بهترین 6 راه حل زمانی که چراغ Caps Lock ویندوز 11 کار نمی کند

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی بهترین 6 راه حل زمانی که چراغ Caps Lock کار نمی کند همراه ما باشید

وقتی caps lock فعال است، صفحه کلید یک چراغ نمایش می دهد. اگرچه ممکن است یک ویژگی کوچک به نظر برسد، اما برای جلوگیری از اشتباهات تایپی تصادفی ضروری است و به عنوان یک کمک دسترسی حیاتی برای افراد دارای اختلالات بینایی یا سایر معلولیت ها عمل می کند. در 11، برخی از کاربران از کار نکردن چراغ caps lock شکایت کردند.

Best_N_Fixes_When_the_Windows_11_Caps_Lock_Light_Is_Not_Working

بنابراین، این راهنما نگاهی به مشکل دارد. اشکالات جزئی، مشکلات مربوط به راننده یا آسیب های مکانیکی عمدتاً باعث این مشکل می شوند. در زیر شما را با موثرترین راه حل ها آشنا می کنیم.

1. کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید

راه‌اندازی مجدد می‌تواند راه‌حل مؤثری برای این مشکل قفل کلاهک باشد. این به این دلیل است که راه‌اندازی مجدد اشکالات موقتی را که بر عملکرد تأثیر می‌گذارند، رفع می‌کند، درایورهای مسئول صفحه‌کلید را دوباره بارگیری می‌کند، و برنامه‌های در حال اجرا را می‌بندد و تداخل‌های احتمالی که باعث ایجاد مشکل می‌شوند را از بین می‌برد. بنابراین، قبل از ورود به هر چیز پیچیده، با یک راه اندازی مجدد شروع کنید.

2. آسیب فیزیکی صفحه کلید را بررسی کنید

اگر چراغ Caps Lock در ویندوز 11 کار نمی کند، ممکن است نشان دهنده یک مشکل فیزیکی یا مکانیکی باشد. این احتمال وجود دارد که نشانگر LED قفل درپوش شکسته یا سوخته باشد. یک بازرسی فیزیکی ممکن است وضعیت دستگاه را نشان دهد.

اگر چراغ Caps Lock روی صفحه‌کلید شما روشن است، مطمئن شوید که وقتی کلید را فشار می‌دهید، مطمئن شوید که واقعاً کار می‌کند. ممکن است مقداری زباله یا گرد و غبار وجود داشته باشد که مانع از عملکرد صحیح کلید شود. می‌توانید صفحه‌کلید را تمیز کنید یا از هوای فشرده برای پاک کردن گرد و غبار یا زباله‌هایی که ممکن است باعث این مشکل شوند، استفاده کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  GPEDIT قالب های Administrative را در ویندوز 11/10 نشان نمی دهد

3. Hardware Troubleshooter را اجرا کنید

دستگاه های ویندوز 11 دارای چندین عیب یاب داخلی هستند. عیب یاب سخت افزار یکی از آنهاست. هنگامی که این ابزار را اجرا می کنید، رایانه شما را برای مشکلات احتمالی صفحه کلید اسکن می کند. اکثر مشکلات را برطرف می کند یا راه حل هایی را پیشنهاد می کند. شما باید این عیب یاب را اجرا کنید تا مشکل نور caps lock را حل کنید.

مرحله 1: با فشار دادن Windows + R پنجره Run را باز کنید.

گام 2: cmd را تایپ کنید و کلیدهای Ctrl + Shift + Enter را بزنید تا یک Command Prompt باز شود.

Command Prompt 7 را باز کنیدCommand Prompt 7 را باز کنید

مرحله 3: دستور زیر را تایپ کنید و Enter را بزنید تا عیب یاب صفحه کلید راه اندازی شود.

msdt.exe -id DeviceDiagnostic
عیب یاب سخت افزاریعیب یاب سخت افزاری

مرحله 4: روی دکمه Next کلیک کنید و ویزارد را دنبال کنید تا عیب یابی صفحه کلید را کامل کنید.

عیب یاب سخت افزاری را اجرا کنیدعیب یاب سخت افزاری را اجرا کنید

4. درایور صفحه کلید را به روز کنید یا دوباره نصب کنید

درایورها ابزاری حیاتی برای ارتباط بین اجزای سخت افزاری و سیستم عامل هستند. اگر رایانه شخصی شما از درایورهای قدیمی استفاده می کند، ممکن است با خطاهای غیرمنتظره ای مواجه شود. به این ترتیب، زمانی که چراغ caps lock کار نمی کند، توصیه می کنیم درایور صفحه کلید را به روز کنید.

اگر به‌روزرسانی درایورها مشکل را برطرف نکرد، می‌توانید درایور را دوباره نصب کنید. نصب مجدد ممکن است راه حل بهتری باشد، به خصوص اگر نصب فعلی خراب باشد. مراحل نصب مجدد زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: روی منوی Start کلیک راست کرده و Device Manager را انتخاب کنید.

مدیر دستگاه 31 را باز کنیدمدیر دستگاه 31 را باز کنید

گام 2: دسته صفحه کلید را گسترش دهید، روی درایور خود کلیک راست کنید، روی Uninstall دستگاه کلیک کنید و انتخاب خود را تأیید کنید.

دستگاه 7 را حذف کنیددستگاه 7 را حذف کنید

مرحله 3: کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید و Device Manager را مجددا راه اندازی کنید.

مرحله 4: روی نماد “اسکن برای تغییرات سخت افزاری” کلیک کنید.

اسکن تغییرات سخت افزاری 8اسکن تغییرات سخت افزاری 8

5. سیستم عامل خود را به روز کنید

به روز رسانی سیستم عامل شما یک فرآیند ضروری خانه داری است. به روز رسانی های ویندوز به طور منظم با رفع اشکال و وصله های امنیتی ارائه می شود. اگر چراغ caps lock در ویندوز 11 به دلیل یک اشکال کار نمی کند، ممکن است پس از به روز رسانی به طور خودکار آن را برطرف کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ضبط ویدیوهای گیم پلی با کیفیت بالا با استفاده از OBS Studio

علاوه بر این، به‌روزرسانی درایورهای قدیمی مرتبط با مشکل را برطرف می‌کند. مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: Windows + I را فشار دهید تا برنامه تنظیمات باز شود.

گام 2: روی گزینه Windows Update در سمت چپ کلیک کنید و سپس روی Check for updates در سمت راست کلیک کنید.

بررسی به روز رسانی 3بررسی به روز رسانی 3

مرحله 3: در نهایت، به روز رسانی های موجود را دانلود و نصب کنید، سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

6. کامپیوتر را بازیابی کنید

اگر نمی توانید رایانه را به روز کنید یا با استفاده از راه حل های دیگر در این راهنما ناموفق هستید، باید ابزار System Restore را اجرا کنید.

هنگامی که ابزار System Restore را اجرا می کنید، کامپیوتر شما را به حالت قبلی در چرخه عمر خود می برد. اگر ماشه این مشکل قفل درپوش در آن زمان وجود نداشت، باید کاملاً برطرف شود. با این حال، قبل از اجرای عملیات بازیابی سیستم، باید توجه داشته باشید که ممکن است داده ها و برخی از برنامه هایی که پس از تاریخ بازیابی وجود داشته اند را از دست بدهید.

نشانگر نور Caps Lock بازگشت به عملکرد کامل

و در اینجا شما آن را دارید: موثرترین راه حل زمانی که نشانگر چراغ caps lock در ویندوز کار نمی کند. ما این راه حل ها را نوشته ایم تا بتوانید از ساده ترین راه حل ها پایین بیایید. با این حال، می‌توانید از دور خارج شوید و با آنچه مناسب‌تر به نظر می‌رسد شروع کنید.

آیا مشکل را برطرف کردید؟ اگر چنین است، لطفاً یک نظر در زیر برای ما بگذارید و به ما بگویید چه چیزی مؤثرتر است.

امیدواریم از این مقاله بهترین 6 راه حل زمانی که چراغ Caps Lock ویندوز 11 کار نمی کند مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/XUWyXV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *