اسنپدراگون 8 نسل 3: تراشه پرچمدار بعدی کوالکام ممکن است زودتر راه اندازی شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

لوگو کوالکام اسنپدراگون IFA 2022

 

  • شایعه ای ادعا می کند که نسل بعدی SoC پرچمدار کوالکام می تواند زودتر از حد انتظار عرضه شود.
  • شایعات حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 3 ممکن است در اوایل ماه اکتبر وارد بازار شود.
  • تراشه جدید ممکن است از یک پیکربندی هسته جدید و کارآمدتر استفاده کند.

اندکی پس از رویداد معرفی سری Galaxy S23 در اوایل این ماه، متوجه شدیم که تراشه سفارشی Snapdragon 8 Gen 2 S23 – به نام Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy – ممکن است در واقع مدل پلاس باشد. البته این سوال اجتناب ناپذیری را مطرح کرد که آیا کوالکام از عرضه نسخه رسمی پلاس آخرین تراشه خود صرف نظر می کند یا خیر. یک شایعه جدید حاکی از آن است که کوالکام ممکن است واقعاً به سمت نسل بعدی حرکت کند و زودتر از آنچه انتظار می رفت وارد شود.

به گفته یک افشاگر شناخته شده در Weibo (که توسط رسانه چینی مشاهده شده است ITHhome)، SoC پرچمدار بعدی کوالکام می تواند زودتر از حد معمول عرضه شود. این شایعه حاکی از آن است که اسنپدراگون 8 نسل 3 ممکن است در اواخر ماه اکتبر عرضه شود.

به طور معمول، کوالکام در ماه دسامبر رویدادی را در هاوایی برگزار می کند تا معرفی چیپست بعدی خود را اعلام کند. اگر این شایعه درست باشد، راه اندازی را تا چند ماه افزایش می دهد. با این حال، در سال 2022، این شرکت اعلامیه خود را حدود یک ماه زودتر در 15 نوامبر انجام داد. بنابراین واضح است که کوالکام از تنظیم برنامه خود هراسی ندارد.

همچنین شایعه شده است که تراشه Gen 3 می تواند پیکربندی جدیدی داشته باشد. گمان می رود که نام رمز Lanai با شماره مدل داخلی SM8650 داشته باشد، SoC ممکن است دارای پیکربندی هسته 1+5+2 باشد. برای مقایسه، اسنپدراگون 8 نسل 2 سامسونگ از پیکربندی 1+4+3 استفاده می‌کند. پیکربندی جدید ممکن است بهره وری انرژی را تا 20 درصد افزایش دهد.

مانند هر شایعه دیگری، این را با یک دانه نمک مصرف کنید. اگر می‌خواهید درباره اسنپدراگون 8 نسل 2 اطلاعات بیشتری کسب کنید، به بررسی عمیق ما در تراشه گران‌قیمت کوالکام بپردازید.

ممنون که مجله هشت پیک را دنبال میکنید . برای مقاله های ما کامنت بگذارید تا بتوانیم بهتر از پیش مطالب جدیدی برای شما تولید و اماده کنیم

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/oCD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *