تابع IFERROR در اکسل چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی تابع IFERROR در اکسل چیست؟ همراه ما باشید

این پست توضیح می دهد که تابع IFERROR چیست و چگونه از تابع در مایکروسافت اکسل استفاده کنیم. تابع IFERROR در اکسل  به عنوان یک تابع منطقی برای رسیدگی به خطاهایی که ممکن است در فرمول ها یا محاسبات در اکسل رخ دهد معرفی شد. اکنون در تمام نسخه های اکسل از جمله اکسل برای مایکروسافت 365 موجود است.

تابع IFERROR در اکسل چیست؟

تابع IFERROR می تواند خطاهای زیر را در اکسل کنترل کند: #N/A، #DIV/0!، #NULL!، #NAME؟، #NUM!، #VALUE!، و #REF! اگر می خواهید بدانید که چگونه از تابع IFERROR برای سرکوب خطا در زمانی که آرگومان شما به یکی از این مقادیر خطا اشاره می کند استفاده کنید، به خواندن این پست ادامه دهید.

تابع IFERROR در اکسل چیست؟

هنگامی که یک فرمول به نتایج نادرست ارزیابی می شود، یک کد خطا در سلول اکسل ظاهر می شود. برای مثال، اگر فرمولی را برای محاسبه مجموع مقادیر از 2 سلول اعمال کنید، اما سلول اول حاوی یک مقدار متن باشد، فرمول #VALUE را برمی‌گرداند! خطا به طور مشابه، اگر فرمولی را برای تقسیم چیزی بر 0 یا یک مقدار سلول خالی اعمال کنید، اکسل #DIV/0 را برمی گرداند! خطا

هر کاربر با این کدهای خطا آشنا نیست و اگر در یک سند اکسل همکاری می کنید یا می خواهید آن را با همکاران یا خوانندگان خود به اشتراک بگذارید، ممکن است بخواهید کد خطا را با چیزی معنی دارتر و معقول تر جایگزین کنید. اینجاست که تابع IFERROR وارد عمل می شود. اگر فرمول به خطا ارزیابی شود، کد خطا را با یک پیام متنی سفارشی یا یک مقدار منطقی جایگزین می‌کند ، و در غیر این صورت، نتایج فرمول را برمی‌گرداند.

تابع IFERROR دارای نحو زیر است:

IFERROR(مقدار، مقدار_اگر_خطا)

جایی که،

  • مقدار به فرمول یا عبارتی اشاره دارد که باید برای یک خطا ارزیابی شود. این می تواند یک مقدار یا یک مرجع سلول باشد.
  • value_if_error به خروجی اشاره دارد که در صورت ارزیابی فرمول به یک خطا، باید برگردانده شود. این می تواند یک پیام متنی، یک مقدار عددی، یک رشته خالی و غیره باشد.

چگونه از تابع IFERROR استفاده کنیم؟

 

اجازه دهید نحوه استفاده از تابع IFERROR در اکسل را با کمک یک مثال درک کنیم.

داده های نمونه برای تابع IFERROR

فرض کنید یک کاربرگ داریم که در آن مقادیری در دو ستون مختلف فهرست شده است، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است. ایده این است که مقادیر ستون A را بر مقادیر ستون B تقسیم کنیم. بنابراین مکان نما را در سلول C3 قرار می دهیم و فرمول زیر را تایپ می کنیم:

=A3/B3

با فشردن کلید Enter، فرمول به 7 تبدیل می شود، که پس از تقسیم 42 بر 6 به دست می آید.

استفاده از فرمول تقسیم

بعد، ما مکان نما را به گوشه سمت راست پایین سلول C3 می بریم و با تبدیل آن به علامت مثبت (+)، مکان نما را به سمت پایین تا سلول C6 می کشیم و سپس مکان نما را رها می کنیم. این عمل فرمول وارد شده در سلول C3 را در سلول های C4، C5 و C6 کپی می کند. برای هر جفت مقادیر (A4/B4، A5/B5، A6/B6)، فرمول نتایج زیر را ارزیابی می‌کند:

خطاهای نشان داده شده در فرمول

همانطور که می بینید، فرمول های سلول C4 و سلول C6 به یک #DIV/0 ارزیابی می شوند! خطا و یک #VALUE! خطا برای جایگزینی این کدهای خطا با یک پیام خطای از پیش تعریف شده، می توانیم از تابع IFERROR به صورت زیر استفاده کنیم:

=IFERROR(A3/B3"خطایی رخ داد!")

پس از قرار دادن فرمول تقسیم در تابع IFERROR، نتایج زیر به دست می آید:

نتایج تابع IFERROR

بنابراین، اگر فرمول ارسال شده در آرگومان اول تابع IFERROR مقدار خطا را برمی گرداند، تابع IFERROR متن ارسال شده در آرگومان دوم خود را به جای خطا برمی گرداند.

به طور مشابه، می‌توانیم تابع IFERROR را برای پنهان کردن همه کدهای خطای اصلی در اکسل در پشت یک مقدار تعریف‌شده توسط کاربر اعمال کنیم.

نکته: می‌توانید از IFERROR با VLOOKUP برای به دام انداختن و مدیریت دقیق خطاها استفاده کنید (یا به کاربران بگویید مقداری که به دنبال آن هستند در مجموعه داده نیست).

خودشه! امیدوارم کمک کند.

همچنین بخوانید: نحوه استفاده از تابع PROPER در اکسل.

چگونه تابع Iferror را وارد می کنید؟

مکان نما خود را در سلولی که فرمول موجود را در خود دارد قرار دهید. سپس مکان نما خود را به نوار فرمول ببرید و آن را در کنار نماد برابر با (=) قرار دهید. “iferror” را تایپ کنید و کلید Tab را فشار دهید تا IFERROR را از لیست توابع پیشنهادی اکسل انتخاب کنید. مکان نما خود را به سمت راست فرمول موجود حرکت دهید و یک علامت کاما وارد کنید. اکنون متن دلخواه خود را در دو کوتیشن وارد کرده و پرانتز تابع IFERROR را ببندید. برای ایجاد نتایج کلید Enter را فشار دهید.

Iferror چیست و اگر در اکسل است؟

تابع IF یک مقایسه منطقی بین دو مقدار انجام می دهد. اگر شرط برآورده شود، TRUE را برمی گرداند. در غیر این صورت، FALSE را برمی گرداند. تابع IFERROR به کاربران اجازه می دهد تا خطاهای موجود در فرمول های اکسل را مدیریت کنند. اگر در فرمول خطایی وجود داشته باشد، مقدار از پیش تعریف شده را برمی گرداند. در غیر این صورت، نتایج فرمول را برمی گرداند.

 

امیدواریم از این مقاله تابع IFERROR در اکسل چیست؟ مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HbXsse
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *