گزارش طرح توجیهی برای انواع کسب و کار ها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار نیاز به برنامه ای است که مسیر را مشخص کند و همچنین تمامی اطلاعات لازم را در برگیرد. یک بیزینس پلن باید در ابتدا انجام پذیر بودن یا نبودن ایده ی مورد نظر را مشخص کند زیرا افراد برای شروع سرمایه گذاری و یک پروژه، سرمایه  و زمان خود را صرف می کنند و اگر بدون تحقیقات و اطلاعات لازم این کار انجام شود ، ریسک از دست رفتن بودجه بسیار بالا خواهد بود. از این رو پیشنهاد می کنیم که حتما از طرح توجیهی استفاده کنید تا بتوانید اطلاعات لازم را به صورت کامل در اختیار داشت باشید و سپس تصمیم بگرید که آیا می خواهید سرمایه گذاری را انجام دهید یا خیر و در صورتی که می خواهید آن سرمایه گذاری را انجام دهید ، تمامی اطلاعات لازم را اختیار داشته باشید.

طرح توجیهی مشخص می کند که آیا ایده ی مورد نظر امکان پذیر است؟ در ظاهر ایده ها ساده به نظر می آید اما پیدا کردن پاسخ این سوال دشوار است. زیرا نیاز است که در حیطه های مختلف به دنبال جواب آن باشیم و مطالعاتی را انجام دهیم تا پاسخ مناسبی را به دست آوریم. بخش فنی، تولید، مالی و… هر یک باید به صورت گسترده و با جزئیات بررسی شوند تا بتوانیم بگوییم که ایده امکا پذیر است یا خیر.

طرح توجیهی

نگارش طرح توجیهی

نگارش طرح توجیهی در موسسات و مراکز مختلفی انجام می گیرد و این مراکز دارای تیمی هستند که بخش های مختلف طرح توجیهی را بررسی می کنند و مطالب را گرداوری می نمایند. طرح توجیهی برای هر یک از کسب و کار ها به شکل مختلف نگارش می شود و با توجه به شرایط سرمایه گذار ، نگارش طرح توجیهی نیز مختلف است. توضیحات فنی و جزئیات هر طرح توجیهی با دیگری متفاوت است. مراکز معتبر و با سابقه را برای نگارش طرح توجیهی انتخاب کنید تا بتوانید طرح توجیهی اصولی و کاملی را داشته باشید.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) از مراکز ارائه ی طرح توجیهی است که دارای سال ها سابقه ی درخشان است و انواع طرح توجیهی را برای کسب و کار های مختلف نگارش نموده و می تواند به شما در نگارش طرح توجیهی و ارائه ی یک بیزینس پلن کمک کند.

طرح توجیهی

اهمیت طرح توجیهی

در صورتی که شما ایده ای را دارید، نیاز دارید آن را به تصویر کشیده و برای سایرین مانند بانک ، سرمایه گذار و… شرح دهید و به همین دلیل نیاز به طرح توجیهی دارید زیرا کسب و کار و ایده را نمی توان به راحتی توضیح داد زیرا برداشت ها متفاوت است و یک بیزینس پلن می تواند در این زمینه به شما کمک کند. با طرح توجیهی می توانید هزینه ها، درامد، سود و زیان، مطالعات، توضیحات و… را به دست آورید و برنامه ای مشخص داشته باشید. طرح توجیهی برای ارزیابی علمی مورد استفاده قرار می گیرد  و  امکان موفقیت پروژه به وسیله ی آن مشخص می شود. بنابراین افراد  پیش از ورود به سرمایه گذاری از طرح توجیهی استفاده می کنند تا بتوانند میزان موفقی پروژه ی مورد نظر خود  را بررسی کنند. همچنین برخی از شرکت ها برای انجام تحقیقات ، بررسی هزینه ها و ادامه ی روند شرکت از طرح توجیهی استفاده می نمایند. برای پیشبرد یک پروژه نیاز است که پروژه از جهات مختلف بررسی شود و طرح توجیهی می تواند یده را از زویای مختلف بررسی کند و برای کاهش هزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما قصد شروع یک پروژه را دارید می توانید از یک مرکز معتبر و مطمئن طرح توجیهی را دریافت نمایید. همان طور که می دانید شروع هر پروژه نیاز به زمان و هزینه دارد و اگر درصد موفقیتتان را نسنجید ، ممکن است سرمایه ی خود را از دست دهید. تیمی که طرح توجیهی را نگارش می کند باید دارای تخصص لازم باشند و مشاورین و کارشناسان حرفه ای و با دانش کافی در این حوزه تحقیقات را به عمل آورند. همچنین استفاده از بروز ترین نرم افزار ها بسیار مهم است. تعهد کاری مجموعه ی مورد نظر شما بسیار مهم است و باید این موارد را برای انتخاب مجموعه ی نگارش طرح توجیهی در نظر بگیرید. اگر شما هم قصد دارید که سرمایه گذاری خوب و موفقی را تجربه کنید می تواند از طرح توجیهی استفاده کنید و در زمان کوتاهی در مورد پروژه ی مورد نظرتان تصمیم گیری کنید و به سوی اهدافتان پیش روید. ما در این راه به شما کمک می کنیم تا بتوانید هر لحظه به سوی رویا هایتان پیش روید.

اجزای طرح توجیهی

طرح توجیهی شامل اجزای مختلفی است که شامل سه جزء مهم می باشد. هر یک از این بخش ها می توانند اطلاعات مهمی را به سرمایه گذار ارائه کنند. بخش های مهم طرح توجیهی عبارتند از بخش مالی، فنی و بازار که در ادامه به این موارد می پردازیم.

  • تحلیل مالی و اقتصادی

تجزیه و تحلیل مالی کسب و کار از بخش های مهم طرح توجیهی است که برای تعیین نرخ سود و ریسک مالی ایده مورد توجه قرار می گیرد. در بخش مالی پروژه ، هزینه های مختلف پروزه مورد بررسی قرار می گیرد. شاخصه های مالی مانند هزینه های سرمایه گذاری، ، درآمد سالیانه ،میزان سود و زیان و… در این بخش بررسی و مطالعه می شود. در بخش مالی طرح توجیهی ، تحلیل های اقتصادی از نظر سرمایه گذار و از نظر منفعت اجتماعی مورد توجه قرار می گیرد. هدف از انجام هر کسب و کاری ، رسیدن به سود مدنظر و موفقیت مالی می باشد. بنابراین نیاز است که ابعاد مختلف یک پروژه مورد بررسی قرار گیرد و مطالعات دقیق در این زمینه به عمل آید.

  • انجام مطالعات بازار

مطالعه بازار در طرح توجیهی شامل  تحلیل دقیق و اصولی است و با استفاده از آن میزان تقاضای بازار بررسی می شود. در بخش بازار طرح توجیهی ، تقاضای بازار مورد  توجه قرار می گیرد و رقبا شناخته می شوند. آینده نگری بازار و پیش بینی نیاز مصرف کننده از بخش های مهم در بخش بازار طرح توجیهی می باشد. از بخش های مهم در تحلیل بازار در طرح توجیهی می توان به تحلیل مصرف سرانه، ضریب مصرف، تداوم روند پیشین، روند متغیر و روش مارکو اشاره کرد. با استفاده از بخش بازار ، مدیران و صاحبین پروژه دید کلی را درمورد  محصول و خدمات خود به دست می آورند و می توانند بهتر تصمیم گیری کنند.

  • طرح توجیه فنی

بخش فنی طرح توجیهی یکی از بخش های مهم در گرداوری و تدوین طرح توجیهی می باشد. بررسی ساختار اجرایی، ظرفیت مورد نیاز، محل اجرای طرح، نیروی کار مورد  نیاز ،ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز پروژه، تدارکات، دانش فنی مورد نیاز کسب و کار و.. مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین بر اساس این بررسی ها هزینه های ثابتی در پروژه وجود خواهد داشت که توجیه پذیری را برای بودجه ی سرمایه گذاری انجام می دهد و مدیر پروژه می تواند با در دست داشتن چنین اطلاعات بسیار آسان تر تصمیم گیری کند.

طرح توجیهی

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) یکی از بهترین مراکز تدوین طرح توجیهی است که دارای تیمی با دانش و تخصص و متعهد می باشد. این مجموعه انواع طرح توجیهی را برای کسب و کار های گوناگون تدوین نموده و قادر به ارائه ی خدمات طرح توجیهی در تمام حوزه های سرمایه گذاری است.

https://matsa.co/

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Qfpkxe
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *