سناتور کیسی برای محافظت از کارگران در برابر “رؤسای ربات” لایحه های جدید هوش مصنوعی را معرفی می کند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی سناتور کیسی برای محافظت از کارگران در برابر “رؤسای ربات” لایحه های جدید را معرفی می کند.
همراه ما باشید

هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر به سرعت به بسیاری از صنایع راه پیدا کرده است و این موضوع باعث نگرانی دولت در مورد حقوق و حمایت از کارگران شده است. اکنون، در تحولی اخیر، سناتور باب کیسی، D-Pa، دو لایحه جدید با هدف محافظت از کارگران در برابر نظارت در محل کار و “رؤسای ربات” مجهز به هوش مصنوعی ارائه کرده است.

لایحه اول، با عنوان “قانون بدون روبات روبات”، به دنبال ایجاد دستورالعمل های روشن برای به کارگیری سیستم های خودکار، مانند الگوریتم ها و ابزارهای یادگیری ماشین، در تصمیم گیری های مرتبط با استخدام است. علاوه بر این، قانون پیشنهادی همچنین کارفرمایان را تشویق می‌کند تا مناسبی به نیروی کار خود در مورد استفاده از این سیستم‌ها ارائه دهند و شفافیت در اجرای آنها را الزامی کند. علاوه بر این، برای رسیدگی به نگرانی‌ها در مورد سرکش بودن هوش مصنوعی، این لایحه شرکت‌ها را ملزم می‌کند که نظارت انسانی بر تمام تصمیم‌های هوش مصنوعی را حفظ کنند.

لایحه دوم، که به عنوان “قانون گروه ویژه نظارت بر محیط کار و فناوری های استثماری” شناخته می شود، با هدف ایجاد یک نهاد دولتی جداگانه مسئول بررسی شیوه های نظارت بر محل کار است. به ریاست نماینده‌ای از وزارت کار، این نهاد شامل افرادی از حوزه‌های مختلف دولتی برای ارزیابی تأثیر نظارت بر محل کار و سیستم‌های تصمیم‌گیری خودکار بر حقوق کارکنان، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی تلاش‌ها و جمعیت‌های به حاشیه رانده شده در نیروی کار خواهد بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این ترند ویروسی هوش مصنوعی TikTok می تواند یک هد شات رایگان برای شما به ارمغان بیاورد. در اینجا چگونه است

استدلال پشت لوایح جدید

سناتور باب کیسی اظهار داشت که دلیل اصلی پشت این لوایح محدود کردن تأثیر هوش مصنوعی و جلوگیری از اقتدار کنترل نشده «رؤسای ربات» از اتخاذ تصمیمات حیاتی است که بر زندگی و معیشت انسان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، کیسی استدلال می کند که بدون نظارت مناسب، خطر اعمال تبعیض آمیز، اقدامات انضباطی ناعادلانه، و حتی شرایط کاری ناامن وجود دارد. اگرچه ممکن است این سناریوها امروزه دور از ذهن به نظر برسند، اما با توجه به سرعت سریع توسعه هوش مصنوعی، ممکن است در آینده نزدیک به واقعیت تبدیل شوند.

خلاصه‌ای از این لایحه از دفتر کیسی توضیح می‌دهد: «سیستم‌ها و نرم‌افزارها، نه انسان‌ها، به‌طور فزاینده‌ای تصمیم می‌گیرند که با چه کسی برای یک شغل مصاحبه کنند، کجا و چه زمانی کارکنان باید کار کنند، و چه کسی ترفیع، انضباط یا حتی از کار خود اخراج می‌شود».

علاوه بر این، این لایحه نه تنها مورد حمایت گسترده سناتورهای دموکرات، مانند برایان شاتز از هاوایی، جان فترمن از پنسیلوانیا، برنی سندرز از ورمونت، و کوری بوکر از نیوجرسی، بلکه از سوی اتحادیه‌های کارگری بزرگ، از جمله AFL-CIO و سازمان ملی ارتباطات و کارگران حقوقی آمریکا نیز قرار گرفته است.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VcOsFl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *