‌های اخیر توانسته دسترسی افراد در سرتاسر دنیا را به امکانات متعدد فراهم کند. به عنوان مثال اگر چه دسترسی ما به اینترنت چندان راحت و سریع نیست، اما روش‌هایی برای بهبود وضعیت آن وجود دارند. مثلاً اگر به گیمینگ علاقه دارید، اما وضعیت بد اینترنت در فرایند بازی شما را اذیت می‌کند‌، روش‌هایی وجود دارند که می‌توانید از سیستم معمولی و اتصال اینترنت ضعیف، سیستمی قدرتمند با اینترنت قوی بسازید. در این مقاله شما را با vps، نحوه اتصال به سرور مجازی و نحوه استفاده از سرور مجازی آشنا خواهیم کرد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه اتصال به vps

آشنایی با VPS و کاربردهای آن

سرور مجازی یا vps یکی از چیزهایی است که این روزها با توجه به محدودیت‌های اینترنت در کشور ما به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین آشنایی با مفهوم آن و نحوه اتصال به سرور مجازی می‌تواند کار شما را در بسیاری از مواقع تسهیل کند. باید گفت که vps یا سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی است که برگرفته از یک سرور فیزیکی خواهد بود. در واقع پیشرفت تکنولوژی کمک کرده تا بتوانیم از هر سرور فیزیکی، چند سرور مجازی به دست آوریم که هر یک از آن‌ها امکانات مختلفی دارند. به بیان ساده‌تر یک سیستم فیزیکی قدرتمند می‌تواند سرورهای مجازی متعددی را روی خود داشته باشد که به افراد مختلف اختصاص داده می‌شوند. به این ترتیب آن‌ها می‌توانند به یک فضای جدید روی یک سرور اختصاصی متصل شده و از امکانات آن استفاده کنند. نحوه استفاده از سرور مجازی مزایایی دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در این روش شما برای استفاده از سیستم عامل و نصب نرم افزارهای مورد نیاز خود مستقل عمل می‌کنید و می‌توانید سرور خود را به شیوه‌ای که نیاز دارید تکمیل کنید.
  • امکان خاموش کردن و reboot کردن سیستم به صورت مستقل وجود دارد.
  • این روش سطح امنیت بالاتری نیز برای شما فراهم خواهد کرد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل پنجم : اختصارات

حال بیایید کاربردهای سرور مجازی را بررسی کنیم تا بدانید در چه مواقعی استفاده از VPS می‌تواند برایتان کاربردی باشد:

  • اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید که به فضای ذخیره‌سازی زیاد و ترافیک ماهیانه بالا نیاز دارد، می‌توانید از سرور مجازی استفاده کنید. به این ترتیب به سرورهای قدرتمندتری متصل خواهید شد.
  • چنانچه محدودیت در ارسال ایمیل در کارتان مشکلاتی ایجاد می‌کند، می‌توانید از وی پی اس برای ارسال بدون محدودیت ایمیل استفاده کنید. در سرویس‌های اشتراکی محدودیت‌هایی برای ارسال ایمیل در هفته وجود دارد که در سرور مجازی خبری از آن‌ها نیست.
  • اگر به گیمینگ علاقه دارید، سرور مجازی می‌تواند بهترین راهکار برای میزبانی سرور خصوصی بازی باشد. با استفاده از این روش شما می‌توانید از امکانات یک سیستم قدرتمند با اینترنت قوی و پینگ پایین استفاده کنید.
  • وی پی اس می‌تواند جایگزین مناسبی برای وی پی ان‌هایی باشد که دائماً مشکلاتی را برای شما ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال یک راه‌حل مطمئن و دائمی هستید، خرید سرور مجازی بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

نحوه استفاده از سرور مجازی

نحوه اتصال به VPS با سیستم عامل ویندوز

بیشترین کاربرد سرور مجازی روی سیستم‌های با سیستم عامل ویندوز است؛ به همین خاطر پیش از هر چیز به بررسی نحوه اتصال به سرور مجازی ویندوز خواهیم پرداخت. در این کار کافیست مراحلی که گفته می‌شوند را یکی پس از دیگری انجام دهید:

  • پیش از هرچیز باید نرم افزار Remote Desktop Connection را روی سیستم خود نصب کنید. این نرم‌افزار عمدتا به صورت پیش فرض روی سیستم‌ها نصب است، چنانچه این طور نبود، آن را دانلود و نصب کنید.
  • پس از باز کردن این برنامه باید آدرس سرور مجازی یا نام میزبان را وارد کنید. این آدرس توسط ارائه‌دهنده سرورهای مجازی به شما داده خواهد شد.
  • مرحله بعد در نحوه اتصال به vps، کلیک کردن روی گزینه connect است. البته پیش از آن سوالی مبنی بر اعتماد به سرور مورد نظر از شما پرسیده خواهد شد.
  • در مرحله آخر از نحوه اتصال به سرور مجازی کافی است نام کاربری و رمز عبور سرور را وارد کرده و روی گزینه OK کلیک کنید. به همین راحتی به سرور مجازی متصل می‌شوید. حال باید صفحه دسکتاپ جدیدی از سرور مورد نظر روی سیستم شما باز شده باشد.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش ویندوز 11 فصل پنجم

 

نحوه استفاده از سروری مجازی در MacOS

اگر از کاربران سیستم MacOS هستید، برنامه Remote Desktop Connection را روی سیستم خود به صورت پیش فرض ندارید؛ بنابراین باید آن را دانلود کنید. پس از نصب این برنامه مراحل نحوه استفاده از سرور مجازی را یک به یک طی کنید:

  • گزینه «New» را از نرم‌افزار انتخاب کنید.
  • فیلد نام اتصال را با هر نامی که می‌خواهید پر کنید.
  • نام رایانه شخصی همان نام میزبان یا آدرسی است که باید وارد کنید.
  • نام کاربری و رمز عبور نیز مانند نحوه اتصال به سرور مجازی توسط ویندوز باید پر شوند.
  • روی سرور نمایش داده شده کلیک کنید تا صفحه جدیدی برایتان باز شود.
  • این صفحه همان صفحه دسکتاپ سرور میزبان شماست.

 

چگونه با گوشی به سرور مجازی وصل شویم؟

سوالی که ممکن است برای کاربران گوشی‌های اندرویدی ایجاد شود این است که چگونه از vps استفاده کنیم؟ برای این کار باید پیش از هرچیز نرم افزار Remote Desktop 8 را دانلود کنید. پس از آن نحوه اتصال به سرور مجازی را مطابق مطالبی که پیش‌تر گفته شد دنبال کنید. فیلدهایی که در نسخه اندروید خواهید دید نیز مشابه ویندوز است. باید آدرس میزبان را به همراه نام کاربری و رمز عبور وارد کنید. این اطلاعات توسط مجموعه‌ای که خرید سرور مجازی را به واسطه آن‌ها انجام داده‌اید، به شما داده می‌شود. پس از ایجاد شدن سرور کافی است روی آن کلیک کنید تا به سرور مجازی متصل شوید. نحوه اتصال به سرور مجازی در اندروید به همین آسانی به پایان می‌رسد.

سرور مجازی چیست؟

کلام آخر

همانطور که دیدید، نحوه اتصال به سرور مجازی در ویندوز، اندروید و نحوه اتصال به سرور مجازی لینوکس مشابه یکدیگرند. تنها کافی است که اقدام به خرید سرور مجازی کرده و با چند قدم کوتاه آن را روی سیستم خود نصب کنید. به این ترتیب می‌توانید لذت استفاده از سرورهای قدرتمند را تجربه کنید.

4.6/5 - (9 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WVS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *