سامسونگ تخمین می زند که سود سه ماهه دوم 2023 با کاهش 96 درصدی به پایین ترین سطح در 14 سال گذشته برسد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

برای از بد به بدتر می شود. پس از ثبت کمترین سود سه ماهه خود در 14 سال گذشته در سه ماهه اول سال، این شرکت اکنون به کاهش بیشتر سود چشم دوخته است. این شرکت کره ای به تازگی تخمین درآمد خود را برای سه ماهه دوم سال 2023 به اشتراک گذاشته است و ارقام ناخوشایند هستند.

طبق برآوردهای سامسونگ، این شرکت باید در سه ماهه دوم سال درآمدی از فروش تلفیقی در حدود 60 تریلیون KRW (تقریباً 46 میلیارد دلار) ایجاد کند. این کاهش نسبتاً کمی در فروش نسبت به 63.75 تریلیون KRW تولید شده در سه ماهه قبل است. اما با نگاهی به رقم مربوط به مدت مشابه سال گذشته، این شرکت با کاهش 22 درصدی درآمد فروش مواجه است. بین آوریل و ژوئن سال 2022، 77.2 تریلیون KRW تولید کرد.

اگر از قبل نسبت به سامسونگ احساس بدی دارید، منتظر بمانید تا از سود تخمینی آن برای سه ماهه دوم 2023 مطلع شوید. بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند و در جهان انتظار دارد در سه ماهه گذشته حدود 600 میلیارد وان (تقریباً 460 میلیون دلار) به خانه ببرد. این کاهش خیره کننده 96 درصدی نسبت به سود عملیاتی 14.1 تریلیون KRW است که در سه ماهه دوم 2022 به دست آورده بود. حتی این بار هم به سختی می توانست شکست بخورد، که برای مجموعه ای از قد و قامت سامسونگ بد است.

سامسونگ به یکی دیگر از عملکردهای ضعیف مالی در سه ماهه دوم 2023 خیره شده است

این کمترین سود سه ماهه سامسونگ از سال 2008 خواهد بود. آخرین رقم کمتر از کمترین میزان قبلی یعنی 640 میلیارد KRW نسبت به سه ماهه قبل است. در سال 2008، کل صنعت فناوری از یک بحران اقتصادی رنج می برد. وضعیت اقتصادی نیز در ماه های اخیر بهترین نبوده است. با این حال، این شرکت کره ای به ویژه از رکود در بازار نیمه هادی ها ضربه شدیدی خورده است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 راه برای باز کردن قفل پوشه امن در سامسونگ بدون رمز عبور

سامسونگ که مدت‌ها پیشتاز بازار تراشه‌های حافظه جهانی است، به دلیل کاهش تقاضا و قیمت‌ها متحمل ضررهای بزرگی شده است. واحد نیمه هادی آن در سه ماهه اول 2023 4.58 تریلیون KRW ضرر داشت که اولین ضرر از سال 2008 بود. برآوردهای درآمدی که توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شده نشان می دهد که مبارزات مالی یکی از بزرگترین شرکت های فناوری جهان به این زودی ها پایان نمی یابد.

طبق معمول، سامسونگ گزارش کامل درآمد سه ماهه دوم سال 2023 را در پایان این ماه منتشر خواهد کرد. این شرکت درآمد و سود/زیان را برای هر بخش تجاری تقسیم می کند و همچنین چشم انداز بازار خود را برای بقیه سال به اشتراک می گذارد. باید دید که آیا این بازیکن بزرگ کره ای در کوارتر سوم کمی ریکاوری می کند یا خیر. این شرکت در حال آماده شدن برای عرضه گوشی های هوشمند تاشو جدید و تبلت های پرچمدار اندرویدی در اواخر این ماه است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gAh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *