ایلان ماسک یک شرکت جدید هوش مصنوعی راه اندازی کرد تا ماهیت واقعی جهان را درک کند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک ایلان ماسک یک شرکت جدید راه اندازی کرد تا ماهیت واقعی جهان را درک کند.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

عکس ایلان ماسک

ماسک و تیم xAI در روز جمعه، 14 جولای، از طریق چت توییتر اسپیس به سوالات مربوط به شرکت جدید پاسخ خواهند داد.

گتی ایماژ / بلومبرگ / مشارکت کننده

برای ماه‌ها، ایلان ماسک دنباله‌ای از خرده‌های سوخاری را بر جای می‌گذاشت که به سمت یک پروژه بزرگ‌تر هوش مصنوعی در افق اشاره می‌کردند و امروز آن پروژه به طور رسمی اعلام شد.

xAI یک شرکت جدید به رهبری ماسک است که به دنبال “درک ماهیت واقعی جهان” است، بر اساس انتشار منتشر شده در وب سایت این شرکت.

همچنین: رقیب به روز شده Anthropic پاسخ های دقیق تر و کمتر توهین آمیز را ارائه می دهد

در این نسخه نام دوازده عضو تیم xAI از جمله کارمندان سابق DeepMind، OpenAI، Google Research، Microsoft Research، Tesla و دانشگاه تورنتو به اشتراک گذاشته شد. این فهرست همچنین شامل مهندسان ایگور بابوشکین و مانوئل کرویس است که ماسک در اوایل ماه مارس استخدام کرد.

xAI یک شرکت مجزا از X Corp است، شرکتی که توییتر در ماه آوریل در آن ادغام شد. با این حال، این انتشار خاطرنشان می‌کند که شرکت جدید هوش مصنوعی از نزدیک با توییتر و تسلا، در میان شرکت‌های دیگر، “برای پیشرفت در راستای ماموریت خود” همکاری خواهد کرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه گوگل داده ها را هنگام استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی مولد ایمن نگه می دارد

اعلامیه امروز به دنبال مجموعه‌ای از اقدامات است که نشان می‌دهد یک پروژه بزرگ هوش مصنوعی در حال ساخت است، از جمله پرونده‌های دولتی در ماه آوریل که نشان می‌دهد ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید ایجاد کرده است.

در ماه آوریل، ماسک همچنین قصد خود را برای ایجاد یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام TruthGPT به اشتراک گذاشت. ماسک در مصاحبه‌ای با تاکر کارلسون، مدل جدید را به‌عنوان «هوش مصنوعی حقیقت‌جوی حداکثری که تلاش می‌کند ماهیت جهان را درک کند» توصیف کرد، جمله‌ای که منعکس‌کننده توضیحات بیانیه مطبوعاتی از xAI است.

ماسک همچنین 10000 پردازنده گرافیکی برای توییتر خریداری کرد که برای مدل های یادگیری ماشینی بسیار مهم هستند و دوباره وجود پروژه ای مانند xAI را نشان داد.

علیرغم تمام تلاش‌های ماسک برای ساخت این شرکت، این اعلامیه در زمان جالبی منتشر شد زیرا ماسک طوماری را برای توقف توسعه‌های بیشتر هوش مصنوعی در پایان ماه مارس امضا کرد و آشکارا در مورد خطرات هوش مصنوعی صحبت کرد.

همچنین: آیا می خواهید چت ربات هوش مصنوعی خود را بسازید؟ به HuggingChat منبع باز سلام کنید

این اولین تلاش ماسک در زمینه هوش مصنوعی نیست. او یک سرمایه گذار در OpenAI در سال 2015 بود. اکنون xAI خود را برای رقابت مستقیم با OpenAI و همچنین سایر غول های این صنعت در موقعیتی قرار می دهد.

به گفته سایت xAI، ماسک و تیم به سوالات مربوط به شرکت جدید از طریق a پاسخ خواهند داد چت فضایی توییتر در روز جمعه 14 جولای.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

2.8/5 - (5 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vvw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *