کدام پلتفرم استریم برای شما مناسب است؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

Roku در مقابل Chromecast 18

ادگار سروانتس / Android Authority

در حالی که دستگاه های پخش رسانه ای زیادی در بازار وجود دارد، رقابت اصلی در فضای بودجه بین Roku و Chromecast گوگل است. شما می‌توانید با هر یک از پلتفرم‌ها یک تجربه عالی داشته باشید، بنابراین در اینجا آنچه باید قبل از جهش بدانید، آورده شده است.

Roku در مقابل Chromecast: مجموعه محصولات

در ظاهر، به نظر می‌رسد Roku در مقایسه با گوگل، خط تولید غول‌پیکری دارد، اما بیشتر دستگاه‌های مستقل آن (در اینجا، Roku یا تلویزیون‌های گوگل را نادیده می‌گیریم) فقط انواعی از چند محصول اصلی هستند.

استریمرهای Roku

roku استریم استیک 4k روی ریموت

رایان هاینز / Android Authority

  • Roku Express (آمازون): ارزان‌ترین مدل با قیمت 30 دلار، دارای کنترل از راه دور مادون قرمز (“ساده”) است و از 4K HDR پشتیبانی نمی‌کند. شما نمی توانید صدای Dolby یا DTS را انجام دهید مگر اینکه از عبور HDMI استفاده کنید، و فاقد گزینه های تنظیم صدا یا حالت شب است.
  • Roku Express 4K: پیدا کردن این یکی به طور فزاینده‌ای سخت است، اما ارزان‌ترین آن با 4K و HDR است، دومی به شکل HDR10 Plus. پشتیبانی از فرمت های صوتی تا حد زیادی یکسان است، اما حالت های تنظیم صدا و حالت های شب را دریافت می کنید.
  • Roku Express 4K Plus (Amazon): تنها تفاوت در مقایسه با Express 4K معمولی اضافه شدن کنترل از راه دور صوتی Roku است که جستجو را آسان‌تر می‌کند و شامل دکمه‌های پاور و صدا می‌شود.
  • Roku Streaming Stick 4K (Amazon): مزیت Streaming Sticks این است که می توانید آنها را مستقیماً به یک پورت HDMI وصل کنید و آنها را از طریق یک آداپتور دیواری یا پورت USB خود تلویزیون تغذیه کنید. از نظر ویژگی، Streaming Stick 4K با افزودن Dolby Vision به فرمت‌های HDR و افزایش دامنه Wi-Fi، بر روی Express 4K Plus ساخته شده است، که اگر روتر شما نزدیک تلویزیون شما نباشد، ممکن است مفید باشد.
  • Roku Streaming Stick 4K Plus (Amazon): همراهی با Plus به شما Voice Remote Pro می دهد. این شامل یک جک هدفون برای گوش دادن خصوصی، دکمه های میانبر قابل تنظیم، و یک عملکرد یاب در صورت گم شدن آن در بالشتک های مبل است. کنترل از راه دور نیز قابل شارژ است، بنابراین از طریق باتری ها نمی سوزید.
  • Roku Ultra LT (آمازون): دلیل اصلی استفاده از Ultra عملکرد است – اگر حداکثر پهنای باند را می‌خواهید، سریع‌ترین پردازنده Roku، بهترین Wi-Fi، بهترین سازگاری HDR و پورت اترنت را دریافت می‌کنید. Ultra LT فقط با کنترل از راه دور صوتی استاندارد Roku ارائه می شود، اگرچه شما می توانید از طریق بلوتوث یا برنامه تلفن همراه Roku، به صورت خصوصی گوش دهید. این روزها پیدا کردن LT سخت تر است، اما اگر مصمم هستید، همچنان می توانید از طریق آمازون یا والمارت یکی را دریافت کنید.
  • Roku Ultra (آمازون): اگر بلندگوهای یکپارچه نمی خواهید، این بالاترین خط است. ارتقاء نسبت به LT شامل Voice Remote Pro، صدای فراگیر Dolby Atmos و گوش دادن خصوصی از طریق کنترل از راه دور و همچنین بلوتوث و برنامه Roku است. اگر رسانه روی درایو USB دارید، می‌توانید آن را مستقیماً به دستگاه وصل کنید.
  • روکو استریمبار (آمازون): Streambar عملاً یک Ultra است که در نوار صوتی تعبیه شده است و فناوری صدا و پخش تلویزیون شما را به طور همزمان ارتقا می دهد. بر این اساس پورت‌های HDMI، USB و نوری و همچنین گزینه‌های صوتی بهبود یافته، یعنی بهبود گفتار و پردازش صدای Dolby وجود دارد. فداکاری های عجیبی وجود دارد – شما Dolby Atmos دریافت نمی کنید و HDR به HDR10 (نه HDR10 Plus) محدود می شود. شما همچنین تنها کنترل صوتی استاندارد Roku را دریافت می کنید که گوش دادن خصوصی به بلوتوث و برنامه Roku را محدود می کند.
  • Roku Streambar Pro (آمازون): ارتقای عمده در اینجا کیفیت صدا است. در حالی که Streambar معمولی از چهار درایور 1.9 اینچی استفاده می کند، درایورهای Pro دارای اندازه 2.5 اینچی هستند که به آنها قدرت بیشتری می دهد. یک کنترل از راه دور ارتقا یافته یک جک هدفون به گزینه های گوش دادن خصوصی و همچنین دکمه های میانبر قابل تنظیم و عملکرد یاب از طریق برنامه Roku اضافه می کند. به اندازه کافی عجیب، Pro پشتیبانی از HDR را گسترش نمی دهد، یا هیچ شکلی از صدای فراگیر را فعال نمی کند. حداقل بدون خرید بلندگوهای Roku اضافی، اما این در مورد Streambar معمولی نیز صادق است.

پخش کننده های Chromecast

Chromecast با گوگل تی وی HD در کنار ریموت 2

ادگار سروانتس / Android Authority

  • Chromecast با گوگل تی وی HD (آمازون): گوگل تی وی یک نسخه پیشرفته از Android TV است. دانگل Chromecast پایه 30 دلاری رزولوشن را به 1080p محدود می کند، اما از HDR به شکل HDR10 Plus و HLG پشتیبانی می کند. کنترل از راه دور آن دستیار Google داخلی را ارائه می دهد.
  • Chromecast با گوگل تی وی 4K (Amazon): این ارتقا که تا حد زیادی مشابه HD است، 4K و Dolby Vision را برای بهترین تصویر ممکن اضافه می کند. شما همچنین می توانید آن را در رنگ های “آسمان” یا “طلوع خورشید” خریداری کنید، نه فقط “برفی” (سفید) HD.

Roku در مقابل Chromecast: نرم افزار

روکو

رابط Roku و نوار صوتی TCL Alto R1 Roku

دستگاه‌های Roku مبتنی بر سیستم‌عامل Roku هستند که در مقایسه با سایر پلت‌فرم‌های پخش جریانی نسبتاً ساده به نظر می‌رسند، اما این در واقع یک مزیت است – یادگیری آن آسان است و به‌راحتی روی هر سخت‌افزار اخیر اجرا می‌شود. چندین ویژگی کلیدی وجود دارد:

  • را فروشگاه کانال جایی است که برای یافتن برنامه ها می روید، زیرا Roku به همه چیز به عنوان «کانال» اشاره می کند، صرف نظر از اینکه شامل ویدیو، صدا یا بازی باشد. به کنار سردرگمی، فروشگاه میزبان بیش از 4000 عنوان است که اکثر خدمات اصلی و بسیاری از گزینه های خاص را پوشش می دهد.
  • جستجوی صوتی با استفاده از برنامه Roku یا کنترل از راه دور سازگار، عمیقاً در پلتفرم ادغام شده است. مجموعه‌ای از گزینه‌های مشاهده در نتایج، از جمله اشتراک‌ها، خریدها و اجاره‌ها را نشان می‌دهد.
  • در ایالات متحده، انگلستان، کانادا و مکزیک، کانال روکو ترکیبی از برنامه نویسی زنده و درخواستی را ارائه می دهد که بیشتر آن رایگان است اما با تبلیغات پشتیبانی می شود. در برخی موارد ممکن است بتوانید از طریق کانال مشترک سرویس های خارجی (مانند Showtime یا Shudder) شوید که سپس به صورت مرکزی به حساب Roku شما ارسال می شود.
  • را برنامه Roku اهداف بسیاری از جمله یافتن و نصب کانال ها و کنترل دستگاه های متصل به یک شبکه Wi-Fi را انجام می دهد. اگر نتوانید کنترل فیزیکی خود را پیدا کنید، بهترین دوست شماست.
  • در ایالات متحده، Roku با Wyze برای فروش شریک شده است لوازم جانبی خانه هوشمند مانند چراغ ها، دوربین های امنیتی و زنگ های ویدئویی. در حالی که می توانید از یک برنامه، آمازون الکسا یا دستیار گوگل برای کنترل استفاده کنید، نکته جدید در اینجا پشتیبانی در سیستم عامل Roku است. به عنوان مثال، اگر کسی زنگ در را به صدا درآورد، یک هشدار در تلویزیون خود دریافت خواهید کرد و می توانید مستقیماً آن را تنظیم کنید.
  • مقدار محدودی از کنترل جریان وجود دارد پلتفرم های شخص ثالث از جمله Alexa، Apple HomeKit و Google Assistant. برای مثال، اگر یک بلندگوی اکو را به دستگاه Roku پیوند دهید، گفتن «الکسا، یوتیوب را باز کنید» هم Roku را روشن می‌کند و هم برنامه YouTube را راه‌اندازی می‌کند.
  • آ منطقه تلویزیون زنده شما را به سمت برنامه نویسی زنده هدایت می کند. جدید با Roku OS 12 فقط برای ایالات متحده است اخبار محلی گزینه، و الف اشتراک های پریمیوم بخش برای ثبت نام در خدمات زنده پولی.
  • یکی دیگر از افزودنی های Roku OS 12 بهبود یافته است به تماشای ادامه دهید ردیف (زیر چه چیزی را تماشا کنید) که ادامه مشاهده عناوین در سرویس هایی مانند Netflix، Max و Prime Video را آسان تر می کند.

Chromecast

برگه Google Chromecast with گوگل تی وی Movies

دیوید ایمل / Android Authority

گوگل تی وی از نظر بصری نرم‌تر از Roku OS است، اما همچنین دارای تعدادی ویژگی کاربردی است که می‌توان به آن افتخار کرد:

  • صفحه اصلی به طور خودکار فیلم ها و نمایش ها را گروه بندی می کند با توجه به عادات خود، به همین ترتیب توصیه هایی را ارائه دهید.
  • یک وجود دارد لیست پیگیری متمرکز، که اضافه کردن موارد از چندین سرویس را برای مشاهده بعدی آسان می کند. Roku دارای یک ویژگی مشابه به نام فهرست ذخیره است، اما گوگل همچنان برتری دارد، نه کمترین زیرا شما می توانید موارد را از هر دستگاهی که به جستجوی گوگل در وب وارد شده است اضافه کنید.
  • دستیار گوگل یک بزرگ است در حالی که دستگاه‌های Roku ادغام محدودی با Assistant، Alexa و HomeKit ارائه می‌کنند، شما کنترل کامل Chromecast را از هر دستگاهی که دستیار نصب شده است، از جمله بلندگوها و نمایشگرهای هوشمند، دریافت می‌کنید. بر این اساس، این امکان را در اتوماسیون خانه هوشمند به حداکثر می‌رساند – تصور کنید فرمان «Hey Google, it’s movie night» جستجوی فیلم‌های اکشن را آغاز می‌کند و همزمان پرده‌ها را پایین می‌آورد، صدای بلندگو را می‌چرخاند و نورها را به رنگ نارنجی کم‌رنگی کم می‌کند.
  • Google Cast دلیل وجود اصلی Chromecast بود، و در حالی که این فناوری اکنون در بسیاری از دستگاه‌های دیگر (شامل Rokus) وجود دارد، تضمین می‌شود که با سخت‌افزار Google سازگاری کامل داشته باشید، از جمله انتقال رسانه از اتاقی به اتاق دیگر با صدای خود.
  • کنترل گسترده والدین فقط برای برخی افراد مهم است، اما از طریق ابزارهایی مانند Family Link می‌توانید فعالیت برنامه‌ها و رسانه‌ها را محدود کنید، از جمله تنظیم ساعت خواب برای جلوگیری از پخش جریانی بچه‌ها در تمام طول شب.
  • همانطور که انتظار دارید، Chromecastها با آن طراحی شده اند قلاب برای خدمات گوگل مانند Google Photos و YouTube TV. در واقع آنها تنها راهی هستند که می‌توانید یک برنامه اختصاصی YouTube Music در تلویزیون‌های غیر Google دریافت کنید، اگرچه همیشه می‌توانید آهنگ‌ها را در برنامه اصلی YouTube پخش کنید.

Roku در مقابل Chromecast: محتوا

Watchmen-بهترین-انگلیسی-سریال-تلویزیون-هتستار

بیشتر چیزهایی که می خواهید در Roku تماشا کنید را می توانید در Chromecast پیدا کنید و بالعکس. استثناهای قابل توجهی وجود دارد – Twitch در Android/گوگل تی وی در دسترس است اما به عنوان مثال Roku در دسترس نیست – اما شما به دنبال خدمات بزرگی مانند Netflix، Max یا Spotify نیستید. قبل از خرید، در دسترس بودن موارد دلخواه خود را بررسی کنید.

هر دو پلتفرم به YouTube، YouTube TV و YouTube Music دسترسی دارند، اگرچه همانطور که اشاره کردیم، گوش دادن به موسیقی در Roku شامل استفاده از برنامه اصلی YouTube است. Roku واقعاً خود را از طریق کانال Roku و همچنین میزبانی از برنامه های بسیار خاص برای محتوایی مانند خدمات کلیسا یا کارتون های قدیمی متمایز می کند. احتمالاً آن‌ها را در Chromecast از دست نمی‌دهید، و حتی کانال Roku می‌تواند مورد توجه یا از دست دادن قرار بگیرد، و گاهی اوقات شما را مجبور می‌کند برای یافتن مواد با کیفیت برای مدتی الک کنید. ما به آن به عنوان تنها منبع ویدیوی خود وابسته نیستیم.

هیچ کدام از این دو پلتفرم برای بازی مناسب نیستند. گوگل بازی های ابری Stadia را در ژانویه 2023 متوقف کرد.

حکم

راستش را بخواهید، از نظر مصرف رسانه، تا زمانی که دستگاهی با مشخصاتی که با تلویزیون شما مطابقت دارد انتخاب کنید، واقعاً نمی توانید با هیچ یک از پلتفرم ها اشتباه کنید. قیمت ها مشابه هستند و محتوای موجود تا حد زیادی یکسان است. اگر چیزی مانند Roku Express یا Chromecast HD بخرید و متوجه شوید که نمی‌توانید از 4K استفاده کنید، به خودتان لگد می‌زنید.

با وجود این موضوع، مسائل واقعاً به اولویت‌های ویژگی و رابط باز می‌گردد. گوگل تی وی ممکن است نرم‌تر به نظر برسد، اما سیستم‌عامل Roku تقریباً ساده است و برخی از افراد خواهان سرپرستی Google نیستند. حتی گاهی اوقات دستگاه‌های Roku ممکن است سریع‌تر کار کنند، زیرا Chromecastها در صورت بارگیری بیش از حد با داده‌های برنامه می‌توانند سرعت خود را کاهش دهند.

اگر به دستیار Google اهمیت می‌دهید، یا به شدت به سرویس‌های Google متکی هستید، احتمالاً Chromecast 4K باید اولین انتخاب شما باشد – که اگر آن را دنبال کنید به احتمال زیاد Android Authority. حداکثر یکپارچگی را با Android، Google Assistant و Google Home خواهید داشت.

یک ناراحتی این است که Google هنوز همگام سازی صدای تلویزیون را با بلندگوی Nest Audio خود فعال نکرده است، در حالی که کاربران Fire TV می توانند با دستگاه های Echo جفت شوند و دارندگان Apple TV 4K می توانند با HomePods جفت شوند. بسته‌ای با Chromecast و یک جفت Nest Audios مرتبط، یک راه‌اندازی سرگرمی مرگبار خواهد بود.


امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MIY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *