این برنامه مجهز به هوش مصنوعی شناسایی پرندگان را آسان می کند (به استثنای یک استثنا)

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی این برنامه مجهز به شناسایی پرندگان را آسان می کند (به استثنای یک استثنا)
همراه ما باشید

آواز پرنده

گتی ایماژ/علی رغم خطوط مستقیم (پل ویلیامز)

در کنار حشرات، متأسفانه به نظر می رسد که پرندگان از انسان کوتاهی می کنند.

ما همچنان به شدت به صحنه‌های شکار شیر در صحرای کالاهاری یا حرکت کرگدن‌ها در شرق هند جذب می‌شویم، اما عمدتاً از صحنه‌های پر جنب و جوش زندگی و عشقی که در زیر دماغ ما به نمایش درآمده است غافل هستیم.

همچنین: هوش مصنوعی ممکن است به ما امکان دهد به زودی با حیوانات صحبت کنیم. در اینجا چگونگی آن است

صدای ناخوشایند ترافیک عصر هنگام بازگشت پرندگان به لانه‌هایشان، سخت کوشی شکارچیان منفرد کرم‌های باغی، فریادهای فوری والدین جوان، جنگ‌های خشمگین میان خواستگاران رقیب — اینها همه درام‌های روزمره‌ای هستند که در همه جای اطراف شما به نمایش در می‌آیند، و برای مشاهده نیازی نیست که ثروت اندکی خرج کنید.

با این حال، ندانستن آنچه که به آن نگاه می کنید یا به آن گوش می دهید می تواند ناامید کننده باشد. مطمئنا، از دست دادن یک بلو جی بسیار سخت است. اما در مورد کشف یک کلاغ از یک کلاغ یا یک پرستو از یک سریع چیست؟ تنها متعهدترین هوادار احتمالاً راهنمای میدانی برای پرندگانی که در اطراف دراز کشیده اند دارد.

سحر و جادو هوش مصنوعی مرلین

اما اگر در دنیای دیجیتالی اشباع شده ما، ابزاری در دست داشته باشید، چه؟

همچنین: نحوه استفاده از : همه چیزهایی که باید بدانید

اگر این ابزار به شما اجازه دهد تقریباً همه پرندگان را در حیاط خلوت خود – حتی آنهایی که نمی بینید – را با دقت تقریباً 100٪ تنها با فشار دادن یک دکمه شناسایی کنید؟

تصاویر تلفن های همراه با اطلاعات پرندگان روی آنها

Merlin Bird ID دقیق و ساده برای استفاده است.

آزمایشگاه پرنده شناسی کرنل

و اگر این برنامه جادویی شما را به جامعه ای از دوستداران پرنده در سرتاسر جهان متصل کند، چه می شود، بنابراین می توانید ارتباطات محلی و جهانی را با علاقه مندان همفکر ایجاد کنید؟

این ابزار وجود دارد — و برنامه Merlin Bird ID نام دارد که توسط آزمایشگاه پرنده شناسی کورنل تولید شده است و یک جادوگر واقعی است که شما را به دنیای دوستان پردار ما می کشاند.

همچنین: اینها 5 ابزار هوش مصنوعی مورد علاقه من برای کار هستند

دلیل محبوبیت بسیار زیاد آن – که 12 میلیون بار دانلود شده است – این است که سازندگان آن از قدرت هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی و جامعه جهانی پرندگان برای اطمینان از صحت مشاهده استفاده کرده اند.

زمانی که Merlin Bird ID برای اولین بار پرواز کرد، کمی بیش از 400 گونه قابل شناسایی در کتابخانه خود داشت.

امروزه، این تعداد به 10315 گونه افزایش یافته است که می توان آنها را با 55000 عکس و 26000 ضبط صوتی که جامعه سه میلیون کاربر فعال آن در پایگاه داده برنامه مشارکت داده اند شناسایی کرد.

راه‌های زیادی برای شناسایی پرنده با استفاده از مرلین وجود دارد: با صدا، عکس یا پاسخ دادن به پنج سؤال در مورد پرنده‌ای که ردیابی می‌کنید.

همچنین: بهترین تولید کننده های تصویر هوش مصنوعی

روش چهارم، Sound ID، ستاره برنامه است — قابلیتی که به شما امکان می دهد یک پرنده را از طریق صدای جیر جیر یا آواز آن تشخیص دهید، تکنیکی که مدت هاست توسط جامعه پرندگان به عنوان جام مقدس دست نیافتنی تلقی می شود.

با این حال، چند سال پیش، گرانت ون هورن، محقق ارشد مرلین در آزمایشگاه پرنده‌شناسی کرنل، ایده‌ای داشت. او متوجه شد که صداها را می توان – به معنای واقعی کلمه – به شیوه ای متفاوت نگاه کرد: به عنوان تصویر.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای تشخیص اینکه آیا یک تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر

دیدن، شنیدن است

هر صدای ضبط شده توسط کاربر از شکل موج به طیف گرا تبدیل می شود – راهی برای تجسم دامنه [volume]، فرکانس [pitch]گرانت ون هورن گفت: “بنابراین درست مانند مرلین که می تواند تصویر یک پرنده را شناسایی کند، اکنون می تواند از این تصویر صدای یک پرنده برای ساختن شناسه استفاده کند.”

merlin-sound-id

ویژگی Merlin's Sound ID صداهای زنده پرندگان را به تصاویر تبدیل می کند و سپس از طریق یک موتور یادگیری ماشینی قرار می گیرد تا مطابقت های احتمالی را کشف کند.

آزمایشگاه پرنده شناسی کرنل

در اقدامی قابل توجه از همکاری، جامعه جهانی پرندگان ابتدا برای کمک به شناسایی هر گونه پرنده با ضبط های خود وارد عمل شدند.

مشارکت‌کنندگان بیش از صد ساعت صدا حاوی صدای پرندگان را همراه با تعداد معادلی از صداهای پس‌زمینه، مانند بوق و سوت ماشین ارسال کردند.

همچنین: ChatGPT واقعا چگونه کار می کند؟

این ضبط‌ها سپس ویرایش، برچسب‌گذاری و به طیف‌نگاری برای گونه‌های مناسب تبدیل شدند.

همانطور که محققان کرنل توضیح داده‌اند، سپس این تصاویر را – همراه با عکس‌های پرندگان – به یک مدل بینایی رایانه‌ای به نام شبکه عصبی کانولوشن عمیق که از یک الگوریتم نزول گرادیان استفاده می‌کند، وارد کردند.

اکنون، وقتی دکمه مرلین را برای ضبط صداهای پرنده در حیاط خلوت خود فشار می دهید، مدل تمام صداهای موجود در محل کار را هضم می کند و بلافاصله آنها را به طیف نگار تبدیل می کند. سپس، میلیون ها “وزن” در الگوریتم آن سعی می کنند این “تصاویر صوتی” را با تصاویر مناسب در مجموعه داده تطبیق دهند.

همچنین: به گفته یک مادر، چگونه فرزندان شما می توانند با خیال راحت از ChatGPT استفاده کنند

در همین حال، مشاهدات بیش از یک میلیارد پرنده در پایگاه داده مرلین، که توسط علاقه مندان جهانی به پرندگان با استفاده از پلت فرم مشاهده eBird ارائه شده است، با محدود کردن پرندگانی که احتمالاً در اطراف شما شناور می شوند، در زمان قابل توجهی صرفه جویی کرده است.

درو وبر می‌گوید: «داشتن این مجموعه داده‌های فوق‌العاده قوی – و تغذیه آن با ابزارهای یادگیری ماشینی سریع‌تر و قوی‌تر – به مرلین این امکان را می‌دهد تا پرندگان را با صدا در حال حاضر شناسایی کند، در حالی که انجام این کار فقط چند سال پیش یک چالش دلهره‌آور به نظر می‌رسید.» ، که هماهنگ کننده پروژه مرلین است.

با استفاده از برنامه

من با استفاده از ویژگی Photo ID در مرلین شروع کردم و دوربینم را به سمت پرنده ای گرفتم که در حیاط خلوت من می پرید، با سینه ای زنگ زده. من از آن عکس گرفتم و از مرلین خواستم که بدانم چیست.

به اندازه کافی، مرلین با استفاده از الگوریتم یادگیری ماشینی و هزاران عکس در پایگاه داده خود، به درستی آن را یک رابین آمریکایی تشخیص داد. من این نمونه با برچسب جغرافیایی را به لیست پرندگان شخصی خود اضافه کردم.

Sound ID ابزار مطلق مورد علاقه من بود. من 15 دقیقه را بیرون از عرشه خود گذراندم و خوشه ای از گنجشک های پچ پچ، و همچنین چند خروس کوشا را که در حال پریدن بودند و برای صرف شام به زمین نگاه می کردند، گذراندم.

همچنین: 5 راه برای استفاده از چت بات ها برای آسان تر کردن زندگی شما

اما وقتی Sound ID را فعال کردم، تعداد زیادی پرنده در حالی که در بالای تاج درخت گردوی ما یا در بوته های دور صدا می زدند، پیدا شدند. آنها عبارتند از: یک سار اروپایی، یک کاردینال شمالی، یک فنچ خانگی، یک جِی آبی، یک گروس منقار سینه رز (که برای من تازگی داشت) و یک مرغ مقلد شمالی.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Microsoft 365 Copilot چیست؟ هوش مصنوعی به ورد، اکسل و غیره می آید

نگهداری چنین تنوعی از زندگی پرندگان در حیاط خلوت خود به طرز عجیبی هیجان انگیز بود. سپس این برنامه به من اجازه داد به آهنگ‌ها و تماس‌های مختلف از هر پرنده گوش دهم – همه از طرفداران پرنده جمع‌آوری شده‌اند – و همچنین به نکات تشخیصی از متخصصان دسترسی داشته باشم.

merlin-photo-id-photo

گاهی اوقات صداها می توانند فریب دهند، به همین دلیل است که ویژگی Photo ID مبتنی بر هوش مصنوعی نیز محبوب است.

آزمایشگاه پرنده شناسی کرنل

همچنین توانستم مجموعه‌ای از عکس‌های خیره‌کننده از پرندگان را بکشم – نر، ماده، نوجوان – که همگی به‌طور مشابه توسط پرنده‌های همکار جمع‌آوری شده بودند، در نتیجه حس مبهمی از تعلق به کل کار را القا کردند.

از طریق مرلین بود که به طور تصادفی با نیرنگ های مرغ مقلد شمالی برخورد کردم. به نظر می رسد که این پرنده یک تقلید استاد است، به دلیل توانایی هایش در تقلید از دوستان بالدار خود و الهام بخشیدن به مشاهده های نادرست، بلای عاشقان پرنده در همه جا است. ظاهراً در مورد صدای بوق خودرو و به هم خوردن درب نیز به خوبی عمل می کند.

همچنین: تشخیص عمیق دروغین در زمان واقعی: چگونه آزمایشگاه های اینتل از هوش مصنوعی برای مبارزه با اطلاعات نادرست استفاده می کند

اصالت فهرست پرندگان من اکنون در خطر جدی بود. با این وجود، مرلین آنقدر مرا به این موجود بدجنس گیر داد تا بروم و کمی بیشتر تحقیق کنم، در آن زمان بود که به حقیقت دلخراش زیر رسیدم.

مرغ های مقلد شمالی شب ها آواز می خوانند و مادام العمر جفت می شوند. بنابراین، اگر در ساعات غروب آواز یک مرغ مقلد را می شنوید، آنها یا نرهای جوانی هستند که به دنبال شریک زندگی می گردند یا فقط نیمی از یک زوج مسن ترند که برای جفت گمشده خود آهنگی از عشق می خوانند.

Trill رفته است؟

افسوس، همه از مرلین خوشحال نیستند، از جمله پرنده های سرسخت که ترجیح می دهند سرگرمی خود را به روش های سنتی تر با دوربین های دوچشمی و راهنمای صحرایی انجام دهند.

آنها یک نکته دارند اتکای بیش از حد به دوربین گوشی های هوشمند و راهنمای دیجیتال می تواند توانایی توسعه مهارت های واقعی به عنوان یک پرنده را کاهش دهد، که شامل مشاهده دقیق گونه، عادات و تمایلات آن، و صداهای منحصر به فرد آن است.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی برای امتحان

مشاهدات قدیمی همچنین صبر را ایجاد می کند، مهارتی که در زندگی اشباع دیجیتالی ما بسیار مورد نیاز است.

علاوه بر این، نوشتن روی هر پرنده در مرلین کاملاً کم خون است. شما باید برای جزئیات بیشتر از یک پاراگراف به یک راهنمای میدانی مراجعه کنید، این همان چیزی است که با برنامه دریافت می کنید.

مهمتر از همه، یک برنامه آماده برای خدمت، اندکی از روند اکتشاف شما را می رباید، جایی که سفر برای شناسایی صحیح پرنده مقصد است، که مخصوصاً اگر یک مرغ مقلد شمالی در کمین آن باشد، صادق است.

اما برای بقیه ما که زمان و حوصله کوتاهی داریم، اما همچنان پر از جاه طلبی برای یادگیری بیشتر در مورد محیط اطرافمان که به سرعت ناپدید می شود به واسطه تغییرات آب و هوایی و تخریب زیستگاه، این برنامه بسیار خوب عمل می کند.

همچنین: 10 بهترین افزونه ChatGPT (و نحوه استفاده حداکثری از آنها)

به هر حال، پرندگان شاخص های حیاتی سلامت محیط هستند.

آنها همچنین تعجب و احترام ما را می خواهند. به عنوان مثال، خداحافظی دم باری 6800 مایل (11000 کیلومتر) بدون توقف از آلاسکا به نیوزیلند بدون هیچ گونه توقفی طی 9 روز پرواز می کند. شاهین شاهین سریع ترین عضو قلمرو حیوانات است که با سرعت بیش از 200 مایل در ساعت غواصی می کند. و آلباتروس شش سال اول زندگی خود را سپری می کند که هرگز به زمین دست نمی زند.

با کشاندن ما به این دنیای شگفت‌انگیز، در حالی که از جامعه وسیع آن برای ردیابی جزئیاتی مانند مهاجرت و الگوهای تغذیه استفاده می‌کنیم، برنامه‌هایی مانند مرلین به ابزارهایی در خط مقدم تبدیل شده‌اند که به حفظ آنچه از میراث منحصربه‌فرد اما به سرعت رو به زوال زیستی ما باقی مانده است، تبدیل شده‌اند.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FoWRAa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *