هشدار زلزله اندروید ممکن است در جریان زلزله مرگبار ترکیه شکست خورده باشد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اتوریتی

تشخیص زلزله Google IO 2022

TL; DR

  • بر اساس گزارش ها، سیستم تشخیص زلزله اندروید در جریان زلزله ترکیه در ماه فوریه از کار افتاده است.
  • بی بی سی ادعا می کند که هیچ کس قبل از اولین لرزش هشدار دریافت نکرده است.
  • اگرچه گوگل اصرار دارد که این سیستم در طول زلزله کار کرده است.

گوگل در سال 2020 یک سیستم تشخیص زلزله را برای گوشی های اندرویدی راه اندازی کرد که چند ثانیه قبل از وقوع زلزله به مردم اطلاع می داد. اکنون، به نظر می رسد که این سیستم ممکن است در جریان زلزله ترکیه در اوایل سال جاری از کار افتاده باشد.

تقریباً 60000 نفر پس از زلزله اولیه صبح در ترکیه در ماه فوریه جان خود را از دست دادند. اما بی بی سی گزارش می دهد که سیستم تشخیص زلزله اندروید نتوانست بی از ساکنان را قبل از اولین لرزش مطلع کند. 

سیستم تشخیص زلزله اندروید از داده‌های شتاب‌سنج بسیاری از تلفن‌های هوشمند برای تشخیص لرزش استفاده می‌کند و می‌تواند کانون زلزله را به دقت تشخیص دهد. سپس سیستم هشداری را برای کاربران ارسال می کند و به طور بالقوه بین یک تا 60 ثانیه به آنها فرصت می دهد تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

هیچ هشداری برای اولین لرزش وجود ندارد؟

این رسانه از سه شهر آسیب دیده بازدید کرد و با “صدها” نفر صحبت کرد و تاکید کرد که کسی را پیدا نکرده است که قبل از اولین زلزله هشدار دریافت کرده باشد. با این حال، متوجه شد که «تعداد کمی» از کاربران یک اعلان برای لرزش دوم دریافت کردند که در زمان ناهار رخ داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  در اینجا تخم مرغ عید پاک اندروید 14 جدید است

میکا برمن، رهبر محصولات گوگل اصرار داشت که سیستم تشخیص زلزله کار کرده است، اما بی بی سی مدعی شد که هیچ مدرکی در این مورد دریافت نکرده است. 

آیا قبلاً در اندروید هشدار زلزله دریافت کرده اید؟

13 رای

 

آره

8 درصد

 

خیر

54 درصد

 

نه، اما من در منطقه ای زندگی نمی کنم که زلزله دارد

38 درصد

 

برمن احتمال می دهد که این هشدار “بی سر و صدا در پس زمینه اتفاق می افتد، در حالی که کاربران واقعاً به چیزهای زیادی توجه می کنند.” اما ساکنانی که با بی بی سی صحبت کردند اصرار داشتند که این اتفاق نیفتاد و آنها به سادگی هشداری دریافت نکردند.

گزارش شده است که گوگل یک لیست پی دی اف حاوی 13 پست در رسانه های اجتماعی که در آن هشداری در مورد زمین لرزه ذکر شده است، ارائه کرده است. فقط یکی از نویسندگان پست هشداری را برای اولین لرزش ذکر کرده است. نویسنده تصریح کرد که آنها معتقدند یک هشدار دریافت کرده اند اما نمی توانند مطمئن باشند. گوگل همچنین به نظرسنجی‌های کاربران اشاره کرد که نشان می‌دهد این سیستم کار می‌کند، اما از اشتراک‌گذاری جزئیات با بی‌بی‌سی خودداری کرد .

نماینده گوگل بعد از مصاحبه بیانیه ای را برای این رسانه ارسال کرد:

در طول یک زلزله ویرانگر، عوامل متعددی می‌توانند بر دریافت، اطلاع یا عمل کردن یک هشدار تکمیلی توسط کاربران تأثیر بگذارند – از جمله ویژگی‌های خاص زلزله و در دسترس بودن اتصال به اینترنت.

در هر صورت، امیدواریم Google اقداماتی را برای بهبود قابلیت اطمینان سیستم تشخیص زلزله خود در اندروید انجام دهد، اگر واقعاً از مشکلات عمده در ترکیه رنج می برد. از دست دادن اعلان WhatsApp یک چیز است، اما از دست دادن یک هشدار بالقوه نجات دهنده یک چیز دیگر است. اگر برای گوگل تسلی بخش باشد، این ویژگی طبق برنامه ریزی انجام شده طی زلزله ای در سن خوزه، کالیفرنیا در سال گذشته عمل کرد و ها را شکست داد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  قفل ویندوز را از راه دور با اسکنر اثر انگشت اندروید باز کنید

با این وجود، ما با Google تماس گرفته‌ایم تا تأیید کنیم که آیا این سیستم در ترکیه کار می‌کند یا خیر، و اگر شرکت به ما مراجعه کند، مقاله را به‌روزرسانی خواهیم کرد. 

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/cZgHBG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *