بازاریابان پلتفرم های رسانه های اجتماعی در سال 2023

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی بازاریابان پلتفرم های در سال 2023 همراه ما باشید

وقتی از فروشگاه App یا Google Play بازدید می‌کنید و «رسانه‌های اجتماعی» را جستجو می‌کنید، صدها برنامه برای انتخاب وجود دارد. اما، با افزایش تعداد پلتفرم‌های اجتماعی، آیا هر کدام از آنها واقعاً امسال بازی را برای بازاریابان تغییر می‌دهد؟

رسانه های اجتماعی جدید

در نظرسنجی گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی، از بیش از 1000 بازاریاب رسانه‌های اجتماعی درباره پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی که در سال 2023 استفاده خواهند کرد، پرسیدیم و داده‌ها را برای کشف شما گردآوری کرده‌ایم. همچنین می توانید در زیر گوش دهید.

 

روندهای رسانه های اجتماعی 2023

داغ ترین روندهای رسانه های اجتماعی در سال 2023، ویدیوهای کوتاه و پخش زنده است. ویدیوی کوتاه نیز بهترین فرمت مورد استفاده بازاریابان رسانه های اجتماعی بود و بالاترین بازده بازگشت سرمایه را دارد.

این تعجب آور نیست، زیرا پلتفرم هایی مانند TikTok با گذشت زمان محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. پلتفرم‌هایی مانند TikTok و Instagram به سازندگان اجازه می‌دهند تا کنترل بیشتری بر محتوای خود داشته باشند، رسانه‌های جدیدی مزین به جلوه‌های ویژه ایجاد کنند و از کانال‌های مختلف برای تنوع بخشیدن به ترافیک استفاده کنند.

درک آنچه که دیگر بازاریابان انجام می دهند و استفاده از روندهای رسانه های اجتماعی در اوایل به شما فرصت می دهد تا به آنچه کار می کند پی ببرید، و شما را از رقبایانی که منتظرند ببینند یک قالب چگونه کار می کند و عملکرد آن را قبل از استفاده از آن، پیشی می گیرد.

برای کمک به شما در ماندن در لبه‌های رسانه‌های اجتماعی، فهرستی از پلتفرم‌ها و ویژگی‌های کلیدی را که باید امسال در رادار خود داشته باشید، گردآوری کرده‌ایم – همه آن‌ها در استفاده و پایگاه کاربری افزایش یافته‌اند.

بازاریابان پلتفرم های رسانه های اجتماعی باید در سال 2023 تماشا کنند

استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی در بین بازاریابان رسانه های اجتماعی در ایالات متحده از سال 2021 تا 2022 تغییر کرد. به طور خاص، استفاده از اینستاگرام (+ 35٪ سال سالانه)، TikTok (+ 15٪ سالانه) و فیس بوک (+ 12٪ سالانه).

نموداری که استفاده بازاریابان از پلتفرم های رسانه های اجتماعی را نشان می دهد

1. اینستاگرام

اینستاگرام پلت فرمی است که بازاریابان رسانه های اجتماعی انتظار دارند در سال 2023 بیشترین رشد را داشته باشد و آنها می گویند که دقیق ترین الگوریتم را دارد و بهترین پتانسیل را برای رشد مخاطبان خود به برندها ارائه می دهد.

نموداری که پلتفرم های رسانه های اجتماعی را با بیشترین پتانسیل رشد در سال 2023 نشان می دهداینستاگرام همچنین با استفاده از کاربرانی که برای اولین بار استفاده می کنند رشد خواهد کرد، به طوری که 36 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی از آن استفاده نمی کنند هنوز قصد دارند آن را در سال 2023 امتحان کنند.

افزایش سرمایه گذاری در اینستاگرام با روند فروش اجتماعی مطابقت دارد، زیرا بازاریابان می گویند این برنامه بهترین بازگشت سرمایه را برای فروش مستقیم محصولات در یک برنامه ارائه می دهد و مصرف کنندگان می گویند که بهترین تجربه خرید درون برنامه ای را دارد.

2. TikTok

همانطور که گفته شد، ویدیوی کوتاه یکی از محبوب ترین، با عملکرد بالا و بالاترین روند بازگشت سرمایه است. با توجه به این موضوع، تعجبی ندارد که استفاده از TikTok در سال افزایش یافته است، زیرا به ویدیوهای کوتاه‌مدت می‌پردازد. بازاریابان گزارش دادند که TikTok دومین پتانسیل بالا برای رشد مخاطبان در سال 2023 را ارائه می دهد.

TikTok یک پلت فرم عالی برای دستیابی به Gen Z است، زیرا نظرسنجی روند مصرف کنندگان ما نشان داد که 62٪ از نسل از TikTok استفاده می کنند و همچنین پلتفرمی است که بیشترین زمان را در آن صرف می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه مشاهده اینستاگرام بدون حساب کاربری

نموداری که پلتفرم رسانه های اجتماعی را نشان می دهد که gen z بیشترین استفاده را دارد

3. فیس بوک

داده ها نشان می دهد که استفاده از فیس بوک در سال 2022 به طور قابل توجهی افزایش یافته است، بنابراین ارزش تماشای آن در سال 2023 را دارد. به خصوص با توجه به اینکه روند برتر برای سال 2023 سرمایه گذاری در جوامع رسانه های اجتماعی است و فیس بوک بهترین بستر برای انجام این کار است.

نموداری که بهترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای ایجاد جامعه نشان می دهد4. بسترهای صوتی زنده

اتاق‌های گفتگوی زنده صوتی فرمت رسانه‌ای هستند که در سال 2023 بیشترین قدرت را به دست آورده‌اند و 23 درصد از بازاریابان برای اولین بار در سال جاری قصد دارند از آنها استفاده کنند. در میان بازاریابان رسانه های اجتماعی به طور کلی، Facebook Live Audio محبوب ترین پلت فرم است (12٪ می گویند که روی آن سرمایه گذاری کرده اند).

نموداری که پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای صدای زنده نمایش می دهدFacebook Live Audio همچنین محبوب‌ترین پلت‌فرم صوتی زنده است که توسط بازاریابان رسانه‌های اجتماعی که قبلاً از صدای زنده استفاده می‌کردند، استفاده می‌شود و پس از آن Twitter Spaces قرار دارد.

نموداری که پلتفرم های رسانه های اجتماعی را برای صدای زنده نمایش می دهداین منطقی است، زیرا 80٪ از مصرف کنندگان Gen Z، جمعیتی که به طور پیوسته در حال افزایش قدرت خرید خود هستند، از محتوای صوتی لذت می برند زیرا می توانند فردیت خود را بیان کنند و جنبه های مختلف شخصیت خود را کشف کنند.

پلتفرم های جدید رسانه های اجتماعی

در چشم انداز همیشه در حال تحول رسانه های اجتماعی، پلتفرم های جدید به طور مداوم در حال ظهور هستند و ایده ها و فرصت های تازه ای را برای کاربران و بازاریابان به ارمغان می آورند. در اینجا برخی از پلتفرم های جدید و آینده وجود دارد که می توانید آنها را زیر نظر داشته باشید.

Threads که توسط Meta در جولای 2023 راه اندازی شد، یکی از جدیدترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی در این لیست است. به دلیل تغییرات فنی و فرهنگی که توییتر (اکنون X) از زمان تصاحب ایلان ماسک در سال 2022 با آن مواجه شده است، ورود آن به موقع است.

موضوعات پلت فرم رسانه های اجتماعی

به لطف ادغام با اینستاگرام، Threads به سرعت رشد کرد و در عرض 10 روز پس از راه اندازی به 100 میلیون کاربر فعال رسید.

کاربران می توانند به طور یکپارچه اطلاعات پروفایل اینستاگرام و فالوورهای خود را به Threads انتقال دهند و پذیرش اپلیکیشن را ساده تر کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند پست‌های Thread را در استوری اینستاگرام و بایوس پروفایل خود قرار دهند و علاقه بیشتری به برنامه ایجاد کنند.

لیمو 8

Lemon8 یک پلتفرم رسانه اجتماعی جدید است که متعلق به ByteDance (معروف به شرکت مادر TikTok) است. اگرچه در ابتدا در ژاپن در سال 2020 راه اندازی شد، اما در فوریه 2023 در ایالات متحده و بریتانیا در دسترس قرار گرفت.

پلتفرم رسانه اجتماعی lemon8

Lemon8 اغلب به عنوان ترکیبی از Pinterest و Instagram توصیف می شود، زیرا این یک برنامه اشتراک گذاری عکس است که در آن کاربران می توانند محتوای سبک زندگی انتخاب شده را به اشتراک بگذارند و کشف کنند. دسته بندی های محبوب در این پلت فرم شامل مد، زیبایی، و سلامت و تندرستی است.

زیر پشته

Substack یک پلت فرم آنلاین است که به نویسندگان، روزنامه نگاران و تولیدکنندگان محتوا امکان می دهد آثار خود را از طریق خی مبتنی بر اشتراک منتشر کرده و کسب درآمد کنند. این یک رابط کاربری آسان برای نویسندگان فراهم می کند تا محتوای خود را مستقیماً بین مشترکین ایجاد و توزیع کنند.

زیرپشته پلت فرم رسانه های اجتماعی

Substack همچنین ابزارهایی را برای مدیریت اشتراک ها، جمع آوری پرداخت ها و تعامل با خوانندگان ارائه می دهد. این پلتفرم به عنوان راهی برای نویسندگان مستقل برای درآمدزایی و ایجاد یک مخاطب وفادار بدون اتکا به رسانه های سنتی یا تبلیغات محبوبیت پیدا کرده است.

BeReal

در حالی که سایر برنامه های رسانه های اجتماعی مملو از مادی گرایی و سطحی نگری هستند، BeReal بستری را ارائه می دهد که کاربران می توانند به خوبی واقعی باشند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه لغو ارسال مجدد repost در TikTok

پلتفرم رسانه های اجتماعی برئال

برنامه اشتراک‌گذاری عکس با ارسال یک اعلان به صورت تصادفی هر روز برای شما کار می‌کند و از شما می‌خواهد که یک عکس فوری واقعی از خود و محیط اطرافتان در زمان واقعی بگیرید.

BeReal هیچ فیلتری در اختیار کاربران قرار نمی دهد و همچنین زمان زیادی را برای نمایش یک عکس غیر صادقانه در اختیار شما قرار نمی دهد. در عوض، کاربران را تشویق می‌کند تا یک نقطه اوج واقعی را در زندگی روزمره خود به اشتراک بگذارند.

مشارکتی

با وجود رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی بسیار زیاد، شنیدن کلمه هنگام میزبانی یک مهمانی دشوار است. این جایی است که Partiful وارد می شود. هدف این پلتفرم رسانه اجتماعی جدید ساده کردن روند برنامه ریزی رویدادها و برقراری ارتباط با مهمانان است.

پلت فرم رسانه های اجتماعی جزئی

Partiful به شما امکان می دهد برای رویدادهای خود صفحات مهمانی ایجاد کنید و مهمانان را با یک پیوند قابل اشتراک دعوت کنید. این پلتفرم همچنین به میزبان ها اجازه می دهد تا پرسشنامه ایجاد کنند، یادآور رویدادها را ارسال کنند و از طریق Venmo یا Cashapp پول جمع آوری کنند.

وقتی مهمانان به رویداد پاسخ می دهند، می توانند تصمیم بگیرند که به روز رسانی رویداد را به تلفن خود پیامک کنند و ببینند چه کسی دیگر می رود. آنها همچنین می توانند عکس های مهمانی را در صفحه رویداد به اشتراک بگذارند و با مهمانانی که در مهمانی ملاقات کرده اند ارتباط برقرار کنند.

تکان دادن

Twitch یک پلت فرم پخش زنده است که عمدتاً برای پخش بازی های ویدیویی، رویدادهای ورزشی الکترونیکی و سایر محتوای خلاقانه استفاده می شود. این به کاربران امکان می دهد پخش زنده بازی هایی را که توسط بازیکنان دیگر انجام می شود تماشا کنند و همچنین از طریق چت با استریمرها و سایر بینندگان تعامل داشته باشند.

پلت فرم رسانه های اجتماعی توئیچ

Twitch همچنین ویژگی هایی مانند اشتراک، کمک مالی و ابزارهای مختلف پخش را برای بهبود تجربه پخش ارائه می دهد.

چه پلتفرم هایی استیم را از دست می دهند؟

طبق داده‌ها، پلتفرمی که بیشترین کاهش استفاده را داشته است، توییتر است، با تغییر -17 درصد در سال. استفاده از Twitch نیز کاهش یافته است (-30٪ سالانه)، اما دومین کمترین سرمایه گذاری را در بین بازاریابان رسانه های اجتماعی در سال 2021 داشته است.

پلت‌فرم‌هایی مانند Clubhouse و Twitter Spaces در سال 2020 در زمان شروع همه‌گیری محبوبیت پیدا کردند، اما با رشد سایر پلت‌فرم‌های صوتی زنده، رشد و استفاده از آن‌ها کاهش یافته است.

برای مثال، Clubhouse یکی از برترین پلتفرم‌ها/ویژگی‌های نوظهور بود که بازاریابان رسانه‌های اجتماعی به سرمایه‌گذاری در آن در گزارش روند رسانه‌های اجتماعی ما در سال 2022 اشاره کردند، اما گزارش سال 2023 نشان داد که، در بین تمام بازاریابان رسانه‌های اجتماعی، Clubhouse از نظر رتبه پنجم در فهرست است

چگونه تعیین کنیم کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

بازاریابان بر اساس پتانسیل آنها برای تولید سرنخ، دسترسی مخاطبان و پتانسیل هدایت ترافیک به وب سایت شما، تعیین می کنند که کدام پلتفرم های رسانه اجتماعی ارزش سرمایه گذاری را دارند.

نموداری که بازاریابان علاقه مند به سرمایه گذاری در شبکه های اجتماعی را نشان می دهد

پتانسیل یک پلتفرم برای ایجاد یک جامعه رسانه اجتماعی فعال حول یک نام تجاری در سال جاری در فهرست بالایی قرار دارد، که با 90 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی مطابقت دارد که ایجاد یک جامعه رسانه اجتماعی فعال برای یک استراتژی موفق در سال 2023 بسیار مهم است.

آیا باید روندهای رسانه های اجتماعی 2023 را دنبال کنید؟

رفتار مصرف‌کننده به سرعت در فضای دیجیتال تغییر می‌کند و کسب‌وکارهایی که با روند رسانه‌های اجتماعی سازگار می‌شوند، می‌توانند موفقیت را ببینند.

اگر این نوع تحقیقات بازاریابی را زیر نظر داشته باشید و آن را برای مخاطبان هدف خود تنظیم کنید، می‌توانید یک طرح شبکه‌های اجتماعی فوق‌العاده بسازید که آگاهی را افزایش می‌دهد و برند شما را در نوری خلاقانه نشان می‌دهد.

به یاد داشته باشید، هر گرایشی برای رسیدن به اهداف شما کارساز نخواهد بود، بنابراین بدون به روزترین داده ها وارد این چشم انداز جدید رسانه های اجتماعی نشوید.

امیدواریم از این مقاله   مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://8pic.ir/mag/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%85-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7/
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *