گوگل یک فعال سازی هوشمند حالت هواپیما را ثبت کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل در حال کار بر روی روشی هوشمند برای فعال کردن حالت هواپیما است. این شرکت حق اختراعی را با عنوان “فعال کردن حالت پرواز متصل” به سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO) ثبت کرده است.

خطوط هوایی معمولاً به دلیل تداخل الکترومغناطیسی از مسافران می خواهند که هنگام پرواز حالت هواپیما را فعال کنند. برخی دیگر از کاربران نیز ممکن است از این ویژگی برای خاموش کردن اتصالات و حفظ تمرکز استفاده کنند. فعال کردن حالت هواپیما در اندروید به سادگی ضربه زدن روی یک ضامن است. اما، گوگل به فکر راه جدیدی برای فعال کردن خودکار حالت هواپیما است.

با توجه به جزئیات ثبت اختراع، دستگاه شما برای ردیابی پارامترهای خاصی مانند شتاب و سرعت به حسگرها تکیه می‌کند تا مشخص کند در حال پرواز هستید یا خیر. کاهش فشار و گوش دادن به صدای کابین راه های دیگری برای تصمیم گیری در مورد وضعیت تلفن و مسافر است.

گوگل با بررسی برخی عوامل محیطی، حالت هواپیما را در دستگاه های اندرویدی به صورت خودکار فعال می کند

هرگونه تغییر در نویز موتور پرواز و صدای زنگ ارتفاع و سیگنال های رادیویی (GPS، Cellular ID، سیگنال Wi-Fi) به Google کمک می کند تا بررسی کند که آیا دستگاهی در هواپیما است یا خیر. علاوه بر این عوامل محیطی، Google ممکن است سوابق رزرو و وضعیت ورود را نیز بررسی کند تا بداند چه زمانی باید حالت پرواز متصل را فعال کند.

حالت پرواز متصل

هنگامی که حالت پرواز متصل فعال می شود، دستگاه شما برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی به حالت خاصی می رود. یکی از مزایای مهم حالت پرواز متصل این است که به شما امکان می دهد به وای فای بلوتوث هواپیما متصل بمانید. در عوض، حالت هواپیما تمام اتصالات یک دستگاه را قطع می‌کند و بعداً باید جداگانه آنها را روشن کنید.

یکی دیگر از چیزهای خوب در مورد حالت پرواز متصل این است که Wi-Fi در پرواز را به عنوان یک شبکه معمولی در نظر می گیرد. این بدان معناست که وقتی دستگاه شما به وای فای در حین پرواز وصل شد، مانند اتصال به «قابلیت‌های پهنای باند بالا و استفاده بدون محدودیت» است.

گوگل این ویژگی را به این صورت توضیح می‌دهد: «بنابراین، فرآیندهایی که از پهنای باند زیادی استفاده می‌کنند، مانند پشتیبان‌گیری از عکس‌ها، ممکن است در حین پرواز بدون توجه به ظرفیت‌ها و کیفیت‌های واقعی شبکه پرواز اجرا شوند و بنابراین می‌توانند مقدار قابل توجهی از محدود را اشغال کنند. منابع اتصال به اینترنت هواپیما فناوری فاش شده می‌تواند به طور خودکار حالت پرواز متصل را قبل یا در طول پرواز روشن کند تا دستگاه‌های محاسباتی قابل حمل با سطوح اتصال دانه‌ای را فراهم کند.

با توجه به برنامه‌ریزی عرضه اندروید 14 برای پاییز 2023، بعید است که به این زودی شاهد حالت پرواز متصل باشیم.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZFA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *