چراغ‌های Nothing Phone 2 Glyph دیگر یک حقه نیستند

زمان مطالعه: 8 دقیقه

وقتی برای اولین بار نگاهی به Nothing Phone 1 در سال 2022 داشتیم، The Glyph – چراغ‌های پشت تلفن – یک حقه بزرگ به نظر می‌رسید. به اعتبار خود، هیچ چیز در ساختن Glyph به نوعی مفید عمل نکرد. به عنوان مثال، آن را به عنوان یک مشعل دو برابر می کند و دارای یک انیمیشن شارژ برای نشان دادن زمان باقی مانده تا شارژ شدن است. با این حال، با Nothing Phone 2، چراغ‌ها از «حیله» به «فوق‌العاده» می‌رسند.

Glyph در پشت Nothing Phone 2 کمی با چیزی که در Phone 1 قرار دارد متفاوت است. به عنوان مثال، تقریباً سه برابر تعداد گره های LED وجود دارد (ما از 12 در Phone 1 به 33 در Phone 2 رسیده ایم. ) و خود نوارهای LED برای متقارن شدن دوباره طراحی شده اند. خوشبختانه، این تغییرات سخت افزاری مانع از آمدن بیشتر ویژگی های جدید The Glyph به Phone 1 نمی شود، زیرا نرم افزار چیزی است که این بار واقعاً تفاوت را ایجاد می کند.

بیایید توضیح دهیم که چه چیزی جدید است و چرا این ویژگی ها باعث می شود Nothing Phone 2 در میان دیگر پرچمداران اندرویدی بدرخشد.

Nothing Phone 2 Glyph lights: چه کاری می توانند انجام دهند؟

Nothing Phone 2 خاکستری با روشنایی گلیف فعال است

دیمین وایلد / Android Authority

The Glyph در هسته خود برداشتی مدرن از چراغ‌های اعلان ال‌ای‌دی قدیمی گوشی‌های اندرویدی گذشته است. برای مثال، در گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy S3، چراغ LED جلویی با دریافت اعلان روشن می‌شود. از آنجایی که یک نور RGB بود، حتی می‌توانید آن را طوری برنامه‌ریزی کنید که بر اساس برنامه تغییر رنگ دهد – آبی برای توییتر، قرمز برای Gmail، سبز برای پیام‌های متنی، و غیره. با گذشت زمان، به دلایلی، این ویژگی از بین رفت.

Glyph اکنون یک چراغ اعلان ال‌ای‌دی با شارژ فوق‌العاده است که گوشی‌ها سال‌ها پیش داشتند.

Glyph ممکن است RGB نداشته باشد (کارل پی، مدیر عامل هیچ چیز این ایده را ثبت نکرد.کز کردن“)، اما همچنان همان کاری را می کند که چراغ های LED سال گذشته انجام می دادند. به عنوان مثال، در Nothing Phone 1 یا Phone 2، می‌توانید آهنگ‌های زنگ سفارشی و همچنین گلیف‌های سفارشی – «تن‌های روشن» را انتخاب کنید که با یک مخاطب خاص مطابقت دارند. به این ترتیب، وقتی با پدرتان تماس می‌گیرید، پالس‌ها و صداهای نور با صدایی که برای تماس‌های همسرتان دریافت می‌کنید متفاوت خواهد بود.

این واقعاً هنگام استفاده از Flip to Glyph مفید است، ویژگی که در هر دو گوشی Nothing نیز ظاهر می شود. یک برداشت نه چندان ظریف از Flip Google’s Flip to Shhh، Flip to Glyph وقتی گوشی را به صورت رو به پایین روی یک سطح صاف قرار می‌دهید، در حالت بی‌صدا قرار می‌دهد. این برای زمانی عالی است که نمی‌خواهید اعلان‌ها را بشنوید، اما همچنان می‌خواهید از طریق نشانه‌های بصری بدانید که چه زمانی می‌رسند.

Glyph Nothing Phone 2 همه چیز را چند قدم جلوتر می برد.

آهنگساز گلیف

Glyph Composer جدید به شما این امکان را می دهد که حروف های کاملاً سفارشی شده از جمله صدا ایجاد کنید. روی رابط ارائه شده ضربه می زنید و یک “آهنگ” منحصر به فرد را هش می کنید، سپس می توانید آن را ذخیره کرده و روی مخاطبین اعمال کنید، درست مانند یک آهنگ زنگ سنتی. این یک گام بزرگ نسبت به 21 Glyphs از پیش ساخته شده است که Nothing برای شما فراهم نمی کند.

شما همچنین می توانید این گلیف های سفارشی را به راحتی به اشتراک بگذارید. پس از ایجاد یکی، می‌توانید آن را از طریق برگه اشتراک‌گذاری Android ارسال کنید، درست مانند اینکه یک عکس را با شخصی به اشتراک می‌گذارید. دیدن اینکه چگونه انجمن Nothing از این ویژگی استفاده می کند بسیار جالب خواهد بود.

هیچ محدودیت عملی برای کاری که با این ابزار انجام می دهید نیز وجود ندارد. اگر زمان و تمایل داشتید، می‌توانید برای هر یک از مخاطبین خود یک Glyph منحصر به فرد ایجاد کنید. اگر حافظه خوبی دارید، می‌توانید بدانید چه کسی حتی از سراسر اتاق به شما پیام می‌دهد.

گلیف ضروری

Nothing Phone 2 Essential Glyph Light روشن است

سی. اسکات براون / Android Authority

یکی دیگر از ویژگی های جدید Essential Glyph است. با این کار، می‌توانید اعلان‌های خاص از برنامه‌ها را به‌عنوان «ضروری» تنظیم کنید. هنگامی که یک هشدار برای آن برنامه ارسال می شود، نور مورب در گوشه سمت راست بالای تلفن به رنگ سفید ثابت در می آید و به همین شکل باقی می ماند (عکس بالا را ببینید). تنها راه خاموش کردن این چراغ خواندن یا رد کردن اعلان ضروری است.

ساده ترین راه برای تنظیم آن این است که هنگام دریافت اعلان، آن را فشار دهید. سپس می توانید کلید کلید Essential Glyph را علامت بزنید و خود برنامه یا مخاطب خاص را در آن برنامه انتخاب کنید. تمام: آن اعلان اکنون “ضروری” تلقی می شود و اعلان های آینده نوار مورب را روشن می کنند. می توانید این کار را برای هر تعداد مخاطب/برنامه که دوست دارید انجام دهید.

Glyph اکنون می تواند تضمین کند که هرگز متنی از مهم ترین افراد زندگی خود را از دست نخواهید داد.

این فوق‌العاده مفید است، زیرا یک نشانه بصری ساده است که نشان می‌دهد شخصی که از نظر دیگران مهم‌تر از بقیه است با شما تماس می‌گیرد. البته، شما نباید خواه ناخواه از این ویژگی استفاده کنید. به هر حال، اگر همه چیز ضروری است، پس هیچ چیز وجود ندارد.

به همین ترتیب، این ویژگی با Flip to Glyph عالی کار می کند. برای مثال، اگر با دوستان خود در یک میله آویزان هستید، ممکن است هنگام خاموش شدن Glyph خاموش سفارشی همسرتان، حواس شما پرت شده باشد. با استفاده از این ویژگی، تا زمانی که گوشی خود را بررسی نکنید، نور از بین نمی رود، بنابراین دیگر هیچ پیام مهمی را از دست نخواهید داد.

بدیهی است که این ویژگی تا حدودی بر عمر باتری تأثیر منفی می گذارد، به خصوص اگر چراغ برای ساعت ها متوالی روشن باشد. با این حال، در حالت ایده‌آل، زمانی که این اعلان را دریافت کردید، گوشی خود را به سرعت بررسی خواهید کرد. این نکته است، می دانید!

تایمر و پیشرفت

Nothing Phone 2 تایمر معکوس شمارش معکوس

سی. اسکات براون / Android Authority

در Nothing Phone 2 Glyph، 16 ناحیه از 33 ناحیه LED فقط در یک نوار قرار دارند: نوار منحنی مستقیماً زیر نوار مورب در گوشه سمت راست بالا. از آنجایی که مناطق زیادی در این یک نوار وجود دارد، می توانید از آن به عنوان یک ابزار بصری برای دو عملکرد استفاده کنید.

اولی یک تایمر است که به طور مناسب به عنوان تایمر گلیف شناخته می شود. به جای تنظیم تایمر با استفاده از برنامه ساعت، می‌توانید آن را از طریق کاشی در تنظیمات سریع تنظیم کنید. فقط زمان مورد نیاز خود را انتخاب کنید و Phone 2 خود را رو به پایین روی یک سطح صاف قرار دهید. Glyph نشان می دهد که تایمر شروع شده است، پالس می کند، و سپس نوار LED به آرامی شروع به محو شدن می کند، به نوعی مانند یک نوار پیشرفت معکوس. وقتی تایمر کامل شد، LED ها چشمک می زنند و اگر آن را به این صورت تنظیم کرده باشید، صدایی بلند می شود.

ویژگی مشابه Glyph Progress است. با استفاده از همان نوار LED، می‌توانید نشانه‌های بصری پیشرفت عملکرد یک برنامه را دریافت کنید. قبلاً با Uber ادغام شده است، بنابراین اگر یک سواری سفارش دهید، The Glyph مدت زمان باقی مانده تا رسیدن راننده شما را شمارش معکوس می کند. با نگاهی گذرا به پشت گوشی خود، می‌توانید ببینید چقدر زمان برای احوالپرسی با راننده‌تان باقی مانده است.

متأسفانه Glyph Progress و Glyph Timer به Nothing Phone 1 نمی آیند.

متأسفانه، Uber تنها شریک شخص ثالث در ایالات متحده است که با Glyph Progress کار می کند، اما این شرکت قول داده است که به زودی شراکت های بیشتری را اعلام کند.

توجه داشته باشید که از آنجایی که این دو ویژگی به نوار LED 16 منطقه ای متکی هستند، انحصاری Nothing Phone 2 خواهند بود. آنها به Phone 1 نمی آیند زیرا فاقد سخت افزار برای این کار است.

اوضاع هنوز هم می تواند بهتر شود

Nothing Phone 2 Essential Glyph Settings Page

سی. اسکات براون / Android Authority

هر چقدر هم که این ویژگی ها جالب هستند، هنوز جای زیادی برای بهبود وجود دارد. از آنجایی که سخت افزار در حال حاضر وجود دارد، هیچ چیز نمی تواند به خوبی به افزودن و بهبود ویژگی ها از طریق به روز رسانی نرم افزار ادامه دهد.

نمونه ای از موارد گم شده، توانایی تنظیم یک مخاطب به عنوان Glyph اساسی به جای یک شخص خاص در یک برنامه خاص است. بیایید وانمود کنیم که می‌خواهید شماره تلفن پدرتان را به عنوان Glyph ضروری تنظیم کنید. این احتمال وجود دارد که او از طریق چندین برنامه مانند برنامه تلفن، پیام‌ها، واتس‌اپ و غیره با شما تماس بگیرد. احتمالاً همه آن برنامه‌ها از شماره تلفن او به عنوان نشانگر استفاده می‌کنند. متأسفانه، Nothing OS این را نمی‌داند، بنابراین باید شماره پدرتان را به‌عنوان «ضروری» در همه این برنامه‌ها به صورت جداگانه تنظیم کنید. اگر بتوانید یک مخاطب را به عنوان یک مخاطب ضروری تنظیم کنید، این تقریباً به اندازه «تنظیم و فراموش کردن آن» نیست.

یکی دیگر از مواردی که در اینجا از دست رفته، توانایی کنترل اتفاقاتی است که هنگام استفاده از Flip to Glyph رخ می دهد. در حال حاضر، استفاده از این ابزار به سادگی گوشی را در حالت بی‌صدا قرار می‌دهد، بنابراین شما پالس‌های نوری را برای اعلان‌ها مشاهده می‌کنید اما هیچ صدایی را نمی‌شنوید. به عبارت دیگر، همچنان برای هر هشدار برنامه، اعلان‌های نوری دریافت خواهید کرد. چرا نمی توانیم آن را در چیزی مانند “حالت اساسی” قرار دهیم تا فقط مخاطبین Essential Glyph ما وارد شوند؟ این برای افرادی که در حال مطالعه، کار یا سم زدایی دیجیتال هستند عالی خواهد بود. این به آنها این امکان را می دهد که با خیال راحت تلفن خود را نادیده بگیرند، اما هنوز متوجه می شوند که چه زمانی یک فرد مهم در تلاش است از آن عبور کند.

در نهایت، ویژگی Glyph Progress واقعا جالب است، اما نیاز به پشتیبانی بیشتر از هر دو سیستم شخص اول و شخص ثالث دارد. اوبر یک شروع عالی است، اما برای مثال، فرصت‌های زیادی برای خدماتی مانند تحویل غذا در اینجا وجود دارد. همچنین کارهای جالبی وجود دارد که می توانید با دوستان خود انجام دهید، مانند اشتراک گذاری تایمر پیشرفت برای زمانی که جلسه بازی آنلاین شما شروع می شود. آسمان واقعاً حد است.

هیچ چیز Glyph را به یک ابزار واقعی تبدیل نمی کند، نه فقط یک حقه

Nothing Phone 2 برآمدگی دوربین دوگانه با روشنایی گلیف فعال است

دیمین وایلد / Android Authority

افرادی که هنگام فرود Nothing Phone 1 Glyph را یک حقه نامیدند، کاملاً در اشتباه نبودند. پشت روشنایی با موارد استفاده کمی در آن زمان تازگی داشت. با این حال، امروزه هم Nothing Phone 2 Glyph و هم نسخه اصلی دارای ویژگی‌های جالب زیادی هستند که تلفن‌ها را به‌طور منحصربه‌فردی قدرتمند می‌کند.

مسلماً، یک Glyph مفیدتر احتمالاً مخالفان Nothing را در جهت دیگر سوق نمی دهد. به طور کلی گوشی هنوز برخی از جزئیات مهم مانند لنز تله فوتو در پشت، شارژ سیمی فوق سریع، گوریلا گلس ویکتوس و امتیاز کامل IP68 را ندارد. اما برای آن دسته از افرادی که می‌توانند به آن قطعات گمشده نگاه کنند و تلفنی می‌خواهند که کارها را کمی متفاوت انجام دهد، Glyph واقعاً جذاب است.

البته زمان نشان خواهد داد که آیا هیچ چیز حاضر نیست پول خود را در مورد این چراغ‌های بد بو قرار دهد یا خیر. این شرکت نیاز به نوآوری مداوم و ارائه ویژگی های جدید دارد. تا اینجای کار به خوبی انجام شده است، اما چه کسی می‌داند چند سال آینده چه اتفاقی می‌افتد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/dVk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *