کش چیست؟ و چرا پاک کردن آن باعث رفع مشکلات می شود؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک کش چیست؟ و چرا پاک کردن آن باعث رفع مشکلات می شود؟
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

این توصیه بی انتها است: اگر وب سایتی به درستی بارگیری نمی شود، حافظه پنهان خود را پاک کنید. همه ما آن را انجام داده ایم. حتی ممکن است کمی “هورا” را رها کرده باشید! وقتی سایت دوباره شروع به کار کرد و، اگر شما هم مثل من هستید، بی درنگ ادامه دادید که دیگر به حافظه پنهان مرورگر فکر نکنید – تا زمانی که چیز بعدی خراب شود.

اما در پس ذهن خود، ممکن است از خود بپرسید: حافظه پنهان چیست؟ چرا پاک کردن آن باعث رفع مشکلات می شود؟ من به شما اهمیت می دهم و می خواهم چیزهایی را بدانید، پس بیایید وارد آن شویم.

کش چیست؟

حافظه پنهان جایی است که مرورگر شما تصاویر، فونت ها و دسته ای از چیزهای فنی دیگر مانند CSS، HTML و جاوا اسکریپت را برای صرفه جویی در پهنای باند ذخیره می کند. بدون این ویژگی، مرورگر شما بسیار کندتر کار می‌کند زیرا هر سایتی که باز می‌کنید نیاز به بارگیری مجدد هزاران فایل دارد.

برای مثال صفحه ای را که در حال حاضر در آن هستید در نظر بگیرید. یک لوگوی Zapier در گوشه سمت چپ بالای آن وجود دارد. اگر به پست وبلاگ دیگر Zapier یا صفحه اصلی Zapier بروید، همان لوگو در آنجا وجود خواهد داشت.

داره دنبالت می کنه

مرورگر شما می‌تواند هر بار که از صفحه دیگری در این سایت بازدید می‌کنید، لوگو را دوباره بارگیری کند، اما این کار بیهوده خواهد بود. بنابراین، در عوض، مرورگر شما لوگو و انواع چیزهای دیگر را در رایانه شما در حافظه پنهان ذخیره می کند.

پاک کردن کش چه کاری انجام می دهد؟

هر چند وقت یکبار، یک سایت از کار می افتد و پاک کردن کش آن را برطرف می کند. به عنوان مثال، یکی از همکارانم نمی‌توانست مقالاتی را در وب‌سایت ما آپلود کند، بنابراین کش مرورگر را پاک کردند و همه چیز دوباره با دنیا درست شد.

چرا این کمک کرد؟ برای ساده سازی بسیار زیاد کارها، گاهی اوقات بین نسخه ذخیره شده وب سایتی که در حافظه پنهان (یعنی ذخیره شده) در رایانه شما و نسخه ای که از وب بارگیری می کنید، تفاوت وجود دارد. این تضاد می تواند منجر به اشکالات عجیب و غریب شود، و پاک کردن حافظه پنهان شما می تواند زمانی که هیچ چیز دیگری به نظر نمی رسد کمک کند.

در مورد همکار من، باطن وب سایت اخیراً به روز شده بود، که احتمالاً دلیل این درگیری بوده است.

نکته: اگر برای ورود به یک شبکه Wi-Fi عمومی مشکل دارید، ممکن است مشکل از حافظه پنهان باشد. در اینجا نحوه استفاده از حافظه پنهان مرورگر در هنگام تلاش برای باز کردن اجباری صفحه ورود به سیستم Wi-Fi عمومی و نحوه رفع آن آورده شده است.

کوکی ها در مقابل حافظه نهان: تفاوت چیست؟

در اکثر مرورگرها، گزینه‌های پاک کردن حافظه پنهان و پاک کردن کوکی‌ها در یک مکان هستند – اما آنها یکسان نیستند.

تفاوت اینجاست:

  • کش: این جایی است که رایانه شما فایل‌هایی را که مستقیماً از وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید دانلود می‌کند – فونت‌ها، تصاویر و مواردی از این دست، ذخیره می‌کند. فایل‌های موجود در حافظه پنهان شما با فایل‌های موجود در حافظه پنهان شخص دیگری که از وب‌سایت‌های مشابه شما بازدید می‌کند، تفاوتی ندارد.

  • بیسکویت ها: برخلاف حافظه پنهان شما، کوکی ها اطلاعات مربوط به شما و کارهایی را که به صورت آنلاین انجام داده اید ذخیره می کنند. اگر یک فروشگاه آنلاین را مرور می کنید و تعداد زیادی چیز را به لیست خرید اضافه می کنید، با استفاده از یک کوکی ذخیره می شود. کوکی‌ها همچنین سایتی را که به آن وارد شده‌اید ردیابی می‌کنند—به همین دلیل است که اگر کوکی‌های خود را پاک کنید، باید دوباره به همه حساب‌های خود وارد شوید. پاک کردن حافظه نهان بر هیچ کدام از این موارد تأثیری ندارد.

نکته: اگر می‌خواهید نسخه کش یک وب‌سایت را مشاهده کنید (یعنی یک عکس فوری از صفحه همانطور که آخرین باری که روبات‌های Google از سایت بازدید کردند ظاهر شد)، از این ترفند ساده جستجوی Google استفاده کنید.

چگونه کش مرورگر خود را پاک کنیم

بسته به مرورگر وب که استفاده می کنید، مراحل پاک کردن حافظه پنهان ممکن است متفاوت باشد. اما مهم نیست مرورگر، انجام آن ساده است.

نحوه پاک کردن کش در گوگل کروم

  1. از نوار منوی یک پنجره Google Chrome، کلیک کنید بیشتر ().

  2. کلیک ابزارهای بیشتر، و انتخاب کنید پاک کردن داده های مرور.

  3. شما به یک پنجره بازشو در Google Chrome هدایت خواهید شد تنظیمات صفحه لغو انتخاب کنید کوکی ها و سایر داده های سایت (مگر اینکه بخواهید کوکی های خود را پاک کنید)، و سپس کلیک کنید اطلاعات روشن.

نحوه پاک کردن کش در سافاری

  1. از نوار منوی Mac خود، کلیک کنید تاریخو سپس کلیک کنید پاک کردن تاریخچه.

  2. در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، روی کشویی کناری کلیک کنید پاک کردن

  3. انتخاب کنید تمام تاریخ، و سپس کلیک کنید پاک کردن تاریخچه.

پنجره پاپ آپ تاریخچه را از مرورگر سافاری پاک کنید.

نحوه پاک کردن کش در مایکروسافت اج

  1. از نوار منوی یک پنجره مایکروسافت اج، کلیک کنید تنظیمات و موارد دیگر (...).

  2. کلیک تنظیماتو سپس انتخاب کنید حریم خصوصی، جستجو و خدمات.

  3. در پاک کردن داده های مرور بخش، کلیک کنید انتخاب کنید چه چیزی پاک شود.

  4. در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، انواع داده های مروری که می خواهید پاک شوند و محدوده زمانی مورد نظر را انتخاب کنید و سپس کلیک کنید حالا پاک کن

پنجره پاپ آپ داده های مرور را از مرورگر مایکروسافت اج پاک کنید.

نحوه پاک کردن کش در فایرفاکس

به دلایلی غیرقابل توضیح، دو روش بسیار متفاوت برای پاک کردن کش خود در فایرفاکس وجود دارد. در اینجا ساده ترین راه است.

  1. از نوار منوی پنجره فایرفاکس، کلیک کنید منوی برنامه را باز کنید، که مانند سه خط به صورت افقی به نظر می رسد () و سپس کلیک کنید تنظیمات.

  2. از قسمت ناوبری، کلیک کنید حریم خصوصی و امنیت.

  3. در کوکی ها و داده های سایت بخش، کلیک کنید اطلاعات روشن.

  4. در پنجره پاپ آپی که ظاهر می شود، انتخاب را لغو کنید کوکی ها و داده های سایت (مگر اینکه بخواهید کوکی های خود را پاک کنید)، و سپس کلیک کنید پاک کردن.

پنجره پاپ آپ داده ها را از مرورگر وب فایرفاکس پاک کنید.

آیا باید کشم را مرتباً پاک کنم؟

پاسخ کوتاه این است: به طور کلی، توصیه می‌کنم حافظه پنهان خود را پاک نکنید، مگر اینکه دلیل خاصی برای آن داشته باشید.

فایل‌های موجود در حافظه نهان به وب‌سایت‌هایی که اغلب بازدید می‌کنید این امکان را می‌دهند که سریع‌تر بارگیری شوند، که چیز خوبی است. به علاوه مرورگر شما فایل‌های قدیمی را به صورت دوره‌ای حذف می‌کند، بنابراین اینطور نیست که حافظه پنهان برای همیشه به رشد خود ادامه دهد.

مطمئناً حافظه نهان فضایی را در هارد دیسک شما اشغال می کند و این می تواند آزار دهنده باشد. اما دلیل داشتن هارد دیسک این است که بتوانید چیزها را روی آن ذخیره کنید.

مطالب مرتبط:

این مقاله در ابتدا در ژوئیه 2020 منتشر شد. آخرین به روز رسانی، با مشارکت جسیکا لاو، در ژوئن 2023 بود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MZXDKs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *