آنتروپیک Claude 2، نسل بعدی چت ربات هوش مصنوعی «دوستانه» را راه اندازی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از زمانی که ChatGPT انقلاب را آغاز کرد، سایر شرکت های فناوری به سختی در تلاش برای توسعه تکامل بعدی هوش مصنوعی مولد بودند. اکنون، در توسعه اخیر، Anthropic، شرکتی که توسط مدیران سابق تحقیقاتی OpenAI تأسیس شده است، نسل بعدی چت ربات مکالمه خود را به نام Claude 2 پس از سرمایه گذاری 750 میلیون دلاری منتشر کرده است.

در حالی که از نظر مفهومی شبیه به Bard گوگل یا ChatGPT OpenAI است، کلود با لحن مکالمه و طنز اضافه خود را متمایز می کند. علاوه بر این، نسخه جدید همچنین امکان پاسخ‌های طولانی‌تر و دقیق‌تر را فراهم می‌کند و در عین حال مهارت‌های خود را در ریاضی، کدنویسی و استدلال بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، این شرکت همچنین این واقعیت را برجسته کرد که چت بات جدید عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی خود داشت و در بخش چندگزینه ای آزمون وکالت 76.5 درصد در مقایسه با نمره کلود 1.3 73 درصد کسب کرد.

علاوه بر این، با توجه به نگرانی‌های اخیر در مورد چت‌بات‌ها که محتوای مضر و دستکاری تولید می‌کنند، آنتروپیک ادعا می‌کند که Claude 2 در ارائه پاسخ‌های بی‌ضرر دو برابر مؤثرتر است و خطر تولید محتوای مضر در طول تعاملات را کاهش می‌دهد.

دانیلا آمودی گفت: «ما واقعاً احساس می‌کنیم که این امن‌ترین نسخه کلود است که تا کنون توسعه داده‌ایم، و بنابراین بسیار هیجان‌زده بوده‌ایم که آن را در اختیار طیف وسیع‌تری از کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان فردی قرار دهیم.» یکی از بنیانگذاران Anthropic.

به اینترنت متصل نیست

اگرچه Claude 2 شباهت هایی با ربات چت هوش مصنوعی Bing دارد، اما به اینترنت متصل نیست و تا دسامبر 2022 روی داده ها آموزش داده شده است. در نتیجه، چت ربات به آخرین اطلاعات یا پیشرفت ها دسترسی ندارد. با این حال، شایان ذکر است که مجموعه داده آن نسبت به نسخه رایگان ChatGPT که در سال 2021 قطع می شود، به روزتر است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوگل یک ابزار هوش مصنوعی خبرنویسی را به نیویورک تایمز، واشنگتن پست ارائه کرد

تجزیه و تحلیل کتب و مقالات

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه Claude 2 درک متنی آن است که می تواند تقریباً 75000 کلمه را در خود جای دهد. این نه تنها به کاربران امکان می دهد اسناد طولانی مانند رمان یا مقالات تحقیقاتی را برای تجزیه و تحلیل کلود بارگذاری کنند، بلکه به آنها کمک می کند تا به سرعت خلاصه متون و اسناد پیچیده را به دست آورند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xVOWOQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *