راهنمای تحقیق کلمات کلیدی: راهنمای کامل مبتدیان

زمان مطالعه: 11 دقیقه

Keyword-Research-Guide

اگر تازه وارد دنیای وبلاگ نویسی شده اید، پس می دانید که یک راهنمای خوب برای تحقیق زرادخانه ای است که واقعاً به آن نیاز دارید.

در حالی که انبوهی از محتوای آنلاین وجود دارد که به نظر می رسد کل این روند را پیچیده می کند، باید بدانید که این علم موشکی نیست.

در این مقاله، من روشی موثر برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی را نشان خواهم داد. در واقع، این راهنمای تحقیق کلمات کلیدی تمام چیزی است که برای ارتقای فرآیند تحقیق کلمه کلیدی خود نیاز دارید.

شروع کنیم…

راهنمای تحقیق کلیدواژه نهایی

در این راهنمای تحقیق کلمات کلیدی، من به نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی و کشف چندین کلمه کلیدی پنهان با استفاده از پلتفرم های مختلف و شکست دادن رقبای خود در بازی خود خواهم پرداخت.

فقط محکم بنشینید و ببینید چگونه می توانید ده ها کلمه کلیدی بالقوه را که حتی رقبای شما درباره آنها نمی دانند کشف کنید.

1. دانستن کلمه کلیدی بذر شما

کلمات کلیدی Seed که اغلب به عنوان کلمات کلیدی ” اصلی “، ” اصلی ” یا ” سر ” شناخته می شوند، به کلیدواژه اصلی که پست شما در مورد آن است اشاره دارد. اینها را برای موضوع یا مقاله ای که می خواهید منتشر کنید، پایه خود یا « زمینه صفر » در نظر بگیرید.

قبل از اینکه شروع به ایجاد مقاله برای وب سایت های ما کنید، معمولاً با کشف کلمات کلیدی اولیه و سپس ساختن بر روی آن کلمات کلیدی با مکان یابی کلمات کلیدی پشتیبانی شروع می کنید.

بعد از اینکه چند کلمه کلیدی اولیه ضروری برای وب سایت خود را شناسایی کردید، می توانید با ترکیب چند کلمه کلیدی اولیه مناسب با اصلاح کننده ها، کلمات کلیدی طولانی ایجاد کنید.

” تحقیق کلمات کلیدی ” نمونه ای از کلمه کلیدی بذر است. اصلاح‌کننده‌هایی مانند « تحقیق کلمات کلیدی برای مبتدیان » یا « بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی » را می‌توان از عبارت « تحقیق کلمات کلیدی » تولید کرد.

 

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا تحقیق کلمات کلیدی هنوز بخش مهمی از موفقیت در سئوی شماست؟

 

چگونه یک لیست کلمات کلیدی بذر بسازیم

اجازه دهید من را به تعقیب و گریز کاهش دهد. بهترین راه‌ها برای دستیابی به فهرستی عظیم از کلمات کلیدی اولیه عبارتند از:

من. غریزه شما

این مطمئن ترین راه برای بدست آوردن ده ها ایده کلیدواژه اولیه است. بهترین بخش این روش این است که به معنای واقعی کلمه رقابتی در مورد این روش وجود ندارد.

اگر واقعاً در مورد جایگاه خود آگاه باشید، متوجه خواهید شد که ایده ها در ذهن شما بالا و پایین می پرند.

اغلب اوقات، وقتی این ایده ها را به گوگل متصل می کنید، در کمال تعجب شما، نوعی حجم جستجو خواهند داشت.

ii مهندس معکوس قبلاً وبلاگ هایی را ایجاد کرده است

این یکی دیگر از بهترین راه ها برای به دست آوردن لیستی از کلمات کلیدی بذر هدف است. برای شروع این فرآیند، فقط فهرستی از وب سایت های برتر در صنعت خود را تهیه کنید.

بیایید بگوییم که شما در زمینه وبلاگ نویسی هستید یا به صورت آنلاین درآمد کسب می کنید، پنج وب سایت برتر در این طاقچه عبارتند از:

اکنون فقط هر یک از این وبلاگ ها را انتخاب کنید و مستقیماً به برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل بروید. برای این مثال، ما با Backlinko برایان دین همراه خواهیم بود

در صفحه‌ای که نشان داده می‌شود، به برگه « شروع با وب‌سایت » بروید، URL وب‌سایت انتخابی خود را وارد کنید و روی « دریافت نتایج » کلیک کنید.

 

پس از انجام این کار، با لیستی از ده ها ایده کلیدواژه اولیه مواجه خواهید شد که می توانید آن ها را به هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی وصل کنید تا کلمات کلیدی طولانی ایجاد کنید.

 

2. کلمات کلیدی Long Tail را جستجو کنید

پس از فهرست کردن کلمات کلیدی اولیه، کار بعدی این است که آن کلمات کلیدی را به یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی متصل کنید تا کلمات کلیدی طولانی را جستجو کنید.

در واقع، در حالی که از روش دوم بالا برای جستجوی کلمات کلیدی بذر استفاده می کنید، در این فرآیند با کلمات کلیدی متوسط ​​تا بلند زیادی نیز مواجه خواهید شد.

روش های زیر به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی دم بلند بیشتری را برای هدف پیدا کنید.

من. استفاده از Google Keyword Planner

شبکه Adwords PPC شامل Keyword Planner گوگل است . در حالی که برای یافتن کلمات کلیدی برای تبلیغات حمایت شده عالی است، برای جستجوی ارگانیک نیز عالی است.

حدود دو دهه است که در دسترس بوده و استفاده از آن کاملا رایگان است. در سال 2000، Adwords تنها با تعداد معدودی از تبلیغ کنندگان، 95 درصد از درآمد گوگل را به خود اختصاص داده است.

چگونه به عنوان یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی عمل می کند؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

وقتی به دنبال کلمات کلیدی برای استفاده در کمپین خود هستید، می توانید از Keyword Planner برای دریافت پیشنهادات برای اصطلاحات مرتبط استفاده کنید. این در صورتی مفید است که نمی دانید برای شناسایی کلمات کلیدی سایت خود از کجا شروع کنید.

برای استفاده از Google Keyword Planner باید یک حساب Google Ads فعال داشته باشید . پس از آن، به داشبورد گوگل ادز بروید و روی « ابزارها » در منوی سمت راست بالا کلیک کنید تا به ابزار دسترسی پیدا کنید.

 

 

شما را به صفحه زیر می آورد. در اینجا، ” کشف کلمات کلیدی جدید ” را انتخاب کنید .

 

 

پس از آن، شما این امکان را دارید که یا با کلمات کلیدی شروع کنید یا با یک وب سایت شروع کنید. فقط با ” با کلمات کلیدی شروع کنید” بروید. کلمه کلیدی seed خود را وارد کنید و روی ” دریافت نتایج ” کلیک کنید.

 

چیزی که پس از آن به دست خواهید آورد، مجموعه ای از کلمات کلیدی است که ابزار برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل منتشر خواهد شد. بیشتر اوقات، اینها کلمات کلیدی هستند که هرگز فکر نمی کردید وجود داشته باشند.

 

ii سوول

شروع کار با Soovle ساده است. به سادگی به وب سایت بروید و عبارات یا کلمات کلیدی جستجوی خود را تایپ کنید. Soovle کلمات کلیدی را که با عبارت جستجوی شما جستجو شده اند را به شما نشان می دهد. Soovle عبارات جستجو را از منابع مختلف از جمله گوگل، یاهو، بینگ، یاهو، ویکی پدیا و حتی یوتیوب استخراج می کند.

هنگامی که به دنبال کلمات کلیدی برای استفاده در مقالات وبلاگ یا محتوای وب سایت خود هستید، این ابزار می تواند کمک کند. Soovle همچنین برای شکستن تمایل به استفاده مکرر از کلمات مشابه در کار شما مفید است.

از مسیر نوشتن خود خارج شوید و بررسی کنید که مردم برای چه کلماتی در گوگل جستجو می کنند که با کلمات کلیدی استاندارد شما قابل مقایسه است. در نتیجه، مخاطبان شما متنوع تر خواهند بود، زیرا محتوای شما بیشتر در آن جستجوها ظاهر می شود.

III. Google Trends

 

 

Google Trends یک ابزار روند جستجو است که تعداد دفعات وارد شدن یک عبارت جستجوی خاص به موتور جستجوی Google را در رابطه با حجم کل جستجوی پلتفرم در طول زمان نمایش می دهد.

می‌توان از آن برای مقایسه‌های تحقیقاتی کلیدواژه‌ها و یافتن اوج‌هایی در حجم جستجوی کلمات کلیدی ناشی از رویدادها استفاده کرد.

Google Trends داده های مرتبط با کلمات کلیدی مانند فهرست حجم جستجو و داده های جغرافیایی را برای کاربران موتورهای جستجو ارائه می دهد.

بسیاری از بازاریابان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عادات مشتریان خود بر این اطلاعات تکیه می کنند. این به شما امکان می دهد تا بررسی کنید که چگونه علاقه به یک موضوع در طول زمان تکامل یافته است، چه اصطلاحاتی با آن مرتبط است، و حتی زمانی که توجه در یک موضوع سالانه به اوج یا کاهش می یابد.

با این حال، درک اینکه ابزار چقدر خوب داده ها را از موتور جستجوی Google جمع آوری و تفسیر می کند نیز برای استفاده موفقیت آمیز مورد نیاز است.

فرض کنید که می‌خواهید نتیجه روند عبارت «تحقیق کلمات کلیدی» را ببینید، فقط آن را به Google Trends متصل کنید تا ابزار جادویی خود را انجام دهد.

 

 

همانطور که می بینید، این یک عبارت بسیار جستجو شده با روند جستجوی ثابت در 12 ماه گذشته است.

بنابراین، چگونه می توانید کلمات کلیدی را با آن کشف کنید؟ فقط به پایین بروید و در زیر تب ” پرسمان‌های مرتبط ” کلیدواژه‌هایی را خواهید دید که هنوز محبوب نشده‌اند.

 

 

اجازه دهید همین الان اعتراف کنم، هرگز فکر نمی کردم با اصطلاح « خدمات تحقیق کلمات کلیدی » برخورد کنم. این قدرت استفاده از Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی است.

IV پاسخ عمومی

 

 

اگر یک ابزار وجود دارد که من به آن تکیه می کنم تا مجموعه ای از ایده های کلمه کلیدی را برای من منتشر کنم، آن AnswerThePublic است.

AnswerThePublic ابزاری است که سوالات و پرس و جوهای انجام شده آنلاین را در یک پلتفرم جمع می کند. با توجه به این واقعیت که اینها سوالاتی هستند که مردم به صورت آنلاین می پرسند و کلمات کلیدی معمولی مبتنی بر اطلاعات شما نیستند، آنها طولانی هستند و رقابت کمتری دارند.

برای استفاده از AnswerThePublic، کافی است به صفحه اصلی وب سایت بروید و کلمه کلیدی seed خود را در نوار جستجو قرار دهید.

 

 

 

پس از آن، فقط صبر کنید تا کار خود را انجام دهد. وقتی این کار تمام شد، ده‌ها ایده کلیدواژه را برای شما پخش می‌کند.

 

 

 

 

با پیمایش بیشتر به پایین صفحه، به بخشی خواهید رسید که در آن تمام کلمات کلیدی که توانسته است تولید کند به ترتیب حروف الفبا با توجه به کلمه کلیدی seed شما مرتب شده اند.

v. Ubersuggest

Ubersuggest یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی فریمیوم از نیل پاتل است. استفاده از این ابزار به طور رسمی کاملاً رایگان بود، اما اکنون به یک مدل عملیاتی فریمیوم تغییر یافته است.

این به این معنی است که شما مجاز به انجام فقط چند مقدار جستجو در روز هستید، قبل از اینکه از پلتفرم قفل شوید، مگر اینکه تصمیم به ارتقاء داشته باشید.

حالا به اصل موضوع، فقط به Ubersuggest بروید و کلمه کلیدی seed خود را وارد کنید.

 

چیزی که متوجه خواهید شد این است که Ubersuggest اطلاعات اولیه ای در مورد کلمه کلیدی که وارد کرده اید در اختیار شما قرار می دهد.

اطلاعاتی مانند میانگین حجم جستجوی ماهانه، سختی ، سختی پرداختی و هزینه هر کلیک.

 

 

برای دریافت ده‌ها ایده برای کلمات کلیدی، بیشتر به پایین بروید و روی دکمه « مشاهده همه ایده‌های کلیدواژه » واقع در زیر بخش ایده‌های کلمات کلیدی کلیک کنید.

 

 

با انجام این کار به برگه ایده های کلمات کلیدی می روید که از آنجا ده ها کلمه کلیدی دیگر را کشف خواهید کرد.

 

 

بدانید که اگر از حساب رایگان استفاده می کنید، فقط به 30 ایده برای کلمه کلیدی محدود خواهید شد. برای دیدن کلمات کلیدی بیشتر، باید آن را ارتقا دهید.

مطمئن نیستید که وقتی ارتقا می دهید همه چیز چگونه پیش خواهد رفت؟ فقط برای آزمایش سرویس آنها از آزمایش رایگان 7 روزه آنها استفاده کنید.

 

3. حجم جستجوی کلمات کلیدی را بررسی کنید

بعد از اینکه لیست کلمات کلیدی طولانی خود را تنظیم کردید، مرحله بعدی بررسی حجم جستجوی آنهاست.

حجم (یا مقدار) جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص در یک بازه زمانی معین به عنوان حجم جستجوی کلمه کلیدی گفته می شود.

برای اینکه آگهی دهندگان یک نشانه اولیه از رقابت یک عبارت جستجو و حجم کلی آن را نشان دهند، حجم جستجوی کلمه کلیدی اغلب در یک بازه زمانی معین به طور میانگین محاسبه می شود.

این اطلاعات اغلب در زمان‌های خاص تفسیر می‌شوند تا SEO، وبلاگ نویسان و بازاریابان بتوانند چگونگی ایجاد ترافیک توسط کلمات کلیدی خاص را در طول زمان ارزیابی کنند.

در نظر گرفتن حجم جستجوی کلمه کلیدی در هنگام توسعه استراتژی محتوای شما بسیار مهم است زیرا نشان دهنده ارتباط پرس و جو است.

یافتن کلمات کلیدی بلند با رقابت کم که برای جمعیت هدف شما جذاب باشد نیز ممکن است تکنیک خوبی باشد.

خوشبختانه، اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی که در این مقاله فهرست شده اند، حجم جستجو را برای شما محاسبه می کنند. به این ترتیب، برای انجام این کار به ابزار اضافی نیاز نخواهید داشت.

به خاطر داشته باشید که حجم جستجوی کلمه کلیدی بسته به ابزاری که برای انجام تحقیقات کلمه کلیدی خود استفاده می کنید کمی متفاوت است.

بنابراین، چه حجم کلمه کلیدی را باید هدف قرار دهید؟

در حالی که هیچ پاسخ درست یا غلطی برای سوال بالا وجود ندارد، کلمه کلیدی خاصی که می خواهید هدف قرار دهید تا حد زیادی توسط استراتژی محتوای شما تعیین می شود.

با این حال، برای دادن یک پاسخ ساده، اگر سایت شما کاملاً جدید است، به سراغ کلمه کلیدی کم رقابت بروید. اگر سایت شما بیش از یک سال در رتبه بندی برخی از کلمات کلیدی قرار گرفته است، به سراغ کلمات کلیدی رقابتی متوسط ​​بروید. در حالی که اگر قبلاً یک سایت معتبر دارید، می توانید برای کلمات کلیدی با رقابت بالا رقابت کنید.

4. تجزیه و تحلیل رقبا

آیا توصیه ای را که در مورد حجم بهینه کلمه کلیدی برای هدف ارائه دادم به خاطر دارید؟ باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرد.

چرا؟ صرفاً به این دلیل است که معیار نهایی را که باید قبل از انتخاب هر کلمه کلیدی برای هدف بررسی کرد، نگاه کردن به آنچه در حال حاضر وجود دارد است.

حالا بیایید به این دو کلمه کلیدی نگاه کنیم. من آنها را از جستجوی معکوس Backlinko با استفاده از روش دو در تحقیق اولیه کلمه کلیدی خود در بالا انتخاب کردم.

  • بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی
  • گسترش سئو

پس از قرار دادن اولین کلمه کلیدی در گوگل، این چیزی است که من دریافت کردم.

 

فقط برای قرار دادن همه چیز در دیدگاه درست، در زیر خلاصه ای از نتیجه من از رتبه بندی وبلاگ ها در صفحه اول است.

 

  • themeisle.com، DA – 65
  • backlinko.com، DA – 64
  • wordstream.com، DA – 80
  • wpbeginner.com، DA – 78
  • ahrefs.com، DA – 78
  • zapier.com، DA – 76
  • keywordtool.io، DA – 64
  • semrush.com، DA – 87

از سوی دیگر، جستجو برای “توسعه سئو” نتیجه داد

  • seo-iberica.com، DA – 34
  • seo-iberica.com، DA – 34
  • straightnorth.com، DA – 48
  • Respona.com، DA – 37
  • seeker.digital، DA – 31
  • searchenginepeople.com، DA – 61
  • digitaluncovered.com، DA – 59
  • varn.co.uk، DA – 39
  • outreach-lab.com، DA – 23
  • reputationx.com، DA – 46

 

به عنوان یک تولید کننده محتوا با یک وب سایت نسبتا جدید، می خواهید با کدام یک از دو کلمه کلیدی بروید؟

اکنون می بینید که تا زمانی که تجزیه و تحلیل رقیب خود را انجام ندهید، تصمیم نهایی در مورد اینکه کدام کلمه کلیدی را هدف قرار دهید نمی تواند به درستی مشخص شود.

 

سوالات متداول

1. تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی فرآیند تحقیق در مورد عبارات جستجوی رایجی است که افراد در موتورهای جستجو مانند بینگ، یوتیوب و گوگل وارد می کنند و به صورت استراتژیک آنها را در مقاله خود قرار می دهند تا در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.

با توجه به بهینه سازی موتورهای جستجو، تحقیق کلمات کلیدی یک گام بسیار مهم است.

انتخاب موضوعی برای پست شما که متمرکز بر گروهی از کلمات کلیدی هدفمند است که می خواهید مقاله شما برای آن رتبه بندی شود، اولین گام در فرآیند تحقیق کلمات کلیدی است.

2. چرا به تحقیق در مورد کلمات کلیدی نیاز دارید؟

هدف اصلی تحقیق کلمات کلیدی این است که درک بهتری از مخاطبان هدف خود به دست آورید، از جمله اینکه چگونه آنها جستجوهای آنلاین را انجام می دهند، موضوعاتی که برایشان جالب تر است و با کدام برندها تعامل دارند.

اگر برنامه ای برای کلمات کلیدی نداشته باشید، محتوای شما برای مخاطبان شما اهمیت کمتری خواهد داشت، که در نهایت می تواند به رتبه موتور جستجوی شما آسیب برساند.

به بیان دیگر، کلمات کلیدی به عنوان قطب نما برای ابتکارات سئو عمل می کنند و نشان می دهند که کجا باید بروید و آیا در حال پیشرفت هستید یا خیر.

نتیجه

در این مرحله، من می خواهم باور کنم که شما اکنون بهترین راهنمای تحقیق کلمات کلیدی را در اختیار دارید؟

همانطور که مشاهده کردید، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی کار دشواری نیست، شما فقط به بهترین راهنما در مورد چگونگی انجام آن نیاز دارید.

همانطور که در این پست گفته ام، قبل از نهایی کردن هر کلمه کلیدی، به رقبای خود نگاه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی خود را به گوگل وصل کنید تا ببینید چه چیزی در حال حاضر رتبه بندی شده است.

هنگامی که تصور درستی از رتبه بندی داشته باشید، به شما کمک می کند تا تعیین کنید آیا رتبه بندی آن کلمه کلیدی آسان است یا خیر.

باز هم، فقط به ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی تکیه نکنید تا تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در اختیار شما قرار دهند، بلکه باید کار را نیز انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/asb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *