چگونه آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل از فعالیت مغز شما موسیقی تولید می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه آخرین مدل گوگل از فعالیت مغز شما موسیقی تولید می کند
همراه ما باشید

 

 

MR.Cole_Photographer/Getty Images

گوگل در استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت موسیقی تازه کار نیست و MusicLM خود را در ژانویه برای تولید موسیقی از متن راه اندازی کرد. اکنون گوگل پیشرفت کرده است و از هوش مصنوعی برای خواندن مغز شما – و تولید صدا بر اساس فعالیت مغز شما استفاده می کند.

در یک مقاله تحقیقاتی جدید،Brain2Music، گوگل از هوش مصنوعی برای بازسازی موسیقی از فعالیت مغز استفاده می کند که از طریق داده های تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) دیده می شود.

همچنین: چگونه از برای نوشتن یک بوکمارکت جاوا اسکریپت سفارشی استفاده کردم

محققان داده‌های fMRI جمع‌آوری‌شده از پنج آزمودنی را که به کلیپ‌های موسیقی 15 ثانیه‌ای یکسان در ژانرهای مختلف از جمله بلوز، کلاسیک، کانتری، دیسکو، هیپ هاپ، جاز، متال، پاپ، رگی و راک گوش می‌دادند، مطالعه کردند.

سپس آنها از این داده ها برای آموزش یک شبکه عصبی عمیق استفاده کردند تا در مورد رابطه بین الگوهای فعالیت مغز و عناصر مختلف موسیقی مانند ریتم و احساسات بیاموزند.

 

پس از آموزش، این مدل می تواند موسیقی را از یک fMRI با استفاده از MusicLM بازسازی کند. از آنجایی که MusicLM موسیقی را از متن تولید می کند، مشروط به ایجاد موسیقی مشابه با محرک های اصلی موسیقی در سطح معنایی بود.

هنگامی که مورد آزمایش قرار گرفت، موسیقی تولید شده شبیه محرک‌های موسیقی بود که شرکت‌کننده در ابتدا در ویژگی‌هایی مانند ژانر، ساز، حالت و غیره به آن گوش می‌داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هوش مصنوعی مولد ممکن است به «بدون کد» بیشتر «کد پایین» کمک کند - اما با اخطارهای مهم

در سایت صفحه تحقیق می توانید چندین کلیپ از محرک های اصلی موسیقی گوش دهید و آنها را با بازسازی هایی که MusicLM ایجاد کرده است مقایسه کنید. نتایج بسیار باورنکردنی هستند.

همچنین: اکنون می توانید با یک شخصیت معروف هوش مصنوعی در وایبر چت کنید. در اینجا چگونه است

برای یک کلیپ، محرک یک کلیپ 15 ثانیه ای از نماد نمادین “اوه!… دوباره انجام دادم” اثر بریتنی اسپیرز بود. این سه بازسازی مانند نمونه اصلی دارای طبیعت شاداب و شاداب بودند.

صدا، البته، شبیه صدای اصلی نبود، زیرا این مطالعه بر عناصر مختلف موسیقی متمرکز است، نه مؤلفه شعر.

اساساً، این مدل می‌تواند ذهن شما را بخواند (از لحاظ فنی الگوهای مغز شما) تا موسیقی مشابه آنچه شما گوش می‌دادید تولید کند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZojeEk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *