ایلان ماسک از سمت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری می‌کند، مدیر NBC ممکن است جایگزین او شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

ایلان ماسک از سمت مدیرعاملی کناره گیری می کند. این مولتی میلیاردر که سال گذشته این شبکه اجتماعی را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری کرد، روز پنجشنبه اعلام کرد که مدیر عامل جدیدی را برای این شرکت استخدام کرده است. او نامی از جانشین خود نبرد اما گفت که “او” تا حدود شش هفته دیگر هدایت را برعهده خواهد گرفت. گزارش ها حاکی از آن است که لیندا یاکارینو، رئیس فعلی تبلیغات جهانی و مشارکت NBCUniversal، جایگزین ماسک به عنوان مدیرعامل جدید توییتر خواهد شد.

ماسک از زمانی که خصوصی سازی این غول شبکه اجتماعی را در اواخر اکتبر سال گذشته تکمیل کرد، مدیرعامل توییتر بود. در ماه دسامبر، او اعلام کرد که به محض اینکه کسی را برای رهبری شرکت پیدا کند، کناره گیری خواهد کرد. به نظر می رسد او بالاخره فرد مناسب را پیدا کرده است.

با هیجان اعلام می کنم که یک مدیر عامل جدید برای X/Twitter استخدام کرده ام. او تا 6 هفته دیگر شروع خواهد کرد! ماسک گفت در یک توییت پنجشنبه. وی افزود که نقش رئیس اجرایی و CTO (مدیر ارشد فناوری) در شرکت را بر عهده خواهد گرفت. مدیر عامل فعلی توییتر در سمت جدید خود بر “محصول، نرم افزار و سیستم‌عامل” نظارت خواهد کرد.

مدیر تبلیغات NBCUniversal می تواند مدیر عامل جدید توییتر باشد

بلافاصله پس از توییت ماسک، این شبکه اجتماعی با شایعاتی در مورد مدیرعامل بعدی توییتر پر شد. اکنون همه دست‌ها به سمت لیندا یاکارینو هستند. افراد آشنا به این وضعیت به وال استریت ژورنال تأیید کردند که یاکارینو در حال مذاکره برای جایگزینی ایلان ماسک به عنوان رئیس جدید توییتر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  همانطور که انتظار می رفت، ماسک لینک های Threads را در توییتر مسدود می کند

طبق گزارش ها، مدیر NBCUniversal مدت هاست که این شغل را می خواهد. او اخیراً در کنفرانس تبلیغاتی «ممکن» خود در میامی با ماسک مصاحبه کرد و درباره مشارکت NBC با توییتر برای بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس توییت کرده است.

همچنین گفته می شود که یاکارینو دیدگاه های سیاسی مشابهی با ماسک دارد. در مجموع به نظر می رسد توافق انجام شده است. شاید همانطور که ماسک گفت، او قبلاً یک مدیرعامل جدید برای توییتر «استخدام» کرده است.

دلیل اینکه او نامی از او در توییت خود نبرده است این است که یاکارینو هنوز در NBC یونیورسال است و در حال حاضر برای ارائه سالانه Upfront این شرکت به تبلیغ کنندگان که در روز دوشنبه برگزار می شود، آماده می شود. یکی از نمایندگان NBCUniversal به رسانه ها گفت که Yaccarino در حال تمرین برای ارائه است. او احتمالاً ترجیح می‌دهد روی شغل فعلی‌اش تمرکز کند و از ماسک می‌خواهد که او را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی نکند.

همانطور که ماسک تایید کرد، پس از آمدن مدیرعامل جدید، نقش های رهبری توییتر را ترک نخواهد کرد. او همچنان به عنوان رئیس اجرایی و مدیر ارشد فناوری شرکت باقی خواهد ماند. در همین حال، Yaccarino احتمالاً فقط بر روی جنبه تجاری کارها تمرکز خواهد کرد.

او پس از گذراندن 20 سال در ترنر برادکستینگ در سال 2011 به NBCUniversal پیوست. او تجربه گسترده ای در تجارت تبلیغات دارد، چیزی که توییتر باید پس از چند ماه آشفته در اوایل دوران ماسک، زمانی که چندین تبلیغ کننده پلتفرم را ترک کردند، احیا کند. زمان نشان خواهد داد که توییتر تحت Yaccarino چگونه تغییر می کند. خب، ما ابتدا به تایید رسمی نیاز داریم که او مدیرعامل جدید توییتر خواهد بود. زمانی که اطلاعات بیشتری به دست آوردیم به شما اطلاع خواهیم داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  توییتر 500 میلیون دلار به کارمندان سابق خود به دلیل پرداخت های اخراج بدهکار است

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gCW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *