سنگاپور به دنبال موارد استفاده مولد هوش مصنوعی با گزینه‌های جعبه ایمنی است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی سنگاپور به دنبال موارد استفاده مولد با گزینه‌های جعبه ایمنی است
همراه ما باشید

cloudgettyimages-1251913187

الکساندر کورنر/ گتی ایماژ

اکنون دو جعبه شنی برای سازمان‌های دولتی و مشاغل در سنگاپور برای توسعه و آزمایش برنامه‌های هوش مصنوعی مولد (AI) در دسترس است.

هر دو جعبه شنی بر روی مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی Google Cloud از جمله پلتفرم هوش مصنوعی Vertex، ابزارهای توسعه دهنده با کد پایین و واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) اجرا خواهند شد. مدل‌های هوش مصنوعی مولد از پیش حفظ شده نیز در دسترس خواهند بود، که شامل مدل زبان بزرگ خود گوگل، پالم، مدل‌های هوش مصنوعی شرکای آن و همچنین گزینه‌های منبع باز می‌شود.

همچنین: همه ویژگی‌های اصلی هوش مصنوعی که در Google I/O 2023 معرفی شدند

این ابتکار بخشی از قرارداد مشارکتی است که اوایل سال جاری بین فروشنده ابری ایالات متحده و دولت سنگاپور برای ایجاد یک خوشه ابری دولتی هوش مصنوعی امضا شد. پلتفرم ابری در یک محیط اختصاصی در Google Cloud اجرا می‌شود و هدف آن هدایت پذیرش هوش مصنوعی در بخش عمومی است.

یکی از جعبه‌های شنی منحصراً توسط سازمان‌های دولتی استفاده خواهد شد، در حالی که دیگری در اختیار سازمان‌های محلی است. در مجموع، دو محیط مبتنی بر ابر کنترل‌شده به مدت سه ماه بدون هیچ هزینه‌ای برای حداکثر 100 مورد یا سازمان ارائه می‌شوند.

اینها از طریق مجموعه‌ای از کارگاه‌هایی که بیش از 100 روز برگزار می‌شوند انتخاب می‌شوند و طی آن شرکت‌کنندگان آموزش‌هایی را توسط مهندسان Google Cloud برای شناسایی موارد استفاده که می‌توانند با هوش مصنوعی مولد پشتیبانی می‌شوند و با استفاده از مجموعه‌های ابزار از sandbox ساخته شوند، دریافت خواهند کرد.

اداره کشور هوشمند و دولت دیجیتال (SNDGO) جعبه ایمنی دولتی را مدیریت خواهد کرد. در حالی که صنعت دیجیتال سنگاپور (DISG) جعبه شنی را که برای مشاغل محلی در نظر گرفته شده مدیریت خواهد کرد.

همچنین: Google Cloud و Salesforce برای کمک به بهبود تجربه مشتری با هوش مصنوعی شریک هستند

به گفته ژوزفین تئو، وزیر ارتباطات و اطلاعات، سنگاپور که استراتژی ملی هوش مصنوعی خود را در سال 2019 معرفی کرد، امروز بیش از 4000 محقق در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرده است. در حالی که خروجی تحقیق “بیش از قابل احترام” بود، او خاطرنشان کرد که سنگاپور هنوز “محدودی فاصله دارد” در ترجمه این تحقیق به موارد استفاده معنادار در عمودهای مختلف.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوگل در حال آزمایش ابزار هوش مصنوعی جدید است که می تواند این مقاله را در مورد این ابزار جدید هوش مصنوعی بنویسد

تئو در حین راه اندازی جعبه های شنی گفت: «چنین تلاش هایی مهم هستند زیرا ما را به رفع پیچ خوردگی ها سوق می دهند. “این پیچیدگی‌ها می‌توانند مسائل مربوط به داده‌ها باشند، اما می‌توانند مسائل مربوط به امنیت نیز باشند. اجرای مسئولانه هوش مصنوعی به ما نیاز دارد تا اطمینان حاصل کنیم که این سوالات را بی‌پاسخ نگذارید، بلکه پاسخ‌های رضایت‌بخشی را ایجاد کنیم. این به ما امکان می‌دهد تا حداکثر پتانسیل هوش مصنوعی را برای سنگاپور باز کنیم.”

کاران باجوا، معاون آسیا و اقیانوسیه Google Cloud خاطرنشان کرد که راه اندازی هوش مصنوعی مولد در یک سازمان نیازمند رویکردی متفاوت از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی مولد عمومی و عمومی است. اولی باید با حاکمیت و استحکام به کار گرفته شود و به برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مولد در سطح سازمانی نیاز دارد تا پاسخ‌هایی را بر اساس منابع داده‌ای سرپرست و مورد تأیید شرکت ارائه دهند.

همچنین: رقص توسعه دهندگان نرم افزار با هوش مصنوعی مولد هنوز در آن مرحله ناخوشایند است

امنیت داده همچنین برای مدل‌های هوش مصنوعی مولد که برای آموزش برنامه‌های کاربردی سازمانی استفاده می‌شوند، حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات حساس درز نمی‌کند. باجوا گفت که مدل‌های هوش مصنوعی نیز باید برای صنعتی که سازمان در آن فعالیت می‌کند، مانند مراقبت‌های بهداشتی یا خدمات مالی، کالیبره و تنظیم شوند.

او گفت که برای بهینه سازی هزینه خود، شرکت ها همچنین می خواهند مدل مناسبی را برای چالش تجاری که به دنبال حل آن هستند انتخاب کنند و افزود که هر چه مدل بزرگتر باشد، استفاده از آن پرهزینه تر است.

او گفت که جعبه‌های شنی «مسیری روشن» را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند تا «سریع، آسان و مسئولانه» برنامه‌های هوش مصنوعی تولیدی خود را با امنیت داده‌ها و حاکمیت لازم بسازند.

سازمان‌هایی که قبلاً برای شرکت در طرح‌های سندباکس ثبت‌نام کرده‌اند عبارتند از وزارت نیروی انسانی، آژانس فناوری دولتی (GovTech)، American Express، PropertyGuru Group و Tokopedia.

همچنین: هوش مصنوعی مولد چیست و چرا اینقدر محبوب است؟ در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید

اداره CIO بخش عمومی، GovTech، از هوش مصنوعی و موتورهای پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند تا پلتفرم دستیار چت هوش مجازی (ویکا) خود را تقویت کند. این شرکت به دنبال استفاده از هوش مصنوعی مولد است و قصد دارد تا پایان سال تمام 88 ربات چت را که در حال حاضر در این بخش استفاده می شود، به مدل های هوش مصنوعی مولد منتقل کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این برنامه مجهز به هوش مصنوعی شناسایی پرندگان را آسان می کند (به استثنای یک استثنا)

GovTech در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد برای راه اندازی هفت ربات چت استفاده می کند که برای دو اینترانت، هیئت توسعه مسکن، و پلی تکنیک سنگاپور و غیره استفاده می شود.

به گفته GovTech، هوش مصنوعی مولد تعداد ساعات مورد نیاز برای آموزش مدل را 10 برابر کاهش داده و پاسخ‌های طبیعی بیشتری ایجاد کرده است. برای کاهش خطر توهم، پاسخ‌ها از داده‌هایی که مستقیماً از سازمان دولتی مربوطه گرفته شده است، تولید می‌شوند. به عنوان مثال، سوالات مربوط به آب و هوا با استفاده از داده های استخراج شده از API آژانس ملی محیط زیست پاسخ داده می شود.

سپس از مدل‌های هوش مصنوعی مولد برای آموزش ربات‌های گفتگو برای درک بهتر سؤالات استفاده می‌شود. چت‌بات‌هایی که توسط هوش مصنوعی مولد آموزش دیده‌اند، توانایی پاسخ‌گویی به 85 تا 90 درصد سؤال‌ها را نشان داده‌اند، در مقایسه با ربات‌های چت غیرمولد هوش مصنوعی، این میزان در حدود 75 درصد است.

همچنین: مدل های هوش مصنوعی را با داده های خود آموزش دهید تا خطرات را کاهش دهید

جیمی انگ، مدیر ارشد فناوری DBS بانک و رئیس بخش فناوری و عملیات گروه، گفت: سازمان‌ها باید برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی برای مقابله با خطراتی مانند توهم تلاش کنند.

مدل‌های زبان بزرگ از هر داده‌ای که در دسترس عموم است، یاد می‌گیرند، که ممکن است لزوماً داده‌های باکیفیت نباشند. Ng در جریان یک میزگرد در مراسم راه اندازی گفت، در حالی که اتخاذ رویکرد plug-and-play ممکن است برای برخی کارساز باشد، کسب و کارها به برنامه های کاربردی هوش مصنوعی نیاز دارند که نرده های محافظ و امنیت لازم را داشته باشند.

او افزود، سپس سازمان‌ها باید مدل‌های زبان بزرگ را با پایگاه‌داده دانش خود تیز کنند تا کیفیت داده‌های آموزشی را بهبود بخشند.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zKdTyK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *