چگونه یک برنامه استراتژی عالی رسانه اجتماعی در سال 2023 ایجاد کنیم

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه یک برنامه استراتژی عالی در سال 2023 ایجاد کنیم همراه ما باشید

بسیاری از کسب و کارها ایجاد استراتژی های رسانه های اجتماعی را بسیار دشوار می دانند. کانال‌های زیادی در دسترس هستند و هر پلتفرم دائماً ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند که باید یاد بگیرید و در برنامه بازاریابی خود ادغام کنید.

 

اگر یک تیم تمام وقت از کارشناسان رسانه های اجتماعی را در اختیار نداشته باشید، حتی سخت تر است. اما واقعیت این است که موفقیت آنلاین شما در گرو داشتن یک استراتژی معقول و مستقیم است که متناسب با منابع و اهداف شما باشد.

در پایان این راهنما، می‌دانید که چگونه یک استراتژی رسانه‌های اجتماعی برای هدایت ترافیک و فرونشاندن این احساس طاقت‌فرسا که هر زمان که اینستاگرام یا توییتر را باز می‌کنید، ایجاد کنید.

 

استراتژی رسانه های اجتماعی شما طرح اصلی شما برای نحوه ایجاد، ارسال و تعامل با محتوای رسانه های اجتماعی شما است.

این شامل دستورالعمل های محتوای اجتماعی شما، آهنگ ارسال، کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی، مخاطبان هدف و استراتژی تعامل است که کسب و کار و برند شما را ارتقا می دهد.

بسیاری از شرکت ها از رسانه های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان، ارائه پشتیبانی، تبلیغ محصولات و ویژگی های جدید و تبلیغ پیشنهادات ویژه استفاده می کنند.

وضعیت رسانه های اجتماعی در سال 2023 را بررسی کنید: به گفته بیش از 1000 مدیر رسانه های اجتماعی چگونه می توانید جوامع بسازید، فروش را افزایش دهید و ویروسی شوید

چرا به یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز دارید؟

با توجه به وضعیت رسانه‌های اجتماعی در سال 2023، سه چالش اصلی بازاریابان رسانه‌های اجتماعی شامل ایجاد محتوای جذاب، ایجاد محتوایی که منجر به تولید مشتری می‌شود و دستیابی به مخاطبان هدف شماست.

ایجاد یک استراتژی رسانه های اجتماعی می تواند به شما در مقابله با این چالش ها و موارد دیگر کمک کند. استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی شما را برای تعیین اهداف و نرده‌های محافظ، پیگیری عملکرد و تغییر معیارهای خود در طول زمان تجهیز می‌کنند.

بدون نقطه شروع، شما نمی توانید اندازه گیری کنید که چه چیزی کار می کند و چگونه می توانید فعالیت خود را برای رسیدن به اهداف خود تغییر دهید.

استراتژی رسانه‌های اجتماعی همچنین به شما کمک می‌کند تا انتظارات خود را برای مشارکت گسترده‌تر تیم تعیین کنید و همه را در مورد کارهایی که باید و نباید در شبکه‌های اجتماعی‌تان انجام می‌دهند هماهنگ کنید.

بیایید نحوه شروع ساخت یک استراتژی رسانه اجتماعی را از ابتدا باز کنیم.

 

چگونه از ابتدا یک استراتژی رسانه اجتماعی بسازیم

1. مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

اگر قبلاً شخصیت های خریدار خود را شناسایی و مستند نکرده اید ، با تعریف جمعیت شناسی کلیدی مخاطبانی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید، مانند سن، جنسیت، شغل، درآمد، سرگرمی ها و علایق شروع کنید.

تعریف مخاطب هدف به شما کمک می کند تبلیغات متمرکزی ایجاد کنید که نیازهای خاص مصرف کننده ایده آل شما را برطرف کند.

به عنوان مثال، توییت زیر توسط monday.com، یک پلت فرم مدیریت پروژه، انعطاف پذیری پلت فرم و ویژگی سفارشی سازی گردش کار را برجسته می کند.

این توییت صاحبان مشاغل و مدیران پروژه را هدف قرار می دهد که ممکن است توسط سایر نرم افزارهای مدیریت پروژه احساس محدودیت کنند.

چالش‌های مصرف‌کننده ایده‌آل خود و مشکلاتی را که روزانه حل می‌کنند، در نظر بگیرید. روی بیش از چهار نوع از افراد تمرکز نکنید که اکثر خریداران شما را نمایندگی می کنند. تلفن را به استثناها یا موارد پرت معطل نکنید، وگرنه هرگز شروع نخواهید کرد!

هنگامی که شروع به تولید محتوا برای مخاطبان خود کردید، بر جذب مخاطبان خود در هر سطح تمرکز کنید.

به هر سوال یا نظری که مخاطبان خود پست می‌کنند دقت کنید و سریع به آن‌ها رسیدگی کنید، زیرا این تعامل می‌تواند باعث ایجاد یا شکست تبدیل یا خرید شود.

وقتی مصرف کنندگان در صفحات رسانه های اجتماعی شما حضور دارند، احساس می کنند که بخشی از یک جامعه هستند. در واقع، از هر 5 کاربر رسانه های اجتماعی 1 نفر در سه ماه گذشته به یک انجمن آنلاین پیوسته یا در آن شرکت کرده است.

2. تجارت الکترونیک را بگنجانید.

از آنجایی که افراد بیشتر و بیشتری از رسانه های اجتماعی برای کشف محصولات جدید استفاده می کنند، خرید آن محصولات را مستقیماً در برنامه اجتماعی که آنها را در آن پیدا کرده اند نیز راحت می کنند.

80 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی دریافته اند که مصرف کنندگان محصولات را مستقیماً در برنامه های اجتماعی بیشتر از وب سایت های برند یا از طریق فروشندگان شخص ثالث خریداری می کنند.

ترجمه؟ اگر محصولاتی را می فروشید، رسانه های اجتماعی باید بخش کلیدی استراتژی تجارت الکترونیک شما در سال 2023 باشد.

اکثر پلتفرم‌ها ویژگی‌های داخلی تجارت الکترونیک مانند پست‌های قابل خرید را ارائه می‌دهند و 47 درصد از بازاریابان رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر از فروش محصولات مستقیماً در برنامه‌های رسانه اجتماعی استفاده می‌کنند.

اگر برای گنجاندن تجارت الکترونیک در استراتژی اجتماعی خود نیاز به الهام دارید، از Sephora سرنخ بگیرید.

منبع تصویر

هر زمان که برند زیبایی تصویری از یک محصول را به اشتراک می‌گذارد، از یک برچسب محصول استفاده می‌کند که به صفحه قابل خرید آن در بالا لینک می‌دهد.

این امر باعث می‌شود تا فالوورهای آن بتوانند فوراً چیزی را که در صفحه می‌بینند بدون نیاز به ترک برنامه خریداری کنند.

یکی از عناصر حیاتی فروش موفقیت آمیز در رسانه های اجتماعی، ایجاد اعتماد به برند است تا کاربران در خرید مستقیم محصولات شما در برنامه احساس راحتی کنند.

در حالی که Sephora در طول زمان شهرت نام تجاری خود را ایجاد کرده است، شما می توانید به روش های دیگر اعتماد ایجاد کنید، حتی اگر استراتژی رسانه های اجتماعی خود را از ابتدا ایجاد کنید.

برای ایجاد اثبات اجتماعی، بر به اشتراک گذاری نظرات و نظرات مشتریان، محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) و داده های محصول تمرکز کنید.

3. کانال های اجتماعی خود را برای جستجو بهینه کنید.

جستجوی اجتماعی در حال افزایش است.

از آنجایی که افراد بیشتری به جای موتورهای جستجو، با پرسش های خود به شبکه های اجتماعی روی می آورند، 89 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی موافق هستند که جستجوی اجتماعی برای استراتژی های کلی رسانه های اجتماعی آنها در سال 2023 مهم است.

تقریباً 24 درصد از مصرف کنندگان 18 تا 54 ساله ابتدا از رسانه های اجتماعی برای جستجوی مارک ها استفاده می کنند.

منبع تصویر

برای بازاریابان، این بینش به این معنی است که کانال های اجتماعی شما باید برای جستجو بهینه شوند. اگر می خواهید کانال های اجتماعی شما زمانی که مخاطبان شما برند شما را جستجو می کنند در نتایج نشان داده شوند، سئوی اجتماعی را در اولویت قرار دهید.

مشابه بهینه سازی برای موتورهای جستجو مانند گوگل، چند راه وجود دارد که می توانید حضور اجتماعی خود را بهینه کنید:

  • کلمات کلیدی و هشتگ های مرتبط را در پست ها و بیو خود قرار دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که جستجوی نام کاربری شما آسان است.
  • نام کاربری خود را در بین حساب ها ثابت نگه دارید.

4. روی چند کانال اجتماعی کلیدی تمرکز کنید.

بیشتر کسب‌وکارهای کوچک یا تیم‌های اجتماعی پهنای باندی برای ایجاد و حفظ حضور با کیفیت رسانه‌های اجتماعی در هر کانال ندارند.

همچنین یادگیری قوانین تعامل در چندین شبکه به طور همزمان بسیار دشوار است.

روی کانال هایی تمرکز کنید که بالاترین ROI را به ارمغان می آورند. برای اکثر برندها، این اینستاگرام خواهد بود.

اینستاگرام ثابت کرده است که بهترین منبع ROI، تعامل و سرنخ های با کیفیت است. علاوه بر این، 23 درصد از بازاریابان معتقدند اینستاگرام بیشترین پتانسیل را برای رشد مخاطبان خود در سال 2023 به برندها ارائه می دهد.

منبع تصویر

اگر می خواهید از ابتدا یک استراتژی رسانه اجتماعی قوی ایجاد کنید، از کوچک شروع کنید. درباره شبکه های کلیدی تحقیق کنید تا متوجه شوید که مخاطبان هدف شما در کجا زمان می گذرانند.

برای مثال، اگر مصرف‌کنندگان ایده‌آل شما متخصصان کسب‌وکار هستند، ممکن است به جای اینستاگرام، در لینکدین پست کنید.

تلاش خود را بر ایجاد، پرورش و حفظ یک جامعه در کانال‌های اجتماعی متمرکز کنید که مخاطبان هدف شما بیشتر وقت خود را قبل از رفتن به کانال دیگری می‌گذرانند.

5. برای خدمات مشتری برنامه ریزی کنید.

هنگام تنظیم استراتژی رسانه های اجتماعی خود، نحوه استفاده از کانال های خود را برای خدمات مشتری در نظر بگیرید.

رسانه های اجتماعی چنان در زندگی روزمره ما ریشه دوانده اند که جای تعجب نیست که مردم برای همه چیز از کشف برند گرفته تا خدمات مشتری به این پلتفرم ها روی بیاورند.

طبق گزارش وضعیت رسانه‌های اجتماعی ما در سال 2023، از هر 5 کاربر رسانه‌های اجتماعی، 1 نفر در سه ماه گذشته از طریق DM برای خدمات مشتری با یک برند تماس گرفته است.

خواه یک حساب جداگانه اختصاص داده شده به خدمات مشتری ایجاد کنید یا زمانی که افراد در اینستاگرام به شما پیامک می دهند، یک پاسخ خودکار تنظیم کنید، برنامه ای برای نحوه مدیریت پشتیبانی مشتری از طریق رسانه های اجتماعی داشته باشید.

6. یک کارت دستور تهیه کنید تا شما را راهنمایی کند.

رسانه های اجتماعی یک علم دقیق نیستند. برای هر کسب و کار یا صنعت یکسان کار نمی کند.

برای مشاهده نتایج برای کسب و کار خود، یک کارت دستور تهیه کنید. کارت دستور غذا یک برنامه زمان‌بندی پست و تعامل است که تیم شما را در مسیر نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند محتوا را به طور مداوم ارسال کنید.

HubSpot فهرستی از ابزارها و قالب‌های رسانه‌های اجتماعی دارد که می‌توانید از آنها برای برنامه‌ریزی محتوای خود و ایجاد یک برنامه زمان‌بندی ارسال استفاده کنید.

یک کارت دستور العمل معقول تهیه کنید، کارتی که می توانید به آن بچسبید و تیم خود را وادار به دنبال کردن آن کنید. اهدافی را برای تعداد پست و درگیری خود تعیین کنید و خود را مسئول پیروی از دستور العمل خود بدانید.

7. نتایج خود را اندازه گیری کنید.

موارد بی شماری برای ردیابی در کانال های رسانه های اجتماعی شما وجود دارد. با بررسی میزان ترافیکی که حساب‌های اجتماعی شما به وب‌سایت یا وبلاگ شما می‌آورد، شروع کنید.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ابزارهایی را برای کمک به کسب‌وکارها در ردیابی تحلیل‌ها ارائه می‌کنند.

به عنوان مثال، می‌توانید از اطلاعات صفحه فیس‌بوک، اطلاعات حساب اینستاگرام و تحلیل بازدیدکنندگان لینکدین استفاده کنید تا ببینید مردم به چه چیزی پاسخ می‌دهند و به دنبال گرایش‌های مرتبط با موضوعات یا کلمات کلیدی باشید که بیشترین علاقه را ایجاد می‌کنند.

هنگامی که ایده ای از میانگین ترافیک و عملکرد پس از خود به دست آوردید، برای معیارهای کلیدی اهداف تعیین کنید و یک کارت امتیازی برای اندازه گیری پیشرفت خود نگه دارید.

مطمئن شوید که معیارهایی را انتخاب کنید که به راحتی جمع آوری شوند زیرا اگر پیگیری آن خیلی وقت گیر باشد، انگیزه ای برای انجام آن نخواهید داشت.

نمونه هایی از معیارهای ساده شامل تعداد کل تعاملات، ترافیک وب سایت شما و فروش یا درآمدی است که می تواند به نسبت داده شود.

منبع تصویر

8. تاکتیک های خود را تنظیم کنید.

رسانه های اجتماعی یک شبه شروع به کار نمی کنند.

ایجاد یک فالوور، تثبیت نام تجاری و دیدن نتایج تلاش هایتان زمان بر است. بنابراین آزمایش کنید تا ترکیب مناسبی از کانال‌ها، محتوا و پیام‌رسانی را بیابید که برای مخاطبان شما مفید باشد.

تغییرات در بازدیدهای پست، جمعیت شناسی مخاطبان و تعاملات پست خود را پیگیری کنید و در صورت نیاز تغییراتی ایجاد کنید.

با گذشت زمان، می‌توانید کارت دستور غذا، محتوا، و شخصیت‌های خود را بر اساس اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنید، تنظیم کنید، که به شما کمک می‌کند استراتژی خود را دقیق تنظیم کنید و نتایج ثابت‌تری ایجاد کنید.

 

امیدواریم از این مقاله  مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mPJvAT
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *