یک لایحه ایمنی آنلاین در بریتانیا ممکن است اپل را مجبور به حذف FaceTime، iMessage کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی یک لایحه ایمنی آنلاین در بریتانیا ممکن است اپل را مجبور به حذف FaceTime، کند
همراه ما باشید

لایحه ایمنی آنلاین انگلستان ممکن است اپل را مجبور کند که FaceTime و iMessage را از محصولات خود که در این کشور فروخته می شود حذف کند. این شرکت استدلال می کند که این لایحه می تواند به ایمنی کاربران آسیب برساند و حریم خصوصی آنها را به خطر بیاندازد.

اپل بر سر به‌روزرسانی‌ای که به قانون اختیارات تحقیقاتی (IPA) 2016 پیشنهاد شده است، وارد یک نبرد حقوقی با دولت بریتانیا شده است. اصلاحیه جدید از شرکت‌های فناوری مانند اپل و سایر تولیدکنندگان می‌خواهد تا ویژگی‌های امنیتی برنامه را قبل از انتشار برای عموم، با وزارت خانه پاک کنند. علاوه بر این، دولت می‌تواند درخواست غیرفعال کردن فوری ویژگی‌های امنیتی در سرویس‌های ‌رسانی کند.

دولت بریتانیا اکنون یک دوره مشاوره هشت هفته ای را برای اصلاحات پیشنهادی IPA باز کرده است.

اپل تهدید کرد که FaceTime و iMessage را از محصولات خود در بریتانیا به دلیل لایحه ایمنی آنلاین حذف خواهد کرد.

مشکل این لایحه این است که رمزگذاری انتها به انتها را تضعیف می کند، که یک معیار امنیتی ضروری برای سرویس های پیام رسانی مدرن است. بر اساس این به‌روزرسانی، وزارت خانه می‌تواند از برنامه‌های پیام‌رسان برای اسکن محتوا برای موارد بالقوه سوءاستفاده از کودکان بخواهد زیرا مجری قانون به دلیل رمزگذاری نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

درخواست برای نصب یک فناوری نظارتی برای جستجوی مطالب بالقوه کودک آزاری با ماهیت رمزگذاری انتها به انتها در تضاد است. تمام نکته رمزگذاری انتها به انتها این است که فقط فرستنده و گیرنده می توانند ی رد و بدل شده را ببینند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از iMessage در اندروید

تاکنون واتس اپ و سیگنال با این لایحه مخالفت کرده اند. سیگنال حتی تهدید به توقف فعالیت در بریتانیا کرد. به همین ترتیب، اپل می گوید اگر دولت این لایحه را اجرا کند، FaceTime و iMessage را از بازار بریتانیا خارج خواهد کرد.

این غول فناوری نامه ای نه صفحه ای در مخالفت به دولت ارسال کرده است تا نگرانی های اصلی خود را برجسته کند. نگرانی‌های اپل حول این موضوع است که دولت را از هرگونه تغییر در ویژگی‌های امنیتی برنامه قبل از انتشار عمومی و اقدام فوری برای غیرفعال کردن یک ویژگی پس از دریافت درخواست از سوی دولت، تشکیل می‌دهد.

اپل همچنین استدلال می کند که ارائه یک درب پشتی برای رمزگذاری انتها به انتها ممکن است تأثیر منفی بر محصولات شرکت های غیر انگلیسی که در سطح جهانی فروخته می شوند داشته باشد.

این شرکت اضافه کرد که تغییرات خاص کشور را در ویژگی های برنامه ایجاد نمی کند زیرا می تواند امنیت کاربر را تضعیف کند. علاوه بر این، ایجاد برخی تغییرات نیازمند صدور یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که کاربران را از هر اتفاقی که افتاده مطلع می‌کند. در نهایت، غول فناوری این لایحه را “یک تهدید جدی و مستقیم برای امنیت داده ها و حریم خصوصی اطلاعات” خواند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qtzYMs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *